Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nerwen schreef:Jaduuh schreef:Ja want iedereen gaat gelijk in de verdediging of juist in de aanval.
De aanval is de beste verdediging.
Maar door miscommunicatie ontstaan veel problemen ja. Ik denk dat het erg moeilijk wordt om die op te gaan lossen. Tenslotte moet dat toch bij de gebruikers vandaan komen...
orionneke schreef:Olympia schreef:Ik lees al mee sinds dit topic is gestart!
En ik ben zeker voor meer mods.. Soms duurt het lang voordat er eindelijk wat gebeurd en dan is de hel al losgebroken in sommige topics, terwijl dat dan helemaal niet nodig was geweest..
Andersom ook, dat mods te snel ingrijpen en dat je zo'n gevoel had van dat hadden we zelf wel kunnen oplossen!
Tieneke schreef:Karl66 schreef:
Dus moet je zorgen dat die groep van 20-30 jaar (volgens mij kan je daar ook rustig 40 van maken) ook gaat leren om zand erover te zeggen. Je mag van deze mensen ook verwachten dat ze de consequenties van hun eigen gedrag kunnen incalculeren.
Inderdaad, je bent dan oud en wijs genoeg om je eigen gedrag te kunnen beoordelen en moet daar dan maar de gevolgen van dragen als je je weigert te gedragen.
Miscommunicatie op het internet krijg je niet weg. Of je zou de simpelste basistaal moeten gaan gebruiken en woordspelingen, dubbelzinnige opmerkingen, stijlvormen, etc. gaan verbieden. Dan wordt Bokt een peuter- en kleuterforum
Nerwen schreef:Dan kan je ook stellen dat men dan oud en wijs genoeg moet zijn om te weten dat miscommunicatie via internet heel vaak voorkomt en daar rekening mee moet houden in zijn/haar berichten.
Oftewel: het ligt bij de gebruikers om wat aan die miscommunicatie te gaan doen. Je zou kunnen gaan werken met UN's (of iemand daar gewoon op aan spreken), maar vaak wordt dan weer vergeten in het heetst van de strijd. Sommige mensen zijn gewoon wat licht ontvlambaar of hebben gewoon zo'n manier van reageren.
Toch kan daar, als dat een beetje algemeen bekend is van die gebruiker, best rekening mee gehouden worden. Dat je weet van: die gebruiker reageert nou eenmaal zo, maar dat is niet echt aanvallend of persoonlijk bedoelt.
Overigens ben ik best voor jou idee, KarlDat bevordert het zichzelf oplossend vermogen binnen een topic.
KiWiKo schreef:volgens mij......... en correct me if i am wrong......... is dat hele gezeik over ow's en bans pas begonnen na dat de mesthoop is weggehaald.
Daar konden bokkers history terugvinden ......... en zich een mening vormen
KiWiKo schreef:volgens mij......... en correct me if i am wrong......... is dat hele gezeik over ow's en bans pas begonnen na dat de mesthoop is weggehaald.
Tieneke schreef:KiWiKo schreef:volgens mij......... en correct me if i am wrong......... is dat hele gezeik over ow's en bans pas begonnen na dat de mesthoop is weggehaald.
Ik ook niet, en dit topic vind ik zeker geen gezeik, ik zie het eerder als een mogelijke toevoeging
Nerwen schreef:M.a.w: er was meer openheid en duidelijkheid wat betreft uitgedeelde bans.
Karl66 schreef:Mesthoop of niet, de meeste van die topics worden natuurlijk wel vanuit een heel erg subjectieve invalshoek geopend.