Transparantie over ban.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:15

Doma_clasica schreef:
Kadankovitch schreef:
Dat ik antwoord geef, geachte Doma Clasica, is duidelijk, dat ik mij er druk om maak, is geen uw interpretatie, afgeleidt waarschijnlijk van uw eigen aard. Laat de beoordeling van mijn gemoedstoestand beter over aan personen die daar echt over kunnen oordelen. En mocht het niet duidelijk zijn; tot die groep behoort u zeker niet.

Geachte :D Is niet nodig hoor.

Zie het als pure achting voor u, zoiets kunt u toch onmogelijk afslaan?

Kadankovitch

Re: Transparantie over ban.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:16

Alane, waarbij ik mij de vraag stel of men op deze manier 'gelijk' krijgt. Ik heb mijn twijfels.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:20

Kadankovitch schreef:
Alane, waarbij ik mij de vraag stel of men op deze manier 'gelijk' krijgt. Ik heb mijn twijfels.

Ik weet wel zeker van niet.
Als je gelijk hebt dan hoef je het niet meer te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:28

:')

Ik maak één flauwe opmerking. Heeft helemaal niks te maken met gelijk hebben, gelijk willen hebben, gelijk krijgen of gelijk willen krijgen.

Niks tegen psychologen, psychiaters of hun cliënten. Ik ben er zelf een :+

Volgens jullie kom je nergens met op de man spelen... In de meeste gevallen zou ik het met jullie eens zijn.

Ik speel dan ook nooit op de man, behalve toevallig nu. En niet zonder reden doe ik dat in dit topic.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:33

Verklaar u nader; Niet zonder reden? Doet u dat in dit topic?? Dus er zijn redenen die volgens u 'het op de man spelen' rechtvaardigen? En die zijn in dit topic ingetreden????

Daar ga ik voor zitten. Die uitleg wil ik graag lezen. En neem uw tijd ervoor.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:36

Kadankovitch schreef:
Verklaar u nader; Niet zonder reden? Doet u dat in dit topic?? Dus er zijn redenen die volgens u 'het op de man spelen' rechtvaardigen? En die zijn in dit topic ingetreden????

Daar ga ik voor zitten. Die uitleg wil ik graag lezen. En neem uw tijd ervoor.

Is dit werkelijk zo belangrijk voor jou?
Doe het dan a.u.b. per PB, dan kan het vanaf nu weer ontopic gaan. BVD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:37

Ik zal het uitleggen, maar niet op dit moment. :)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:53

Doma Clasica, ik mag dan in uw ogen een drama-koningin zijn, ik vind dat als iemand publieklijk uitspraken doet over iemands gemoedstoestand, daarna toegeeft dat ze op de man gespeeld heeft, maar dat daar in dit topic een goede reden voor is, dan gun ik die persoon ook het ruime forum om haar mening en detail uiteen te zetten. Ik zou niet willen dat zij zich tekort gedaan voelt in het recht op vrije meningsuiting.

Bovendien, wij zijn alleen in blije verwachting van het overleg der moderatoren. In de tijd dat wij geduldig moeten zijn, mogen we toch over zaken hebben die hiermee te maken hebben? Immers volgens Lente in er in dit topic een speciale toestand die het rechtvaardigt om nu wel op de man te spelen. Haar eigen woorden. Een uitleg daarover is dus zeker on-topic.

Maar u mag best paralel daaraan andere punten onder onze aandacht brengen om zodoende voor de voortgang van dit topic te zorgen. Of schrijft u hier alleen maar om duidelijk te maken wat de schrijvers alhier NIET mogen doen (volgens u, natuurlijk). Die bijdrage wordt namelijk al waargenomen door de moderatoren, dus daar hoeft u zich geen zorgen meer over te maken.

Lente??? U doet het wel??? Maar niet nu???? Wat scheelt er? Gebrek aan inspiratie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:59

Nee hoor, inspiratie te over :)

Maar nu is niet het moment om het uit te leggen. Voel me absoluut niet beperkt in mijn vrijheid van meningsuiting, nooit gedaan ook. Ben gewoon een beetje klaar met het algehele gezever op details in dit topic.

Jij was een semi-toevallig slachtoffer van mijn persoonlijke uithaal. Ik kan niks met je neerbuigende manier van praten, de pietluttigheden over bijvoorbeeld een vraag over Horse Event.

Overigens plaatste ik geen opmerking over jouw gemoedstoestand, ik vroeg alleen of een goede psycholoog meer aan je beeld voldeed van een persoon die wel een inschatting daarvan mag maken.

En ja, dat was persoonlijk tegen jou, en ja, daarmee overschrijd ik wellicht een grens en ja, dat is absoluut bewust.

En verder houd ik mijn mond over mijn beweegredenen. Zoals gezegd, ik leg het uit, je hebt mijn woord en daar mag je me aan houden :)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:08

Fijn dat u het zo duidelijk uitlegt. Ik kijk naar uw verklaring uit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:10

Lente schreef:
Nee hoor, inspiratie te over :)

Maar nu is niet het moment om het uit te leggen. Voel me absoluut niet beperkt in mijn vrijheid van meningsuiting, nooit gedaan ook. Ben gewoon een beetje klaar met het algehele gezever op details in dit topic.

Jij was een semi-toevallig slachtoffer van mijn persoonlijke uithaal. Ik kan niks met je neerbuigende manier van praten, de pietluttigheden over bijvoorbeeld een vraag over Horse Event.

Overigens plaatste ik geen opmerking over jouw gemoedstoestand, ik vroeg alleen of een goede psycholoog meer aan je beeld voldeed van een persoon die wel een inschatting daarvan mag maken.

En ja, dat was persoonlijk tegen jou, en ja, daarmee overschrijd ik wellicht een grens en ja, dat is absoluut bewust.
En verder houd ik mijn mond over mijn beweegredenen. Zoals gezegd, ik leg het uit, je hebt mijn woord en daar mag je me aan houden :)

Wie A zegt, moet ook B zeggen. Als je bewust uithaalt naar iemand, heb jij daar wellicht een reden voor? Geeft die reden dan ook, dan kan het "slachtoffer" zich verdedigen. Zo niet, dan ben je aan het rellen?

En dat bedoel ik dus met de ondoorzichtigheid van Bokt, ik heb voor minder OW's ontvangen :D . Jij haalt bewust uit naar iemand in een topic waar je eigenlijk wel klaar mee bent (dat zijn jouw eigen woorden), ga dan weg, je hoeft niet te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:11

Ik zeg juist B door nu even mijn mond te houden.

Zoals gezegd, ik leg het uit! Maar niet nu.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:48

Moderatoropmerking:
Zoals ik op de vorige pagina al heb aangegeven, is het niet de bedoeling om off-topic te gaan. Nu wordt er onderhand weer een totaal andere discussie gevoerd die niets te maken heeft met het oorspronkelijke onderwerp. Als iemand aanstoot neemt aan het feit dat Horse Event wordt geadverteerd op Bokt, dan kan die gebruiker daar altijd een nieuw topic over aanmaken. Hetzelfde geldt voor de andere discussies die hier gevoerd worden. Maar om het topic niet te overspoelen met andere discussies, ga ik nog één keer vragen om het on-topic te houden. Zo niet, dan zal het topic op slot gaan.

Daarnaast kan ik wel meedelen dat er achter de schermen al druk gezocht wordt naar een manier om meer transparantie te bieden over de bans. Maar zo'n beslissing wordt niet op één dag genomen en we wachten hierbij op input van andere mods en het beheer, daarom dat dit overleg altijd wat langer duurt. Hetzelfde geldt voor andere modingrepen; wij zijn ook mensen en we zijn nooit 24/7 online. En ja, dan kan het wat langer duren voor er in een topic kan worden ingegrepen. We hopen dan ook dat jullie inzien dat wij ook mensen zijn met een leven buiten Bokt, waardoor het soms zo kan zijn dat TEMs en andere zaken niet binnen één dag kunnen worden afgehandeld.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 15:45

Yasmine, volgens mij gaat het alweer zeker een 20 berichten ON TOPIC. Het valt mij wel vaker op dat er achteraf vaak gemeld word dat het on topic moet blijven of niet op de man spelen terwijl dat al een groot aantal berichten niet meer gebeurt. Lezen jullie dan niet tot de laatste bericht door voor jullie zo'n groen balkje plaatsen? Dat zou jullie meer sieren en voorkomt, naar mijn idee, veel loze waarschuwingen en OW's/ban. Vaak lost het in een topic de wrevel van zelf op en gaat het weer door waar men was gebleven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 15:46

aikon schreef:
Yasmine, volgens mij gaat het alweer zeker een 20 berichten ON TOPIC. Het valt mij wel vaker op dat er achteraf vaak gemeld word dat het on topic moet blijven of niet op de man spelen terwijl dat al een groot aantal berichten niet meer gebeurt. Lezen jullie dan niet tot de laatste bericht door voor jullie zo'n groen balkje plaatsen? Dat zou jullie meer sieren en voorkomt, naar mijn idee, veel loze waarschuwingen en OW's/ban. Vaak lost het in een topic de wrevel van zelf op en gaat het weer door waar men was gebleven.

_/-\o_

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 15:59

Goh, ben dus niet de enige die het ziet. :)

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:09

Even een kleine hersenspinsel van mij.
Zou het een oplossing zijn dat moderators hun namen onbekend blijven? Dus wanneer zij een opmerking of sturende opmerking plaatsen dat zij bijv. moderator 1 of moderator 7 heten?
Het komt nml. nog al eens voor dat moderators persoonlijk aangevallen worden en als zij als moderator een opmerking plaatsen dit niet meer onder hun eigen naam doen maar onder de naam 'moderator'.
Of is dit te ver gedacht?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:11

Doma_clasica schreef:
Zou het een oplossing zijn dat moderators hun namen onbekend blijven? Dus wanneer zij een opmerking of sturende opmerking plaatsen dat zij bijv. moderator 1 of moderator 7 heten?
Het komt nml. nog al eens voor dat moderators persoonlijk aangevallen worden en als zij als moderator een opmerking plaatsen dit niet meer onder hun eigen naam doen maar onder de naam 'moderator'.

En dan?

Je blijft nog steeds het feit houden dat een sturende opmerking veel te laat neergezet word. Terwijl het in de meeste gevallen al opgelost is. Mosterd na de maaltijd dus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:12

aikon schreef:
Goh, ben dus niet de enige die het ziet. :)

Nee, ik sluit me ook hierbij aan. Vaak loopt het topic "vanzelf" weer goed en komt de groene hulk als mosterd na demaaltijd.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:15

quera schreef:
En dan?

Je blijft nog steeds het feit houden dat een sturende opmerking veel te laat neergezet word. Terwijl het in de meeste gevallen al opgelost is. Mosterd na de maaltijd dus.

In dit topic is men wel degelijk offtopic gegaan. Dus de groene opmerking was terecht.
Ik ben het er wel mee eens dat men over het algemeen te snel een groene opmerking plaats want vaak lost het inderdaad vanzelf op :j

Electra63

Doma_clasica schreef:

Ik heb (bijna) nog nooit gezien dat een moderator persoonlijk wordt aangevallen? Wel is er weleens kritiek of een vraag n.a.v. Groene hulk, maar dat lijkt mij geen probleem.

Alane

misschien een idee, omdat de mods niet 24/7 op bokt rondhangen, dat ze overtreders aanspreken en geen groene balk in het topic plaatsen als het probleem/verstoring/overtreding al van de baan de is.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:18

Electra63 schreef:
Ik heb (bijna) nog nooit gezien dat een moderator persoonlijk wordt aangevallen? Wel is er weleens kritiek of een vraag n.a.v. Groene hulk, maar dat lijkt mij geen probleem.

Er wordt wel degelijk veel over de mods geschreven. Alleen durven ze dat niet hier maar doen dat ergens anders. :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:19

DC het ging over een groene balk die 24 uur na het laatste offtopic bericht neergezet was. Het was allang weer ontopic.de opmerking had dus eigelijk geen nut.

Alane dat lijkt me een goed plan. :j

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:20

quera schreef:
DC het ging over een groene balk die 24 uur na het laatste offtopic bericht neergezet was. Het was allang weer ontopic.de opmerking had dus eigelijk geen nut.

Weet ik :j maar ik vond de laatste berichten wel offtopic.