Onderling respect en achterdochtigheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:37

Omdat mensen zich niet willen laten wegjagen misschien? Weglopen voor moeilijkheden is het makkelijkste.

Chiqa schreef:
Dan is het dus verder toch niet intressant Yamcha?

Wil je dat even uitleggen, ik begrijp je even niet geloof ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:41

slimmerik schreef:
Dan tem je toch of je gaat naar de politie? Iemand die zoiets echt overkomt die maakt er werk van imo.

:oo :wow:
Naar de politie met wat gekissebis op bokt?
Wist niet dat ze daar tijd voor hadden.

Yamcha schreef:
Wil je dat even uitleggen, ik begrijp je even niet geloof ik :)

Nou dat een bokker het nodig vind om zich te misdragen per PB om zijn of haar gelijk te overtuigen,
is toch niet zo spannend? Gewoon wegdoen en klaar en je stortten op een interessantere discussie?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:44

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:
Dan tem je toch of je gaat naar de politie? Iemand die zoiets echt overkomt die maakt er werk van imo.

:oo :wow:
Naar de politie met wat gekissebis op bokt?
Wist niet dat ze daar tijd voor hadden.

Neuh joh, niet op bokt. Maar Barmat schreef dat ze dreigbrieven kreeg, nachtelijke telefoontjes met doodsbedreigingen en weet ik het wat al niet meer..... Kan me niet voorstellen dat je dat over je heel laat komen .....

Tenzij.... tja, laat maar.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 02-07-10 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:44

slimmerik schreef:
Dan tem je toch of je gaat naar de politie? Iemand die zoiets echt overkomt die maakt er werk van imo. Sommige mensen kruipen wel erg snel in slachtofferrol.

Af en toe weet ik gewoon niet meer wat ik nog geloven moet hoor :n Als men zó ver gaat, vraag ik me af wat iemand (slachtoffer) nog überhaupt op een forum doet.... :oo

Omdat de wereld niet alleen aan de zure ziekerds behoort die er kennelijk genoegen in scheppen steeds een ander slachtoffer uit te zoeken voor hun kinderachtige gestalk. Kan me heeeeel goed voorstellen dat die mensen een forum niet verlaten, en waarom zouden ze ook? Beetje omgekeerde wereld als je je maar weg moet laten treiteren door een stel treurige gevallen die kennelijk geen ander leven hebben dan het uitzoeken van mede-forumleden en die een beetje lastig te gaan zitten vallen per pb, per telefoon, per post en ook op een forum zélf.

En uiteraaaaard kun je stappen ondernemen, maar neem aan dat je prima op de hoogte bent van het feit dat enkel bij recidive er gerechtelijke stappen ondernomen kunnen worden? Dat is dan soms best jammer, maar helaas een feit.

edit: En bij bovenstaande "Tenzij.... tja laat maar..." hoef je niet suggestief te gaan lopen doen, ik neem aan dat we allebei niet willen dat ik verder een boekje ga opendoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:54

slimmerik schreef:
Neuh joh, niet op bokt. Maar Barmat schreef dat ze dreigbrieven kreeg, nachtelijke telefoontjes met doodsbedreigingen en weet ik het wat al niet meer.....

Ik kan me dat niet voorstellen, heb dat echt nog nooit meegemaakt terwijl ik ook geen makkelijke bokker ben.
Denk dat beide bokkers dan niet zuiver zijn, je kan die PB toch ook weggooien en laten voor wat het is zo moeilijk is dat toch niet?

Stopt het vanzelf...

Barmat schreef:
edit: En bij bovenstaande "Tenzij.... tja laat maar..." hoef je niet suggestief te gaan lopen doen, ik neem aan dat we allebei niet willen dat ik verder een boekje ga opendoen?

barmat als ej zulke opmerkingen plaatst is het niet vreemd dat je een reactie lospeuterd. Vind dat je nu te ver gaat ook, beerputten opentrekken, of doodvermoeiende oude koeien is zo slaapverwekkend.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:03

Chiqa: Ik had deze opmerking nooit geplaatst als Slimmerik niet dat zinnetje had getikt. Ze is hiermee ten eerste suggestief bezig (waarmee dus gelijk weer die achterdochtigheid, daar houd ik al gelijk niet van), en ten tweede weet ze als geen ander héél goed wat ik bedoelde met voorgaande verhaal (dat is het mooie van alles, denk dat zij als geen ander haar mond het beste had kunnen houden, dan had ik het verder ook zo gelaten).

Ik heb verder ook geen zin om een discussie aan te gaan over hoe en wat, maar laat me ook niet voor leugenaar uitmaken door wie of wat dan ook. Voel echter ook niet de behoefte mij te gaan "bewijzen" dat de dingen die ik hierboven aangegeven heb, ook daadwerkelijk hebben plaatsgevonden. Bewijs te over, dat staat voorop, ga er echter niet mee rondstrooien, geen zin in. Bovendien is dit niet de plaats om individuele dingen te bespreken en heb ik daar ook helemaal niet de behoefte meer toe.

Ik laat mij niet meer uit de tent lokken door wie of wat dan ook, die tijd is geweest. :)

Dus de discussie is wat mij betreft gedaan. Als je het niet erg vind, dan laat ik het hierbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:06

Barmat schreef:
Chiqa: Ik had deze opmerking nooit geplaatst als Slimmerik niet dat zinnetje had getikt

Dus houd je de discussie toch zelf in stand? je had dr ook voor kunnen kiezen om die opmerking te negeren :) Ik vind bedreigingen aan huis ook et ver gaan hoor, maar wat kan je dr zelf aan doen om dit te voorkomen? Door te Zwijgen.....hoe moeilijk dat soms ook is....Zwijgen is goud en je zult zien dat dit zal werken er is immers geen voer tot discussie of aanlaaien van een vuur.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:11

Soms dreigen bokkers zelfs met de politie(vraag me nog altijd af of ze aan de deur gaan vragen of ik Echwel ben, kan ik echnie antwoorden) om werkelijk niets..
Ach af en toe een pbtje met de vraag of je de deur al weer uit kunt of dat je na 2 jaar nog steeds moet wachten zegt genoeg over de dreiging die sommigen maken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:15

Met tenzij... laat maar. Bedoelde ik dat het misschien van twee kanten komt. .

Voel me trouwens absoluut niet aangesproken als het om nachtelijke doodsbedreigingstelefoontjes, scheldpb's of dreigbrieven gaat.... Heb ik me nog nooit mee beziggehouden of gebruikt. Dat wil ik wel even helder hebben. Vind zo iets echt not done.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:29

Echwel schreef:
Soms dreigen bokkers zelfs met de politie(vraag me nog altijd af of ze aan de deur gaan vragen of ik Echwel ben, kan ik echnie antwoorden) om werkelijk niets..
Ach af en toe een pbtje met de vraag of je de deur al weer uit kunt of dat je na 2 jaar nog steeds moet wachten zegt genoeg over de dreiging die sommigen maken

Die gaan niet vragen of je Echwel bent...
Maar als je naam en adres bekend zijn kan aangifte bij oplichting of bedreiging voldoende zijn.. en bokt bewaard alles (anders printknop gebruiken)
Dat was in het door mij aangehaalde voorbeeld voldoende om de niet-bokker te laten winnen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:30

Alane schreef:
Echwel schreef:

Maar als je naam en adres bekend zijn kan aangifte bij oplichting of bedreiging voldoende zijn.. en bokt bewaard alles (anders printknop gebruiken)
Dat was in het door mij aangehaalde voorbeeld voldoende om de niet-bokker te laten winnen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:40

Ach dit was een dame met achtervolgingswaanzin :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:53

Alane schreef:

maar de politie doet toch niets met een 'ik vind jou stom' op een stuk papier?
Althans niet IRL dan moet je eerst een peut hebben gekregen willen ze daar werk van kunnen maken

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:09

Is ook geen bedreiging.... of oplichting.
Velen onderschatten wat de impact kan zijn van wat ze schrijven, openbaar of per pb....

Citaat:
Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van zaken te beschuldigen welke onwaar zijn. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

De motieven verschillen, maar kunnen vaak gezocht worden in wraak, of frustratie na het beëindigen van een relatie.

wetb. strafrecht schreef:
1.Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 2 jaren of geldboete van de vierde categorie.
2.Ontzetting van de in art. 28, 1e lid, onder 1 en 2, vermelde rechten kan worden uitgesproken.

Citaat:
Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

Smaadschrift is smaad door het publiceren van tekst of afbeeldingen. De maximale straf is in dit geval hoger.

wetb. v.Strafrecht schreef:
1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2. Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift , gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

KiWiKo

Re: Onderling respect en achterdochtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:10

ik ben echt niet altijd even vriendelijk, maar doodsbedreigingen en dat soort sjit heb ik nooit gehad......... wellicht omdat ik geen dingen achter de schermen doe........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:11

slimmerik schreef:
[Neuh joh, niet op bokt. Maar Barmat schreef dat ze dreigbrieven kreeg, nachtelijke telefoontjes met doodsbedreigingen en weet ik het wat al niet meer..... Kan me niet voorstellen dat je dat over je heel laat komen .....

jij bent toch ooit eens ernstig bedreigd? althans dat heb je me verteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:32

slimmerik schreef:
Heb je dat toen in vertrouwen verteld. Had gehoopt dat je dat niet zou beschamen.

Heb jij anders op bokt nooit een geheim van gemaakt hoor dus dat heeft niets met vertrouwen beschamen te maken lijkt mij.
Neemt niet weg dat dat natuurlijk zeer vervelend is. Ik ken het alleen écht niet mss omdat ik ze nooit voer?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:39

KiWiKo schreef:
slimmerik schreef:
[Neuh joh, niet op bokt. Maar Barmat schreef dat ze dreigbrieven kreeg, nachtelijke telefoontjes met doodsbedreigingen en weet ik het wat al niet meer..... Kan me niet voorstellen dat je dat over je heel laat komen .....

jij bent toch ooit eens ernstig bedreigd? althans dat heb je me verteld

Zodirekt wordt er net als bij waarschuwing openbaar en per pb, ow en ban geschreven, dat het men het er dan ook zelf naar gemaakt heeft?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:19

Alane schreef:
Is ook geen bedreiging.... of oplichting.
Velen onderschatten wat de impact kan zijn van wat ze schrijven, openbaar of per pb....

Klein detail; wat je per pb schrijft, is per definitie geen smaad of laster omdat het daar gaat om het openbare karakter en de bedoeling iemands reputatie naar de kloten te helpen.
Hooguit is het dan belediging. Maar als ik mijn hoefsmid een pb stuur met als tekst "je bent een prutser en je hebt mijn paard volledig verneukt" is dat niet strafbaar.
Als ik een groot aantal pb'tjes stuur met dezelfde inhoud, zou het wel smaad kunnen zijn. Het gaat om het kennelijke doel om hieraan ruchtbaarheid te geven.

(n.b. voor de blondjes onder ons; dit is een voorbeeld; ik heb een superhoefsmid)

FaberSmid

Re: Onderling respect en achterdochtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:05

Gelukkig maar dat u ten zeerste tevreden bent over uw hoefsmid en dat het maar een voorbeeld is.