Bokt tijdelijk zonder beheer, de paleisrevolutie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knightloekie

Re: [Dienstmededeling]Bokt tijdelijk zonder beheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:31

Pipo schreef:
Maar nu nemen 2 studentjes dus het beheer over

misschien moeten de Kantoorbalers zich er eens mee gaan bemoeien

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:32

Marreke schreef:
Wat maken sommigen toch een drama hiervan. Volgens mij is na een periode van problemen tussen Bart en het modteam er in overleg besloten dat het modteam een sponsor voor Bokt zou zoeken. De sponsor is gevonden, maar stelde als eis dat Bart zou vertrekken als beheerder.
Zou Bart hier 100% tegen geweest zijn dan zou hij zijn mogelijkheden als beheerder gebruikt hebben en niet vertrokken zijn. (lees: dan zou hij de rechten van de andere beheerders zodanig beperkt hebben dat zij hem technisch niet beheerder-af konden maken)

Mijn conclusie: er wordt meer achter gezocht door veel mensen dan er waarschijnlijk aan de hand is.

Het feit dat Heike net met deze "" overname" in het ziekenhuis ligt, wekt bij mij de indruk dat zei voor vertrek haar "code"aan een van de andere mods gegeven heeft en die dat misbruikt heeft door Bart eraf te knikkeren.

En dat er naar aanleiding van dit topic waar iedereen toch erg emotioneel wordt, OW's worden uitgedeeld, vind ik al zeker machtsmisbruik.

Faas

Mickey schreef:
sarabande schreef:
Verder ik dacht dat Apple een functie tussen de mods en het beheer had, waar zit zij in dit verhaal.
Ik voorzie een leegloop van veel genuanceerde wijze mods en een nog grotere vervlakking van Bokt.

Klopt Apple en ik zijn hoofdmods.
Maar zoals je al kunt lezen in de post van Bart vraagt zo'n beheersfunctie erg veel van je privé leven.
Apple en ik hebben daar vriendelijk voor bedankt.
Apple heeft zo haar eigen redenen.
Ik zit in de laatste weken van mijn zwangerschap dus heb ook even iets anders aan mijn hoofd dat 24/7 bokt.nl .

Maar misschien stel ik jullie gerust dat er achter de schermen druk wordt gewerkt aan de oplossing van dit probleem.

Jammer Mickey. In jou heb ik heel veel vertrouwen. Zelfde geldt voor Apple. Maar uiteraard begrijp ik jullie beweegredenen heel goed.

Billy

Zowel Sjoert als Ellende hebben zich al zodanig uitgelaten in dit topic, dat iker aan twijfel of ze verstandige keuzes zijn voor deze functie.
Ze lijken beiden nog niet volwassen en stabiel genoeg om een dergelijke functie naar behoren te kunnen vervullen.

jammer dat juist deze 2 beheerder geworden zijn. Ik ben zeer verbaasd over deze keuze

Ann

En nu in Jip&Janneke taal graag
BartVB wordt verdacht van Hackpraktijken

Eline

Liezel1 schreef:
e
Gek genoeg is dat hele stuk uit dit topic verdwenen!

Was een reactie op de opmerking van Sundancer: wie de muizen (ratten) zijn. Probeerde een grapje te maken maar besefte dat het niet op z'n plaats was en heb de opmerking dus verwijderd voor er reacties op waren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:33

ime schreef:
Beste Bokkers,

Over de nu ontstane situatie kan ik niet al te veel kwijt, alleen dat er recent hackpogingen aan het licht zijn gekomen waardoor die zich de afgelopen weken hebben afgespeeld via o.a. de server van bokt.

Om de aansprakelijkheid voor schade voor ons tot een minimum te beperken is vanochtend besloten om enkele personen, waarvan op dit moment nog slechts wordt vermoed dat zij hebben deelgenomen aan deze activiteiten, per direct de toegang tot het gehele serverpark te ontzeggen, om zo te voorkomen dat sporen worden uitgewist. Naar deze materie wordt op dit moment verder onderzoek gedaan.

Het is nog te vroeg om conclusies te trekken, maar na afloop van het onderzoek zullen jullie verder worden geinformeerd.

Mag ik nog wel vragen wat dit alles met Bart te maken heeft en met de nieuwe sponsor?

Om eerlijk te zijn snap ik er dus nu helemaal niets meer van, het verhaal wordt nu ineens helemaal anders?

Kriel

ime schreef:
Beste Bokkers,

Over de nu ontstane situatie kan ik niet al te veel kwijt, alleen dat er recent hackpogingen aan het licht zijn gekomen waardoor die zich de afgelopen weken hebben afgespeeld via o.a. de server van bokt.

Om de aansprakelijkheid voor schade voor ons tot een minimum te beperken is vanochtend besloten om enkele personen, waarvan op dit moment nog slechts wordt vermoed dat zij hebben deelgenomen aan deze activiteiten, per direct de toegang tot het gehele serverpark te ontzeggen, om zo te voorkomen dat sporen worden uitgewist. Naar deze materie wordt op dit moment verder onderzoek gedaan.

Het is nog te vroeg om conclusies te trekken, maar na afloop van het onderzoek zullen jullie verder worden geinformeerd.

djuno

Citaat:
Lielle heb ik al eens geprezen om haar stabiele en verstandige en bovenal diplomatieke inzet. Zij zou echt bovenaan mijn lijstje staan. Bovendien heeft ze zich over langere tijd bewezen. Sjoert, sorry, maar drie maanden mod zijn en dan al deze acties. Dat wekt beslist geen vertrouwen

oke...Sjoert heeft een iets minder wijzere opmerking geplaatst...maar waarom hakt iedereen zo op hem in terwijl dit ogenschijnlijk toch een beslissing was van het hele mod-team??

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:34

Citaat:
ow dus jij vindt zijn reactie ovekomen alsof hij er zelf helemaal achter staat
Ja.

knightloekie

Faas schreef:
Jammer Mickey. In jou heb ik heel veel vertrouwen. Zelfde geldt voor Apple. Maar uiteraard begrijp ik jullie beweegredenen heel goed.

Idd ik ook !!!!!!!!!!!!

Anoniem

Billy schreef:
Ze lijken beiden nog niet volwassen en stabiel genoeg om een dergelijke functie naar behoren te kunnen vervullen.

jammer dat juist deze 2 beheerder geworden zijn. Ik ben zeer verbaasd over deze keuze

Ik ben het volledig met je eens. Met zowel Ellende als Sjoert heb ik al meerdere keren een discussie willen voeren, echter geven ze niet thuis. Aanleiding was een advertentie in de tijd dat er geen commerciele advertenties mochten geplaatst worden en Ellende het woord commercieel uberhaupt niet kende, en daar dus ook geen onderscheid in kon maken.

Persoonlijk zou ik ook liever een Lielle en Apple op deze plek zien.

Faas

Pipo schreef:
Percy schreef:
Wij betreuren het ook dat dit samenvalt met Heike's opname in het ziekenhuis maar we hadden geen keus.

Gel*l, je hebt altijd keuzes............

INderdaad. Dit vind ik ook een kulargument.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:35

JEETJE!
ik ga hier geen woorden aan vuil maken,maar ik zeg 1 ding:
bokt=bart en bart=bokt!!!
en dat zal altijd zo blijven!

knightloekie

karuna schreef:
Citaat:
ow dus jij vindt zijn reactie ovekomen alsof hij er zelf helemaal achter staat

Ja.

vreemd dat je toch 1 van de weinige bent die gelooft dat Bart helemaal uit vrije wil van zijn beheerders positie is afgestapt >;)

Anoniem

Levy schreef:

Dat dacht ik dus ook...............

Wie word hier nu beschuldigd van hacken.........of lees ik verkeerde insinuaties?

none

Jee wat vaag allemaal.
En ook alles blijft zo te zien erg onduidelijk.

Snap totaal niet waar deze actie nu goed voor is. Maar er zou vast wel een (verborgen?) rede voor zijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:36

Er is zeker een verband, wat Ime net schrijft was voor de sponsor ook een gegronde reden om een ander beheer te willen als voorwaarde.

Verder ga ik daar inhoudelijk niets over zeggen, het is aan Ime wat hiervan naar buiten gebracht mag worden. De contacten hierover lopen via hem.

karuna
Drukke kabouter

dat zeg ik niet. Alleen zal hij er ook wel achterstaan. Soms is iets beter om te doen ook al vind je het niet 100 leuk. En lees even de reactie van Ime. Niet onbelangrijk.

Anoniem

het wordt steeds vager.
van dat hackverhaal kan ik ook weinig maken zo..

Sjimmy

Mayo schreef:
Ik vind het zeer vreemd dat de oprichter/eigenaar van bokt door het team wat 'door hem' is opgezet eruit geknikkert word, al is het tijdelijk. Natuurlijk weet ik de achterliggende gedachtegang niet. Maar ik vind het heel bizar en nog wel meer, maar daar laat ik me maar even niet over uit

Hier ben ik het mee eens.

En van het berichtje van Ime begrijp ik niet zoveel in relatie tot dit topic. Het wekt iig lekker speculaties op.

Sjoert lijkt mij iig niet iemand voor een permanente beheersfunctie.

Ann

Ann schreef:

En nu in Jip&Janneke taal graag
BartVB wordt verdacht van Hackpraktijken?

Laatst bijgewerkt door Ann op 23-09-05 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

turbotinker schreef:
JEETJE!
ik ga hier geen woorden aan vuil maken,maar ik zeg 1 ding:
bokt=bart en bart=bokt!!!
en dat zal altijd zo blijven!

Dat zijn denk ik hele wijze woorden, waarvan de consequentie onderschat is

Kriel

Pipo schreef:
Levy schreef:

Dat dacht ik dus ook...............

Wie word hier nu beschuldigd van hacken.........of lees ik verkeerde insinuaties?

Als ik me niet vergis lees ik toch echt ook diezelfde insinuaties....

Faas

petraaken schreef:
snap ik best Wmijn, maar dan kon er wel eens iemand anders waarnemen voor Bartje. Een bedrijf valt ook niet op zijn neus als de baas er eens niet is. DAt bart nu alle aandacht aan zijn studies wilt geven snap ik ook. Het is alleen de manier waarop alles gebeurde dat ons tegen het hoofd stoot. Bartje succes met je afstuderen.

Ook al studeert Bart. Hij zou, al is het maar symbolisch, gewoon beheerder moeten blijven. We hebben het wel aan hem te danken dat we via bokt met elkaar kennis en gezelligheid kunnen uitwisselen.