Gebande gebruiker online?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Gebande gebruiker online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:48

HMZZZZ Gaat wel erg rustig worden op bokt dan Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:55

Sjoert schreef:
Dan bannen we toch alsnog? Bloos

Ik zelf ben dus ook niet tegen bannen maar wel tegen het systeem wat nu gehanteerd wordt. De manier van bannen zoals dat nu gehanteerd wordt maakt vaak dat slechts een ietsiepietsie missertje (kijk maar naar SuperPepeijn) een permanente ban oplevert. Niemand had moeite met de opmerking van SP destijds tegen mij (ook ik niet) en toch werd hij daarvoor permanent geband. Ik ben ook een keer eerder in een discussie voor van alles en nog wat uitgemaakt. Toen ik daar een opmerking naar het modteam over maakte omdat dat topic op slot was gegooid, werd mij meegedeeld dat ik mans genoeg was om mezelf te verdedigen. En daar had het team idd gelijk in. Haha!

Nu werd SP zomaar geband om een of ander banketstaaf opmerkingetje waar verder niemand moeite mee had.

Kijk en dat vind ik (net zoals zovelen hier) onbegrijpelijk.....

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:28

Prima, waarom moet hier een uitgebreid verslag komen over hoe de moddies tot de beslissing zijn gekomen ?? Dat vindt plaats achter de schermen en niet hier. Wil je meekijken achter de schermen dan moet je je aanmelden voor moddie.

Ik ben iig blij dat de permanente ban van Desiree ongedaan gemaakt is.

Het verhaal van SP heb ik niet meegekregen. Maar Slimmerik, als de argumenten net zo duidelijk zijn als die van Desiree is er dus wel een opening om aan te vragen of de moddie het nog eens willen bekijken. Net als in dit geval. Wellicht de moeite waard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:45

Net als Desiree heeft gedaan, en net als iedere Bokker die zich onrechtvaardig behandeld voelt, kan SuperPepeijn altijd zijn zaak bepleiten bij het bemiddelaarsteam.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:01

Op zich zou hier en daar een toelichting op een ban een hoop speculaasjes voorkomen... en niet ter rechtvaardiging van een beslissing, maar puur een toelichting ala de andere kant van het verhaal...
Ik denk dat het een hoop gemuts voorkomt maar ook vinger wijzen en vriendjespolitiek geroep.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:06

Alane schreef:
Ik denk dat het een hoop gemuts voorkomt maar ook vinger wijzen en vriendjespolitiek geroep.

Dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:09

Ik ben voor een ban van een week per OW, ook al bij de eerste Ja Dan wordt het tenminste heerlijk rustig op Bokt Vork

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:13

dan ga ik voor 1 X per week in kunnen loggen... en een permanente ban bij een OW, 6 maand bij een UN

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:38

Ludora schreef:
Prima, waarom moet hier een uitgebreid verslag komen over hoe de moddies tot de beslissing zijn gekomen ?? Dat vindt plaats achter de schermen en niet hier. Wil je meekijken achter de schermen dan moet je je aanmelden voor moddie.

Dat is ook zo in de rechtspraak.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:44

Prima schreef:
Dat is ook zo in de rechtspraak.

we zijn hier alleen niet in de rechtzaal, we zijn op een forum voor paardenmeisjes die zich vervelen.
als jullie het nou zou verwerpelijk vinden hoe het er hier aan toe gaat slepen jullie je verveelde kontjes toch ergens anders heen, er is toch niemand die zegt dat je hier moet komen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:45

Maar Bokt is geen rechtzaal Pling

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:02

mijn directeur gaat mij ook echt niet vertellen waarom hij bepaalde beslissingen maakt

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:04

Nee, bokt is geen rechtzaal, maar wel is bokt of je bepaalt waarom je mag blijven of niet. Dan wil ik op zijn minst een uitleg. Probeer eens andersom te redeneren. Waarom moet een gebruiker onnodig lang wachten? Er wordt beraad gevoerd op het hoogste 'niveau', en opeens...oja, je mag wel weer komen.

Ik wil dan weten hoe besluitvorming tot stand komt en bestuur is ingericht. Nu komt het over als een stelletje nitwits achter de schermen die maar wat doen. En mss vergis ik me daar wel in. Wat the fiets is dan je use for bemiddelaars ed, als je niet weet op welke gronden je moet bemiddelen. Ik klopt gewoon geen zier van. Je moet altijd inzicht hebben in hoe iets tot stand komt, zeker als je er de dupe van bent en zeker als je als gebruiker langs de zijlijn staat te kijken naar dit soort verwerpelijke zaken. Net zoals mij 2 officiele OW, banketstaaf als brug man, geen goeie feed back, slecht lezen, irritaties aan beide kanten. opeens zijn die ow's weer weg na 2 maanden (overigens volledig terecht). Haha!

Kiwiko, mijn directeur wel!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:06

En als je dan weet hoe en waaraf, wat schiet je daar dan uiteindelijk mee op?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:08

dan weet je de exacte reden van het modteam en kun je je ook ergens tegen verweren/reageren....
Laatst bijgewerkt door Alane op 19-11-06 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:09

tja Prima, modden en beheren en midden is nog steeds geen betaalde baan......... en soms zijn mensen wel eens niet online...... omdat ze moeten werken voor de centjes oid.

dan kan het wel eens gebeuren dat er een week of zelfs 2 overheen gaat voordat alle teamleden zich ergens over hebben kunnen uitspreken......

wij als mids hebben genoeg inzicht in hoe iets tot stand komt.

Dat zal, misschien werk jij in een bedrijf van 10 man..... maar meneer ABN komt mij echt niet persoonlijk uitleggen waarom ik geen lening krijg hoor!

Mensen moeten eens leren dat ze hier niet MOETEN zijn, dat ze hier WILLEN zijn..........

en als het allemaal zo verwerpelijk is......... tja, wat moet je zeggen......... er is altijd een betere!!

Ik vind, vond en zal dit soort getrut altijd nergens over vinden gaan........

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:12

Alane schreef:
dan weet je de exacte reden van het modteam en kun je je ook ergens tegen verweren/reageren....

Precies.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:13

vaak weet je dat zelf ook wel........... kom nou.

Ik heb ook een aantal 0w's achter mijn naam staan.......... en terecht.......... ik had mij er al een stuk meer gegeven

maar ik heb ook niet veel last van het calimerosyndrom

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:16

Een bokker krijgt altijd een gemotiveerde mail waarom er een OW/ban komt. Wat dat betreft weet je dus altijd waarom de OW gegeven is.

Het is echter niet de bedoeling dat elke beslissing die genomen wordt op dat gebied (OW/ban/unban) uitgebreid wordt uitgelegd aan alle bokkers. Het wordt uitgelegd aan de bokker die de OW/ban/unban ontvangt.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:18

KiWiKo schreef:
tja Prima, modden en beheren en midden is nog steeds geen betaalde baan......... en soms zijn mensen wel eens niet online...... omdat ze moeten werken voor de centjes oid.

dan kan het wel eens gebeuren dat er een week of zelfs 2 overheen gaat voordat alle teamleden zich ergens over hebben kunnen uitspreken......

wij als mids hebben genoeg inzicht in hoe iets tot stand komt.

Dat zal, misschien werk jij in een bedrijf van 10 man..... maar meneer ABN komt mij echt niet persoonlijk uitleggen waarom ik geen lening krijg hoor!

Mensen moeten eens leren dat ze hier niet MOETEN zijn, dat ze hier WILLEN zijn..........

en als het allemaal zo verwerpelijk is......... tja, wat moet je zeggen......... er is altijd een betere!!

Ik vind, vond en zal dit soort getrut altijd nergens over vinden gaan........

Gelukkig of ik niet te werken voor mijn geld. Je doet dat wat je doet goed, of je doet het niet.

Mooi punt van aandacht: waarom moeten alle leden zich eerst over iets uitspreken, hebben mods dan niet genoeg vertrouwen op hun eigen inzicht? Ligt er niet te weinig beslissingsbevoegdheid bij een mod?

Wij willen ook dat inzicht, met name als je gedupeerd wordt. Bokt is altijd nog zo groot door het aantal gebruikers en niet door mids mats motsen, of wat jij ook zegt.

Nee, meneer van de abn houd zich bezig met hooglijnen van bestuur en legt ook uit hoe hij denkt te besturen en waarom. dit is echt een dommig vergelijk hoor. Niet moeten/willen?! Heeft er ook niets mee te maken. Je wordt wel of niet behoorlijk bejeged, en daar gaat het om.

Lekkere bemiddelaar ben je dan, als je het nergens over vind gaan.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:20

KiWiKo schreef:
vaak weet je dat zelf ook wel........... kom nou.

Ik heb ook een aantal 0w's achter mijn naam staan.......... en terecht.......... ik had mij er al een stuk meer gegeven

maar ik heb ook niet veel last van het calimerosyndrom

Vaak weet je dat dus niet en moet je opboksen tegen stupiditeit en het slecht in de situatie verdiepen.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:22

Apple schreef:
Een bokker krijgt altijd een gemotiveerde mail waarom er een OW/ban komt. Wat dat betreft weet je dus altijd waarom de OW gegeven is.

Het is echter niet de bedoeling dat elke beslissing die genomen wordt op dat gebied (OW/ban/unban) uitgebreid wordt uitgelegd aan alle bokkers. Het wordt uitgelegd aan de bokker die de OW/ban/unban ontvangt.

Nee, maar in dit geval zou het mooi zijn, om mijn eerder genoemde redenen. De inhoud is ook verder niet relevant. Het gaat me met name om de vorm.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:24

Je wil toch een wel overwogen oordeel........... dan moeten ook alle mods inspraak hebben......... wat wil je nou? een eenmansactie, of iets wat overlegd is..... make up your mind

Je wordt bij zoveel winkels, bedrijven onheus bejegend.......... ga je toch ergens anders heen????

ik snap het niet.......

En ja dit soort gehuilebalk vind ik nergens over gaan, en dat heeft niks met mijn midfunctie te maken, maar met mij als persoon........... Mijn midden staat helemaal los van mijn persoonlijke gevoel.......

Edit.......... tuurlijk weet je dat wel Prima, tuurlijk weet je dat wel........... en als je dat niet weet dan ben je of sociaal zwak, of echt de calimero uitvinder.......... of weet je gewoonweg de regels niet.....

een OW krijg je niet omdat je lievvvv bent

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:25

Een reden zonder inhoud heeft ook geen zin he Prima? Pling

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:49

Waarom verwarren mensen bokt nou altijd met een democratie Verward