Mag je kritisch zijn op Bokt?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:46

Tja Aillil, je had al nogal passief aggresief gemeld dat je het erbij zou laten, wat natuurlijk niet echt nodig is, om vervolgens toch terug te komen en heel badinerend "ik kan me goed voorstellen dat een keer extra naar beneden scrollen best een uitdaging kan zijn te zeggen", ik krijg daar jeuk op onbereikbare plekken van en vind dat erg kinderachtig. Maargoed, dit topic is wel weer een goed voorbeeld van hoe het gaat hier op bokt. Het is werkelijk totaal onnodig om lollige plaatjes en privé conversaties hier te hebben, maar de incrowd komt langs om elkaar lekker op te stoken met ik vind het leuk en daar moeten we het dan mee doen. Je wist best dat shadow iets over je gif zou zeggen, daarom staat hij er ook, lekker zuigen en doordrammen....

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:53

luxx schreef:
Tja Aillil, je had al nogal passief aggresief gemeld dat je het erbij zou laten, wat natuurlijk niet echt nodig is, om vervolgens toch terug te komen en heel badinerend "ik kan me goed voorstellen dat een keer extra naar beneden scrollen best een uitdaging kan zijn te zeggen", ik krijg daar jeuk op onbereikbare plekken van en vind dat erg kinderachtig. Maargoed, dit topic is wel weer een goed voorbeeld van hoe het gaat hier op bokt. Het is werkelijk totaal onnodig om lollige plaatjes en privé conversaties hier te hebben, maar de incrowd komt langs om elkaar lekker op te stoken met ik vind het leuk en daar moeten we het dan mee doen. Je wist best dat shadow iets over je gif zou zeggen, daarom staat hij er ook, lekker zuigen en doordrammen....
Jeuk op onbereikbare plekken, lijkt me best vervelend.

Weet je, jij/Shadow hebben echt wel een punt. Sterker nog, het waren/zijn mijn eigen woorden, dus nogmaals, zeker een punt. Maar de manier waarop + een behoorlijke geschiedenis tussen Shadow en mij, deden mij besluiten om dan zelf ook een verzoek in te dienen. Als je iets aan iemand vraagt, mag dat natuurlijk. Kun je alleen wel een vraag terug verwachten, hoeft overigens niet. Als diegene die vraag al heeeeeeeeeeel veel vaker bij betreffende bokker heeft weggelegd dan krijg je dus zo'n reactie. Waarom moet ik wel ja en amen jegens Shadow zeggen en mag zij mijn eerdere berichten (gisteren nog) wel negeren?

En nee, ik had niet verwacht dat Shadow hier op zou reageren, al had ik misschien beter moeten weten. Jammer dat je direct een mening/oordeel klaar hebt staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:54

Wat is in godsnaam the incrowd?
Tuurlijk zijn er mensen op Bokt die sneller in zijn voor een lolletje dan anderen, maar beiden mogen zich toch op Bokt begeven en beiden mogen toch posten op een manier die bij hun persoonlijkheid past?
Ik houd van serieuze discussies, maar vind het ook af en toe leuk om even lekker onnozel te doen en ja, dat moet in eenzelfde topic kunnen vind ik.
Zoals al eerder gezegd: niet iedere post moet volledig naar wens zijn.

Ayasha
Blogger

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:58

Geen ide Gini maar het klinkt als een upgrade IMO. :j

Ik vind mensen als Aillil juist wel fijn omdat ze de discussie luchtig weten te houden of terug te krijgen juist als het even hard tegen hard gaat. Ik vat het altijd op als een herinnering om te relativeren dat je op een forum bezig bent. :) dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Het leven is al zwaar en serieus genoeg.
Ik denk niet dat je dat moet opvatten als zijnde "niet serieus nemen".
Nu heb ik IRL ook wel liever mensen die juist met serieuzere/zwaardere dingen juist een beetje laconiek kunnen om gaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:00

Shadow is niet de enige die heeft aangegeven het jammer te vinden als een inhoudelijk topic verzand in lachen-gieren-brullen-hihihi-hahaha. Daar zijn zat andere plekken op bokt veel geschikter voor.

Er worden hier een aantal interessante punten aangehaald/voorgesteld die blijkbaar leven onder gebruikers. En waar behoefte bestaat om over met mods/ beheer van gedachten te wisselen.
Laat de grappen, grollen, provocaties en persoonlijke issues dan buiten het topic. Dan hebben degenen die inhoudelijk mee willen denken/posten er nog iets aan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:01

Mars schreef:
Shadow is niet de enige die heeft aangegeven het jammer te vinden als een inhoudelijk topic verzand in lachen-gieren-brullen-hihihi-hahaha. Daar zijn zat andere plekken op bokt veel geschikter voor.

Er worden hier een aantal interessante punten aangehaald/voorgesteld die blijkbaar leven onder gebruikers. En waar behoefte bestaat om over met mods/ beheer van gedachten te wisselen.
Laat de grappen, grollen, provocaties en persoonlijke issues dan buiten het topic. Dan hebben degenen die inhoudelijk mee willen denken/posten er nog iets aan.
Je kan d'r ook omheen lezen, nergens staat dat je iets moet lezen.

Dat jij/anderen hier direct een oordeel aan linken, zegt meer over jullie dan over de ander, het spijt me zeer.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:06

Ja Ayasha, ik weet dat jij dat leuk vind
Ayasha schreef:
_O- :Y)
Aillil: Ohja? >;) Beware! Ik heb niet alleen twee staffords, een merrie en een jack maar ook nog een demi-griek ter bescherming! ~~}>
Als je nou netjes op voorhand even wat laat weten dan zorg ik voor koffie (of wat je dan ook belieft) en gebak. :j

Ik vind dit nadrukkelijk aanwezig willen zijn. Interesseert me geen reet wat voor honden jij hebt en wat je serveert aan bezoek

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:11

Moet Ayasha zich aanpassen omdat het jou niet interesseert? Moet Ailill zich aanpassen omdat Shadow bepaalde afbeeldingen niet leuk vindt?
Ik vind berichten langer dan drie alinea's vaak niet lekker lezen en zeker op een mobiel is dat een crime, mag ik dat aangeven?
Zolang een bericht aan de Boktregels voldoet, vind ik het best wel naar om Bokkers bepaalde dingen 'te verbieden'.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:12

Een grapje voor de luchtigheid of een zijsprongetje offtopic zul je mij niet over horen. Maar regelmatig verzanden topics met een interessante insteek of discussie in hihihi-hahaha en is ‘er omheen lezen’ niet eens meer aan de orde want inhoudelijk is het hele topic inmiddels om zeep.
Leuk voor de mensen die dat gezellig vinden en als het een TS betreft die het ook niet erg vind. In dit geval op FZ is het gewoon jammer, zeker als op een nette manier gevraagd is een beetje bij het onderwerp te blijven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:13

luxx schreef:
Ja Ayasha, ik weet dat jij dat leuk vind

Ik vind dit nadrukkelijk aanwezig willen zijn. Interesseert me geen reet wat voor honden jij hebt en wat je serveert aan bezoek

Stel nou dat het mij geen reet interesseert dat het jou geen reet interesseert. (Om in jouw termen te blijven.)
Welke mening van de twee is dan belangrijker?

Ik heb een bokker wiens mening me geen r**t interesseert zelfs niet op zijn of haar beste dagen. (Ik heb geen ide of het een man of een vrouw is, naam is onzijdig en heb het profiel is niet ingevuld.)
Die heb ik gewoon aan de foei toegevoegd. Dan lees je dus moeiteloos over die berichten heen. Problem solved. :)
En dat zonder dat ik me moet gaan af vragen of mijn mening over die persoon zijn of haar mening nu belangrijk genoeg is om hem of haar te verzoeken er mee op te houden 'm te geven.

Edit; en je bent mijn demi-Griek vergeten.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-10-19 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:16

Gini schreef:
Moet Ayasha zich aanpassen omdat het jou niet interesseert? Moet Ailill zich aanpassen omdat Shadow bepaalde afbeeldingen niet leuk vindt?
Ik vind berichten langer dan drie alinea's vaak niet lekker lezen en zeker op een mobiel is dat een crime, mag ik dat aangeven?
Zolang een bericht aan de Boktregels voldoet, vind ik het best wel naar om Bokkers bepaalde dingen 'te verbieden'.

Juist ja. Ik vind zelf humor heel belangrijk. Ook in diepe discussies, zoals Ayasha al ongeveer zei, het kan helpen iets te relativeren en weer wat meer op de grond te komen.

En doorscrollen is super makkelijk.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:18

Mars schreef:
Een grapje voor de luchtigheid of een zijsprongetje offtopic zul je mij niet over horen. Maar regelmatig verzanden topics met een interessante insteek of discussie in hihihi-hahaha en is ‘er omheen lezen’ niet eens meer aan de orde want inhoudelijk is het hele topic inmiddels om zeep.
Leuk voor de mensen die dat gezellig vinden en als het een TS betreft die het ook niet erg vind. In dit geval op FZ is het gewoon jammer, zeker als op een nette manier gevraagd is een beetje bij het onderwerp te blijven.

Maar weet je hoe dat komt? Omdat iedereen erop ingaat. Het laatste inhoudelijk relevante bericht is vandaag gepost om 14u26, daarna kwamen Ailill en Ayasha met hun lolletje en niemand wordt het dan belet om dat lolletje te negeren en verder inhoudelijk te reageren. Maar nee, iedereen (ook ik) focust opeens op dat lolletje en voor je het weet gaat het over niets anders meer en lijkt het topic verkl**t en zie, zo gaat het op Bokt nu altijd, stom Bokt.

De keuze had ook gemaakt kunnen worden om het lolletje van de twee A'tjes gewoon te zien, te erkennen dat dat niets voor jou is en verder inhoudelijk op de discussie te reageren. Dat had ook gekund. Het verloop van een topic wordt zelden door één of twee bokkers Bepaald.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:27

Klopt maar ik denk dat degenen die er het eerst om vroegen het OT te houden het alweer zagen gebeuren dat t hele topic weer in grappen en grollen zou verzanden. Negeren heeft niet zoveel zin dan, zeker niet als je zelf hoopte nog wel iets inhoudelijks uit het topic te halen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:32

Gezien de twee A'tjes het verpest hebben blijkbaar hier dan weer ontopic:

Hoeveel verschillende bokkers posten actief in dit topic? Tien? Schat ik dan ongeveer juist?
Wat voor constructiefs hoop je hier uit te halen met tien posters die 50/50 verdeeld zijn (om en bij wederom, heb het niet geteld.) over het onderwerp momenteel?
Wat hoop je inhoudelijk uit tien posters te halen tov over de 308.525 andere leden? :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:36

Ayasha schreef:
Gezien de twee A'tjes het verpest hebben blijkbaar hier dan weer ontopic:

Mijn excuses voor de stigmatisering. :D ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:44

luxx schreef:

Come on zeg mensen, wat kunnen sommige hier zuur reageren zeg.
En als je een gifje al als vervelend en irritant ervaart ga het dan ergens anders zoeken. Moet toch ruimte zijn voor een grapje en een grolletje tussendoor..

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:49

Dan gooi ik er ook even een OT achteraan..

Zit vaak met mijn bips op mijn handen om maar niet te reageren, kom overal wel reacties tegen waarvan ik denk dat kan wel wat anders geformuleerd worden, of plaatst er een smilie bij :D
Probeer wat meer na te denken hoe iets over kan komen en als je al vrij snel merk hoe de sfeer in een topic is of als je bekend ben met de TS en dat beval je niet, reageer dan niet.
Grote kans dat het toch niet over kom zoals je wil en dat dat alleen maar meer ergernissen oproept.
Zonde van je tijd en je energie.

Reageer ik ergens wel en ik wordt genegeerd?
Dan ontstip ik en lees ik elders weer vrolijk verder, blijf dan daar niet hangen of ga er nog harder tegenin.

En dan mag je nog kritisch zijn...
Van alles moet meer en meer met fluwelen handschoenen aangepakt worden, want stel je eens voor.
Kind draai om de oren, kindermishandeling, hond een schop onder zijn kont, dierenmishandeling, paard met een hulpteugel, ook mishandeling.
Vroeger, wat klink ik oud, leerde je alles op de manege en je instructeur/mensen om je heen waren degene waar je naar luisterde, daar had je respect voor.
Nu in de 20 jaar van internet komen er steeds meer ideeën en inzichten.
Wat natuurlijk heel goed kan zijn, want er zijn meer wegen naar Rome.
Maar ook dat er meer en meer mensen "denken" het juiste te weten en daarin erg ver kunnen gaan.
Het boeren verstand gaat van de meeste ook wat weg, tevens het zelfvertrouwen in eigen kunnen en het vertrouwen in je eigen onderbuik gevoel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:52

Dat laatste is zo waar.

Verder denk ik dat de kant waarop dit topic nu op gaat heel erg illustratief is voor wat er speelt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:09

Ailill schreef:
Maar daar kunnen die mensen dan toch iets van zeggen: Goh, ik vind je opmerking/bericht niet helemaal gepast, zou je hier wat meer rekening mee willen houden? Lijkt me een prima bericht, toch?

Aillil, Ik wilde hier nog even op terugkomen. Want Shaggy heeft (bedankt daarvoor!) uitstekend geillustreerd wat er dan gebeurt: je krijgt gewoon nog extra gedoe. Je kunt er wat van zeggen, natuurlijk, kan. Geen wet of mod die je belet om er iets van te zeggen. Maar de reactie is in elk geval vaak niet dat het topic daarna weer on topic gaat en de manier van omgang respectvol, maar dat er nog even pesterig wordt doorgegaan. Geen zelfcorrigende mogelijkheden dus: je kunt de mensen die vaker topics verstoren zeker ook als gebruiker niet succesvol vragen om daarmee op te houden.

En dan kunnen alle cliches wel weer langskomen... maar het einde van het liedje is dat de mensen die dit grappig vinden blijven en ruimte genoeg hebben, maar de mensen die dit niet leuk vinden, geen topics of reacties meer plaatsen omdat ze er geen zin in hebben en ze niet kunnen kiezen om erbuiten te blijven, behalve door niet deel te nemen aan Bokt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:19

Joh Shadow, je zat vanaf gisteren al achter je schermpje te wachten om deze reactie te plaatsen. Prima verder hoor, is je goed recht.

Maar als je dan daarvoor/daarna niet naar je eigen aandeel wil kijken en ik je daar ook al heeeeel vaak op heb aangesproken, tja dan kun je zo'n reactie krijgen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:23

Woestein schreef:
Het boeren verstand gaat van de meeste ook wat weg, tevens het zelfvertrouwen in eigen kunnen en het vertrouwen in je eigen onderbuik gevoel.
Ik vind het persoonlijk wel een vooruitgang dat mensen meer zelf nadenken dan 'vroegah'. Het stadium van 'je moet doen wat ik zeg' zonder nadere uitleg zijn we gelukkig gepasseerd. Het is alleen jammer dat te veel mensen bij het geven van hun mening redeneren in de zin van 'het is zo' in plaats van 'ik vind dat het zo is en wel hierom'.
Wat betreft plaatjes en lolletjes, als je het niet grappig vind, haal er dan gewoon je schouders over op. Sommige mensen nemen alles zo bloedserieus.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:25

Maar Shadow wat zou jij dan willen zien? Geen grapjes of gifjes tussendoor omdat jij dat storend vind? Doorscrollen is toch geen enkele moeite? Waarom moeten de mensen die nergens last van hebben zich aanpassen? Kun jij dat zelf niet veel beter doen door gewoon lekker door te scrollen of iemand die je vervelend vind op je foeilijst te gooien?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:41

Ailill schreef:
Joh Shadow, je zat vanaf gisteren al achter je schermpje te wachten om deze reactie te plaatsen. Prima verder hoor, is je goed recht

Wat een rare reactie is dit... Sta je nu in de hoek en ga je om je heen meppen omdat je behalve 'je hebt gelijk, sorry' niks anders zou kunnen zeggen? Zo komt het op mij over in ieder geval

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:47

Jammer dat dit topic precies eindigd waardoor bokkers geen topics meer willen/durven openen.
Ipv elkaars mening te respecteren en er wat mee te doen (of niet negeren is ook nog een optie...), gaat men tegen elkaar in discussieren, steeds feller. Aangezien niemand gaat toegeven aan de ander gaat het van kwaad tot erger en kan het topic zo weer gesloten of opgeschoond. Weg fijn topic.
Men hoeft echt niet eens te zijn met elkaar, maar een klein beetje respect is toch niet zo moeilijk? Waarom zo op de man spelen? Waarom een in jou ogen onzinnige post dan niet gewoon naast je neer leggen en rustig verder met het topic?

Er zijn al meerdere bokkers hier in dit topic geweest die al aangeven alleen hierom geen topics meer te openen. Eeuwig zonde.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:49

Shaggy09 schreef:
Maar Shadow wat zou jij dan willen zien? Geen grapjes of gifjes tussendoor omdat jij dat storend vind? Doorscrollen is toch geen enkele moeite? Waarom moeten de mensen die nergens last van hebben zich aanpassen? Kun jij dat zelf niet veel beter doen door gewoon lekker door te scrollen of iemand die je vervelend vind op je foeilijst te gooien?

Ik vind een grapje oid ook echt wel prima maar er wordt gewoon vaak in doorgeslagen, dat is toch jammer? Als het dan alleen nog maar lachen gieren brullen is?
De balans is vaak een beetje zoek tussen ‘een grapje’ en 10 pagina’s aan lol waarna er van het onderwerp niets meer over blijft.