Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:57

En als zó veel verschillende bokkers het aangeven, die ook allemaal vrij actief zijn...

Zou er dan niet een kern van waarheid in zitten...?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:58

Marjo schreef:
En als zó veel verschillende bokkers het aangeven, die ook allemaal vrij actief zijn...

Zou er dan niet een kern van waarheid in zitten...?

Wat aangeven?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:00

VuurVleugels schreef:
Misschien moeten de mods maar betaald gaan worden dan, zodat ze die tijd en energie erin kunnen gaan steken zodat iederéén aangepakt wordt i.p.v. alleen maar degene die ze toevallig zien.

Dan zullen wij ook moeten gaan betalen. Is het je dat waard?
Gaat het werkelijk zo slecht, en wordt het daar nu zoveel beter van,?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:02

Koper schreef:
Karl66 schreef:
Want je het het wel over een bokker die al een naam heeft en het kan dus ook zomaar zijn dat het team tien keer heeft besloten om iets door de vingers te zien en dat dit de elfde keer is, waardoor ze er nu voor kiezen om te reageren.

En precies hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de gebruikers, Karl. Want ook dat zijn net normale mensen.

En als er dan steeds dezelfde gebruikers een bokker steken onder water zitten geven -of gewoon een gemene opmerking maken waarop niet wordt ingegrepen door het beheer- en dat keer op keer in allerlei topics. Dan komt er een moment dat het emmertje overloopt. De gebruiker(s) die de net onder de gordel opmerkingen steeds liepen te maken vallen dan bij de mods vast minder op dan de getreiterde en getergde gebruiker die het geprik en, inderdaad, gezuig, zat is. Waardoor eigenlijk de verkeerde gebruiker een ban krijgt.

Mee eens hoor, ik was en ben een groot voorstander van artikel 5. Als er één Bikker is die voor overlast en onvrede bij heel veel andere bokkers zorgt, dan moet je gewoon afscheid nemen van die bokker. Bokt mogen gebruiken is tenslotte geen grondrecht.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:03

Koper schreef:
VuurVleugels schreef:
Pien, dat klopt wel, maar als ik dat dan privé tegen een mod zeg krijg ik steevast terug "we snappen dat de gemoederen hoog oplopen, maar hiermee overtrad jij nu de regels, we zien verder geen reden om in te grijpen" oid. Altijd die strekking. En dat is echt tenenkrommend.

Dit. Precies dit.

Dus ja. Ik snap wel dat mensen dan liever bokt bokt laten. En vertrekken.

En Mkango komt hier nu niet mee terug. En er zal ook niks veranderen. Dus eigenlijk is de hele discussie aardig zinloos.

Klopt. Want hoeveel van dit soort topics zijn er geweest? Ik lees al véél langer mee dan mijn account doet vermoeden en dit speelt al jaren en jaren. Steeds met een ander sausje (foto's kunnen verwijderen, berichten kunnen verwijderen, willekeurige mod acties, afwezige mod acties) maar het komt om de zoveel tijd terug. Dan zijn er 10-20 pagina's aan reacties, met af en toe een mod of Bart die probeert dingen uit te leggen maar daarbij vaak toch het punt voorbij schiet, en dan bloedt het topic dood. Soms komt er na een paar weken nog een "En mods, is er al overleg geweest?" waar niet op wordt gereageerd en dan is het topic definitief overleden.

En in al die tijd veranderd er niks omdat wij (dus ook ik) gewoon doorgaan op de oude manier. Dus ja, als die topics toch steeds doodbloeden snap ik het wel als de mods nu misschien denken "even een golfje van onrust, gewoon laten gaan, gaat zo weer over...". Maar goed, dat is invullen.

En geloof het of niet, ik waardeer de mods oprecht! Echt, ga er maar aanstaan, mij trekt het niet. Maar ik snap gewoon niet waarom er geen gebruikersonderzoeken plaatsvinden en dat er niet gehandeld wordt n.a.v. dit soort topics, dat is alles.

Over zelfreflectie: zoals ik net aankaartte heb ik even mijn eigen berichten na gekeken en ben ik echt wel tenenkrommend bezig geweest, zowel in topics als privé richting mods. Dus dat neem ik zeker wel mee. Maar ik - met mijn ASS/ADHD rechtvaardigheidsgevoel en ruis op de lijn - blijf vinden dat wij als gebruikers best beter in bescherming mogen worden genomen tegen zuigende andere gebruikers.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:05

pien_2010 schreef:
Avalanche schreef:
Of dat die persoon je continu zit te prikken, en dat niet gezien wordt, maar als je het zat wordt en die persoon een dreun verkoopt omdat je het zat bent, zien ze het ineens wel en krijg je een rode kaart.

Als dat gebeurt kun je alleen maar rustig al het materiaal verzamelen waarmee je kunt aantonen waar je uitglijder vandaan kwam, hetgeen dus wat er aan vooraf is gegaan en aangeven dat dit je uitglijder niet goed praat maar wel in perspectief plaatst. Je mag niet van het team verwachten dat ze de discussie zo intensief volgen. Het zijn geen goed betaalde krachten die ervoor vrijgesteld zijn.

Vrijwillig is niet vrijblijvend en ik vind dat je best van een mod mag verwachten dat ze meelezen op hun tabblad en zich goed inlezen als er wat gebeurt. Wil of kan je dat niet, dan moet je niet gaan modden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 22:08

Dat dus. Wat VV schrijft.

Eerst was ik verbaasd dat het topic open bleef (en nee ik heb het níét geopend om te rellen :') )
Maar al vrij gauw dacht ik ook van: o ja, die modjes denken vast weer van zo lang ze niet elkaar met toortsen en hooivorken te lijf gaan laten we het lekker op z'n beloop en anders hebben we hier altijd nog een doofpot liggen waar het prima in kan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:10

Vv
Wat dat betreft kan ik je een hand geven.
Ik kan ook van 0 naar 100 in 1 seconde.
En dat doe ik alleen als ik vind dat er iets heel onrechtvaardigs gezegd word.

Of wat ik vind dan ook is, is natuurlijk een ander onderwerp.
Maar mijn gevoel vind dan van wel.

Later denk ik ook vaak. Dat had ik beter anders kunnen doen.
Maar echt spijt heb ik er dan vaak ook niet van. Want het is wie ik ben. En geen gedoe op een slinkse manier onder de gordel. Maar gewoon. Bam.

Ja ik zal daarmee vast veel bokkers irriteren en de mods met veel tems opzadelen :+

Maar dat is denk ik wel makkelijker modden dan dat net binnen de lijntjes geprik.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:11

Avalanche schreef:
VuurVleugels schreef:
Allereerst: ik ben het met een hoop anderen eens dat het moderaten erg willekeurig lijkt te gebeuren en dat dit (ook bij mij) een hele hoop irritatie met zich mee brengt. Voelt een beetje als een scheidsrechter die net met z'n rug naar je toe staat als je een tik krijgt van een medespeler.

Dit.

Of dat die persoon je continu zit te prikken, en dat niet gezien wordt, maar als je het zat wordt en die persoon een dreun verkoopt omdat je het zat bent, zien ze het ineens wel en krijg je een rode kaart.

En dat is te voorkomen als er een mod in risicotopics meeleest en dan ook met aandacht.

Ik zou het zelf nog wel een idee vinden als er een klein subforum komt waar heel beperkt gemodereerd wordt. Dan kunnen daar de mensen discussiëren die van een goede pittige discussie houden whaha.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:13

Citaat:
Vrijwillig is niet vrijblijvend en ik vind dat je best van een mod mag verwachten dat ze meelezen op hun tabblad en zich goed inlezen als er wat gebeurt. Wil of kan je dat niet, dan moet je niet gaan modden.

Mee eens!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 22:19

imaudy schreef:
Ik zou het zelf nog wel een idee vinden als er een klein subforum komt waar heel beperkt gemodereerd wordt. Dan kunnen daar de mensen discussiëren die van een goede pittige discussie houden whaha.

Ik ben voor. Dan kunnen de bokkers die willen rellen daar allemaal naartoe voor een soort kooigevecht en wordt de rest van het forum hopelijk wat leuker en gezelliger.

DuoPenotti

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:21

Was zoiets er niet ooit op poetsplaats?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 23:05

Avalanche schreef:
VuurVleugels schreef:
Allereerst: ik ben het met een hoop anderen eens dat het moderaten erg willekeurig lijkt te gebeuren en dat dit (ook bij mij) een hele hoop irritatie met zich mee brengt. Voelt een beetje als een scheidsrechter die net met z'n rug naar je toe staat als je een tik krijgt van een medespeler.

Dit.

Oneens eigenlijk. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen acties, dus als de consequentie is dat je een berichtje krijgt van een mod: eigen schuld.

Ja ik zie mensen ook prikken en een discussie uitlokken. Dat vind ik kinderachtig en irritant. Maar aandacht daaraan geven is iemand controle over jou geven.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 23:10

Nooit gepest zeker, Raineri? Vroeger op school ofzo?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 23:24

Raineri schreef:
Oneens eigenlijk. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen acties, dus als de consequentie is dat je een berichtje krijgt van een mod: eigen schuld.

Ja ik zie mensen ook prikken en een discussie uitlokken. Dat vind ik kinderachtig en irritant. Maar aandacht daaraan geven is iemand controle over jou geven.

Dus prikken en zuigen is ok, maar zeggen dat het &&^%%&& nu eens klaar moet zijn niet?

Bijzonder :+

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 23:31

Ik sluit me aan bij Babootje en Karl. De politie handhaaft op strafbare feiten, niet het proces daarvoor, en daar is een reden voor.

Is het niet een idee als iedereen die vindt dat het anders moet zelf Mod wordt?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 07:42

Avalanche schreef:
Raineri schreef:

Dus prikken en zuigen is ok, maar zeggen dat het &&^%%&& nu eens klaar moet zijn niet?

Bijzonder :+

Eigenlijk doe je nu waar je je enkele pagina’s geleden je over beklaagde. Mensen mogen van mening verschillen.

Maar als je het nog eens leest schrijf ik letterlijk dat ik het niet oké vind. Maar jij bent zelf verantwoordelijk over je acties en in hoeverre jij iemand controle over jou laat nemen ja. Zeker in een situatie waar je een bericht schrijft en nog tien keer de kans hebt je om te draaien. Zeggen dat iemand moet stoppen vind ik overigens anders dan een verbale tik uitdelen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 07:44

Koper schreef:
Nooit gepest zeker, Raineri? Vroeger op school ofzo?

Jawel . Toen ben ik naar de leider gelopen en die heb ik op z’n smoel gestompt. Maar mijn frontale cortex is inmiddels uit ontwikkelt. Wat heeft mijn jeugd hiermee te maken?

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:04

Koper schreef:
VuurVleugels schreef:
Pien, dat klopt wel, maar als ik dat dan privé tegen een mod zeg krijg ik steevast terug "we snappen dat de gemoederen hoog oplopen, maar hiermee overtrad jij nu de regels, we zien verder geen reden om in te grijpen" oid. Altijd die strekking. En dat is echt tenenkrommend.

Dit. Precies dit.

Dus ja. Ik snap wel dat mensen dan liever bokt bokt laten. En vertrekken.

En Mkango komt hier nu niet mee terug. En er zal ook niks veranderen. Dus eigenlijk is de hele discussie aardig zinloos.

Is Mkango weg?! WAT? Dat was zo’n fijne bokker.. ;(

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:27

Raineri:

Dat klopt, je zegt idd niet dat je het ok vindt. Maar het probleem hier op Bokt is een beetje dat als je roept dat het nu verdomme klaar moet zijn, je een OW krijgt want persoonlijk. Maar temmen doet ook niets.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:31

Mijn "Ach houd je MOND toch eens een keer!" een tijdje terug werd verwijderd door mods omdat het persoonlijk was. Dus zo makkelijk gaat dat niet.

Mag ik de opmerking over je frontale cortex lezen als insinuatie dat die van ons blijkbaar niet uit is ontwikkeld?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:33

En juist het feit dat die dingen verwijderd worden maar de opmerking waarop gereageerd werd niet, is hier het probleem zeg maar :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:35

Ik heb ook weleens aan iemand gevraagd of degene iets tegen me had omdat die persoon me constant op alles probeerde aan te vallen. Maar dat mocht ook niet.

Vind ik wel jammer, want ik ben van de directe communicatie..als degene dan Ja zegt en zegt wat dan kunnen we het bespreekbaar maken en er wellicht op een goede manier uit komen.

Dit werkt ook het achterbakse en zuigende in de hand denk ik, het constant insinueren tussen de lijntjes door. Zo "lijkt' iets wel opgelost, maar suddert het gewoon door op de achtergrond alleen valt het minder mensen op.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:37

Avalanche schreef:
En juist het feit dat die dingen verwijderd worden maar de opmerking waarop gereageerd werd niet, is hier het probleem zeg maar :+

Maar dan is de vraag ook weer.
Was die hou toch je mond terecht?

Iemand heeft een mening, netjes over het onderwerp, niet op de persoon.
En een ander is het daar niet mee eens. Dan is hou toch je mond terecht verwijderd en de mening niet.

Of is iemand idd persoonlijk. Dan is die hou toch je mond een nette verwoording.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:41

Misschien begrijp ik je ook wel niet goed hoor. Ik vind “en nu moet het verdomme eens klaar zijn” dan ook niet OW-waardig. Iemand geeft een grens aan. Dan kan je als tegenpartij ook even aan zelfreflectie doen en wellicht even een sorry pben. Heb je misschien een voorbeeld?
Zal wellicht wel tegen de Bokt regels zijn (de ironie)
Een grens aangeven lijkt me prima, zolang je het duidelijk omschrijft. Ook als dit echt wel irritatie laat zien.