luxx schreef:Ik heb zelf het woord impulsief niet in mijn mond genomen. Een daad uit frustratie, dat heb ik gezegd. Gefrustreerd door blackface, hij, als zwarte man. Daar kun jij of ik ons misschien niet in verplaatsen, maar ik kan er wel begrip voor opbrengen iig. Blackface is een heel heftig iets voor de zwarte gemeenschap, ik heb vroeger geen seconde daarover nagedacht, maar vanaf het moment dat ik wist dat dat iets opriep voor mensen en dat mensen dat als kwetsend beschouwen kan ik het ook niet meer als een onschuldige traditie en leuk kinderfeestje zien. Dat zou het wel weer kunnen worden wanneer er iets aan het uiterlijk gedaan zou worden. Ik begrijp het iig heel goed wat Akwasi tot die uitspraken gedreven heeft, de gevoelens van mensen worden met voeten getreden, totaal onnodig in mijn ogen
Ik kan mij er inderdaad niet in verplaatsen als iemand oproept om ZP te vermoorden. En daar kan ik dus ook geen begrip voor opbrengen. En als we het dan hebben over gevoelens met voeten treden...Akwasi is daar dan wel ster in. En een daad uit frustratie is altijd een impulsieve daad. Dat is tijdelijk en niet al jaren lang.
En over Akwasi zelf, hij is een Ashanti. Dit waren dé slavenhandelaren in Afrika. Daar zegt hij zelf over dat hij niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor de daden van zijn voorvaderen. Maar hij houdt ons er wél verantwoordelijk voor.
Los van de ZP discussie vind ik dat deze groep met een dermate agressie hun eisen willen afdwingen dat het gewoon niet meer normaal is. En dan vind ik dat als mensen zo’n moeite hebben met onze cultuur ze beter weg kunnen gaan naar ergens waar ze het wel fijn vinden. En dat heeft niets met racisme te maken want ze zijn wat mij betreft van harte welkom.