[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 10:09

Zouden die langlopende kletstopics niet naar de HK verplaatst kunnen worden?
Dan worden de gewone topics/subfora ook niet zo overspoeld ermee.
En evt de HK topics wel zichtbaar maken bij 'actieve onderwerpen', met de optie die te verbergen zoals je nu ook op alleen paardgerelateerde topics kunt zien ipv alles behalve de HK topics.

BartVB
Eigenaar

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 10:14

@DuoPenotti; Die indeling hadden we al een beetje in ons achterhoofd bij het maken van de nieuwe indeling, maar die is ook niet ideaal. Er zitten een paar topics bij die weinig verkeer hebben, aantal forums in de nieuwe indeling passen er niet goed in (HAR bv) en er is wel een Western forum maar de andere disciplines zijn nergens te vinden.

Maar zeker wel een inspiratiebron. Maar niet dè oplossing denk ik.

Over het probleem dat @lor1_1984 hierboven noemt maak ik even een los topic.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 10:21

Je zou kunnen denken aan een grove scheiding in de 'standaarddisciplines' (dressuur/springen/eventing) en overige disciplines, plus een grove scheiding in de 'standaardrassen' (KPWN/NRPS) en overige rassen. En dan heb je vermoedelijk 4 groepen waar redelijk tot veel 'verkeer' is, zodat de kleinere rassen en disciplines niet al te erg ondersneeuwen. En dan niet te zeikerig doen of een topic dan wel goed staat, dat reguleert zichzelf wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 10:24

Maar weinig verkeer zijn nu de topics die ondersneeuwen en men niet meer kan vinden.
Die kleinere groepen worden nu dus vergeten en gaan dan wel naar facebook of zo.
Ik denk niet dat je alleen maar moet kijken of iets veel verkeer geeft,

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 10:34

Ik vind eigenlijk dat de IM weer gewoon een eigen plek moet krijgen
Dat lijkt mij respectvol, het is tenslotte een eerbetoon.

Nu zou ik niet weten waar ik een IM zou plaatsen.
De bedoeling is PW maar dat zou voor mij niet goed voelen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 10:37

DuoPenotti schreef:
Maar weinig verkeer zijn nu de topics die ondersneeuwen en men niet meer kan vinden.
Die kleinere groepen worden nu dus vergeten en gaan dan wel naar facebook of zo.
Ik denk niet dat je alleen maar moet kijken of iets veel verkeer geeft,

Ja, en als je die allemaal bij elkaar zet, los van de bulk van de mainstream topics, heb je een plek waar je ze wel sneller terugvindt en waar, bij elkaar opgeteld, dan dus wat meer 'verkeer' is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 10:43

Ibbel
ja jou idee is idd ook een goede.
Maar was meer nog een reactie op Bart van daar is niet veel verkeerd dus....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:34

Oef. Ik begrijp dat veranderingen tijd nodig hebben om te wennen, maar ik vrees dat dit niet iets is waar ik aan kan wennen.

Eerlijk toegegeven, ik was weinig op het forum zelf te vinden. Ik vind de topics vaak via Eigen Berichten of Actieve Onderwerpen. Maar door deze nieuwe indeling zie ik door de vele bomen het bos niet meer.

Het is zoeken waar je fototopics kan plaatsen, en wat jammer dat die nu tussen gewone topics staan. Dat maakt het nog lastiger om lekker eens wat fototopics af te gaan. Ik vrees dat er nu nóg minder geplaatst gaat worden.

Als het forum te groot is geworden, of te onoverzichtelijk, waarom worden oude topics dan niet gewoon verwijdert?

En IM tussen alle vrolijke, gezellige topics... Hoe kun je dat zo beslissen? Ik kan er echt niet bij dat jullie dat een goed idee vonden...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:54

Noooo, ik vond het zo heerlijk om per forum onderdeel te kunnen kijken welk topic me aansprak en ordelijk te kunnen lezen op onderwerp.
Wat jammer dat er zoveel samengevoegd is.

Heeft het te maken met het krimpen van Bokt? Of kosten? Teveel werk?
Ik ben benieuwd wat de achterliggende gedachte os.
Excuses als ik het gemist heb!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 14:24

Ik was even twee weken niet op Bokt geweest en vind de nieuwe indeling erg onduidelijk voor mij. Ik heb altijd alleen menspaarden gehad en rij alleen zo nu en dan bij een manege onder het zadel. Ik was voornamelijk bij AR te vinden omdat ik het leuk vind vragen daar te beantwoorden maar nu kan ik die topics nauwelijks vinden.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 13:49

Napie schreef:
Ik was even twee weken niet op Bokt geweest en vind de nieuwe indeling erg onduidelijk voor mij. Ik heb altijd alleen menspaarden gehad en rij alleen zo nu en dan bij een manege onder het zadel. Ik was voornamelijk bij AR te vinden omdat ik het leuk vind vragen daar te beantwoorden maar nu kan ik die topics nauwelijks vinden.

Ik blijf dit idd ook herhalen.. Valt me echt op dat AR nu echt 't ondergeschoven kindje is..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:20

We zijn inmiddels weer wat verder? Maar het blijft gewoon een drama zo voor me. -O- Ook de continue wisselende lettergrootte, of nou ja de letterkleinte. Ik kan niks meer vinden en kom niet verder dan eigen berichten en een enkel nieuw topic op actief tussen de enorme rij met langlopende topics,

Ook heb ik het idee dat topics die eerder niet tussen de actieven stonden, juist ook vanwege gevoelige onderwerpen of anders daar nu staan. En dingen die soms wat prive zijn open en bloot voor iedereen te zien en te lezen zijn.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 17:21

Nochtans was je toch vrij actief in het recent gesloten laatste topic van Earth, dus zo slecht werkt het dan blijkbaar toch ook weer niet hé...

Het is niet leuk de nieuwe indeling en ik zag het ook liever anders maar om nu te blijven doordrammend terwijl het wel duidelijk nog lukt om te posten en actief te zijn op het forum, heeft ook geen nut hé...
Zeker niet als men al meermaals gezegd heeft dat het nog niet definitief is en nog allemaal "a work in progress" is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:15

Little_Gift schreef:
Nochtans was je toch vrij actief in het recent gesloten laatste topic van Earth, dus zo slecht werkt het dan blijkbaar toch ook weer niet hé...

karuna schreef:
Ik kan niks meer vinden en kom niet verder dan eigen berichten en een enkel nieuw topic op actief tussen de enorme rij met langlopende topics.

Zoals ik het lees, stond het in haar eigen berichten. Zover komt Karuna dus wel, zoals ze aangeeft.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:19

Nielojram schreef:
Little_Gift schreef:

karuna schreef:
Ik kan niks meer vinden en kom niet verder dan eigen berichten en een enkel nieuw topic op actief tussen de enorme rij met langlopende topics.

Zoals ik het lees, stond het in haar eigen berichten. Zover komt Karuna dus wel, zoals ze aangeeft.

En het lettertype etc waarover ze blijft klagen waardoor ze niks meer kan lezen noch schrijven, is bij eigen berichten ook opeens miraculeus groter zeker? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:43

Little_Gift schreef:
En het lettertype etc waarover ze blijft klagen waardoor ze niks meer kan lezen noch schrijven, is bij eigen berichten ook opeens miraculeus groter zeker? :')

Ik denk dat ze die makkelijker kan vinden, dat de lettergrootte hierin niet zo toe doet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:31

Ik moet nu heel ver inzoomen om iets te kunnen lezen. Voorbeelden staan wel een stuk hoger, niet heel comfortabel om te lezen. En ik typte ook eigen berichten en een enkel nieuw topic dat opduikt in de enorme lange lijst langlopende topics in actieve berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:36

Ja maar ondertussen roep je dit hier bijna elke dag... Het heeft niet veel nut zo hé...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:41

Little_Gift schreef:
Ja maar ondertussen roep je dit hier bijna elke dag... Het heeft niet veel nut zo hé...

Ligt dat aan Karuna, of het Bokt-management?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:44

Het bokt management heeft al lang en breed gevraagd om geduld te hebben... Karuna is de enige die erop blijft doorgaan...

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:45

In dit topic wel.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:48

Ik blijf er niet op door gaan omdat ik het gevoel heb dat dat toch niets uithaalt.

Maar ik heb er dezelfde moeite mee als Karuna.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:51

Los van het feit dat ik de 11 e zag ik de laatste reactie had gegeven (dus zeker niet iedere dag :') ) zeg ik in de reactie ook dat nu ook topics die eerder bewust niet zichtbaar waren bij actieve topics nu wel te lezen zijn voor iedereen. Topics met soms best gevoelige persoonlijke informatie die je liefst niet zo door iedereen gemakkelijk gelezen wil hebben. Oa dus zwanger worden, tinder, persoonlijke problemen en meer. Die vallen nu meer meer op. En ik weet niet of dat een nog ongewenstere bijwerking is van de keuze

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:54

Little_Gift schreef:
Het bokt management heeft al lang en breed gevraagd om geduld te hebben... Karuna is de enige die erop blijft doorgaan...

Dat toont betrokkenheid en vertrouwen dat haar mening er als gebruiker toe doet... heel eerlijk gezegd heb ik die moed al laten varen. Er wordt toch niet geluisterd :n

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 06:44

Ik heb niet per se dezelfde moeite maar ik mis ook gewoon best wat informatieve topics zoals medische waar ik normaal heel erg veel mee las. Ik reageer nu wel meer op bokt maar vooral via de eigen berichten, terwijl ik eerst uren kon spenderen aan meelezen om informatie op te nemen.