tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

ja, omdat...
300 (73%)
nee, omdat...
106 (25%)
anders, omdat...
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 409

Anoniem

Re: tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:13

Klopt...maar er zijn veel mensen met meer berichten dan mij...is alleen veel HK werk.
Jammer dat daar nu eens nooit een statje van is...dan sta ik zeker weten niet hoog Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:13

hopla schreef:
Hoeveel pagina's worden hier nog over gevuld?
Ik quote mezelf nog maar eens.
Blijkbaar heeft niet iedereen het gelezen.

hopla schreef:
Ik heb geen zin om 9 pagina's door te moeten lezen maar geef antwoord op de openingspost.
Ik heb ooit 1 keer in mijn leven een dreigPM gehad.
Nou, dat is drie keer L, oftewel LLL.
Het is Lezen, Lachen en Lozen. Haha!

PrivéPM's zijn privé en daar heeft een mod ook niets mee te maken.

Je moet jezelf maar eens afvragen waarom je een vervelende PM krijg.
En als je dat vaak hebt dan moet je jezelf maar eens heel hard achter de oren krabben.

Ik heb dus op NEE gestemd.

Die had ik inderdaad nog niet gelezen. Maar ik ben het er wel mee eens. Vervelende pb-s doen mij echt niets hoor, computer uitzettten en ik ben het weer vergeten.

Bovendien, zodra de pb-s openbaar worden voor de mods, verstuur ik geen enkele pb meer, maar ga over op mail oid. Een ander heeft niets met mijn prvéberichten te maken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:14

Chiqa schreef:
superwoman schreef:
En jij bent voor het prive-houden van pb's, terwijl je nu mijn email adres heb opgezocht,

Jij heb er blijkbaar voor gekozen om je email open en bloot aan te geven, dus niet de rollen omdraaien Knipoog

RK waarom maak je je nu zo druk hierom heb je meerdere malen horen vertellen dat je nooit dat soort PBtje skrijgt maar bij het doorlezen van dit bericht krijg ik een heel ander gevoel?

Ik heb er maar ééntje gehad, die totaal niks te betekenen heeft. Maar is het zo raar dat je om andere geeft die er wel onder lijden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:15

Chiqa schreef:
Jij heb er blijkbaar voor gekozen om je email open en bloot aan te geven, dus niet de rollen omdraaien Knipoog

zeg dan niks Gestoord

Anoniem

runningkawa schreef:
chiqa...als jij nu eens ging lezen..
Mag ik zeggen dat ik een beetje moe wordt van steeds tegen jou in herhaling te vallen??
Heb je daar namelijk al op geantwoord...ga zelf maar ff zoeken.

Heb gelezen kan het nergens vinden Knipoog
Wel ontzettend veel herhalingen maar geen antwoord op mn vraag.
Dus bij deze, waarom maak je je zo druk als je toch geen PB;s krijgt?

slimmerik

runningkawa schreef:
slimmerik schreef:
In mijn pb box staan voornamelijk "persoonlijke" berichten van vriendinnen met persoonlijke dingen over hun zelf en over mij die je niet op het mod topic wilt hebben. Dus daar blijf je als mod gewoon af.

De scheld en tirade pb's van frusty bokkers lees ik bijna niet en kieper ik sowieso eraf Haha!

Ik vind wel dat er een systeem moet komen dat je bepaalde bokkers moet kunnen weigeren je een pb te sturen. Maar dat heeft Bart al op mijn verzoek op zijn to do lijstje gezet.

Maar die mods komen toch ook niet zomaar in jou persoonlijke berichten?
Je vriendinnen gaan toch niet temmen daarop?

Mods kunnen enkel in een getemde reeks komen...en er zal vast niet getemd worden als jij gewoon aan het beppen bent met vriendinnen Lachen

Nee, maar er is b.v. één bokker die me heel persoonlijke berichten in het verleden heeft gestuurd en me nu met de grond gelijk maakt. Die blijkt dus achteraf niet zo in elkaar te steken bij de tweede indruk zeg maar. Nee, ik blijf erbij dat een mod (wat uiteindelijk een wildvreemde voor me is) mijn persoonlijke berichten niet mag lezen. Dan maar de mogelijkheid om te pb-en helemaal weghalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:16

Dan heb je echt niet goed gelezen....

dus nee...ik val niet nogmaals in herhaling...
Je hebt dat op andere vragen ook zo al gehad... ben gewoon geen papegaai...no hrd feelings..maar kom op Lachen

Idd katia...alsof je ook nog eens alleen maar voor jezelf moet schrijven en niet voor een ander

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:17

Dat mag je mening zijn slimmerik Ja
Misschien ook wel een idee...weg halen Ja

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:19

runningkawa schreef:
TIM..ik heb jou je mening ook al vaker dan 1 x zien geven Lachen
Niet erg hoor... maar dat klopt dan niet helemaal bij je berichtje nu Haha!

Ik heb het over dit topic RK, waarin jij jezelf tot in den treure blijft herhalen, niet over andere topics waarin je dat ook al eerder deed Clown
Als je je nu eens wat minder als een stampvoetende kleuter opstelt die per sé haar zin wil krijgen en jezelf wat meer openstelt voor argumenten van anderen zou dat de discussie een stuk opener maken. Misschien dat hij dan zelfs nog ergens toe leidt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:21

gaat ie lekker meid... Ach gut

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:23

Het is best wel een goede tip van TIM om eens iets langer in de spiegel te kijken. Het aantal posten van sommige bokkers in dit topic slaat echt nergens op en geeft de indruk dat er alleen geroepen wordt en niet geluisterd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:24

Myrdal schreef:
Stel je voor dat je een scheldserenade krijgt per email, wat doe je dan? Dan ga je toch ook niet naar je emailprovider mailen dat je wilt dat de verzender gestraft wordt?
Nee, je verwijdert de email, of je gaat naar de politie als de inhoud erg genoeg is.

Waarom is dat op bokt dan anders? Pb's zijn eigenlijk een intern emailsysteem. Waarom hier niet de pb's die je niet wilt ontvangen gewoon weggooien of als de inhoud erg genoeg is ermee naar de politie gaan.

Ik krijg veel spam op mijn emailaccount, daarmee ga ik ook niet aankloppen bij mijn emailprovider.
Wel hebben die een speciale spammap, mischien is het een idee om die ook op bokt te creëren. Dan kun je aangeven welke user gelijk naar die map gaat en hoef je dus geen pb's te openen.
Dat je dan wel de pb's zou openen, dat is je eigen keus. Je hoeft de pb's niet te lezen, je kunt ze ook gewoon weggooien.

Nou, ik weet niet hoe het met jou zit, maar het is maar een select groepje mensen die mijn emailadres hebben, hoor. Knipoog
Op bokt kan jan en alleman me PBen. Vind ik toch iets heeeeeel anders. Knipoog

Spam krijg ik gelukkig nauwelijks op mijn emailaccount. Anders zou ik direct een ander emailadres aan laten maken, want ik ben daar niet van gediend. Word al gek van al die hyvers, die dat maar blijven doen, al die doorstuuronzin. Clown

Maar schelden/dreigen e.d.: Ik ben er niet van gediend. Je mag het met me oneens zijn, prima, ieder zijn mening, maar ga niet te persoonlijk worden met zulke verbale machteloosheid.
En zo ja, dan zou er iets aan te doen moeten zijn (temmen lijkt mij een prima optie). Ja
Laat anderen maar eens lezen tot wat iemand op bokt in staat is. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:25

Een heleboel posters zie ik in dit topic met regelmaat slimmerik.
Met allemaal steeds hetzelfde argument, zowel voor als tegen.
En die blijven ook achter hun punt staan.
Zo werkt dat toch, is toch niks mis mee? Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:27

Hele PB systeem afschaffen vind ik dan eigenlijk wel weer een goed idee...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:28

Het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het zonder verder overleg aan de kant geschoven wordt. Alleen is in dit geval de vraag over modden op PB's al veel vaker op FZ langsgekomen en die discussie is al achter de schermen gevoerd. Op dat moment kan er vrij snel antwoord, die is in dit geval namelijk dezelfde als bij de vorige discussie over modden op PB's.

Het is ook niet zo dat er niks mee gedaan wordt. Naar aanleiding van een vorige discussie is het PB-systeem zo aangepast dat je berichten van foeis direct laten verdwijnen zonder dat je ze nog ziet.

Maar het is ook niet zo dat alles wat door Bokkers aangedragen wordt door het beheer wordt uitgevoerd. Achter de schermen wordt echt wel naar de ideeën die op Bokt aangedragen worden gekeken, maar veel dingen zijn technisch niet uitvoerbaar, hebben juridische haken en ogen, zijn een voordeel voor een kleine groep maar een nadeel voor een grote groep, passen niet binnen het uitgestippelde beleid etc. etc.

Anoniem

En waarom nu opeens allemaal over RK heen vallen?

lesilla

Jeetje lekker sfeertje weer, dit is dus één van de problemen die toch gelinkt zijn met de scheldpb's. Soms vind ik internet net alcohol. De grens tussen sociaal acceptabel gedrag valt weg. Mensen denken niet meer maar zeggen gewoon, want imo zit je toch in een veilige wereld achter de computer...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:30

Wendy schreef:
Hele PB systeem afschaffen vind ik dan eigenlijk wel weer een goed idee...

Ik niet. Want de leuke PB's overheersen de negatieve en het is fijn om via PB eventueel persoonlijke gegevens uit te wisselen, die anderen niet hoeven te zien. Ik heb hierdoor zelfs hele leuke (bokt)vriendschappen opgebouwd. Zou het zonde vinden als het afgeschaft zou worden...... Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:34

Lovely schreef:
Een beetje een rellerige opmerking lovely. Ik val iig niet over RK heen en anderen imo ook niet. Er wordt gewoon antwoord gegeven op haar (vele) posten. Toch niks mis mee? Knipoog Bovendien is ze de TS en dan mag je het vnl. tegen haar posten. (moet je "tegen" even niet negatief uitleggen Knipoog )
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 20-08-08 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:35

@karl Het is geen modden... meenemen voor dosiervorming...anders dus als het openbare bokt.

En regels veranderen ooit wel eens..kijk maar eens in het verkeer.
Elk jaar is er wel een verandering omdat blijkt dat het ouden niet meer werkt, drukker verkeer oid.

Natuurlijk kan niet alles uitgevoerd worden, hoeft ook niet, maar je vorige post was heel wat anders als deze...beetje erg kort af was die.

Openen jullie anders eens een topic met de open vraag, wat moet er gebeuren aan de scheld pb's?
maar wat dat betreft is het weg stil tot zoeken naar ideeën en zelfs oplossingen.

Dat over me heen vallen zie ik niet anders dan gebrek hebben aan normaal kunnen discussiëren geen bijdrage kunnen leveren. Dan ga je gewoon katten... zwakte bod zoals eerder al aangehaald werd Lachen
Vriendjes helpen hoort er ook bij...
Hier nu idd nog redelijk netjes..per pb gaat zoiets vaak anders...maar geeft wel mooi weer hoe het zit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:36

slimmerik schreef:
Lovely schreef:
Een beetje een rellerige opmerking lovely. Ik val iig niet over RK heen en anderen imo ook niet. Er wordt gewoon antwoord gegeven op haar (vele) posten. Toch niks mis mee? Knipoog

nogmaals heb ik bij lange na niet de meeste posten op bokt Lachen

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:38

Karl66 schreef:
Het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het zonder verder overleg aan de kant geschoven wordt. Alleen is in dit geval de vraag over modden op PB's al veel vaker op FZ langsgekomen en die discussie is al achter de schermen gevoerd. Op dat moment kan er vrij snel antwoord, die is in dit geval namelijk dezelfde als bij de vorige discussie over modden op PB's.

Het is ook niet zo dat er niks mee gedaan wordt. Naar aanleiding van een vorige discussie is het PB-systeem zo aangepast dat je berichten van foeis direct laten verdwijnen zonder dat je ze nog ziet.

Maar het is ook niet zo dat alles wat door Bokkers aangedragen wordt door het beheer wordt uitgevoerd. Achter de schermen wordt echt wel naar de ideeën die op Bokt aangedragen worden gekeken, maar veel dingen zijn technisch niet uitvoerbaar, hebben juridische haken en ogen, zijn een voordeel voor een kleine groep maar een nadeel voor een grote groep, passen niet binnen het uitgestippelde beleid etc. etc.

Dank voor de duidelijke uitleg.
Slotje misschien?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:39

Omdat de moddies er nu niets mee willen doen, mogen we er niet over discussieren, hopla? Verward

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:40

ThisIsMe schreef:
Myrdal schreef:
Stel je voor dat je een scheldserenade krijgt per email, wat doe je dan? Dan ga je toch ook niet naar je emailprovider mailen dat je wilt dat de verzender gestraft wordt?
Nee, je verwijdert de email, of je gaat naar de politie als de inhoud erg genoeg is.

Waarom is dat op bokt dan anders? Pb's zijn eigenlijk een intern emailsysteem. Waarom hier niet de pb's die je niet wilt ontvangen gewoon weggooien of als de inhoud erg genoeg is ermee naar de politie gaan.

Ik krijg veel spam op mijn emailaccount, daarmee ga ik ook niet aankloppen bij mijn emailprovider.
Wel hebben die een speciale spammap, mischien is het een idee om die ook op bokt te creëren. Dan kun je aangeven welke user gelijk naar die map gaat en hoef je dus geen pb's te openen.
Dat je dan wel de pb's zou openen, dat is je eigen keus. Je hoeft de pb's niet te lezen, je kunt ze ook gewoon weggooien.

Precies, daarom heb ik ook nee gestemd, niet omdat ik hatelijke PB's wil versturen, maar omdat ik (in tegenstelling tot een hoop andere mensen op Bokt heb ik wel eens de indruk) absoluut geen behoefte heb om heel mijn persoonlijke hebben en houwen op internet te gooien.
Ik heb het al eens eerder aangegeven, als je een PB krijgt van iemand waar je geen behoefte aan hebt kan je die gewoon ongelezen weggooien, dan zie je ook niet wat ze je toewensen. Helaas kunnen een heleboel mensen die zelfbeheersing schijnbaar niet opbrengen, lezen die PB, reageren net zo lüllig terug en zie daar, een ruzie is geboren.
Voor een ruzie zijn nog altijd twee partijen nodig, als één van beide partijen al maar zo verstandig is om de ander links te laten liggen enniet te reageren op de zogenaamde steken onder water duurt zo'n ruzie niet zo heel lang.

je moet een pb wel eerst lezen voordat je weet wat er in staat Pling
..
daarbij maakt het voor de verzender niet uit
die ziet gelezen of ongelezen verwijderd beide op dezelfde manier staan weergegeven
..

hopla ... wonderbaarlijk dat jij juist dat bericht van jou nogmaals qoute
wilde daar eerder al op reageren ,
na heel erg lang achter mijn oor krabben
lijkt me een reactie niet verstandig

en nu vraag je om een slotje ??

dat pb prive is en blijft prima
maar denk dat de mensen die
uberhaubt zulke ps sturen dat ook bij anderen doen

denk dat de meeste ook wel slim genoeg zijn dat per mail
niet te herhalen of doen , daar dat wel strafbaar kan zijn

een pbtje sturen is immers erg makkelijk
daarbij vaak behoorlijk anoniem en veilig ver weg
en er staan geen sancties tegenover
dus wat let "ze"

ook denk ik dat mods in de hele erge gevallen echt
al dan niet openlijk andere gegevens mee zouden kunnen nemen in hun besluit
als ze op 1 persoon veel reacties over gestuurde pbs krijgen

het is alleen heel erg lastig zoiets op schrift te zetten of
(ook wettelijk legaal) te regelen
want waar leg je welke grens .. en wat is wel of niet geoorloofd
wat kan nog net door die beugel en wat net niet ..
en wat is computer technisch mogelijk
bart heeft ook geen server zoals google heeft ..
(en lijkt me ook andere prioriteiten dan politie mannetje spelen)

maar om even wel in de herhaling te vallen

dus wat let "ze"

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:42

nickyu schreef:
dus wat let "ze"

Daarom moet je van bepaalde afzenders de pb gewoon niet lezen. Direct wegmieteren. Of indien de mogelijkheid er kan worden gemaakt: ongeopend retourneren. Ja