Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_Simba

Re: Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:01

Russel: Ben jij een DA?
Ik ken genoeg mensne van 90+ en een paard waar niks aan de hand is met het paardje ..Loopt wekelijks DA bij om te controleren..
het paard laat het heus wel merken als iemand te zwaar is ik heb ook welleens toen ik 60 woog op een welsh D pony gereden die Wel sterk was gebouwd maar die toch moeilijk Vond om met mijn gewicht te rijden nou dat voel je metteen hoor en dan stap je af want dan is ze waarschijnlijk na 20 min bekaf..

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:02

russel waar baseer jij je 90+ op. iemand die langer is, weegt vaak ook zwaarder?!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:04

Ben ik ook benieuwd naar, naar die 90+..

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:08

[/quote]
Het enige wat ik je probeer mee te geven is je eigen reacties eens goed te bekijken voor je anderen becommentarieerd over de inhoud en vorm van hun reacties. De kans is groot dat als jij zelf niet aanvallend overkomt, je ook niet aanvallend benaderd zal worden. What you give is what you get.[/quote]

ik denk wat jij klagen noemt niet hetzelfde is als wat ik met klagen bedoel (heb dat hele woord niet geschreven) en zo staat dat er niet zo lees JIJ het. Bij mij hier op het werk lezen ze toch wat anders en daar zit het verschil. Ze zeggen juist dat JIJ aanvallend overkomt . En dat bedoel ik de hele tijd te zeggen sommige mensen lezen dinden nou anders dan anderen. Daarom is van vrouw tot vrouw praten veel beter zie en hoor je elkaar exprecies .

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:08

Iemand kan op een foto wel 100 kilo lijken , maar is mischien in werkelijkheid 70 kilo ...
iemand van 1.50 die er dik uitziet en volgens de meeste dan overgeiwcht heeft weegt mischien maar 75 ..
dus daar kan je het in iedegeval niet op baseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:10

Nou beetje overdreven hoor, op de foto's heel duidelijk te zien dat dat niet zo is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:11

Dela schreef:
russel waar baseer jij je 90+ op. iemand die langer is, weegt vaak ook zwaarder?!

Ja, iemand die langer is KAN idd zwaarder wegen ja! Maar deze discussie leent zich er voor door dat te ontkennen.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:13

Zoe_Simba schreef:
Russel: Ben jij een DA?
Ik ken genoeg mensne van 90+ en een paard waar niks aan de hand is met het paardje ..Loopt wekelijks DA bij om te controleren..
het paard laat het heus wel merken als iemand te zwaar is ik heb ook welleens toen ik 60 woog op een welsh D pony gereden die Wel sterk was gebouwd maar die toch moeilijk Vond om met mijn gewicht te rijden nou dat voel je metteen hoor en dan stap je af want dan is ze waarschijnlijk na 20 min bekaf..

Wat een onzin, welke DA gaat elke week een paard controlen?? Of is de ruiter van mening dat het paard wat mankeert zodat hij elke week gecontroleerd moet worden, in deze discussie dan wel passend als het een ruiter met overgewicht is, anders slaat dit nergens op.

Natuurlijk laat het paard wat merken, maar wil de ruiter het wel merken??

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:14

Russel mijn man is 1.96, en gaat vier keer per week naar de sportschool. Simpele ziel kan bedenken dat die dus never nooit onder de 90 kilo zit......ikzelf ben 1.82 en behoorlijk aan de forse kant, diezelfde simpele ziel kan bedenken dat ook ik dus never nooit onder die 90 kilo zit!

Terwijl diegene die slechts 1.62 is en 80 kilo is, minder weegt dan wat jij zegt en daar dan dus mee weg komt en mijn man en ik niet?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:15

Oke, nou ik ben bijna 100 kilo, mijn paard is net 3 jaar en ik heb hem nog zelf ingereden ook.... Arm peerd?? Arme rug???

Afbeelding

Dus ik zou er niet op MOGEN rijden? Moet maar gaan mennen of zo?? Kom op zeg...... Als ik nu op een ietepetieterig iel arabje zou stappen......
Maar alles boven de 90 kilo wordt over een kam geschoren. Lekker Russel, thanks Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:15

Zoe_Simba schreef:
Jullie mogen schatten hoe zwaar ik ben op de foto's die zijn van vorige week ..
Maakt niet uit hoe zwaar je me schat kan ik wel tegen al schat je me 200 Tong uitsteken
zo zie je mischien of mischien wel niet hoe het in de werkelijkheid eigenlijk is ..
http://www.everyoneweb.com/WA/DataFiles ... C08101.jpg
http://www.everyoneweb.com/WA/DataFiles ... to0036.jpg

Jij voelt je erg aangesproken, niet?? Misschien slaat dit allemaal wel niet op JOUW. Wie de schoen past, trekke hem aan. Op deze manier krijg je idd rellen. Deze hele discussie gaat zijn doel voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:17

BitchyWitchy schreef:
Oke, nou ik ben bijna 100 kilo, mijn paard is net 3 jaar en ik heb hem nog zelf ingereden ook.... Arm peerd?? Arme rug???

Afbeelding

Dus ik zou er niet op MOGEN rijden? Moet maar gaan mennen of zo?? Kom op zeg...... Als ik nu op een ietepetieterig iel arabje zou stappen......
Maar alles boven de 90 kilo wordt over een kam geschoren. Lekker Russel, thanks Knipoog

Ja idd, arm peerd, arme rug van een 3 jarige die nog niet is volgroeit. Maar je hoeft mij niet te bedanken hoor, is je eigen verantwoordelijkheid.

Ik heb altijd heel erg veel moeite met mensen die een zonnebril opzetten als ze geen verantwoording willen dragen voor feiten, zij vallen nl altijd onder de categorie uitzonderingen. Ik moet nu dus zeggen, "Nee, jij niet, geldt niet voor jouw, maar voor anderen"?? Gek hoor..

Maar ik heb mijn zegje gedaan en men weet heus wel...

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:18

Russel: Ja het gaat over iemand met Overgewicht ..
Beetje overdreven met DA maar de Da komt idd vaak over de vloer Aangezien zij het Beste wil voor haar paard.
En de DA haar der van verzekerde dat het paard goed is en gee n last van zn rug etc.
Of de ruiter het wilt merken lijkt voor mij vanzelfsprekend ..
als dat paardje gewoon goed loopt Op de foto's van HAW laat hij dus niks merken , het is moeilijk een paard te dwingen tenzij we het over onmenselijke dingen gaan hebben die uitzonderlijk wel eens gebeuren ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:19

daffodil schreef:
Russel mijn man is 1.96, en gaat vier keer per week naar de sportschool. Simpele ziel kan bedenken dat die dus never nooit onder de 90 kilo zit......ikzelf ben 1.82 en behoorlijk aan de forse kant, diezelfde simpele ziel kan bedenken dat ook ik dus never nooit onder die 90 kilo zit!

Terwijl diegene die slechts 1.62 is en 80 kilo is, minder weegt dan wat jij zegt en daar dan dus mee weg komt en mijn man en ik niet?

Een kilo zout of een liter zout... Ik snap je punt niet. Volgens mij jijzelf ook niet.

Maar voor de duidelijkheid, mijn man weegt boven de 90 en die gaat never nooit op mijn paard lessen, gaat 10 kilo af, dan mag hij...

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:19

Ik heb ook een maatje meer, maar weet toch echt dat ik nog op een paard van kleiner dan 1.65 / 1.70 ga zitten.. Ook niet op een jong dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:20

Zoe_Simba schreef:
Russel: Ja het gaat over iemand met Overgewicht ..
Beetje overdreven met DA maar de Da komt idd vaak over de vloer Aangezien zij het Beste wil voor haar paard.
En de DA haar der van verzekerde dat het paard goed is en gee n last van zn rug etc.
Of de ruiter het wilt merken lijkt voor mij vanzelfsprekend ..
als dat paardje gewoon goed loopt Op de foto's van HAW laat hij dus niks merken , het is moeilijk een paard te dwingen tenzij we het over onmenselijke dingen gaan hebben die uitzonderlijk wel eens gebeuren ..

Het zou goedkoper zijn als die vrouw gewoon op dieet ging. Kennelijk heeft ze een schuldgevoel en weet ze diep in haar hartje dat ze fout zit. Hier heb ik dus een punt??

HannahFrouk

Nou we gaan weer lekker.
Ik ga maar even passen, want dit wordt weer echt zo´n discussie waarin alles wat je schrijft 1 kant opgetrokken wordt.

Voor ik uit dit topic vertrek, zou ik nog willen zeggen: zet het paard op de eerste plaats, let goed op de signalen die hij-zij geeft en denk vooral zonder vooroordelen goed na.

Veel plezier verder.

*** meldt zich af ***

Zoe_Simba

Voel me niet aangesproken hoor wou alleen eventjes laten zien hoe je het mis kunt hebben vanaf een foto ...
maargoed, ik weet niet of enkele het artikel in de ROS van paard maanden geleden hebben gelezen over de wat dikkere ruiter die een normaal paardje had .. en daar waren heel wat deskundige bij en die hebben het dus allemaal fout ??

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:21

Makkelijk oordelen Russel, jij weet dus ook hoe vaak en hoe intensief ik rijd..... Helderziend???
*ziet Russel in mooi blauw jurkje*

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:22

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
dit soort topics gaan nooit goed

men moet kijken naar type paard
type bouw ruiter
werkzaamheden die men vraagt of verricht

en dan kun je een conclusie trekken

en natuurlijk zijn er mensen die echt te zwaar zijn maar er zijn ook dunne mensen die niet kunnen rijden of een paard verpesten

en en er zijn ook mensen die hun kop in het zand steken, die heb je ook laten we eerlijk zijn

Anoniem

Had ik het mis? Ik heb toch niks over jouw gewicht gezegd??

TurboTinker

russel schreef:
Ja idd, arm peerd, arme rug van een 3 jarige die nog niet is volgroeit. Maar je hoeft mij niet te bedanken hoor, is je eigen verantwoordelijkheid.

Ik heb altijd heel erg veel moeite met mensen die een zonnebril opzetten als ze geen verantwoording willen dragen voor feiten, zij vallen nl altijd onder de categorie uitzonderingen. Ik moet nu dus zeggen, "Nee, jij niet, geldt niet voor jouw, maar voor anderen"?? Gek hoor..

Maar ik heb mijn zegje gedaan en men weet heus wel...

Ik heb bewondering van jou! Jij kan beoordelen van een foto of iemand te zwaar is voor het paard, en of het paard daar last van heeft.

Knap!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:23

BitchyWitchy schreef:
Makkelijk oordelen Russel, jij weet dus ook hoe vaak en hoe intensief ik rijd..... Helderziend???
*ziet Russel in mooi blauw jurkje*

Jomandaaaaaah!
Ik wou het net zeggen, ik vind het knap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:23

tita schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
dit soort topics gaan nooit goed

men moet kijken naar type paard
type bouw ruiter
werkzaamheden die men vraagt of verricht

en dan kun je een conclusie trekken

en natuurlijk zijn er mensen die echt te zwaar zijn maar er zijn ook dunne mensen die niet kunnen rijden of een paard verpesten

en en er zijn ook mensen die hun kop in het zand steken, die heb je ook laten we eerlijk zijn

Kijk daar gaat het om, maar als ik het topic zo lees, is niemand te zwaar, kijk ik in profielen is het bij sommigen dus echt wel zo. Die roepen hard mee dat het niet zo is...