Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 00:36

quote="Apple"]Als je een enkel topic of een enkele post wilt laten verwijderen dan is dat meestal geen probleem en 1 druk op de knop voor een moderator. Helaas is dit volgens Bart niet zo simpel als jij zegt Apple.

Chiqa: Ik mag hopen dat ik dit verkeerd opvat, Slimmerik heeft namelijk net als jij en ik en de rest van de bokkers
gebruik gemaakt van de optie berichten verwijderen op verzoek, waar in dit topic al meerdere malen op gewezen is.
Dus dat heeft niets met speciale priveleges van wie dan ook te maken, dat recht heeft iedereen. Nee Chiqa, dat recht is voorbehouden aan sommige bokkers, maar zeker niet aan allemaal. Dit zou overigens wel heel normaal moeten zijn, helaas is de werkelijkheid anders.

Slimmerik: Ik denk dat dat mij ook niet zou lukken. Maar Bart geeft toch diverse keren aan waar je verzoek aan moet voldoen. Gegronde redenen. Wat zit je nou te bazelen, het is jou gelukt, dit heb je eerder op de dag zelf geschreven.

Slimmerik: Inderdaad. Er is ook niet gemodereerd buiten bokt volgens mij. Maar er werd volop reclame gemaakt voor youtubefilmpjes, hyvessites etc etc op bokt. Vandaar is er goed en volgens de regels gehandeld. Gegronde redenen om topic achter de schermen te plaatsen dus Er staat zo vaak een link naar een of andere site, zie niet in waarom dat een aanleiding was om jou topic naar de mh te verplaatsen.

Slimmerik: Dat topic werd wel aangegrepen om dingen uit hun verband te rukken. Net als nu weer gebeurd. Maar ik geloof dat dit topic nu alleen nog maar gebruikt wordt voor persoonlijke aanvallen. Oh jeetje, je weet echt niet wat je allemaal schrijft, geen schrijfvaardigheid Slimmerik?

Slimmerik: Bokt heeft de goede eigenschap geen persoonlijke aanvallen te tolereren. Hier hebben vele toch hele andere ervaringen mee opgedaan. Het zal wel aan de persoon/personen in kwestie liggen.

Pucknew schreef:
ja er vallen van die gaten he? Wordt zo onleesbaar! Nu gebeurd er dus precies waar ik het eerder op de dag over had.

Bubsj

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 01:11

Sjoert schreef:
Ik zat nog even te denken....

Het anonimiseren van berichten na bv 2 jr heeft wel tot gevolg dat, wanneer je iets zoekt via de zoekfunctie, je een gebruiker niet meer een pb kunt sturen omtrent een oudere reactie/ervaring.
Dat is dan wel weer jammer.

Dat is inderdaad een nadeel, daarom zou het een keus van de gebruiker moeten zijn en niet iets wat standaard gebeurd. Ik doe maar even de aanname dat de mensen die niet langer gelinkt aan hun posten willen worden daar net zo goed geen pb's over willen ontvangen/beantwoorden dus heeft de gebruiker er sowieso niets aan zou het wel kunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 01:18

Sjoert schreef:

Het anonimiseren van berichten na bv 2 jr heeft wel tot gevolg dat, wanneer je iets zoekt via de zoekfunctie, je een gebruiker niet meer een pb kunt sturen omtrent een oudere reactie/ervaring.

Nou, dan kan die gebruiker gewoon doen wat alle andere gebruikers ook doen, een nieuw topic starten :j.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 01:22

Bubsj schreef:
Sjoert schreef:

Dat is inderdaad een nadeel, daarom zou het een keus van de gebruiker moeten zijn en niet iets wat standaard gebeurd. Ik doe maar even de aanname dat de mensen die niet langer gelinkt aan hun posten willen worden daar net zo goed geen pb's over willen ontvangen/beantwoorden dus heeft de gebruiker er sowieso niets aan zou het wel kunnen :)

Op oude topics reageren wordt doorgaans beloont met het verwijderne van je post + slotje op het topic....
Dingen die 2 jaar geleden van toepassing waren kunnen nu al verander zijn, de user is niet meer aktief en heeft een pb ook weinig meerwaarde, of de user houdt er nu andere ideeen op na...
En vraag me dan af wat een topic van 2 jaar geleden nog voor een meerwaarde heeft voor wie dan ook, ook omdat we wiki hebben met het oog op info die van belang zou kunnen zijn voor de paardenliefhebber of houder.

Hk topics over van alles en nog niets, dagelijkse beslommeringen, welke meerwaarde hebben die posts nog na 6 maand?
Of foto topics, waar de meeste oudere topics bestaan uit kruisjes ipv foto's?
Eea wie heeft er meerwaarde aan dat bokker X 5 jaar geleden een hoofdstel te koop had staan?
Of paard gezocht, wie herkent Fury, was in 2001 al 40 jaar oud, geen foto UELN of transpondernummer.. hoe groot is de kans dat die nu nog herkend zal worden?
enz enz...

vwb rellen en vetes, je hebt altijd 2 partijen nodig om ruzien te maken, dat lukt je niet in je uppie...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:28

Er is maar 1 onderscheid te maken. Je hebt gebruikers die nooit ergens last van hebben, en je hebt gebruikers die met iedereen in de clinche liggen...

Voor mij zijn dat soort personen een duidelijk verhaal.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:54

Natuurlijk is dat zo Vienna, er zijn mensen die meer ruzie maken dan anderen. Maar er zijn ook mensen die met dit soort lui de ruzie maken. We kunnen ook kiezen om dat niet te doen, er gewoon niet op in te gaan. :+

Wat betreft oude topics met kruisjes, tja, wat daar de meerwaarde van is weet ik ook niet. Foto's worden verplaatst of verwijderd en dan zijn die dingen niks meer waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:09

Dan kun je zulke topics gewoon verwijderen lijkt me, al zou je de TS een pb kunnen sturen of die dat ook wil (lijkt mij dan wel netjes).

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:10

Volgens mij kun je op www.fok.nl wel zoiets doen. Je berichten verwijderen, weet het niet zeker.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:01

Ceriadwen schreef:
Vanwege de onvrede en het onbegrip heb ik een topic gemaakt over het doelloos doden vankatten.
Op deze manier blijft dit topic voor het weggummen etc etc.. en kunnen we daar verder over kattenmoord.

http://host-82-161-230-94.luxitude.net/forums/viewtopic.php?f=73&t=1402477&p=65072738&sid=33075f855cfe19e3e6c048c447e4a2c4&sid=33075f855cfe19e3e6c048c447e4a2c4#p65072738

Begrijp ik dit nou goed? Jij opent een topic om te voorkomen dat er in dit topic (offtopic) op een bepaald onderwerp wordt doorgegaan?
Kijk ik, zit er alweer een slotje op. Slotje is tijdelijk door een andere mod gegeven totdat de BB mods er naar kunnen kijken.
Hmmm...............

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:11

Vienna2007 schreef:
Volgens mij kun je op http://www.fok.nl wel zoiets doen. Je berichten verwijderen, weet het niet zeker.

Nee, dat kan niet.
Je kunt je account of je berichten daar ook niet verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:26

Nouja,we hebben het hier over Bokt,en niet over Fok.
Idee om je eigen posts te kunnen wijzigen of verwijderen,ben ik een heel groot voorstander van.

dus hup,team,maak er werk van.
en blijf niet zo met 2 maten meten hier.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:32

robeer schreef:
Begrijp ik dit nou goed? Jij opent een topic om te voorkomen dat er in dit topic (offtopic) op een bepaald onderwerp wordt doorgegaan?
Kijk ik, zit er alweer een slotje op. Slotje is tijdelijk door een andere mod gegeven totdat de BB mods er naar kunnen kijken.
Hmmm...............

Uhm ja maar dan heet het ineens een reltopic. Als ik het kuikentjes had genoemd ipv katten was er niks aan de hand geweest.
Kijk ik begrijp de paniek wel onder het beheer, en al helemaal als er steeds iets verschijnt wat ze niet willen weten. Maar me dunkt dat ze eerst eens naar zichzelf moeten kijken, want WAAROM associeren ze het met...?

Er stond geen naam bij helemaal niks. Het is algemeen bekend dat dergelijke zaken gebeuren hoe triest ook. Dus dacht nou gooi het maar 's in de groep, en dan wil ik graag weten of ik het dan zo verkeerd zie dat ik vind dat dergelijke zaken niet fris zijn. Helaas, zodra er ook maar enige vorm van associatie is dan staat alles op zijn achterste benen. Erg jammer.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:41

Leuk artikel: art. 42, lid 4 Vrijstellingsbesluit
uitleg artikel
letterlijke artikel

Komt er op neer dat:
a. bokt gegevens moet verwijderen op verzoek van betrokkenen, OF
b. bokt moet gegevens verwijderen uiterlijk 1 jaar nadat de relatie tussen bokt en persoon verbroken is. Wat je daar toe kan verstaan is dan natuurlijk weer vaag, mijns inziens iemand die al 1 jaar niet meer is ingelogd.

http://www.cbpweb.nl/
College bescherming persoonsgegevens

Via deze website is het ook mogelijk een signaal te geven, als een organisatie niet voldoet aan de privacybescherming

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:43

Ik vind het toch niet zo heel raar dat er wat associaties komen, ook al had je ze niet zo bedoeld.

Denk dat katten nu echt niet bespreekbaar zijn op Bokt, want zo een topic eindigt gegarandeerd in een rel. Ook al bedoel jij het zo niet, iemand anders vat het wel zo op, gooit nog wat olie op het vuur, en voilà. Al is het wel jammer, zou prettig zijn als die dingen eens zonder allerlei associaties en bewuste en onbewuste links en insinuaties besproken konden worden.
Toch, en ik hoop niet dat je het verkeerd opvat, denk ik niet dat dit de juiste tijd is om zo een topic te openen. Er speelt al genoeg rond bepaalde personen, en ik denk dat het van zulke topics niet beter wordt. Ik vind het rond de tafel idee heel goed, dingen uitpraten lijkt me wijs. Al is het imo niet de bedoeling dat alle verwijten nog eens dunnetjes over worden gedaan. Maar luisteren naar elkaar en praten met elkaar is wel verstandig.
Ik begrijp ook het idee achter het andere forum, en ik denk dat het erg oplucht om dingen eens uit te spreken, zonder dat er geslotterd wordt. Maar de plek om op zoek te gaan naar oplossingen is hier, en dat moet van beide kanten komen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:45

ThaGirl schreef:
Leuk artikel: art. 42, lid 4 Vrijstellingsbesluit
uitleg artikel
letterlijke artikel

Komt er op neer dat:
a. bokt gegevens moet verwijderen op verzoek van betrokkenen, OF
b. bokt moet gegevens verwijderen uiterlijk 1 jaar nadat de relatie tussen bokt en persoon verbroken is. Wat je daar toe kan verstaan is dan natuurlijk weer vaag, mijns inziens iemand die al 1 jaar niet meer is ingelogd.

http://www.cbpweb.nl/
College bescherming persoonsgegevens

Via deze website is het ook mogelijk een signaal te geven, als een organisatie niet voldoet aan de privacybescherming

Ja of na een ban van een jaar ofzo. Dan heb je dus het "recht" om alles te laten verwijderen. En kan je met een schone lei weer verder.

Ben benieuwd wat de gedachtes zijn van Bokt omtrent deze situatie.

paasei netter kan ik het niet zeggen hoor voor ik dalijk jankende mensen weer onder me heb staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:47

Ik jank niet zo snel hoor :D

Vind wel dat mensen posts moeten kunnen (laten) verwijderen als ze daar om de een of andere reden niet meer blij mee zijn :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:52

Yamcha schreef:
Ik vind het toch niet zo heel raar dat er wat associaties komen, ook al had je ze niet zo bedoeld.

Denk dat katten nu echt niet bespreekbaar zijn op Bokt, want zo een topic eindigt gegarandeerd in een rel. Ook al bedoel jij het zo niet, iemand anders vat het wel zo op, gooit nog wat olie op het vuur, en voilà. Al is het wel jammer, zou prettig zijn als die dingen eens zonder allerlei associaties en bewuste en onbewuste links en insinuaties besproken konden worden.
Toch, en ik hoop niet dat je het verkeerd opvat, denk ik niet dat dit de juiste tijd is om zo een topic te openen. Er speelt al genoeg rond bepaalde personen, en ik denk dat het van zulke topics niet beter wordt. Ik vind het rond de tafel idee heel goed, dingen uitpraten lijkt me wijs. Al is het imo niet de bedoeling dat alle verwijten nog eens dunnetjes over worden gedaan. Maar luisteren naar elkaar en praten met elkaar is wel verstandig.
Ik begrijp ook het idee achter het andere forum, en ik denk dat het erg oplucht om dingen eens uit te spreken, zonder dat er geslotterd wordt. Maar de plek om op zoek te gaan naar oplossingen is hier, en dat moet van beide kanten komen.

Maar wat nou als ik een kat heb die is overleden? En ik wil dat kwijt? Stel je nou voor een van mijn katten is vergiftigd. Het is me helaas een keer overkomen. Ook is er een kat opgehangen aan een tuinhek. En ook is er moedwillig op een van mijn katten ingereden, en daarna NOG eens overreden.

Dan mag ik dat niet bespreekbaar maken omdat iemand er ooit eens iemand als een soort imbeciel achterlijke dingen heeft gezegd zogenaamd om de discussie.

We mogen het ook niet zomaar over sex hebben, desondanks is er een heel topic over hoe de buren sex hebben en wat voor geludien etc. Uhm zaten er niet hier ook kleine kindjes die meelazen en totaal niet hoeven te weten hoe of wat? Ik persoonlijk vind het verantwoording van ouders hoor, het maakt mij verder niet uit. Maar als we OVERAL op moeten letten. Waar waren de mods toen dan? Kan op alle slakken zout leggen, en ik snap echt wel dat er gelijk een link word gelegd. Desondanks.. waar is die onpartijdigheid dan? Want ik heb geen namen genoemd. Er is geen vloek geweest, maar wel een groene held die het rel noemde. Onderbouw maar waar ik mee aan het rellen was IN DAT BETREFFENDE topic.

Lukt niet, dus vergeefse moeite. En dan kom je dus weer terug op het met 2 maten meten. Dat is de reden waarom heel veel mensen dat gevoel hebben.

@Yamcha,

Uiteraard, maar dat is ook je recht. Alleen dan moet dat recht voor IEDEREEN gelden toch?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:55

Ceriadwen schreef:
robeer schreef:
Hmmm...............

Uhm ja maar dan heet het ineens een reltopic. Als ik het kuikentjes had genoemd ipv katten was er niks aan de hand geweest.
Kijk ik begrijp de paniek wel onder het beheer, en al helemaal als er steeds iets verschijnt wat ze niet willen weten. Maar me dunkt dat ze eerst eens naar zichzelf moeten kijken, want WAAROM associeren ze het met...?

Er stond geen naam bij helemaal niks. Het is algemeen bekend dat dergelijke zaken gebeuren hoe triest ook. Dus dacht nou gooi het maar 's in de groep, en dan wil ik graag weten of ik het dan zo verkeerd zie dat ik vind dat dergelijke zaken niet fris zijn. Helaas, zodra er ook maar enige vorm van associatie is dan staat alles op zijn achterste benen. Erg jammer.

Voor mij, als grijzemuisbokker, geeft dit echter wel aan dat er idd meer aan de hand is dan er naar voren komt. Ik vind dit in ieder geval niet erg slim van beheer/mods. In mijn geval bevestigt het in ieder geval het idee dat er dingen gebeuren die niet helemaal zuiver zijn. Waar rook is, is vuur en zelfs voor mij word de rook steeds dikker.

@Yamcha, er werd toch gezegd dat die discussie hier niet moest worden gevoerd omdat dat offtopic was. Als er dan een nieuw topic geopend wordt om daar die zaken te bespreken, gaat dat topic op slot. Waar moet het dan besproken worden?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:59

robeer schreef:
Ceriadwen schreef:

Voor mij, als grijzemuisbokker, geeft dit echter wel aan dat er idd meer aan de hand is dan er naar voren komt. Ik vind dit in ieder geval niet erg slim van beheer/mods. In mijn geval bevestigt het in ieder geval het idee dat er dingen gebeuren die niet helemaal zuiver zijn. Waar rook is, is vuur en zelfs voor mij word de rook steeds dikker.

@Yamcha, er werd toch gezegd dat die discussie hier niet moest worden gevoerd omdat dat offtopic was. Als er dan een nieuw topic geopend wordt om daar die zaken te bespreken, gaat dat topic op slot. Waar moet het dan besproken worden?

Held :D

Ergens op een mesthoop denk ik... zullen we daten? Bij de 6de drol links.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:06

Heb net hier op mijn eigen mesthoop gekeken. Hier ligt het topic niet. Niet bij de 6e drol, noch bij een van de vele anderen. ;(

Maar: zo vreemd is het toch niet dat de doorsnee bokker zich dingen af gaat vragen? Ik heb me nooit ergens mee bemoeit, maar als ik zie hoe volwassen mensen als kleuters worden behandeld door een forum dan krijg ik daar toch wel een 'vreemd' gevoel bij. Ach ja, ik kan nu eenmaal slecht tegen onrecht. In welke vorm dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:07

Ceriadwen schreef:
We mogen het ook niet zomaar over sex hebben, desondanks is er een heel topic over hoe de buren sex hebben en wat voor geludien etc.

Wat dacht je dan van degene die een topic startte voor een boktmeeting bij een sexshop _O- _O- _O-
Dat wil je toch echt niet terug gevonden hebben op internet }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:08

ik vind het ook erg jammer en vind het niet gek dat veel bokkers(waaronder ikzelf)hier een rare bijsmaak van krijgen. waarom worden berichten van 'diegene die geen katten verdronken heeft',niet verwijderd,of wordt die gebruiker niet gewaarschuwd of geband?
diegene wordt al járen de hand boven het hoofd gehouden en ik wil nu toch wel eens weten waarom.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:09

Het blijft blijkbaar moeilijk om prive en internet gescheiden te houden.... _O-
Frapant hoe snel mensen, totaal onbekende op internet als "vriendinnen" kunnen beschouwen.

Akward!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:11

op wie doel je nu dan?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:13

Anoniem schreef:
ik vind het ook erg jammer en vind het niet gek dat veel bokkers(waaronder ikzelf)hier een rare bijsmaak van krijgen. waarom worden berichten van 'diegene die geen katten verdronken heeft',niet verwijderd,of wordt die gebruiker niet gewaarschuwd of geband?
diegene wordt al járen de hand boven het hoofd gehouden en ik wil nu toch wel eens weten waarom.

Misschien hebben die een boktmeeting gehad voor de sexshop?