Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aideen schreef:Het gaat me niet alleen om de vergelijking die ik noemde, maar het gaat me ook om het negatief bespreken van bokkers achter de schermen die naar voren zijn gekomen. Sommige voorbeelden waren echt té erg. Waarom mogen moddies gebruikers achter de schermen wel persoonlijk afbranden en mogen gebruikers medegebruikers of moddies niet afbranden? Dan heb je gelijk een OW of BAN aan je broek. Topics die in het verleden zijn geopend zijn gesloten omdat er getwijfeld werd aan de capaciteiten van de moddies. Dat mag niet, dat is foei. Die topics werden gesloten omdat het 'ongefundeerde kritiek' zou zijn. Terwijl er wel bepaalde moddies zijn die gebruikers tot het bot toe afbranden. Niet eerlijk en niet professioneel.
Dat is één van de redenen dat ik Bokt niet leuk vind. Gelijke monniken, gelijke kappen. Niet alleen op het gebied van gebruikers-gebruikers, maar ook op het gebied van mods-gebruikers. Daarom lijkt me mods boven mods een goed idee. Groep die mods ook kunnen bannen/schorsen van hun taken.
@Mireille: Dit durf ik met zekerheid te zeggen omdat de desbetreffende mods nog steeds aan het werk zijn als mod. Dat vind ik ongepast en niet kunnen. Ligt het trouwens aan mij of verander je steeds je ava?
Lovely schreef:Dat guantanamo bay voorval hebben ze zich gewoon weer uit ge manouvreerd door te zeggen dat het allemaal helemaaaaaal niet zo bedoeld was. Verder moet betreffende mod zelf maar uitknobbelen hoe zulke zaken in het echte leven werken.
Mireillie, leuk plan om van NM een fijn forum te willen maken, maar ik denk dat je wat gebruikers voorgoed kwijt bent geraakt.
Frantic schreef:Stel X opent een topic en eigenlijk heb je zin om als antwoord te geven in de trant van, ..... uh, ben je niet goed bij je hoofd of zo? ga een ander internet vervelen.....maar dan heb je een OW te pakken!
delerium schreef:topicwaarderingen zie ik wel wat in. Maar hoe zou dat gaan als iemand met meer vijanden dan vrienden een goed topic opent? Ben bang dat er dan meteen erg veel mensen klaarstaan om op 'duimpje naar beneden' te stemmen. Evengoed gebeurt het andersom: een 'xxxilufyouforevahxxx' komt roepen dat stang en trens zielig zijn, sporen niet want die heeft ze zelf nieuw, plaatst een sneer naar iemand van een concurrerend topic en omdat het zo leuk is staat er in no time 25 duimpje omhoogs.
Alet74 schreef:@Mireille: zie je het echt al het geven van een waardeoordeel over de gebruikers, het modden? Ik denk dat je als mod toch niet op die manier naar het forum en zijn gebruikers moet kijken. Dan acht je jezelf voor mijn gevoel als mod hoger dan de rest van de kudde. En dat is natuurlijk niet zo. Als mod ben je door je reacties opgevallen bij het beheer/andere mods, daarom ben je mod geworden. Door de wijze waarop je reageert in topics. Op die wijze moet je als mod ook naar de reacties kijken: kan het door de beugel, is het ontopic, etcetera. Dat heeft volgens mij niets met het geven van een waardeoordeel over gebruikers te maken.
Misschien ben ik een oude zeur, maar ik wilde hier toch even op reagerenVerder vind ik het trouwens super dat je zo inhoudelijk in dit topic reageert!
delerium schreef:topicwaarderingen zie ik wel wat in. Maar hoe zou dat gaan als iemand met meer vijanden dan vrienden een goed topic opent? Ben bang dat er dan meteen erg veel mensen klaarstaan om op 'duimpje naar beneden' te stemmen. Evengoed gebeurt het andersom: een 'xxxilufyouforevahxxx' komt roepen dat stang en trens zielig zijn, sporen niet want die heeft ze zelf nieuw, plaatst een sneer naar iemand van een concurrerend topic en omdat het zo leuk is staat er in no time 25 duimpje omhoogs.
PascalB schreef:delerium schreef:topicwaarderingen zie ik wel wat in. Maar hoe zou dat gaan als iemand met meer vijanden dan vrienden een goed topic opent? Ben bang dat er dan meteen erg veel mensen klaarstaan om op 'duimpje naar beneden' te stemmen. Evengoed gebeurt het andersom: een 'xxxilufyouforevahxxx' komt roepen dat stang en trens zielig zijn, sporen niet want die heeft ze zelf nieuw, plaatst een sneer naar iemand van een concurrerend topic en omdat het zo leuk is staat er in no time 25 duimpje omhoogs.
Je moet dan gebruik maken van users en power users.
Om power user te zijn moet je dan de moeite nemen om kwaliteit neer te schrijven en op lange termijn hebben bewezen dat je dus meer de moeite neemt wanneer je iets neerzet. Het proberen te onderbouwen, goede inhoud gebruiken, respect enz.
Een power user kan dan meer doorslag geven in een beoordeling dan een gewone gebruiker.
En daarboven staat dan weer de mod die het laatste woord heeft.
Echwel schreef:In deze discussie heb ik heel sterk het idee dat alle ideeën die worden aangedragen weg worden gezet.
Niets kan alles is moeilijk, alsof ze gewoon op oude voet willen verdergaan..het was zo het blijft zo
Probeer eens wat positiever de ideeën te benaderen en niet gelijk zeggen dat ze te moeilijk zijn of wat dan ook
Anders kunnen jullie dit topic beter sluiten en op de oude voet verder gaan, met alle onvrede die er heert.
delerium schreef:Lovely; dat was ook mijn eerste reactie. Maar ik denk dat het een waarheid is als er gezegd wordt "probeer nu eens iets met de ideeen te doen, val niet in je eigen vooroordelen".
En lastig om te kijken wie wel waarom of niet die powers te geven zal lastig zijn, maar ik geloof echt dat het genoeg potentie heeft om op zijn minst de mogelijkheden te onderzoeken.
Arabesk; zou je dat niet een eind uitsluiten door idd niet iedereen die powers te geven?