Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:53

Lovely schreef:
Opdoeken, maar dat vind ik al jaren Lachen.

Waarom kom je dan nog op bokt? Clown

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:56

Ik vind anders dat het geen kwaad kan als 100 keer hetzelfde compliment wordt gegeven,wie heeft daar nou last van?!

Kijk,6 pagina's lang zeggen hoe groot je wel niet bent voor het dier is het andere uiterste,maar wat is er mis met 2 pagina's vol complimenten....
Daar hebben TS en moddies toch geen last van Verward

Edit: Verward er stond een bericht boven mij net?
Er stond in ieder geval dat je wel complimenten e.d mag geven mits onderbouwd en niet herhaald.
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 12-08-08 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:56

Ilzas schreef:
Gewoon: einde censuur. Je mag op HAW gewoon plaatsen wat je wilt, met hoe veel of hoe weinig foto's je wilt en je mag er in zeggen wat je wilt. Positief, complimenterend, of kritisch. Als je als TS niet tegen kritiek kunt, moet je geen topic openen op HAW. En wat de tassen verkoop betreft vind ik persoonlijk Bokt toch al geen doen omdat je totaal niet kunt zoeken, sorteren op prijs. Dus voor wat verkoop betreft: of zo laten, of verbouwen a la Marktplaats of mee kappen. Van mij mag alles eruit behalve de paarden/pony verkoop/ gezocht. Maar da's persoonlijk.

ja inderdaad. wat mij betreft :

Ilzas schreef:
mag alles eruit behalve de paarden/pony verkoop/ gezocht. .

helemaal mee eens. Als je spullen die geen betrekking tot paarden hebben wil verkopen, zet je ze lekker op MP..
Anders word het toch ook veel te ingewikkeld..!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:57

Ilzas schreef:
_Tivoli_ schreef:
Het grootste aantal gebruikers online was 1566 op 02-03-08 21:01

Scheelt nogal he, met 90.000....

klopt ook allebei niet, eerste cijfer beschrijft het grootste aantal gebruikers tegelijk on-line, zegt niets over het aantal unieke bezoekers op een dag.
maar dat zijn er geen 90.000 en ook geen 45.000 dus de waarheid ligt niet in het midden, wat dat werkelijke cijfer is zou ik ook wel eens willen weten.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:58

Ach, mijn posts worden er gewoon van afgetrokken. Wat mijn idee van censuur weer bevestigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:58

silfie35 schreef:
Lovely schreef:

Pardon? Daar hoef jij toch niks van te vinden? Er is meer op bokt dan de fotohoek en om eerlijk te zijn: ik kom dus bijna nooit op de fotofora omdat ik soms gewoon niet kan aanzien hoe sommige users bezig zijn om andere users opzettelijk verdrietig te maken, of dat althans proberen. De fotofora zullen nooit leuk en gezellig worden zolang mensen reacties mogen geven. Maar ookal maak je het een forum waar je alleen topics mag starten (dagboekidee), dan worden foto's elders op bokt wel besproken en het liefst ook beschimpt. Dat heb en dat houd je. Daarom vind ik dat je de fotohoek net zo goed kunt opdoeken, er worden meer mensen triest van dan blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:00

Tja ik vind trouwens ook dat je niet alles altijd in goede banen hoeft te leiden. IRL krijgen mensen ook commentaar waar ze niet mee om kunnen gaan, of wat niet leuk is/kwetsend, maar daar leer je van!! Dat hoort gewoon bij het leven!!
Natuurlijk moet je een streep trekken, maar voor mij ligt die grens VEEL verder!

Net als dat ik iemand een rotopmerking vind maken, dan zeg ik gewoon 'kun je niet normaal reageren? vind dit echt triest!!'
daar krijg je dan al een waarschuwing voor.

Kritiek/commentaar/zelf een beetje ruzie hoort bij het leven!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:01

Lovely schreef:
Lovely schreef:

Pardon? Daar hoef jij toch niks van te vinden? Er is meer op bokt dan de fotohoek en om eerlijk te zijn: ik kom dus bijna nooit op de fotofora omdat ik soms gewoon niet kan aanzien hoe sommige users bezig zijn om andere users opzettelijk verdrietig te maken, of dat althans proberen. De fotofora zullen nooit leuk en gezellig worden zolang mensen reacties mogen geven. Maar ookal maak je het een forum waar je alleen topics mag starten (dagboekidee), dan worden foto's elders op bokt wel besproken en het liefst ook beschimpt. Dat heb en dat houd je. Daarom vind ik dat je de fotohoek net zo goed kunt opdoeken, er worden meer mensen triest van dan blij.[/quote]

Verkeerd begrepen! Sorry Cool ! Ik dacht dat je bedoelde dat heel bokt opgedoekt moest worden!

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:09

ik vond het wel wat mee vallen.
maar nu krijg ik zo'n raar bericht.
dat mn topic verwijdert is omdat het aan de titel ligt
noujaaa dat kan toch wel verandert worden?
belachelijk gewoon niks anders op te zeggen.
sorry

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:43

vikki schreef:
Ilzas en Llover; ik weet het fijne (gelukkig) niet van uitgedeelde OW’s e.d., maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat er op de vele posts die dagelijks geplaatst worden ook wel eens een (onbedoeld) foutje kan worden gemaakt. Moderators zijn immers ook maar mensen… Knipoog Als bokker kan je dan natuurlijk gewoon contact opnemen met de betreffende moderator en als je er zelfs dan nog niet uit zou komen, dan kan je eventueel ook nog contact opnemen met de bezwaarcommissie. En ja, daar wordt dan echt serieus naar gekeken en nee, dat is dus niet perse kansloos en zonde van je energie hoor.

Wat bokt betreft… Tsja, het is denk ik toch eigenlijk niet meer dan logisch dat je met meer dan 90.000 gebruikers ook meer regels nodig hebt. Dat is een van die dingen die imo gewoon gepaard gaan met de groei die bokt heeft gemaakt. Misschien heeft niet iedereen begrip voor bepaalde regels, maar het is op zoveel mensen gewoon niet mogelijk om het iedereen 100 % naar de zin te maken. Als ik alleen zie hoeveel gebruikers (zo ook jullie die dit lezen en ik zelf Haha! ) dagelijks toch weer inloggen en actief zijn, dan denk ik dat we bokt stiekem toch nog leuk genoeg vinden om die regels te accepteren en misschien zelfs te begrijpen als we proberen ze eens van uit een ander standpunt te bekijken. Want eerlijk is eerlijk; het is op de hoeveelheid gebruikers nog altijd een relatief kleine groep moderators (en andere kleurtjes Nagelbijten / Gniffelen ) die hard hun best doen om het leuk en gezellig te houden op bokt; iets waar ze vrijwillig heel veel tijd in steken omdat ze bokt zelf ook leuk vinden. OW’s e.d. uitdelen doen ze heus niet omdat ze dat zo leuk vinden, als dat zo zijn dan werden er wel veel meer OW’s, UN’s, bans en slotjes uitgedeeld… Haha!

En ehm krijgt dan die moderator een OW wegens het fout beoordelen van de OW? Knipoog

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:45

Ilzas schreef:
Ach, mijn posts worden er gewoon van afgetrokken. Wat mijn idee van censuur weer bevestigd.

ik heb zelf ook 1 keer getemt, want ik werd notabene gequote in t topic waar ik niet zelf in mocht posten...kijk je kan ook te ver gaan he Haha! Verder zal ik t nooit doen, wil niet zo kinderachtig zijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:46

Nogmaals, een OW wordt niet besloten door 1 mod, maar worden altijd overlegd Lachen .

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:02

Ik heb het idee dat we de term 'respectvolle discussie' niet echt meer eer aan doen zo...
Ik trek me terug uit dit topic,ik heb mijn zegje gedaan op een rustige en respectvolle manier,en dat wil ik zo houden.

Ik hoop dat het team serieus gaat kijken naar hoe 'het team' op 'ons gebruikers' over kan komen.
Ik zou echt eens nadenken om de fouten van mod's ook een plaats te geven.Mod's zijn tenslotte ook mensen,en geen politieke voetstukken waarvan fouten verdoezelt en in de doofpot worden gestopt.
Kom uit voor je fouten,dat moeten wij ook,en toon je menselijkheid ermee.
(daarom nog een maal: ik heb respect voor Neonlight om openlijk uit te komen voor een fout van gister)

Verder hoop ik dat er wat nuttigs uit de evaluatie van HAW komt,ookal kan je nooit iedereen tevreden stellen...
De regel dat je geen (niet onderbouwt) compliment mag geven is ronduit dictatisch en propagandeus.Nogmaals,al staan er 2 pagina's vol complimenten: wie heeft daar last van?! Niemand toch?
Het ontaard niet in gerel,de TS vind het niet vervelend,en het neemt niet meer ruimte in beslag dan normaal.
Dus zet even je schouders eronder,en laat mensen gewoon positieve dingen melden,dat komt de sfeer enkel ten goede.

Zo.
Dat was hem dan,ik hoop dat men ons serieus neemt. Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:02

Moderatoropmerking:
Ik heb een split gemaakt van wat berichten uit een topic: als je vragen of klachten hebt over een specifieke waarschuwing, neem contact op met een (hoofd)moderator. Zoals al eerder is uitgelegd is het niet de bedoeling om dat openbaar op forumzaken te bespreken.

Zie ook mijn post op de vorige pagina: Eline @ [FZ] Bokt word belachelijk streng in alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:04

Lovely schreef:
Daarom vind ik dat je de fotohoek net zo goed kunt opdoeken, er worden meer mensen triest van dan blij.
.

Zou plezieriger zijn als je even namens jezelf zou willen spreken Lovely ik ervaar dit namelijk totaal niet zo Lachen
Ik zie genoeg leuke fototopics voorbij komen, dus dat het opgedoekt moet worden nee echt niet!

Ik heb dus niet alle regels van HAW doorgelezen maar vidn het goed dat er niet meer steeds herhaald mag worden (Dat heb ik dus wel begrepen) en dat mogen jullie er wat mij betreft ook inhouden Ja

Ook de opmerking als..."Geen commentaar op dit of dat" Prima, als er zo'n topic geplaatst wordt slotje.
Verders vidn ik niet dat het een hele studie moet worden voor de plaatser van een topic om wat foto's te plaatsen, de hele riedel wat je valkuilen en verbeteringen zijn vidn ik wat overdreven, soms wordt een topic gesloten waarvan ik denk...Wat is er mis mee?

Llover schreef:
Verder zal ik t nooit doen, wil niet zo kinderachtig zijn.

Jammer dat je Temmen als "kinderachtig" ervaart ik zie dat totaal niet zo, meer dat Bokt veilig blijft en plezierig om weer terug te keren.
Dit soort opmerkingen vind ik dus ook niet kunnen op bokt.

Edit quote was kapot Haha!

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:13

Die hulk opmerking van eline....:
kijk dit bevestigd maar weer hoe streng t wordt, jongens NIET de moderators hier in dit topic ergens op aanspreken he! Duhh mag niet Koe

Zolang j over koetjes en kalfjes blaat is t goed, anders niet....nou dan hoef ik hier verder niets meer toe te voegen als toch alles verwijderd wordt wat ik zeg en wat ilzas zegt... Doei, doei

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:28

lees je eigen onderschrift even na Llover, daar kun je best iets aan hebben nu...
Citaat:
Ik zeg: niet mokken, maar bokken!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:32

_Tivoli_ schreef:
Maar ik snap wel waar het om gaat Hilli.
DE fouten van gebruikers komen dus openlijk op FZ en de fouten van mods kennelijk niet.
Als er een fout is wordt de OW/ban wel teruggedraait,maar het naamplaatje blijft toch hangen bij mensen die Japie in de ban-lijst hebben zien staan.
Waarom moeten de fouten van gebruikers wel gemeld worden,en die van mods niet?

Als jwe het heel even erg goed bekijkt, zou Amanda in dit geval ook fout zijn geweest.. ( sorry Aman, tis nix persoonlijks, dat weet je, het is om een punt te maken Clown ) Want zij heeft dus advertenties vanaf marktplaats geplaatst, terwijl op marktplaats staat dat dit niet mag, dus ongeacht of het wel of niet mag hier op bokt, het mag hoe dan ook niet Tong uitsteken

( is dat ook nog wel discutabel waarom marktplaats het zo makkelijk maakt om een advertentie te linken, maar dat terzijde. Haha! )

EDIT:

Oepssss, ik zie al dat er wat hulkopmerkingen zijn gemaakt.. Duivel

Ik zal er nog even bijzeggen dat ik dit niet als een aanval bedoel, dit is meer iets waar jullie als beleid aan moeten denken. Trek 1 lijn. Als je steng bent, wees dit dan ook voor je "eigen mensen" dus: Als de gebruiker het niet mag, mag de mod het ook niet en de beheerder ook niet, want je zorgt eerder voor verwarring als voor duidelijkheid.

Ik heb nu dit voorbeeld aangehaald en ik ken Amanda persoonlijk ook, het is voor mij geen afbrandpost, maar meer een tip
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 12-08-08 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:35

Llover, ik geloof dan niet dat je de opmerking van Eline goed leest of goed begrijpt.
Dit is niet de plaats om specifieke officiele waarschuwingen te bespreken. Ik zie nergens staan dat er geen (gefundeerde) kritiek op moderators gegeven mag worden. Ongefundeerde kritiek op het beleid mag weer niet, dat staat ook in de regels. Knipoog

En _Tivoli_ , nette beslissing, waar ik dan ook weer respect voor heb. Dat is nu net hetgeen we hier niet willen zien, en jij hebt dat goed door.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:36

Het mag niet van Bokt. Zal Marktplaats boeien verder.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:37

Ja.kan je je voorstellen.
Ze heeft niet alle regels van marktplaats doorgelezen of dat wel mocht.
En dat doen mensen dier op bokt ook niet.
Ik ga echt niet voor elk topic of post de gehele regels doorlezen,en ach,dat levert dan een UN op of een OW..

ohja,ik was klaar met deze discussie Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:39

Citaat:
k zie nergens staan dat er geen (gefundeerde) kritiek op moderators gegeven mag worden

nee idd dat zien wij niet staan...maar ik durf te wedden dat als je een printscreen van achter de schermen maakt dat er staat dat we weer zeikerds zijn, altijd dezelfde (al zie ik hier ene hoop nieuwe namen maar toch) dat het merendeel van de bokkers niet reageert dus er niets aan de hand is om actie te ondernemen enz enz...dit was namelijk zo toen ik mod was en zal nu niet anders zijn...
Om hier maar mooi weer te praten door sommige mods..

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:40

Worden we dan nu weer monddood gemaakt ? Omdat je en OW als voorbeeld aanhaalt ? Omdat iemand even een vraagje tussendoor stelt wat een UN is wat ik ook niet wist ?

Het heeft toch geen enkele zin een fictieve OW te bedenken omdat die niet bestaat nml. dus heeft het ook geen zin om zoiets als voorbeeld te stellen. Het uit delen van een OW of slotje heeft beide net zoveel met de regels te maken als al het andere wat hier besproken.
Waarom smijt het beheer de snelweg niet dicht maar maakt er nu voor een wel een heel nauw paadje van met hoge muren !
Ik lees het als: Dan lopen de critici hier weer snel vast en zijn we van het gezeur af. Is het zelfde als de snelweg dichtgooien.
Juist in dit Topic en zoals meerdere Mods al bewezen hebben hier moet je als beheerder/mod dus niet gaan hakken met dat botte bijltje maar helaas het komt iedere keer weer uit bij hetzelfde......monddood maken.

Ach en, ik heb ooit 1 OW gehad maar hoor ik geloof drie maanden geleden. Maar op Chiqa na hoor ik heel veel commentaar om me heen van bokkers over bokt en idd ook dat er echt met twee maten gemeten wordt.

Nogmaals bokt is groot, en volgens de mods en beheeders bulken ze van de sociale verantwoordelijkheden. Waarom dan niet eens ook investeren in het beheer en de mods ? Daar moeten dan ook de juiste mensen op de juiste plaats plaatsnemen en geen meisjes vanaf 18. Die kun je in kindertopics laten modereren maar niet bij het serieuze werk. Omdat ze netjes kunnen reageren en posten maakt je nog geen geschikte mod. Maw dan kiest bokt wel de verkeerde uit die hun o zo zwaar wegende sociale verantwoordelijkheden moet handhaven en de daarbij behorende steeds strengere regels moeten toepassen en nog begrijpen ook.

Wat mij erg opvalt is dat mods en sommige beheerders menen dat zij als forum verantwoordelijk zijn voor bepaalde zaken en daar nog een proces voor aan hun broek kunnen krijgen ook en vandaar die regels. Dat is dus echt niet waar !

Ooit fora gezien waar men over de moslims discussieert ? Ook gelezen wat daar geschreven wordt door gebruikers over onze of hun staatshoofden ? En denk je dat als ik ga vertellen dat ik een bom aan het maken om die en die op te blazen dat ze bij bokt aankloppen ?? Echt niet....ze komen mij pakken en vragen aan bokt mijn IP adres....en bokt wordt bedankt daarvoor meer niet.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:41

Okee om het HAW nieuwe regels weer eens af te stoffen. Is het niet weer eens tijd voor een evaluatie? Het is nu al meer dan een maand geleden sinds deze nieuwe regels zijn ingegaan. Ik hoor meer negatieve reacties dan positieve n.a.v. de nieuwe regels. Dus ik meen dat merendeel van de bokkers dit geen positieve verandering vinden. Wanneer wordt er geëvalueerd en worden de meningen van de bokkers eens betrokken in een definitief besluit over het al dan niet aannemen van deze regels?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:42

Nee, daar komt een enquete over, daar mogen we het hier niet meer over hebben, dat wordt verwijderd.