[Dienstmededeling] Ratingsysteem op Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Re: [Dienstmededeling] Ratingsysteem op Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:54

Ja, en jij leest wel alle pagina´s van elk topic zeker..? Zonder een beetje lezen, kun je niet quoten, dus ik roep ook geen dingen zonder iets te lezen, maar om nou van elk topic alles bij te gaan lezen, nee, sorry. Daarvoor heeft bokt nou weer net iets teveel topics en daarvoor zitten er lang niet genoeg uren in een dag. Maar dat doe jij vast wel, nietwaar? Lachen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:06

Lekker offtopic; ik lees van ieder topic waarin ik reageer inderdaad alle posts. Dit om te voorkomen dat ik als kuddegeit dingen ga herhalen, of zaken vraag waarop al antwoord gegeven is. Ik open ook topics die ik na 2 of 3 posts alweer sluit, maar daar zal ik mijn commentaar ook bij me houden en niet in het topic antwoorden. Een kwestie van fatsoen denk ik, maar het zal er ook wel mee te maken hebben in welk subforum je zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:06

Kan je het systeem dan ook gebruiken als je vind dat mods een onterechte opmerking maken of onterecht topics sluiten.
Of is dit een blonde opmerking Blond

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:29

silvana: ik denk dat daar PB's voor zijn, via de rating kun je niet in gesprek, met een PB kun je uitleg vragen en samen de conclusie bekijken, of zelfs herzien. Kom je er met de mod niet uit; PB dan een mid zodat je een objectieve derde hebt.

En zo blond vind ik je opmerking eigenlijk niet; iederen rating is in zekere zin een signaal naar het beheer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 03:35

Goed heb even mn negatieve plussen en minnen hier in dit topic weer uitgedeeld voor vandaag, verder heb ik hier namelijk niets meer te zoeken, dus ik wacht even dit hele rate onzin af, tot het overgewaaid is Lachen
Zo hoeveel minnen ga ik nu weer krijgen?

@Silvana; ja je mag ook op mods stemmen en dat doe ik dus ook Lachen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 07:21

Volgens mij vergeten een aantal mensen dat het hier om een experiment gaat?
Ik ben ook nog steeds niet geheel overtuigd van de meerwaarde, maar ik ben wel erg benieuwd naar de resultaten van deze test.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 09:43

stef schreef:
casperrr schreef:
Ik heb er nog is over nagedacht en het 'een kans gegeven' maar het is gewoon doelloos en een achterlijk -sorry voor dat woord, kon het niet anders beschrijven- idee.

correctie, dat VIND jij, dat zegt niet dat het ook zo IS

Dat staat er toch ook Verward

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:24

Ik hoop dat het snel weggehaald word, in het begin had ik zoiets van oké laat maar even uittesten, maar ik heb niet het idee dat er veel zinnigs uit gaat komen Verward

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:31

Dan rate je toch gewoon niet?
Daarvoor hoeft het systeem toch niet weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:51

Mensen zijn veel te bang dat ze minnen krijgen, big deal, dat hou je altijd. Zal heus niks mee gedaan worden hoor. Als het een peiling tot populariteit is en dat er dan weer statjes komen wie het popijopiest is en de meest leerzame prachtige berichten heeft geplaatst en je staat er niet bij, neem je toch een slaappilletje??

Of ik op die knopjes ga drukken, daar moet ik nog even over nadenken, weet niet, vast niet.... en dat mensen mij niet popi vinden, ach Haha! Haha! Haha! ken r niet mee sittuh...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:57

@casperrr: "Dat staat er toch ook Verward"

casperrr schreef:
Ik heb er nog is over nagedacht en het 'een kans gegeven' maar het is gewoon doelloos en een achterlijk -sorry voor dat woord, kon het niet anders beschrijven- idee.

Citaat:
correctie, dat VIND jij, dat zegt niet dat het ook zo IS

Staat er dus niet. Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:30

Wat ik nu al zie en wat ook te verwachten was is dat bepaalde gebruikers enorm hun best doen om politiek correcte posten neer te zetten.
Dan krijg je van die posten met een heel verhaal (om het maar vooral positief te brengen) waar je doorheen moet om uit te vinden wat de poster nu eigenlijk wil zeggen.
Als mensen zo in het echte leven zouden communiceren zouden we allemaal gestoord worden, maar alles voor een goede rating blijkbaar. Clown

Wat ik me ook nog steeds afvraag is de nut van dit geheel? Mensen zien straks terug in een statje dat hun posten wat minder worden gewaardeerd of horen dat van de mods?
Zouden mensen niet veel meer leren als er direct op hun 'mindere posten' wordt gereageerd en er dan bij wordt verteld waarom de desbetreffende post niet wordt gewaardeerd en hoe het beter zou kunnen?

En nee ik hoef de test niet eerst af te wachten, ik zit al op een forum waar dit ratingsysteem al wat langer wordt gebruikt en heb er alleen nadelen van gezien.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:43

uhm hier werkt het niet hoor

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:48

Wat werkt er niet dan Caira?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:55

ik hoor iedereen over 1 -1 etc nou hier staat alleen wat is dit en een vraagteken en meer niet hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:55

De ene keer zie ik wel alle getalletjes, de andere keer idd alleen de link met "Wat is dit"

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:56

Doet mij denken aan van die breezersites......kudos geven enzovoort. Niet echt volwassen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:58

Als ik met mijn muis over 'wat is dit' ga zie ik wel de getalletjes.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:01

hier niets hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:03

Ik zie ze nu wel, maar als ik ze niet zie, zie ik ze ook niet als ik er met de muis overheen ga.
Wel komt dan de tekst, neutraal enzo er te staan. Zo zie ik dan boven welk knopje ik zit met de muis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:04

Caira schreef:
uhm hier werkt het niet hoor

Caira; we worden nu al in hokjes geplaatst;
je heb mensen die hebben meer knopjes, -1, 0 , 1 en een 2
en je heb mensen die hebben maar 2 knopjes, dan zul je ook wel mensen hebben
die helemaal geen knopjes hebben denk je ook niet?

Worden we meteen even op onze plaats gezet, maw, Pietje is beter dan Jantje want Pietje heb meer knopjes, en hoe komt het dat Pietje meer knopjes heeft, wie bepaald dat?

goed...wordt liever beoordeeld door de officier van justitie, die heeft er immers voor geleerd, niet door een simpele bokker het spijt me

Yorghos schreef:
Volgens mij vergeten een aantal mensen dat het hier om een experiment gaat?

Wanneer is die flauweluk dan afgelopen, kan ik weer normaal lezen en posten.
De zin is dr hier iig af. Misselijk

ThePast03 schreef:
Dan krijg je van die posten met een heel verhaal (om het maar vooral positief te brengen) waar je doorheen moet om uit te vinden wat de poster nu eigenlijk wil zeggen.

Pure angst, lopen op eieren, en dan te weten dat je hier gratis en voor niets komt en voor je ontspanning...

.
russel schreef:
wie het popijopiest is en de meest leerzame prachtige berichten heeft geplaatst en je staat er niet bij, neem je toch een slaappilletje??

Eeuuhh...heb mensen verloren aan zelfmoord, jij krijgt een paar minnetjes, alhoewel ik je een leuke meid vindt zoiets? Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:09

Citaat:
Wanneer is die flauweluk dan afgelopen, kan ik weer normaal lezen en posten

Verander jij je manier van posten (en lezen) dan hierdoor?

Ze beoordelen maar wat ze willen. Ik weet zo wel dat sommige mensen het juist waarderen als ik recht voor de raap ben, maar dat ander het verschrikkelijk vinden. Denk die laatste meer.
Maar jammer dan, vaak zijn dat diegene die nog niet zo oud zijn... en al zijn ze het wel, wat kan mij het wat ze van mijn berichten vinden...
Ga er echt niet anders door schrijven.
Dit is wie ik ben en daar veranderd geen 1 beoordelings systeem wat aan hoor Lachen

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:10

jemig Chiqa je kunt ook normaal zeggen dat je t systeem niet goed vind, waar is dit nou weer voor nodig?
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 27-12-07 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:10

Als je hier komt voor je ontspanning waarom zit je je dna zo op te fokken over iets?

Komop zeg.
Mening uiten oke, maar om er nou een heel drama van te gana maken.
Het levert echt niks op hoor.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:11

Zouden mensen het dan zo belangrijk vinden om een positieve rating te gaan krijgen? Haha!
Kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen waarom. Staat dat leuk op je cv ofzo? Clown

Ik kan alleen maar hopen dat er een grote groep mensen overblijft die zichzelf niets aantrekt van dit hele gedoe en gewoon blijft zeggen waar het op staat zonder al dat overige geslijm erbij om maar vooral zeker te zijn dat het op de juiste manier gebracht wordt.
Denk in dat laatste geval inderdaad maar eens na wat er zou gebeuren als je dingen zo 'in real life' zou brengen.

Edit: Idd RK Haha!