Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:06

nou jongens das toch niet zo moeilijk
soms hebben mensen het niet door
en als degeen die zich aangevallen voelt direct temt geef dan ipv direct een ow die persoon een kans het her te formuleren
denk dat er dan al een stuk minder frustraties komen ook

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:08

Nerwen schreef:
Jaduuh schreef:
Ja want iedereen gaat gelijk in de verdediging of juist in de aanval. Scheve mond

De aanval is de beste verdediging Haha!.

Maar door miscommunicatie ontstaan veel problemen ja. Ik denk dat het erg moeilijk wordt om die op te gaan lossen. Tenslotte moet dat toch bij de gebruikers vandaan komen...

En dus kan je beter die gebruikers het zelf laten oplossen dan een OW uitdelen.

Simpel voorbeeld, ik heb een tijdje terug een reactie geplaatst die als een stoot onder de gordel kon worden gelezen. Nu heb ik er een UN voor gehad in plaats van een verzoek om daar excuses voor te maken. In dat geval had ik met alle plezier mijn (oprechte) excuses daarvoor gemaakt en verduidelijkt dat ik het op een andere manier bedoeld had.

(op deze manier is het dus ook mogelijk om eenzijdig mensen aan te spreken voordat er een echte ruzie ontstaat).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:08

orionneke schreef:
Olympia schreef:
Ik lees al mee sinds dit topic is gestart!

En ik ben zeker voor meer mods.. Soms duurt het lang voordat er eindelijk wat gebeurd en dan is de hel al losgebroken in sommige topics, terwijl dat dan helemaal niet nodig was geweest..

Andersom ook, dat mods te snel ingrijpen en dat je zo'n gevoel had van dat hadden we zelf wel kunnen oplossen!

Ok, waarschijnlijk is hier al een reactie op, maar goed!

En wanneer grijp je te snel in en wanneer te laat. Dat is voor een moderator zó moeilijk van te voren in te schatten. Daar hebben we een werkende glazen bol voor nodig en die heb ik tot op heden nog niet gevonden Knipoog
Soms besluiten we nl niet in te grijpen en dan blijkt het op een rel uit te lopen waar we echt tig TeM's over krijgen. En de andere keer had het misschien inderdaad onderling opgelost kunnen worden. Blijft moeilijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:10

Idd, Karl66: Zo maak je ook ruimte voor meer openheid en wordt alles een beetje vriendelijker i.p.v. dat het aanvallend lijkt vanuit verschillende hoeken.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:11

Tieneke schreef:
Karl66 schreef:

Dus moet je zorgen dat die groep van 20-30 jaar (volgens mij kan je daar ook rustig 40 van maken Haha! ) ook gaat leren om zand erover te zeggen. Je mag van deze mensen ook verwachten dat ze de consequenties van hun eigen gedrag kunnen incalculeren.

Inderdaad, je bent dan oud en wijs genoeg om je eigen gedrag te kunnen beoordelen en moet daar dan maar de gevolgen van dragen als je je weigert te gedragen.

Miscommunicatie op het internet krijg je niet weg. Of je zou de simpelste basistaal moeten gaan gebruiken en woordspelingen, dubbelzinnige opmerkingen, stijlvormen, etc. gaan verbieden. Dan wordt Bokt een peuter- en kleuterforum

Dan kan je ook stellen dat men dan oud en wijs genoeg moet zijn om te weten dat miscommunicatie via internet heel vaak voorkomt en daar rekening mee moet houden in zijn/haar berichten.
Oftewel: het ligt bij de gebruikers om wat aan die miscommunicatie te gaan doen. Je zou kunnen gaan werken met UN's (of iemand daar gewoon op aan spreken), maar vaak wordt dan weer vergeten in het heetst van de strijd. Sommige mensen zijn gewoon wat licht ontvlambaar of hebben gewoon zo'n manier van reageren.
Toch kan daar, als dat een beetje algemeen bekend is van die gebruiker, best rekening mee gehouden worden. Dat je weet van: die gebruiker reageert nou eenmaal zo, maar dat is niet echt aanvallend of persoonlijk bedoelt.

Overigens ben ik best voor jou idee, Karl Lachen Dat bevordert het zichzelf oplossend vermogen binnen een topic.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:13

Nerwen schreef:
Dan kan je ook stellen dat men dan oud en wijs genoeg moet zijn om te weten dat miscommunicatie via internet heel vaak voorkomt en daar rekening mee moet houden in zijn/haar berichten.
Oftewel: het ligt bij de gebruikers om wat aan die miscommunicatie te gaan doen. Je zou kunnen gaan werken met UN's (of iemand daar gewoon op aan spreken), maar vaak wordt dan weer vergeten in het heetst van de strijd. Sommige mensen zijn gewoon wat licht ontvlambaar of hebben gewoon zo'n manier van reageren.
Toch kan daar, als dat een beetje algemeen bekend is van die gebruiker, best rekening mee gehouden worden. Dat je weet van: die gebruiker reageert nou eenmaal zo, maar dat is niet echt aanvallend of persoonlijk bedoelt.

Overigens ben ik best voor jou idee, Karl Lachen Dat bevordert het zichzelf oplossend vermogen binnen een topic.

Inderdaad, helemaal mee eens.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:13

volgens mij......... en correct me if i am wrong......... is dat hele gezeik over ow's en bans pas begonnen na dat de mesthoop is weggehaald.

Daar konden bokkers history terugvinden ......... en zich een mening vormen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:14

KiWiKo schreef:
volgens mij......... en correct me if i am wrong......... is dat hele gezeik over ow's en bans pas begonnen na dat de mesthoop is weggehaald.

Ik kan niet oordelen, heb de mesthoop nooit meegemaakt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:15

KiWiKo schreef:

Ik ook niet, en dit topic vind ik zeker geen gezeik, ik zie het eerder als een mogelijke toevoeging Haha!

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:16

Tieneke schreef:
KiWiKo schreef:

Ik ook niet, en dit topic vind ik zeker geen gezeik, ik zie het eerder als een mogelijke toevoeging Haha!

Topic is absoluut geen gezeik! Vind het eerder een nuttige discussie!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:18

KiWiKo schreef:

Zit wat in. Al vind ik het op zich ook wel meevallen met hoeveel er naar de mesthoop verplaatst wordt. Maar goed, het kan zijn dat ik net die essentiele topics mis...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:19

(behalve nerwen ) als dit geen voorbeeld is van verkeerd lezen of intreperteren dan weet ik het niet meer.............

ik heb het over al die topics die de laatste twee jaar gestart zijn omdat mensen gebanned zijn of een ow gekregen hebben......... en daar zat een hoop gezeik tussen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:20

KiWiKo, ik heb niet gezegd dat jij zegt dat dit topic gezeik is Knipoog Ik zeg alleen dat ik het van dit niet vind Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:21

dabedoelik Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:23

Ik heb inderdaad een hoop nuttige posts voorbij zien komen Ja Hier kunnen we wat mee.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:23

Dit topic is er mede gekomen doordat die andere topics meestal uiteindelijk niet meer serieus waren of omdat er wel degelijk zoals jij zegt gezeik werd verkocht. Dit vind ik al meer geslaagd Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:24

Wat Kiwiko haar punt is, is dat vroeger toen de mesthoop er nog was er veel minder gezeur was over OW's (hadden we die toen al?) en bans omdat men toen alles na kon zoeken in de mesthoop. En zo dus zelf een mening zou kunnen vormen.
M.a.w: er was meer openheid en duidelijkheid wat betreft uitgedeelde bans.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:24

precies, dat bedoel ik............. vroegah kon je alles nalezen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:26

Nerwen schreef:
M.a.w: er was meer openheid en duidelijkheid wat betreft uitgedeelde bans.

En die openheid en duidelijkheid moet er weer komen. Zoals eerder aangegeven werd: waarom niet gewoon ook alle OW's openbaar maken en ergens aangeven hoeveel OW's een bepaalde gebruiker al heeft, want sommigen weten het zelf niet meer Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:28

Mesthoop of niet, de meeste van die topics worden natuurlijk wel vanuit een heel erg subjectieve invalshoek geopend.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:28

het zou fijn zijn als dat dan ook in percentage posts werd gemeld... ik heb bijvoorbeeld (dacht ik) 4 ow's gehad op iets meer dan 20.000 posts en in 4 jaar tijd.......

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:30

Ja, zou handig zijn, want de tijd waarin je die dingen bij elkaar sprokkelt, wilt ook wat zeggen...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:33

Om eerlijk te zijn, vind ik het aantal OW's dat iemand anders heeft niet erg interessant Bloos

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:34

Karl66 schreef:
Mesthoop of niet, de meeste van die topics worden natuurlijk wel vanuit een heel erg subjectieve invalshoek geopend.

Voor de 1 wel, voor de ander niet. Zal niet voor iedereen gelden. Sommige mensen kunnen best objectief naar hunzelf en/of anderen kijken.

Kiwiko: dat vind ik nog best veel Bloos. Ik heb in 3 jaar tijd met bijna 10000 berichten maar 1 OW gehad. En ook nog wel ergens aan het begin van mijn Bokt-carriere...
Maar om een goed oordeel te vormen kan je dat indd wel meenemen, aantal berichten en aanmeldingsdatum. Iemand met 100 berichten in 2005 aangemeld en 4 OW's is een ander verhaal dan iemand met 20000 berichten, in 2001 aangemeld en met 4 OW's.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:40

De meeste mensen die objectief naar zichzelf of anderen kunnen kijken, realiseren zich wel dat ze aanleiding tot een sanctie hebben gegeven en zullen dus niet zo snel een topic openen.

Het prettige van dit topic is dat er niet over personen gesproken wordt en er dus geen negatief sentiment naar boven komt.