[Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

phaser

Re: [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:17

Hebben jullie (als mods zijnde...) de resultaten van die 'enquete' wel eens bekeken of gelezen?

Ik maak er uit op dat er al heel veel kan gedaan worden als de TS ten eerste of in HAW of in ITP zijn of haar foto's zet.
Als de TS dan ook onmiddellijk erbij schrijft wat voor een reacties hij of zij verwacht, is al bijna alles opgelost.

De grootste reden waarom bokkers het wél wouden scheiden, is omdat het soms onduidelijk was waarom iemand foto's postte. Als door de TS dan duidelijk wordt aangegeven waarom, is deze ene extra regel toch meer dan genoeg?

Ook zijn er veel mensen die de 'lossere' foto's automatisch op ITP geplaatst zien worden.
Maak hier ook een regel van en je hebt toch geen probleem?

Ik snap echt niet hoe jullie zien dat "de overgrote meerderheid zei in de enquete dat een splitsing nodig was".

Of lees ik nu een verkeerde 'enquete' ? [HAW] [Dienstmededeling] Jullie mening welkom over HAW - t/m 3 maa

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:18

Weet je wat ik zo interessant vindt Zap.. als het nu alleen om mij zou gaan.. maar de bokkers hebben gekozen en ook maar gelijk even gekozen voor de westernbokkers. Die NIEMAND in de weg zaten met hun kleine itp-forumpje. En waarvan nu opeens de ITP-foto's naar ITP algemeen moeten (waar je ze niet meer terug kunt vinden) en de en HAW foto's mogen blijven staan. Maar wat is HAW bij western? showhalster om je veulen en je oefent voor Showmanship Knipoog

Hoe dan ook.. vaag.

@Tieneke.
Ik ben wiki-mod. Dit soort zaken valt niet onder mijn pakkie an.
Bovendien heb ik ongeveer een uurtje geleden mijn volledige vertrek uit het team aangekondigd om redenen van niet eens zijn met het gevoerde beleid.

Ik ben van mening dat in een tijd van communities juist rekening moet worden gehouden met verschillende beelden, opvattingen en groepen. De toekomst van het net ligt in communities. En juist bokt waar mensen zich steeds meer terugtrekken in de HK binnen hun eigen groepje, is nu bezig met een standaardisatieactie, die die ontwikkeling juist probeert tegen te gaan. Een verkeerde keuze in mijn optiek Ja

Zoals ook aangekondigd in mijn 'afscheidstopic". Bedrijven zijn een tijd geleden massaal overgegaan op flexplekken. Beter voor de medewerkers, efficienter. En nu draaien diezelfde bedrijven de flexplekken weer terug. Immers mensen willen hun eigen fotolijstje en hun eigen koffiemok op het bureau. Zelfs in een leeg lokaal kiezen mensen nog een jaar lang voor het zelfde tafeltje. Dat is mensen eigen. Dat geldt dus bijvoorbeeld ook voor de westernsectie van ITP. Je wil niet eerst gaan zoeken naar foto's

Ik wens het team veel succes toe. Ik heb jaren met plezier gemod. Het is een leuke en nuttige klus. Maar als je het niet eens bent met een keuze die door de meerderheid wordt genomen, dan moet je je conclusies trekken. En dat heb ik gedaan. Binnenkort ben ik weer zwart Ja Haha!
Laatst bijgewerkt door Anya op 01-06-08 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:19

zap schreef:
Waarom het nodig was was te lezen in dat topic waar je je mening kon geven Ja. Waarom zo moeilijk? tja, misschien dat aan je medebokkers vragen.. die hebben namelijk gekozen en daar is dit uitgekomen!

Ik heb dat topic gelezen, maar ik blijf het vage redenen vinden. Ik denk niet dat er bokkers zijn die het zo ingewikkeld wouden Koe Dat zie je indirect terug bij HAW.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:21

@Anya ik geef gelijk aan dat ik daar geen idee van heb hoe dat zat/zit met westernITP. Maar er is toch gewoon een Western ITP? Of verwar ik nu dingen Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:24

Tieneke schreef:
Verder: VN is er voor iedereen. Dat daar door veel WN-ruiters niet gekeken wordt, kan het team niet veel aan doen. Dat ligt imo aan die mensen zelf.

Nee hoor, VN is voor veel mensen gewoon totaal niet boeiend.
Dat heb ik trouwens ook aangegeven in de enquete over VN... het nieuws daar is over het algemeen totaal niet boeiend, omdat het veel te eenzijdig is. Totaal niet gericht op de ruiter die geen interesse heeft in de KWPN fokkerij, of wat anky nu weer te zeuren heeft.
De enquete voor gebruikers van HAW heb ik niet ingevuld. Waarom niet? Omdat ik niet iemand ben die HAW veel volgt. Vanwege de titel dacht ik niet de doelgroep te zijn van die enquete(?). Maar de gevolgen van die enquete hebben op mij als bokker wel betrekking.
Dat vind ik niet terecht en niet juist.

Voordat je je conclusies trekt aan de hand van de gegeven antwoorden op de vragen uit een enquete, lijkt mij de eerste vraag toch wel of degenen die de antwoorden gegeven hebben representatief zijn voor de bokt gebruikers?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:24

Western ITP stonden gewoon altijd alle foto's van Westernbokkers. Een klein groepje ruiters (1500 in Nederland) dat elkaar redelijk goed kent. Nu mogen alleen de HAW foto's daar blijven staan en de andere foto's moeten naar ITP algemeen. Dat betekent dat als iemand een nieuw paard koopt (een quarter bijvoorbeeld) van een leuke afstamming, dan moet je die dus bij ITP algemeen bokt gaan plaatsen nu. Scheve mond

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:30

Anya schreef:
Western ITP stonden gewoon altijd alle foto's van Westernbokkers. Een klein groepje ruiters (1500 in Nederland) dat elkaar redelijk goed kent. Nu mogen alleen de HAW foto's daar blijven staan en de andere foto's moeten naar ITP algemeen. Dat betekent dat als iemand een nieuw paard koopt (een quarter bijvoorbeeld) van een leuke afstamming, dan moet je die dus bij ITP algemeen bokt gaan plaatsen nu. Scheve mond

Ik snap je 'probleem' om het zo maar even te zeggen. Aan de andere kant is het voor de algemene bokker wel duidelijk nu er voor alle ITP's dezelfde regels gelden...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:34

Ik snap ook dat dat niet leuk is, maar het is wel zo dat het op de andere ITP-fora al zo moest. END-ITP bijvoorbeeld. Ik meen me ook te herinneren dat het de bedoeling was dat WN een beetje meer "behandeld" (om het met een groot woord te zeggen) werd zoals alle andere fora waar groepen zitten (SGW, END...). Maar dat dat niet leuk is, begrijp ik.

Dat VN voor veel mensen niet boeiend is... Tja, dan moeten ze dat zelf weten eigenlijk. Iedereen die even op Bokt is, weet dat op VN en FZ dingen bekend gemaakt worden of dat er daar naar meningen gevraagd wordt. Als je daar dan niet kijkt, moet je dat zelf weten. Het kan niet de bedoeling zijn dat iedereen bij het handje gehouden wordt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:35

Er hebben hier ook diverse topics op FZ gelopen waar veel mensen toch voor een opdeling waren.

Anya, de New Forest mensen zijn ook een hecht clubje. Zo ook de aangespannen rijders. En nog meer clubjes van subfora hier op bokt. Maar toch moeten hun de veulen en weide foto's ook op de gewone fora plaatsen. Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:38

En dat vind ik dus een slecht besluit Tieneke. WN werkt zoals het is! Het is en kleine community met ondanks alle gedoe van dicht op elkaar zittende mensen ook veel saamhorigheid.

Ik kan me dus voorstellen dat ze niet WN meer standaardiseren, maar SGW, END juist dezelfde mogelijkheden geven. Zitten in het zelfde schuitje. Kleine communities die anders het risico lopen te verzuipen binnen het grote bokt.

Nog even en HAW western wordt ook opgeheven... krijg je weer lekker veel "draag jij geen cap"-commentaar. Scheve mond

aanvulling: ik vind dat dat ook moet gelden voor de andere kleine hechte clubjes Ja
Meer community en minder eenheidsworst. Haha! Ja

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:40

Als dat voor elk "groepjesforum" gedaan werd, was dat misschien idd beter geweest ipv het voor WN af te schaffen. Ik weet het niet...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:41

Anya schreef:
En dat vind ik dus een slecht besluit Tieneke. WN werkt zoals het is! Het is en kleine community met ondanks alle gedoe van dicht op elkaar zittende mensen ook veel saamhorigheid.

Ik kan me dus voorstellen dat ze niet WN meer standaardiseren, maar SGW, END juist dezelfde mogelijkheden geven. Zitten in het zelfde schuitje. Kleine communities die anders het risico lopen te verzuipen binnen het grote bokt.

Nog even en HAW western wordt ook opgeheven... krijg je weer lekker veel "draag jij geen cap"-commentaar. Scheve mond

aanvulling: ik vind dat dat ook moet gelden voor de andere kleine hechte clubjes Ja
Meer community en minder eenheidsworst. Haha! Ja

eenheidsworst Haha!

Dit is een beslissing die zo genomen is en de tijd zal leren hoe het gaat lopen Ja

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:41

Aanvulling; het grappige en gelijk trieste is dat dit allemaal o.a. is begonnen omdat de sfeer op HAW zo beroerd was.. Welnu de sfeer op Western ITP was dus uitstekend. Opbouwend commentaar en leuk commentaar. Ik zou zeggen: dat zou toch eerder als voorbeeld dienen. Naarmate mensen elkaar beter kennen is het commentaar sympathieker en tegelijkertijd opbouwend Haha!

Dat pleit ook voor meer 'kleine clubjes'.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:47

Anya, de beslissing van de verandering van HAW en van WN-ITP staan los van elkaar, hebben niets met elkaar te maken en het idee van het veranderen van WN-ITP is daar ook niet uit voortgekomen. We hebben het wel samen gelanceerd om de veranderingen makkelijker te maken.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:55

Waarom zou je dan een forum waar het kennelijk super gaat, laten verdwijnen in het HAW - projectje?

Er werden inderdaad soms bitsige commentaren gegeven, maar gaan deze nu minder gegeven worden omdat er fora gesplitst gaan worden of er deze veranderingen komen?
Mensen die commentaar willen gaan deze blijven krijgen en daarom niet minder bitsig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:55

Neonlight schreef:
Anya, de beslissing van de verandering van HAW en van WN-ITP staan los van elkaar, hebben niets met elkaar te maken en het idee van het veranderen van WN-ITP is daar ook niet uit voortgekomen. We hebben het wel samen gelanceerd om de veranderingen makkelijker te maken.

Waarop is de beslissing wat betreft WN wel gebaseerd?
Want in de communicatie vind ik alleen terug dat dit gebaseerd is op de HAW enquete.

Misschien dat duidelijkheid toch wel beter werkt dan deze achter de schermen politiek....

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 22:59

Wendy: op WN-ITP staat een aparte dienstmededeling waarin aangegeven is waarop die beslissing gebaseerd is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:01

En dit topic:
[HAW] Sanne @ work met Umpire (4 jarige Shetlandpony)
is waarom ik het kant en klare onzin vind! Op het idiote af.
Het is TS haar pony en de ruiter is TS haar zúsje! Dus je hebt wel tijd om in het profiel van TS te kijken of zij het is die erop zit, maar niet om een klein beetje verder te scrollen en te zien dat het haar zusje is?
Kom op zeg. Imo verpesten jullie HAW hier zwaar mee.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:03

Neonlight schreef:

ja het is ook echt makkelijker geworden Scheve mond

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:05

pharagirlke schreef:
En dit topic:
Het is TS haar pony en de ruiter is TS haar zúsje! Dus je hebt wel tijd om in het profiel van TS te kijken of zij het is die erop zit, maar niet om een klein beetje verder te scrollen en te zien dat het haar zusje is?

Bloos! Dit is toch niet normaal meer Huilen
Dat wordt voor mij geen HAW meer, denk voor vele niet meer

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:05

Eline schreef:
Wendy: op WN-ITP staat een aparte dienstmededeling waarin aangegeven is waarop die beslissing gebaseerd is.

Ja, weet ik. Die heb ik ook gelezen....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:07

Nijn schreef:
pharagirlke schreef:
En dit topic:

Bloos! Dit is toch niet normaal meer Huilen
Dat wordt voor mij geen HAW meer, denk voor vele niet meer

Daar vrees ik ook voor. Ik vraag me enkel af of het wel zin heeft om te discusieren, IMO is het al eerder gebleken dat het beheer van bokt niet open staat voor meningen van gebruikers als het puntje bij paaltje komt. Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:22

pharagirlke schreef:
En dit topic:

*zucht*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:31

pharagirlke schreef:
En dit topic:

pfff... nou ja zeg,
is dit waar het nu heen gaat met HAW?
Dit is echt niet leuk meer

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:35

Er werd geopperd dat het vreemd was dat er zoveel kritiek was op de mods? Nagelbijten / Gniffelen