Foto voor de arbeidsdraf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Foto voor de arbeidsdraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:03

Jiill_ schreef:
Jammer dat de kwaliteit minder is..

Beste Jill, als je dat al weet voegt het niet zo heel veel toe om de foto te plaatsen. Amanda heeft op de vorige pagina een modopmerking geplaatst:

Citaat:
Daarnaast: voor je een foto plaatst kijk er eerst kritisch naar. Is je foto wazig? Dan is hij al niet geschikt voor de Wiki. Is de houding van de ruiter niet goed? Het paard achter de loodlijn? Komt het paard in verzet? Dan kun je zelf al bedenken dat de foto niet representatief genoeg voor de wiki zal zijn. De foto die je plaatst moet in ieder geval al een verbetering zijn op de foto die er al staat. Anders heeft het niet zoveel nut 'm hier te plaatsen Lachen
Verder wel heel erg bedankt iedereen voor het meedenken! Lachen

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:40

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:02

runningkawa schreef:
Ik denk dat er ook wel gemeirenneuk is omdat er foto's geplaatst worden waar je van denkt...hoe kan iemand die in godsnaam plaatsen...
Uit een onmogelijke hoek genomen oid.

Daar heb je wel weer helemaal gelijk in. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:00

En dan zijn mensen boos dat je hun foto als zijnde uit takt hebt beoordeeld omdat het paard op 1 voorbeen balanseerd
Krijg je boze pb's over hoe je wel niet durft....
Dus menen ook nog direct dat wat geplaatst is wel op de wiki kan want het is geweldig... dus geen zelf inzicht...jammer...

Dus zo kom je aan veel pagina's..missen van zelf reflectie en inzicht
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-08 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:01

Meen je niet... Nagelbijten / Gniffelen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:08

runningkawa schreef:
En dan zijn mensen boos dat je hun foto als zijnde uit takt hebt beoordeeld omdat het paard op 1 voorbeen balanseerd
Krijg je boze pb's over hoe je wel niet durft....
Dus menen ook nog direct dat wat geplaatst is wel op de wiki kan want het is geweldig... dus geen zelf inzicht...jammer...

Dus zo kom je aan veel pagina's..missen van zelf reflectie en inzicht

c’est le ton qui fait la musique...
Als ik zie hoe hier wordt gezeurd over goede draffoto's dan kan ik me best voorstellen dat mensen kribbig worden
Tuurlijk foto's die niet scherp zijn, vanuit een verkeerde hoek en met een scheef hangende ruiter hoeven echt niet op de Wiki, maar het gemiereneuk (zoals Karin treffend omschrijft) dat ik hier lees hoeft toch ook echt niet.
Denken de wiki mensen nou serieus dat wikilezers 10 minuten naar een foto gaat staren om te kijken of het ene voetje wel op het juiste (foto)moment van de grond komt

Echt gedoe om niks als je het mij vraagt Bloos
Ben trouwens ook wel benieuwd naar foto's van deze über kritische mensen zelf, verwacht er eerlijk gezegd geen betere plaatsjes van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:13

Is geen mierenneukerij... maar basis van rijden. En ja die wordt tegenwoordig graag over geslagen Lachen
Overigens heb ik zelf ook foto's geplaatst, echt niet perfect.
Paard dat 10e keer een ruiter droeg.
Maar nee die was niet volledig uit de takt dat hij 3 benen van de grond heeft en 1 voorbeen aan de grond.

Als het nu net een beetje meer steun is als achter... mmm oke.... maar dat was hier niet het geval.
En dan kan het nooit wiki materiaal zijn...dat is echt een te grote basis fout op dat moment op de foto

Overigens lijtk me dan dat dat hier besproken kan worden...waarom per pb?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:14

Persoonlijk vind ik sommige foto's die hier geplaatst zijn echt om te huilen,
vooral ook gelet op de houding en zit van de ruiters,
wat ik toch belangrijk vind voor een goede arbeidsdraf foto...

De foto van PintoNatal vind ik een fijn beeld geven Lachen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:24

Kijk een paard volledig uit takt is een grote fout, helemaal mee eens. Maar hier worden ook plaatjes afgekraakt van paarden die op zich netjes gaan. Misschien (op het fotomoment) net ietsje te diep of ietsje voor de loodlijn, of een ruiter die de hand net even niet in de juiste positie heeft etc. Noem maar op.

Over dat soort dingen soebatten vind ik echt totaal onzinnig. Het is nou eenmaal een moment opname. Daarbij zijn er mensen die foto's plaatsen en helemaal geen reactie krijgen. Zeg dan gewoon eerlijk dat ze niet geschikt zijn, mensen nemen de moeite om een plaatje te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:31

Maar er wat van zeggen is "gevaarlijk" als het niet als zijnde goed beoordeeld word... waar je het lef dan toch niet vandaan haalt Lachen
Mensen plaatsen het met het idee dat het goed is, anders plaats je het niet... en ja ik begrijp dat het niet leuk is als dat dan anders bekeken wordt...maarja...ook risico van plaatsen denk ik dan Lachen

Maar goed, er waren toch verschillende foto's waar meerdere mensen het wel goed vonden?
Wellicht daar gewoon 1 uit gaan kiezen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-08 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:31

manie schreef:
Kijk een paard volledig uit takt is een grote fout, helemaal mee eens. Maar hier worden ook plaatjes afgekraakt van paarden die op zich netjes gaan. Misschien (op het fotomoment) net ietsje te diep of ietsje voor de loodlijn, of een ruiter die de hand net even niet in de juiste positie heeft etc. Noem maar op.

Over dat soort dingen soebatten vind ik echt totaal onzinnig. Het is nou eenmaal een moment opname. Daarbij zijn er mensen die foto's plaatsen en helemaal geen reactie krijgen. Zeg dan gewoon eerlijk dat ze niet geschikt zijn, mensen nemen de moeite om een plaatje te plaatsen.

dit gaat over mij, dit is geen afkraken (overdrijven is ook een vak) maar commentaar. en dat is heel wat anders. ik vind dat je in de wiki tenminste een ruiter met een goede zit en goede handhouding moet hebben (dus geen ruiter die scheef zit, of pianohanden heeft)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:33

Daar ben ik het mee eens,
die momentopname's zijn dan gewoonweg niet geschikt om op de wiki te plaatsen.
Dat zegt dan niet direct over het kunnen van de ruiter op de foto,
of de kwaliteit van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:35

dat vind ik ook eef Ja
Het zegt helemaal niks over de ruiter of over dat paard in zijn algemeen.
Maar wel over dat moment. En dat moment is wel wat je op de wiki zet Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:43

Het hoofdoel van dit topic is het zoeken van een goede foto.

Ik zou dan ook iederen willen vragen om kritische aanmerkingen vooral te richten op de foto.
Het kan best dat een ruiter die bijzonder goed rijdt toch net zijn/haar handen even verdraaid had op de foto. Dat betekent niet dat de handhouding slecht is - maar wel dat het daardoor net een minder goede foto is voor op de wiki. Dus laten we dit topic richten op de foto's, niet over de rijtechnische kwaliteiten van een ruiter en niet over de manieren waarop mensen met kritiek omgaan, maar echt alleen om de foto's.

Voor de mensen die foto's plaatsen: dit is geen HAW-topic. Als je je foto hier plaatst wordt deze beoordeeld op allerlei details, zonder dat er gekeken wordt naar hoe je verder rijdt, of wat je gebruikelijke niveau is, of naar andere omstandigheden.
Als je dat liever niet hebt is het misschien niet verstandig om je foto hier te plaatsen, en als je concrete adviezen wilt hebben waar je mee verder kunt, dan is HAW een betere plaats.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:47

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek weer ontopic te gaan. Het gaat hier niet om rijtechnisch commentaar, maar om een geschikte foto voor de wiki te vinden. Uiteraard kun je je mening geven waarom je een foto wel of niet geschikt vind. Maar het eindeloze commentaar is niet de bedoeling. Evenmin het commentaar op het commentaar Lachen
Daarbij wordt het tijd een foto te kiezen, want we kunnen nog wel 30 pagina's doorgaan. Mijn voorstel is dan ook 3 geschikte foto's uit te kiezen uit dit topic en op deze 3 te stemmen. Meeste stemmen gelden.
Mocht er ooit weer een betere foto tevoorschijn komen die de uitgekozen foto overtreft kan deze altijd nog geplaatst worden. \

Verder sluit ik me bij Shadow0 aan.

Shadow0 schreef:
Het hoofdoel van dit topic is het zoeken van een goede foto.

Ik zou dan ook iederen willen vragen om kritische aanmerkingen vooral te richten op de foto.
Het kan best dat een ruiter die bijzonder goed rijdt toch net zijn/haar handen even verdraaid had op de foto. Dat betekent niet dat de handhouding slecht is - maar wel dat het daardoor net een minder goede foto is voor op de wiki. Dus laten we dit topic richten op de foto's, niet over de rijtechnische kwaliteiten van een ruiter en niet over de manieren waarop mensen met kritiek omgaan, maar echt alleen om de foto's.

Voor de mensen die foto's plaatsen: dit is geen HAW-topic. Als je je foto hier plaatst wordt deze beoordeeld op allerlei details, zonder dat er gekeken wordt naar hoe je verder rijdt, of wat je gebruikelijke niveau is, of naar andere omstandigheden.
Als je dat liever niet hebt is het misschien niet verstandig om je foto hier te plaatsen, en als je concrete adviezen wilt hebben waar je mee verder kunt, dan is HAW een betere plaats.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:26

Afbeelding

Dit is Di caprio du Bois in de arbeidsdraf.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:11

Foto van di caprio vind ik niet geschikt, de afstand tussen de benenparen is niet gelijk

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:20

kan iemand zich nog over deze foto buigen?
Afbeelding

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:26

Achterbeen komt eerder van de grond dan voorbeen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:29

Afbeelding

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:38

Maar mag ik iets zeggen als je op draf zoek op google kom je dus ook op wiki en daar staat filmpje op vermeld wat specifiek over draf gaat, is dat geen goed voorbeeld dan? Moet het persé een foto zijn? Dat is het punt juist, mag geen foto zijn die door een fotograaf in spé gemaakt is denk ik... maar die hebben meeste inzicht op de opname ervan. Moeilijk hoor om goeie te vinden.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:41

Afbeelding

Is dit misschien een geschikte foto ( zo ja kan de eigenaresse om toestemming vragen)

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:45

Of deze:
Afbeelding
Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:46

Die is niet op het goede moment genomen Charlotte.
Verder mag haar neusje er meer uit.
Moeilijk is dat zeg de juiste foto. Scheve mond

Edit: Ik bedoel de foto van je eerste post.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:48

klopt idd wel, en de 2 andere foto's?