Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:30

hopla schreef:
Barmat schreef:
Hopla, waarom haal je nu je reactie weg? Wat moet ik daar nu weer van denken?

Jammer misschien.
Zoek maar iemand anders om tegen aan te schoppen.

Ik ga hier verder niet eens meer op in, denk wat je wilt denken en doe wat je wil, als jij je terug wilt trekken in de slachtofferrol, is mij dat ook prima hoor, maar ik wil de discussie netjes en fijn houden Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:31

Ik denk dat de gemiddelde bokker zo'n regeltje wel begrijpt. Althans, ik ga maar even van het positieve uit Lachen . Maar in het heetst van de strijd (kijk maar in diverse topics Knipoog ) wordt het concreet naleven ervan wat lastig. Ik zie zo vaak rare zaken in diverse topics. Het ene mag gewoon, niemand zegt wat, en bij het andere topic gaat 'ie meteen op slot. En vervolgens hoor je er niets meer van (ik heb al een tijdje zo'n topic staan, hoor al dagen geen vervolg van de mods hierop Verward ). Tja, 'het zal wel', denk ik dan maar....

Natuurlijk moet je nadenken en beleefd blijven. Is wel zo netjes. Maar niet altijd haalbaar, vrees ik. En gewoon rellen om te rellen, daar hou ik niet zo van. Al hoewel ik soms dingen lees en dan kan ik het ook niet laten, hoor, om er eens lekker tegenin te gaan. Haha! Tong uitsteken

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:33

@barmat, ik voel me zeker geen slachtoffer.
Anders had ik zelf dit topic wel gestart.
Maar ik vindt het een beetje zinloos om mijn tijd aan jullie te besteden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:35

Prachtig Haha!
Hopla, dat woord jullie he, is dat het beledigen van een groep? Clown
Waarschuwing waard of toch weer niet? Tong uitsteken

Jantje huilt, jantje lacht, stik er niet in he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:37

nou...kom maar op met het slotje Verdrietig

Als je dit topic zinloos vind, waarom dan zoveel reacties als ik vragen mag?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:38

Nee niets slotje, ik wil nu ook boven water of Hopla gewoon ons zinloos mag vinden, of dat dit juist het beledigen van een groep is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:40

tot nu toe mag beledigen van een groep heb ik onder vonden, dus waarom zou dat nu anders zijn...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:41

Dat is toch de vraag, waarom kan het ene wel en het andere niet.
Ik vond dit dus net een bewust gekozen treiter zin. Toch is dat het niet, imo dus vreemd.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:26

Wat ik me nu afvraag he, is iedereen nu stil omdat er anders met slotjes, waarschuwingen en bans gegooid word?
Dus ofwel, er mag dus weldegelijk beledigd of beschuldig worden, want iedereen moet ineens op zijn tenen gaan lopen.
Dat spoort toch niet. Er mag je vanalles gezegt worden, maar van jezelf afbijten mag niet. Beetje krom, niet?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:37

Volgens mij is het meeste al gezegd en is het daarom stil.

Van je af bijten is idd niet zo slim op bokt geloof ik.
Mijn ervaring is dat het topic op slot gaat of beide een ow krijgen.

Beste is te temmen en er niet op in gaan. Helaas is er wel op in gegaan dus temmen verhoogt de kans op een slotje Rolleyes

Maar goed.
Het blijft krom dat je mag schoppen tegen een groep maar niet tegen een persoon, terwijl er in die groep uit personen bestaat

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:06

Normaal gesproken ga ik er ook niet op in, maar we zitten hier toch in een topic waar dit juist het onderwerp is?
Dan moet je toch ook kunnen zeggen, wat je daar zegt vind ik een voorbeeld van vingertje wijzen naar een groep.
Dat moet je dan toch kunnen bespreken?
Nu komt het op mij over alsof iedereen precies weet hoelaat het zonet was en bang is iets te kunnen zeggen.
Dat is denk ik toch ook weer niet de bedoeling.

Je kunt absoluut niet verwachten dat we allemaal hetzelfde zijn en denken. Dat zou maar saai zijn ook, allemaal dezelfde typetjes op aard. Maar dat maakt wel dat je hoe dan ook er altijd mee blijft zitten dat mensen elkaar soms verkeerd begrijpen.
Ik geloof niet dat iemand daar over valt. Heel normaal namelijk.

Imo is dat nog steeds geen reden om, omdat je iets verkeerd begrijpt, dan maar een uithaal te geven.
Dat is not done en dat weet ieder zelf ook wel.
Tuurlijk kan er eens heet gediscussierd worden, maar bewust een stuk tekst te gaan zitten bedenken om te beschuldigen of kwetsen, ja dan vind ik het groot gelijk dat daar een maatregel tegenover staat.

Het is geen spelletje om te gaan zitten kijken tot hoever je kan gaan. Dat zorgt weer voor zoveel maatregelen dat je nu dus zit met mensen die liever hun mondje dicht houden en zich voor alles laten uitmaken omdat ze zelf anders ook de pineut zijn.
Er mag van mij ook meer verschil komen in maatregelen voor "uitlokkers en slachtoffers".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:19

Voor mij de reden dat ik niet online was kan ik beter in het zieken topic plaatsen...
Heeft met hoofdpijn, wcpot en Misselijk te maken.... nu gaat het weer even...zoals dat werkt met zoiets hè Lachen

Dus geen reden voor niet durven spreken...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:20

Oh gelukkig maar, ik dacht al eventjes dat het niet gekker moest worden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:22

Vond het gek genoeg, maar er willen er hier een paar naar binnen...rijden zit er niet in nu, maar verzorging willen ze gewoon....
Maar zoiets mag je niet op bokt zetten, vraag je om aandacht Ja

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:29

superwoman schreef:
maikeltje schreef:
Als ze zegt "Truusje is een relschopper" en het IS ook werkelijk zo dat Truusje de sfeer voor veel bokkers verpest, dan vind ik eigenlijk dat dat best gezegd mag worden Bloos
Dat gebeurt toch in het werkelijke leven ook?bukt zich vast voor de stroom commentaar Knipoog

Ik niet of iig moeten de mods truusje aanpakken
Want het blijft een mening dat truusje de sfeer verpest.
Dat het een Ow kost, vind ik goed.

En zoals Rk zegt mag je het in groepsvorm wel schrijven.
"alle truusjes zijn relschoppers" Haha!

Is er een Truusje in de zaal? sorry dan Clown

Weet je wat ik niet begrijp?
Als Truusje al meerdere OW's op haar naam heeft maar toch blijft spammen, rellen of wat dan ook en andere bokkers hebben dit in de gaten, waarom mag zo'n Truusje dan toch blijven doorgaan?

Als ik wat over Truusje zeg openbaar op bokt, dan heb ik idd een OW aan mijn broek en die is dan ook terecht. Maar hoeveel OW's moet Truusje krijgen voordat mods ook doorhebben dat Truusje zich keer op keer misdraagt?
Of krijgt IEDEREEN, kan niet schelen hoe crimineel ze zijn bij wijze van, ALTIJD weer een kans?

Over zulke Truusjes heb ik het dan, de Truusjes waar je niet omheen kan bijna dan te reageren. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:31

Dan begrijp jij hetzelfde niet als ik, maikeltje...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:34

holly schreef:
Dus in princiepe komt het er op neer dat iemand zomaar van alles mag neer kalken. Iedereen moet zich dat laten zeggen want je moet maar gaan zitten afwachten of de juffen ze voor straf op de gang willen zetten.
Dat is toch krom?
Daarbij, I don't think so. Dat zou toch hetzelfde zijn dat wanneer moeder en kindje bij je opvisite zijn en kind molt je halve huis. Moet je zeker ook gaan zitten wachten tot moeders er eens een keer iets van wil zeggen. Aan mijn hoela hoor.

Ja precies Holly, dat bedoel ik dus. Soms kun je er niet omheen dan te reageren. Als iemand moedwillig uit is op het berokkenen van schade bij andere bokkers bijvoorbeeld dan KUN je toch bijna niet anders dan te reageren?
Want op een TEMknop duwen vind ik echt not done. Maar een ander doet het dan bij jouw post toch wel en heb je een OW aan je broek en die ander, met soms slechte bedoelingen, die kan vrolijk verder gaan. Want erop reageren zodat andere bokkers gewaarschuwd zijn mag eigenlijk ook niet. Ik vind dat best moeilijk soms.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:35

runningkawa schreef:
Dan begrijp jij hetzelfde niet als ik, maikeltje...

Nou RK, ik zal je vertellen dat ik blij ben om dat te lezen want ik was al een beetje bang dat ik de enige was Knipoog

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:36

Dat zei ik, wanneer krijgt een 'truusje' zelf ook eens een slotje?
Die waarschuwingen of tijdelijke bans helpen geen zier, zie die personen gewoon weer op de zelfde manier terug komen.
Blijf je dan maar bezig met 'wil je alsjeblieft dat niet doen' of is het na de zoveelste keer niet eens tijd voor een slotje op het persoontje?

Die persoontjes lokken toch ook uit dat 'Mientje' denk, ho eens even dat laat ik me niet zeggen. Die zegt er wat van en hoep krijgt als 'slachtoffer' ook maar een waarschuwing, terwijl die er dus niets aan kan doen. Immers, je wil je ook niet zomaar alles laten zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:38

Dat is iets wat ik lang geleden al eens aangekaart heb...bak de bron van de ergernis aan, niet het vervolg....
Fijn om te lezen dat ik daar ook niet de enige ben die daar zo over denkt

edit:
runningkawa schreef:
Ik heb dat ook naar betreffende mod geschreven
Pak de bron aan, niet het vervolg.
Dan kun je blijven hulken en sluiten tot je een ons weegt.
Als er steeds iemand is die het expres komt kapot maken, dan weet je gewoon dat er reactie op gaat komen en dat is ook precies de bedoeling van die persoon...die lacht zich nu kapot, weer een vernield topic, precies waar die op uit was.

En ikzeg ook eerlijk dat ik dat nu meer heb zien gebeuren als een poos terug Ja
Top!

Maar sommige bronnen zijn nog steeds niet ontdekt ofzo??? Al lijkt me dat stug Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:49

Ik heb het idee dat veel mensen wel een Truusje hebben en dat men sommige dingen te persoonlijk opvat. De Truusjes die ik herken uit bovenstaande berichten worden niet de hand boven het hoofd gehouden IMO. Ze worden wel degelijk 'aangepakt', maar misschien is dat niet zo ver gaande zoals sommigen hier zouden willen, omdat men er te persoonlijk bij is betrokken?
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-11-07 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:50

Heb jij duidelijke andere truusjes Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:50

Of ik kijk er persoonlijk anders tegenaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:51

Dat kan ik natuurlijk nooit voor een ander bepalen Lachen
En jij denk ik ook niet voor een ander Lachen

Maar ik weet wel dat er bepaalde truusjes overeen komen bij verschillende mensen...is dat dan toeval...of ook weer niet?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-11-07 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:53

Ik bepaal inderdaad niets voor een ander, ik geef alleen een andere zienswijze aan. Als mensen zich daar niet in kunnen vinden, is dat uiteraard hun goed recht. Lachen
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-11-07 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt