Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Re: Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:38

KiWiKo schreef:
das heel makkelijk uit te wissen........ in de poll bij de vraag waarom geen goede mod...... de optie..... " heeft een onterechte ow of ban gegeven" dan weet je toch al genoeg

hallooo tandje minder snel posten mag ook wel Haha! Haha! anders tem ik hoor Haha!

Dat is gewoon selecteren en deleten. Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:39

Ibbel schreef:
Ik denk onoverzichtelijker. Het is nu al ondoenlijk een vergadering te plannen - IRL of 'digitaal' - waarbij iedereen aanwezig is. Bovendien zijn er ook mods die alleen hun eigen fora behappen en daar tevreden mee zijn. Die denken dus niet mee over beleidszaken ed. en hoeven dat ook niet te willen of te doen.

En dat zou je uit kunnen buiten door een taakverdeling te maken onder de mods. Wat ik in 1 van mijn vorige posts al schreef, dat hoeft niet heel streng te zijn.
Wat je zou kunnen doen is per tabblad-team een vergadering te houden met 1 voorzitter. Na de vergadering vergadert die voorzitter weer met de andere voorzitters.
Je zou dan dus vergaderingen hebben (uitgaande van 40 mods en 5 tabbladen) van 8 personen en 1 hoofdvergadering van 5 personen. Dat is te overzien. Vergt wel wat planning, maar het houdt het overzichtelijk.

Ibbel schreef:
We hebben nu al de onderverdeling van 5 hoofdmods met daaronder de 'gewone' mods, om enig overzicht te houden. Met teveel mods, en zeker met veel nieuwe mods tegelijkertijd erbij, kun je niet meer aansturen en bijsturen, en is het moeilijker veranderingen goed door te voeren - ook technische.

Ik zou zeker niet in 1 keer 20 mods erbij doen. Je zou dat in gedeelten kunnen doen. Als een deel ingewerkt is, doe je de volgende lading enz.

Wat gaan jullie hard Verdrietig Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:42

[Als het toch een beetje op functioneren komt van mods....waarom niet een keer een anonieme poll houden of men tevreden is per mod waarmee men te maken heeft ??
[/quote]

Ja goed plan, lijkt me wel goed. Ook even een goede feedback voor de mods. Ja
[/quote]

Vind ik een heel goed idee. Vooropgesteld dat er dan verbeterpunten worden aangedragen, en niet alleen geroepen wordt: die en die sluit altijd alle topics.
[/quote]

je kunt toch direct een mooi grafiekje maken

de werkelijke totalen , de verwerkte totalen na de procentuele berekening
vh totaal aantal post en reacties
daarbij een opsomming maken van verbeter punten of niet

het hoeft alles behalve een (n)eer haal iets te zijn , juist niet

je kunt zo juist alles in perspectief in kaart brengen

(geef mij maar de pol uitslag en alle totalen (aantal berichten etc )
das eerder hobbie dan straf voor mij Bloos )
(maak wel mooi grafiekje en rapportje , zal ik zelfs iemand even naar het taal technische gedeelte laten kijken Knipoog )

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:42

Ibbel schreef:
Jaduuh schreef:

Ja goed plan, lijkt me wel goed. Ook even een goede feedback voor de mods. Ja

Vind ik een heel goed idee. Vooropgesteld dat er dan verbeterpunten worden aangedragen, en niet alleen geroepen wordt: die en die sluit altijd alle topics.

Ja, een soort van 360 graden feedback (dat waar je op het HBO mee doodgegooit wordt Clown ).

Overigens zijn dat indd een aantal punten als je mods onder de 18 neemt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:44

juist m

en dan kan je nog de werkelijke totalen laten zien

de herberekende (in procenten ) totalen

en de herberekende in perspectief en dat zijn er dan drie

daar kan je dan tenminste iets mee
Laatst bijgewerkt door nickyu op 20-07-06 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:44

orionneke schreef:
[Maar misschien heeft het ook allemaal te maken dat de gemiddelde leeftijd erg daalt en dat de breezergeneratie opgedoken is. Niet banketstaaf bedoelt maar deze groep vergt in mijn ogen toch wel de grootste controle en ingrepen. Of denken jullie daar anders over?
[/quote]

Onze ervaring is dat het de (jong)volwassenen (20, 30) zijn die over het algemeen het meeste werk veroorzaken. Waar de meeste echt escalerende vetes ontstaan, die lang door blijven sudderen. Jongeren zijn imo eerder instaat en bereid om te zeggen: zand erover, we beginnen overnieuw. Die houding ben ik bij de meeste volwassenen (hier, maar ook op ander fora waar ik kom) nog niet tegengekomen. De anonimiteit van internet maakt naar mijn gevoel dat mensen ongelooflijk koppig aan een eenmaal gevormde mening blijven vasthouden maar maakt ook dat men gewoon blijft terugkomen. Je bent immers toch anoniem, dus je kan gewoon nog eens een schop uitdelen. En nog eens, en nog eens. Niemand weet immers wie je bent.

Terwijl als jij altijd in een bepaalde kroeg kwam, en de kroegbaas doet vervelend tegen je, dan ga je toch naar een andere kroeg? Of als je ex daar altijd komt met z'n vrienden, dan kom je daar toch niet meer? Dan blijf je toch niet ruzieen? Of ben ik te gemakkelijk in opgeven in zo'n geval?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:46

nickyu schreef:

je kunt toch direct een mooi grafiekje maken

de werkelijke totalen , de verwerkte totalen na de procentuele berekening
vh totaal aantal post en reacties
daarbij een opsomming maken van verbeter punten of niet

het hoeft alles behalve een (n)eer haal iets te zijn , juist niet

je kunt zo juist alles in perspectief in kaart brengen

(geef mij maar de pol uitslag en alle totalen (aantal berichten etc )
das eerder hobbie dan straf voor mij Bloos )
(maak wel mooi grafiekje en rapportje , zal ik zelfs iemand even naar het taal technische gedeelte laten kijken Knipoog )

Oke .. als iedereen het er mee eens is, en de mods ook? Misschien dat Ibbel dat 'even' kan voorleggen? Moet er een enquete opgezet worden.
Trouwens Nickyu, als je hulp nodig hebt. Ik kan ook wel redelijk goed overweg met grafiekjes maken enz. [al zeg ik het zelf Bloos ] en tijd heb ik zat.
Laatst bijgewerkt door Jaduuh op 20-07-06 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:46

Karl66 schreef:
Waarom verplicht je twee mensen die ruzie hebben (waar twee vechten hebben er ook echt twee schuld) niet om het in het topic, dus zichtbaar, bij te leggen binnen een bepaalde tijd (een dag, twee dagen, week oid), doe je dat niet dan krijg je geen OW maar gelijk een ban voor een bepaalde periode.

Goh, er komen hier echt creatieve ideen naar boven. OK dan!

Wil je ons niet zoveel discussiewerk voor achter de schermen bezorgen Haha! Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:47

is dat zo Ibbel??? ik vind juist de jeugd bijna dramatisch te noemen.......... met volwassenen kan je een goed meningsverschil hebben, maar nog veel beter uitpraten en zo weer door een deur

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:47

Mensen zijn verslaafd aan sommige dingen en kunnen daar niet zonder, hoe ze erover ook kunne zeuren, maar wegblijven doen ze niet..

En ik vind ook een nadeel van internet, dat sommige dingen totaal anders worden opgevat dan dat er bedoelt zou worden.. Je ziet niet het gezich van diegene die wat tikt en met wat voor uitdrukking hij op zijn gezicht heeft staan..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:49

Grietzz schreef:
Ibbel schreef:
Er is nog een derde oplossing hoor Knipoog : geen algemeen, geen huiskamer, kortom geen niet-paarden-gerelateerde fora, alleen nog maar informatieve fora (de eerste 2 tabbladen dus zo'n beetje). Dat zou een enorme hoeveelheid werk schelen.

Maar ook een hoeveelheid gebruikers!

Ja, en dat scheelt dan dus nog meer werk. Kunnen de regels ook vanzelf minder worden. Weer minder werk.

Lijt me een prima oplossing Clown Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:50

Olympia schreef:
Mensen zijn verslaafd aan sommige dingen en kunnen daar niet zonder, hoe ze erover ook kunne zeuren, maar wegblijven doen ze niet..

En ik vind ook een nadeel van internet, dat sommige dingen totaal anders worden opgevat dan dat er bedoelt zou worden.. Je ziet niet het gezich van diegene die wat tikt en met wat voor uitdrukking hij op zijn gezicht heeft staan..

dat is, ik had van de week in een haw topic als openingszin........ hier hebben we een apart topic voor..... het bloopers topic ...... heb de volgende zin maar gelijk uitgelegd dat dit een geintje was, anders wordt het nog heel verkeerd gelezen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:51

Tieneke schreef:
Kunnen de nieuwe mods dan geen proeftijd hebben waarna beslist wordt of ze mogen blijven of niet? Ik zeg nu maar iets he...

Die proeftijd is er ook. Voor beide partijen Knipoog

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:52

KiWiKo schreef:
Olympia schreef:

dat is, ik had van de week in een haw topic als openingszin........ hier hebben we een apart topic voor..... het bloopers topic ...... heb de volgende zin maar gelijk uitgelegd dat dit een geintje was, anders wordt het nog heel verkeerd gelezen

Maar ik denk dat daardoor sommige discussies ook ontstaan en uit de hand lopen, simpel door het verkeerd opvatten van wat de ander bedoelt..

Anoniem

Ibbel schreef:

Er is nog een derde oplossing hoor Knipoog : geen algemeen, geen huiskamer, kortom geen niet-paarden-gerelateerde fora, alleen nog maar informatieve fora (de eerste 2 tabbladen dus zo'n beetje). Dat zou een enorme hoeveelheid werk schelen.

Maar ook een hoeveelheid gebruikers!
[/quote]

Ja, en dat scheelt dan dus nog meer werk. Kunnen de regels ook vanzelf minder worden. Weer minder werk.

Lijt me een prima oplossing Clown Haha!
[/quote]

Bokt splitsen dan toch??

Jaduuh

Ja want iedereen gaat gelijk in de verdediging of juist in de aanval. Scheve mond

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:55

Jaduuh schreef:
Ja want iedereen gaat gelijk in de verdediging of juist in de aanval. Scheve mond

De aanval is de beste verdediging Haha!.

Maar door miscommunicatie ontstaan veel problemen ja. Ik denk dat het erg moeilijk wordt om die op te gaan lossen. Tenslotte moet dat toch bij de gebruikers vandaan komen...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:56

Zo, ik ben bij, en nu is het bedtijd. Niet te veel kleppen, dan kan ik morgen eens zien wat ik mee naar achter de schermen neem. Die enquete iig, maar het idee van Karl vind ik zeker ook iets om in de groep te gooien.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:58

Ibbel schreef:
Zo, ik ben bij, en nu is het bedtijd. Niet te veel kleppen, dan kan ik morgen eens zien wat ik mee naar achter de schermen neem. Die enquete iig, maar het idee van Karl vind ik zeker ook iets om in de groep te gooien.

Slaap lekker Ibbel. Haha!

Ik moet nog maar een uur doorbokken, het is m'n vader z'n schuld. Tong uitsteken Die is vergeten me vanochtend wakker te maken om 7 uur, zodat ik m'n antibiotica kon nemen. Dus werd ik om 8 uur wakker. Tong uitsteken En ales een uur opgeschoven, dus nu om 12 uur pas. Clown Oké overbodige informatie. *LOL*

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:58

gelukkig niet iedereen

maar er zitten er tussen die wel erg snel op hun teentjes getrapt zijn en anderen die het allemaal een biet zal wezen

kritisie (geloof dat ik dat niet helemaal goed geschreven heb) schijnen het het zwaarst te hebben

het probleem van internet en geschreven gevoels taal zonder lichaamstaal zal altijd wel in meer of mindere maten een probleem opleveren

vandaar mijn voorstel , moddie reageer in het topic e mensen hebben dan de kans om het bij te stellen ..andere die zich mee lieten voeren in de discussie worden dan miss ook even wakker geschud van oja ..wacht ff etc etc

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:59

Ibbel schreef:
Karl66 schreef:
Waarom verplicht je twee mensen die ruzie hebben (waar twee vechten hebben er ook echt twee schuld) niet om het in het topic, dus zichtbaar, bij te leggen binnen een bepaalde tijd (een dag, twee dagen, week oid), doe je dat niet dan krijg je geen OW maar gelijk een ban voor een bepaalde periode.

Goh, er komen hier echt creatieve ideen naar boven. OK dan!

Wil je ons niet zoveel discussiewerk voor achter de schermen bezorgen Haha! Haha! Haha!

Ibbel schreef:
Onze ervaring is dat het de (jong)volwassenen (20, 30) zijn die over het algemeen het meeste werk veroorzaken. Waar de meeste echt escalerende vetes ontstaan, die lang door blijven sudderen. Jongeren zijn imo eerder instaat en bereid om te zeggen: zand erover, we beginnen overnieuw. Die houding ben ik bij de meeste volwassenen (hier, maar ook op ander fora waar ik kom) nog niet tegengekomen. De anonimiteit van internet maakt naar mijn gevoel dat mensen ongelooflijk koppig aan een eenmaal gevormde mening blijven vasthouden maar maakt ook dat men gewoon blijft terugkomen. Je bent immers toch anoniem, dus je kan gewoon nog eens een schop uitdelen. En nog eens, en nog eens. Niemand weet immers wie je bent.

Dus moet je zorgen dat die groep van 20-30 jaar (volgens mij kan je daar ook rustig 40 van maken Haha! ) ook gaat leren om zand erover te zeggen. Je mag van deze mensen ook verwachten dat ze de consequenties van hun eigen gedrag kunnen incalculeren.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:00

Nerwen schreef:
Jaduuh schreef:

Maar door miscommunicatie ontstaan veel problemen ja. Ik denk dat het erg moeilijk wordt om die op te gaan lossen. Tenslotte moet dat toch bij de gebruikers vandaan komen...

ben ik het mee eens, maar ik denk dat daardoor veel discussies ontstaan die eigenlijk niet nodig zijn.. maar goed..

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:01

Olympia schreef:
Olympia schreef:

ben ik het mee eens, maar ik denk dat daardoor veel discussies ontstaan die eigenlijk niet nodig zijn.. maar goed..

Ja, maar de vraag is dan ook. Hoe leer je ze dat af of Hoe zorg je ervoor dat er geen miscommunicatie meer voor komen of in ieder geval, minder?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:03

Karl66 schreef:

Dus moet je zorgen dat die groep van 20-30 jaar (volgens mij kan je daar ook rustig 40 van maken Haha! ) ook gaat leren om zand erover te zeggen. Je mag van deze mensen ook verwachten dat ze de consequenties van hun eigen gedrag kunnen incalculeren.

Inderdaad, je bent dan oud en wijs genoeg om je eigen gedrag te kunnen beoordelen en moet daar dan maar de gevolgen van dragen als je je weigert te gedragen.

Miscommunicatie op het internet krijg je niet weg. Of je zou de simpelste basistaal moeten gaan gebruiken en woordspelingen, dubbelzinnige opmerkingen, stijlvormen, etc. gaan verbieden. Dan wordt Bokt een peuter- en kleuterforum

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:04

Ibbel schreef:
Ik denk zeker dat er een hele hoop fora gesaneerd mogen worden, waaronder CreaBea achtige fora. Daar zijn prima andere alternatieven voor op internet waar veel gerichter en betere feedback te krijgen is.

Ze hebben hier niets te zoeken en ik snap ook niet hoe ze hebben kunnen ontstaan, maar dat is de keuze van moderators geweest en daarom jullie verantwoordelijkheid. Het is daarom een beetje flauw te klagen dat ze veel werk geven.