Is het ban-systeem wel objectief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:38

magda_90 schreef:
Shadow0 schreef:
Bokt kan niet met zekerheid zeggen wat de transactie is. Maar Bokt kan wel, en met 100% zekerheid zeggen wat de communicatie tussen team en gebruiker is geweest. En DAT is een reden om te bannen.

Maar wie zegt dat die communicatie DE waarheid is die jullie zoeken? Nogmaals essie kan net zo hard een bedrieger zijn, ze kan berichten verknipt hebben om BK in een hoek te kunnen drijven. Mijn punt is dat het niet juist is om vanwege jullie mening een ban uit te delen oftewel wat ik eerder gezegd heb.

Heeft het gedrag van Boterkoekje zelf ook nog gewicht in de schaal te leggen bij het uitdelen van een sanctie? Want die verdwijnt een beetje in dit verhaal. Bij een bemiddeling moet het team afgaan op wat het zelf aan communicatie heeft gehad met beide partijen. Waarom zou dat, ondersteund door ander bewijs zoals een track and trace code, niet genoeg zijn?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:38

slimmerik schreef:
Tjonge het ging hier om een teugeltje versus een bitje. Bovendien zijn er tig "goede" ervaringen gemeld. Ja en ik zie het verschil wel hoor. Tussen een meiske van 16 die vergeet een teugeltje mee te sturen en een oplichter c.q. fraudeur.

Huh? Dat is toch nog veel meer 'meten met twee maten'?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:40

ThePast03 schreef:
Prrrr schreef:
Op de inhoud van pb's kan beheer niet aangesproken worden, wel op kennis van onrechtmatige daad gepleegd op het forum waarbij ze de gelegenheid hadden om dat te voorkomen of mee te werken aan het terugdraaien daarvan. Best leuke jurisprudentie over, het heeft de beheerder van een koikarperforum nog geld gekost.

En waarom zou dit niet gelden voor bedreigingen dan?
Wat als zo'n bedreiging eens wordt uitgevoerd (en dat heeft al niet veel gescheelt) en iemand raakt zwaar gewond of erger?
Wat als zo iemand duidelijk bij het beheer had aangegeven dat hij bedreigd werd en jullie hebben er niet aan mee gewerkt om het te voorkomen?

Dat geldt ook voor bedreigingen, alleen is er praktisch niemand zo dom dat hij dat op open forum doet. Alle bedreigingen die ik meegekregen heb zijn pb-acties, waar we niks mee kunnen. En als er openlijk opgeruid wordt, zijn we nog best snel met sancties.

Karl66

Voor alle duidelijkheid, je krijgt geen BOT omdat je PB's niet beantwoord, maar omdat je afspraken niet nakomt, of als er onduidelijkheid is over de schuldvraag. Wij willen en kunnen niet inhoudelijk op zaken ingaan, maar in dit geval worden er discussies gehouden en oplossingen bedacht naar aanleiding van een verhaal dat niet klopt. Wat er verder niet aan klopt is niet zo relevant, maar de transactie is totaal niet zo gegaan, zoals hier beschreven wordt. Er worden daardoor conclusies getrokken die gewoon niet kloppen.

Nagini

@ThePast03; En wat kan het beheer dan aan bedreigingen doen die via PB gaan. Kun je net zoals deze zaak omdraaien. Wie zegt dat die bedreigingen niet verzonnen zijn? Dit is net zo goed een welles nietes spel.

Als iemand lichamelijk gewond raakt gaat het over op de politie, daar kan bokt toch niets aan doen?

Als iemand uit Friesland bedreigt word, wat wil een mod uit Limburg daar dan aan doen?

Wie zegt dat betreffende persoon na mogelijke BOT niet via mail lekker verder gaat?
Laatst bijgewerkt door Nagini op 28-08-09 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Prrrr schreef:
Heeft het gedrag van Boterkoekje zelf ook nog gewicht in de schaal te leggen bij het uitdelen van een sanctie? Want die verdwijnt een beetje in dit verhaal. Bij een bemiddeling moet het team afgaan op wat het zelf aan communicatie heeft gehad met beide partijen. Waarom zou dat, ondersteund door ander bewijs zoals een track and trace code, niet genoeg zijn?

Wat ik uit je posten haal is dat Boterkoekje geband is omdat ze niet gereageerd heeft.

Ze heeft het hoofdstel teruggestuurd met als extra een roze bitje. Alleen de teugels zijn niet meegekomen blijkbaar.
Kan me niet voorstellen dat je via track and trace kunt achterhalen of een teugel wel of niet is meegekomen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:41

Prrrr schreef:
Op de inhoud van pb's kan beheer niet aangesproken worden, wel op kennis van onrechtmatige daad gepleegd op het forum waarbij ze de gelegenheid hadden om dat te voorkomen of mee te werken aan het terugdraaien daarvan. Best leuke jurisprudentie over, het heeft de beheerder van een koikarperforum nog geld gekost.

Fok ging ook diep door het stof nadat een user Femke Halsema met de dood had bedreigd :j

Maartje1990

Karl66 schreef:
Voor alle duidelijkheid, je krijgt geen BOT omdat je PB's niet beantwoord, maar omdat je afspraken niet nakomt, of als er onduidelijkheid is over de schuldvraag. Wij willen en kunnen niet inhoudelijk op zaken ingaan, maar in dit geval worden er discussies gehouden en oplossingen bedacht naar aanleiding van een verhaal dat niet klopt. Wat er verder niet aan klopt is niet zo relevant, maar de transactie is totaal niet zo gegaan, zoals hier beschreven wordt. Er worden daardoor conclusies getrokken die gewoon niet kloppen.

volgens jullie 'bron' is de transactie totaal niet zo gegaan zoals hier beschreven wordt.

slimmerik

*knip* wegens kinderachtige opmerking van mij.... :o
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 28-08-09 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:42

Prrrr schreef:
Dat geldt ook voor bedreigingen, alleen is er praktisch niemand zo dom dat hij dat op open forum doet. Alle bedreigingen die ik meegekregen heb zijn pb-acties, waar we niks mee kunnen. En als er openlijk opgeruid wordt, zijn we nog best snel met sancties.

De transacties vinden ook niet plaats op het openbare forum.
Alleen de advertenties staan daar.

Wat als bokt duidelijk vermeld dat EA volledig op eigen risico is?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:42

Prrrr schreef:

Ik beoordeel niemand hier, dat kan je gewoonweg niet doen. Nogmaals er kan zat geknoeid worden aan de comminicatieberichten er kunnen ook makkelijk zat berichten worden weggelaten of juist worden toegevoegd. Mijn punt is dat dat niet betrouwbaar genoeg is om er deze sanctie op los te laten. T&C is daarentegen wel hard bewijs want dat kan je echt aantonen en zal zelden liegen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:43

ThePast03 schreef:
Prrrr schreef:

Wat ik uit je posten haal is dat Boterkoekje geband is omdat ze niet gereageerd heeft.

Ze heeft het hoofdstel teruggestuurd met als extra een roze bitje. Alleen de teugels zijn niet meegekomen blijkbaar.
Kan me niet voorstellen dat je via track and trace kunt achterhalen of een teugel wel of niet is meegekomen.

Maar er is toch geen discussie over het feit dat de teugels niet zijn meegekomen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:44

Nee daar is inderdaad geen discussie over, die zijn namelijk VERGETEN maar worden nagestuurd :)

edit: maar begrijp ik dus nu goed dat in feite boterkoekje een bot heeft gekregen vanwege het VERGETEN van teugels? :=
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 28-08-09 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:44

Karl66 schreef:

Ik geloof je gelijk als je zegt dat jullie hebben uitgevonden dat het anders is gegaan.

Maar ik kan nog steeds niet begrijpen hoe jullie iemand 100% schuldig kunnen bevinden terwijl je daar m.i. zonder rechter nooit genoeg bewijzen voor kan hebben.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:45

magda_90 schreef:
Prrrr schreef:

Ik beoordeel niemand hier, dat kan je gewoonweg niet doen. Nogmaals er kan zat geknoeid worden aan de comminicatieberichten er kunnen ook makkelijk zat berichten worden weggelaten of juist worden toegevoegd. Mijn punt is dat dat niet betrouwbaar genoeg is om er deze sanctie op los te laten. T&C is daarentegen wel hard bewijs want dat kan je echt aantonen en zal zelden liegen.

Ik krijg de indruk dat je niet begrijpt dat het team beoordeelt op de communicatie die het ZELF met BEIDE partijen heeft gehad, en niet afgaat op eventuele berichten tussen gebruikers?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:46

kortom geen bans meer van transacties :+ dan zijn 'alle' problemen toch van de wereld? want zulke transacties kun je nooit bewijzen etc. dus in feite werkt dat dus niet. Gewoon eigen risico :)

Prrrr

Re: Is het ban-systeem wel objectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:46

Waarom zou het misgaan van een transactie niet te bewijzen zijn?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:47

Totdat je zelf voor €50 + euro iets betaald en niets ontvangt?

Maartje1990 schreef:
kortom geen bans meer van transacties :+ dan zijn 'alle' problemen toch van de wereld? want zulke transacties kun je nooit bewijzen etc. dus in feite werkt dat dus niet. Gewoon eigen risico :)

ThePast03

Prrrr schreef:
Ik krijg de indruk dat je niet begrijpt dat het team beoordeelt op de communicatie die het ZELF met BEIDE partijen heeft gehad, en niet afgaat op eventuele berichten tussen gebruikers?

Maar dan weet je toch nooit of een of misschien zelfs wel beide partijen liegen?

Waarom dan gelijk zo'n zware straf als een permanente ban terwijl je echt nooit 100% zekerheid kan krijgen over de schuldvraag.
Kan me voorstellen dat je gebruikers wil beschermen tegen fraudeurs en geen risico's wil lopen maar dat is makkelijk op te lossen met een tijdelijke of permanente ban voor de EA forums.

Maartje1990

magda_90 schreef:
Prrrr schreef:

Ik krijg de indruk dat je niet begrijpt dat het team beoordeelt op de communicatie die het ZELF met BEIDE partijen heeft gehad, en niet afgaat op eventuele berichten tussen gebruikers?[/quote]

met 'het team' bedoel je dan 1 mod met wie beide partijen contact hebben gehad?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:48

magda_90: En net zoals er aan privéberichten geknoeid kan worden, kan iemand aan anderen een verhaal volledig verdraaid vertellen.

magda_90

Dat begrijp ik dus wel en het zet alleen nog maar meer vraagtekens. Want dan weet je 1) dus als nog niet wat er tussen beide leden heeft plaatsgevonden en 2) dan blijf je 2 kanten van het verhaal horen. Want lid A kan dan net zo goed een heel ander verhaal als lid B op gaan dreunen.

ThePast03

Prrrr schreef:

Als ik zeg dat ik iets niet ontvangen heb terwijl ik dat keihard lieg, hoe wil jij bewijzen dat ik het wel ontvangen heb?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:49

Prrrr schreef:

correctie: ik zal het even anders doen. Ik heb iets gekocht van iemand die persoon stuurt mij dat op, ik heb het geld betaal, maar ga dan beweren dat ik het niet ontvangen heb en eis mijn geld op. Wie bewijst dan dat ik dat wat ik gekocht heb daadwerkelijk niet ontvangen heb?
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 28-08-09 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:49

ThePast03 schreef:
Prrrr schreef:

Maar dan weet je toch nooit of een of misschien zelfs wel beide partijen liegen?

Waarom dan gelijk zo'n zware straf als een permanente ban terwijl je echt nooit 100% zekerheid kan krijgen over de schuldvraag.
Kan me voorstellen dat je gebruikers wil beschermen tegen fraudeurs en geen risico's wil lopen maar dat is makkelijk op te lossen met een tijdelijke of permanente ban voor de EA forums.

Daar komt hoor en wederhoor met ondersteunend bewijs om de hoek kijken. En een bekentenis wil ook wel helpen. Die 100% zekerheid bij het beoordelen van bewijs heb je nooit, dat is een heel mooi onderwerp uit de rechtsfilosofie, maar praktisch geen uitgangspunt.