Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:40

Daar sluit ik me helemaal bij aan Tieneke. Dat er soms dingen fout gaan kan gebeuren, we zijn niet allemaal perfect, maar daar op een nette manier mee om gaan schijnt lastig te zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:46

Echwel schreef:
Weet je waar zo een groot team behoefte aan heeft, begeleiding door een professional zeker omdat er nogal wat medische en psychische onderwerpen op bokt voorbij komen..

Ik vind eigk dat deze forumonderdelen helemaal geschrapt moeten worden
Als ik zie wat voor onzin er af en toe voorbij komt op psychologisch gebied... (studeer het zelf)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:47

Ik denk dat 'eroverheen' stappen ook bemoeilijkt wordt omdat hier van tevoren al allerlei 'negatieve' aannames gedaan worden. Meestal meteen al bij het openen van een topic (oh het gaat toch dicht, oh zeg gaan toch niet reageren, oh ze gaan hier niks mee doen etc etc). Dat maakt de dialoog niet makkelijk.

En als er dingen misgaan wordt er bijna altijd gewezen naar 'Het Beheer, inclusief mods, mids en alles wat erbij hoort'. Ik vond dat zelf als mod behoorlijk storend en dat maakte dat ik uiteindelijk dacht 'zoek het lekker uit, ik doe het toch nooit goed''.. Het blijft wat dat betreft een wisselwerking van beide kanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:48

Dat ben ik absoluut met Heino eens, hoeveel posts gaan er op dit forum nu daadwerkelijk over paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:49

Vandaar ook mijn suggestie om die paarden los te laten en verder te gaan als tienerforum.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:52

Haha zo zag ik het ook al een beetje hoor Lovely!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:53

Heb dit topic eens door zitten lezen en het enige wat ik hieruit opmaak is dat een heleboel volwassen mensen zich vreselijk druk maken over iets dat op een forum gebeurt. What's the big deal, zie het in perspectief. Je mag niet meer op een forum komen, so what, er toch nog veel meer in het leven.
Mensen zeggen dingen over je die niet waar zijn. Je weet zelf beter, de mensen die jou kennen weten beter.
Wees de wijste, laat mensen kletsen, ga er niet tegenin en bewijs de mensen die er wel toe doen in het echte leven het tegendeel. Dan loopt het ook niet uit de hand.

Tis vreselijk jammer dat er dingen gebeuren die in de ogen van een heleboel mensen niet rechtvaardig zijn, maar internet en zeker forums blijven iets heel subjectiefs. Als iets online staat is het niet per definitie waar en het is heel moeilijk om dingen over te brengen zoals je ze bedoelt.

Leg het naast je neer, zet je pc uit, ga lekker paardrijden, naar buiten de sneeuw in en kerstvieren met mensen die je in het echte leven kent!

Ik lees graag topics op bokt waar ik iets van kan leren. wiki vind ik prachtig worden.
Dit vond ik een uit menselijk oogpunt hele interessante, hoop dat iemand iets met de wijze raad doet, zij PC uitzet en net als ik weer lekker aan de kertvoorbereidingen en aan het werk gaat.

succes om dit een in de hand te houden topic te houden! :wave: {:)
Laatst bijgewerkt door lejo op 24-12-10 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:54

Er zitten hier ook genoeg volwassenen die hun hele hebben en houden op het net slingeren, van suïcidale echtgenoten, tot een oproep voor een meeting bij de sexshop...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:58

of zelfs hoe ze hun **** moeten scheren, met streep of helemaal zonder.... Daar moet ook eens flink de bezem doorheen door dat soort idiote topics ( of van de week, mijn telefoon gaat, moet ik opnemen? ik ken het nummer niet.... die mogen ze gummen en een ow naar TS wegens forumvervuiling.:-) .)

Cer

Neem maar de hele simpele regel 'on topic blijven' :j

Tieneke

Denk trouwens dat het verkleinen van het team echt een noodzaak is. Want steeds terug goede geëngageerde mods vinden gaat moeilijker worden, tenzij je je het bij 18-jarigen gaat houden. Oudere gebruikers gaan toch minder snel geneigd zijn om hier aan deel te nemen, vermoed ik zo.
Liever een handje (of twee) vol met mods die niet achter een ander aanlopen, dan een kudde (met bijbehorend gedrag) van 18-jarigen. Niet slecht bedoeld, absoluut niet, maar je ziet toch duidelijk dat jongere mensen het vaak moeilijker hebben om niet klakkeloos aan te nemen wat de rest voorstelt en toch makkelijker hun woorden uit het oog verliezen.
Misschien sla ik de bal volledig mis, maar het is toch een indruk die ik heb opgedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:01

Frantic schreef:
of zelfs hoe ze hun **** moeten scheren, met streep of helemaal zonder.... Daar moet ook eens flink de bezem doorheen door dat soort idiote topics ( of van de week, mijn telefoon gaat, moet ik opnemen? ik ken het nummer niet.... die mogen ze gummen en een ow naar TS wegens forumvervuiling.:-) .)

Gezien de overvloed aan zulke topics zullen er toch genoeg mensen zijn die dat waarderen of leuk vinden. Ga dan ook gewoon verder op die toer.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:02

Jonge mods vind ik absoluut een slecht idee. Ik vind de mods over het geheel genomen ook echt slechter worden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:02

Lia_ schreef:
Er zitten hier ook genoeg volwassenen die hun hele hebben en houden op het net slingeren, van suïcidale echtgenoten, tot een oproep voor een meeting bij de sexshop...

Misschien een idee om een vowassen afdeling te maken.
Dan kunnen de regels daar wat soepeler worden gehanteerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:04

Papagroom, misschien was het je niet opgevallen maar dit is een paardenforum...
Er zijn zat andere fora voor "volwassen" onderwerpen.

Anoniem

papagroom schreef:
Lia_ schreef:

Misschien een idee om een vowassen afdeling te maken.
Dan kunnen de regels daar wat soepeler worden gehanteerd

Eigenlijk is bokt een volwassenforum met jeugd-afdelingen; in de praktijk merk je daar echter weinig van.

Tieneke

Uiteindelijk is er al een jongerenafdeling: YR. Dus eigenlijk is de rest al een volwassenenafdeling... Maar daar echt regels op gaan zetten, van jij moet daar en jij moet daar en niet anders, op basis van de ingevulde leeftijd... Uiteindelijk geeft iemand bij z'n leeftijd een getalletje naar keuze in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:07

lejo schreef:
Heb dit topic eens door zitten lezen en het enige wat ik hieruit opmaak is dat een heleboel volwassen mensen zich vreselijk druk maken over iets dat op een forum gebeurt. What's the big deal, zie het in perspectief. Je mag niet meer op een forum komen, so what, er toch nog veel meer in het leven.
Mensen zeggen dingen over je die niet waar zijn. Je weet zelf beter, de mensen die jou kennen weten beter.
Wees de wijste, laat mensen kletsen, ga er niet tegenin en bewijs de mensen die er wel toe doen in het echte leven het tegendeel. Dan loopt het ook niet uit de hand.

Tis vreselijk jammer dat er dingen gebeuren die in de ogen van een heleboel mensen niet rechtvaardig zijn, maar internet en zeker forums blijven iets heel subjectiefs. Als iets online staat is het niet per definitie waar en het is heel moeilijk om dingen over te brengen zoals je ze bedoelt.

Leg het naast je neer, zet je pc uit, ga lekker paardrijden, naar buiten de sneeuw in en kerstvieren met mensen die je in het echte leven kent!

Ik lees graag topics op bokt waar ik iets van kan leren. wiki vind ik prachtig worden.
Dit vond ik een uit menselijk oogpunt hele interessante, hoop dat iemand iets met de wijze raad doet, zij PC uitzet en net als ik weer lekker aan de kertvoorbereidingen en aan het werk gaat.

succes om dit een in de hand te houden topic te houden! :wave: {:)

dit is echt zo'n dooddoener.... Als je 9 jaar lid bent van een forum, tot het 'beheer' hebt behoord, je inkomsten er voor een deel uithaalt... Dan kan je wel zeggen dat het 'maar' een forum is, maar dat is het niet. Een forum is een medium waar je als gebruiker ontzettend veel aan kunt hebben, helemaal als je prominent gebruiker bent en al zolang lid bent. Dan kan het ook een hoop invloed hebben op zaken buiten het forum om.
En daarnaast, als je dan door dat zelfde 'beheer' eraf wordt gegooid om een totaal onrechtvaardige reden... Terwijl iemand jou maanden(?)lang heeft zitten treiteren, dat die maar met alles weg komt. Tja. Dan snap ik dat je op z'n minst je gelijk wil halen.
En als het hele zaakje dan naar buiten komt... Dan is dat voor alle gebruikers van belang, want de beleidsvoering kan na dit akkefietje toch wel behoorlijk in twijfel getrokken worden. En dat lijkt me juist van belang voor de mensen die hier 'nu nog' met veel plezier komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:09

Ik vraag me af in hoeverre het invloed heeft als de mensen die hier 'geen plezier' meer hebben, weg zouden blijven. Wat de rest van de gebruikers daaraan mist?
Heb je die 'verplichting' richting bepaalde leden?

Overigens blijkt ook hier steeds weer dat je het nooit op 1 lijn krijgt. Over ieder onderwerp verschillen de meningen...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:09

Tieneke schreef:
Uiteindelijk is er al een jongerenafdeling: YR. Dus eigenlijk is de rest al een volwassenenafdeling... Maar daar echt regels op gaan zetten, van jij moet daar en jij moet daar en niet anders, op basis van de ingevulde leeftijd... Uiteindelijk geeft iemand bij z'n leeftijd een getalletje naar keuze in.

als de leeftijd foutief wordt in gegeven is dit niet meer de verantwoordelijkheid van de mod lijkt me

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:12

Cer schreef:
Ik vraag me af in hoeverre het invloed heeft als de mensen die hier 'geen plezier' meer hebben, weg zouden blijven. Wat de rest van de gebruikers daaraan mist?

Overigens blijkt ook hier steeds weer dat je het nooit op 1 lijn krijgt. Over ieder onderwerp verschillen de meningen...

Informatie en kennis...want het zijn vooral de ouderen die zich aan het terugtrekken zijn..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:14

Ik merk de invloed nu al. Ik zie de algemene kwaliteit van info en van hoe er in topics door -met alle respect- onwetenden gereageerd wordt, toch echt naar beneden gaan. Een aantal gebruikers die misschien niet zo geliefd waren door iedereen, hadden wel echt kennis van zaken. Ik zie ook meer en meer gebruikers die hier al jaren zitten en die al jarenlange ervaring met paarden hebben hier vertrekken. En dat is gewoon stom en dat moet men niet zomaar laten gebeuren onder het mom van: als het je niet aanstaat, vertrek dan toch?! Nogmaals met alle respect, maar de penny's op Bokt boeit het niks hoe het beleid in elkaar zit, dus die blijven wel. Maar de rest? En zoals ik eerder vroeg: wat hou je hier uiteindelijk over, op lange termijn?

Cer, je hebt ondertussen ook al genoeg herhaald dat mensen hier een verschillende mening hebben. Dat is duidelijk en zien we ook. Wat denk jij zelf dat een oplossing kan zijn? Of anderen het dan ermee eens zijn of niet...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:15

@echwel: +:)+

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:16

kan het toch niet laten om af en toe te kijken, haha

ik begrijp best dat mensen een hoop 'voelen' bij een forum als bokt.
Maar toch, als je er zo mee verweven bent, moet je je juist realiseren dat bokt niet het echte leven is.
en dat een forum/internet veel te makkelijk reacties van mensen uitlokt omdat het toch 'anoniem' is. Als je om te beginnen de wijste bent en niet op zaken ingaat die jij ziet al 'uitlokken', loopt het niet uit de hand.
(niks om goed of kwaad te spreken over hoe dit afgehandeld is, maar dat het ver heeft kunnen komen heeft toch wel heel puberaal gehalte, voor volwassen mensen)

Juist de prominente gebruikers zouden het goede voorbeeld moeten geven en die paar rotte appels moeten negeren, dan is de lol er zo vanaf. en dan kunnen ook de scheer, sex, relatie en andere niet paarden topics gewoon blijven. je kijkt immers naar wat je interesseert en de rest laat je links liggen.

Ik weet dat het moeilijk is om zo te denken, maar ieder die dit weer even meeneemt in zijn achterhoodt is er weer 1.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:16

Cer schreef:

er zijn inmiddels al mensen weg, en die worden zeker gemist dus ja dat heeft invloed

ik was het bijv niet altijd eens met RK en Kiwiko,maar ze hadden ook veel goede informatie, wisten soms echt wel iemand te helpen problemen op te lossen
en haalde bij menigeen toch wel het bord voor het hoofd weg....
dat soort mensen hadden een bepaalde invloed die nu wel heel erg wordt gemist, en niet alleen door mij, maar door vele met mij

en deze twee (ex)bokkers zijn maar een voorbeeld van de vele goede bokkers die wegblijven

nu wordt het echt een "pennyforum" waar ik met veel "zuchten" de topics doorlees en weer wegklik......
ik op mijn handen ga zitten om niet te typen: "goh mens zoek een psycholoog op" " is googlen nou zo moeilijk" " nou leuk,nuttig?"
want typ je het wel , ben je ook de sigaar :7