[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 11:06

Nee, dat heb ik niet DP, dat werkt bij mij nog gewoon normaal.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 11:09

DuoPenotti schreef:
Hebben jullie ook dat het niet klopt waar je in het topic terecht komt?
Hier kwam ik net bovenaan deze pagina terecht, terwijl ik al een deel gelezen had.

Ook zie ik soms die oranje pagina voor een topic, klik erop en kom op de OP uit, want ik had alles al gelezen en er was geen nieuw bericht.

Dit heb ik af en toe ook! Meestal gaat het goed, maar af en toe komt hij totaal ergens anders uit of op de eerste pagina.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 11:12

Nou net nog in een topic, heb zelf als laatste gereageerd en krijg nog die oranje pagina vooraan

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 12:36

Ik heb dat altijd al gehad bij volgtopics met veel foto’s! Heel irritant, maar niet irritant genoeg om over te klagen haha. Dat met topics die ‘vals’ oranje zijn viel me de laatste tijd ook een aantal keer op.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:47

DuoPenotti schreef:
Hier kwam ik net bovenaan deze pagina terecht, terwijl ik al een deel gelezen had.

Ook zie ik soms die oranje pagina voor een topic, klik erop en kom op de OP uit, want ik had alles al gelezen en er was geen nieuw bericht.

Dat heb ik eigenlijk al een lange tijd wanneer ik gebruik maak van tabbladen in Chrome op mijn telefoon. Ik dacht eigenlijk dat het er aan lag dat ik gebruik maak van een link aan klikken en dan nieuw tabblad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 17:50

DuoPenotti schreef:

Dat heb ik alleen in topics met veel foto’s op de pagina. Dan beland ik weer boven die foto’s, terwijl ik die allang gezien heb vorige keer. Dan moet ik weer een eind naar beneden scrollen naar de laatste reactie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 17:51

Oh zal ik er eens op letten of het daar mee te maken heeft.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 19:26

Ik dacht dat ik wel snel zou wennen aan deze verandering, maar onderwerpen terugvinden is redelijk hopeloos.
Ik zoek informatie over een technisch onderwerp, maar kan het topic niet terugvinden met de zoekfunctie. Nu kan ik natuurlijk een nieuw topic openen, maar dan is het maar de vraag of dat betreffende antwoord - wat destijds was geformuleerd - terugkomt.

Kortom, is er een manier om de zoekfunctie te verbeteren?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 20:16

@Bart;

Zou het niet wat zijn om de snelkoppelingen rechts (mobiel) samen te voegen?

Nu heb je links de knop naar actieve onderwerpen. Rechts eigen berichten, maar daar kun je ook naar nieuwe topics gaan.

Zou wat mij betreft net zo makkelijk zijn als actieve onderwerpen in dezelfde rij komt als eigen berichten en nieuwe topics.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 06:52

karuna schreef:
BartVB schreef:
Ik hoop eigenlijk dat dit juist minder gaat gebeuren. Omdat er geen specifiek AR hoekje is, is het verstandig om in de titel duidelijk te maken dat het een AR topic is.

Voor de mensen die het helemaal niets vinden of veel dingen kwijt zijn; wat specifiek vind je dan niets en wat ben je kwijt?

Ik ga even antwoord geven op je vraag. Wat mis ik? Nou ja wat niet eigenlijk. Medische vragen, kraamstalvolgtopics, de htt vragen die nu ondersneeuwen tussen de andere vragen van vooral de lange topics die een soort van huiskamer dingen zijn.

Het harnachement gedeelte is vooral standaard engels hoofdstel zadel bit. De afwijkende dingen ook niet meer terug te vinden.

Het te veel aan volg/praat/verzamel topics in het paardengedeelte waardoor de rest verzuipt. Ar vragen onderandere zijn niet meer terug te vinden. In de eerste twee paginas paardgerelateerde dingen staat er 1 een huiskamer topic.

Auto vragen voor trekken van trailer staan en in het paardgedeelte en in leven zonder paarden.

De foto topics zijn niet herkenbaar waardoor je ze aanklikt, IM staat overal en nergens. De onlogica waardoor er soms een vraag bij horses at work moet staan en soms bij verslag van de dag. maar soms ook weer bij paardenpraat.

Zoekfunctie werkt niet naar behoren, intikken marktplaats gaf me alles behalve het topic wat ik zocht,waardoor ik een lange lijst met topics moest doorspitten om te vinden wat ik zocht

Eigenlijk alles staat door elkaar waardoor je niks meer kunt terug vinden en de actieve onderwerpen worden gedomineerd door de praat topics, de reden waardoor ze eerder een hk aanduiding kregen en apart gezet werden. En waardoor ook de paarden onderwerpen een heel erge minderheid zijn geworden.

Kortom onduidelijke chaos waar alles op een hoop is gegooid en de duidelijkheid die juist eerder was aangebracht door de scheidingen en de diverse subtopics is verloren gegaan en de willekeur wekt hier irriratie op.

Dat samen met de wisselende lettergrootte en de noodsprongen maakt het er niet proffesioneler op :n en zeker niet aantrekkelijker voor paardenliefhebbers,

Daarnaast heb ik het idee, waar eerder sommige topics wat afgeschermd waren voor nieuwe aanmeldingen en meelezers zonder account lijkt nu alles open en bloot leesbaar

Helemaal mee eens.
Ik las ook regelmatig mee bij bvb EHK en KG.
Die verzuipen nu tussen al de andere fokkerij topics.
Ook de verschillende rassen subfora mis ik.

Maar ik heb echt de indruk dat men daar niks meer aan wil veranderen.
Er komt hier wel reactie/aanpassingen op wat schoonheidsfoutjes in de lay-out, maar daar blijft het ook bij.

Denk dat er met het verdwijnen van de subfora, ook veel paardenmensen zullen afhaken.

Had men nu de niet-paardgerelateerde fora allemaal op 1 hoop gegooid tot daar nog aan toe.
Maar wat paarden betreft lijkt het mij toch aangewezen de subfora te behouden.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:43

Ik begrijp echt wel dat niet alles weer kan worden terug gedraaid, maar nu voelt het als 'tja wen er maar aan'.

Waarom niet nu alsnog een enquête uitgooien met daarin de vraag hoe de gebruikerservaring nu is?
Volgens mij krijg je dan een heel helder beeld hoe groot het probleem is en áls er een probleem is, waar het probleem dan precies zit.
En als het om een klein groepje gebruikers gaat kun je dat ook gewoon terug zien in de resultaten. Dan staan jullie ook gewoon in jullie recht.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 12-07-24 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:44

Maar als dit een voorloper is voor flarum, word deze indeling dan 1 op 1 overgenomen of word die dan wel overzichtelijker?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:43

Ik denk dat samenvoegen tot een aantal hoofdcategorieën zinvol is, zeker als het gebruik van een forum daalt en je simpelweg teveel dooie hoeken krijgt op je website. Wat daar de beste indeling voor is, laat ik nu even buiten beschouwing.

Wat je wél verwacht op het moment dat je 'alles op 1 hoop gooit', is dat de vindbaarheid overeind blijft. In het verleden was alles vindbaar omdat je subforums had. Daar heb je een vervanging voor nodig als je groepeert. Bijvoorbeeld in de vorm van tags.

Wat vraagt dit? Technische mogelijkheden binnen een site om tags toe te voegen (op sommige sites heb je dat onderaan berichten staan, bijv. 'nieuws' 'KWPN' 'kampioenschappen') en daar ook op te kunnen zoeken/filteren.

Dat vraagt dus a) visie op de tags, want je wil dat daar een vaste set gebruikt wordt b) vindbaarheid en doorzoekbaarheid op die tags en c) dat alle bestaande informatie van die tags voorzien wordt, bijv. met AI of door domweg alles van WN-ITP te labelen met 'western' en 'foto's'.

Gebruikers kunnen dan bij een nieuw topic zelf tags toevoegen, bijv. maximaal 3.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 10:14

Ik heb eens gekeken met de waybackmachine hoe bokt er vroeger uitzag toen het minder groot was en welke onderwerpen we toen hadden.
En ik denk dat je dan ziet welke we nu missen. Daar waar de bokkers nu van zeggen dat hoort apart.
Rassenpraat, western, uit het zadel, even als voorbeelden.
Ik denk als je ongeveer terug gaat naar 2004 dat vele er wel mee overweg kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 20:33

BartVB schreef:
Karina schreef:
Hier ook een specifiek AR bezoeker. Het gebeurde al wel vaker dat mensen die via actieve onderwerpen in een AR post terecht kwamen een "ruiter-antwoord" gingen geven omdat ze niet in de gaten hadden dat het om aangespannen ging, ik ben wel beetje bang dat dat nu nog veel meer gaat gebeuren.

Ik hoop eigenlijk dat dit juist minder gaat gebeuren. Omdat er geen specifiek AR hoekje is, is het verstandig om in de titel duidelijk te maken dat het een AR topic is.

Voor de mensen die het helemaal niets vinden of veel dingen kwijt zijn; wat specifiek vind je dan niets en wat ben je kwijt?

Wat de kleine letters betreft; aan Bokt4 is niets veranderd behalve de tabbladen en het toevoegen van 'nieuwe topics'? Snap dus niet waar die kleinere letters vandaan komen.

@Marigold; heb je een linkje naar een pagina die problemen geeft?

AR was altijd leuk om doorheen te scrollen, je vond altijd wel een topic waar je wat kennis van oppikt, of waar je zelf je kennis kon delen..

Als deze topics nu ondersneeuwen onder alle andere, dan gaat er veel informatie verloren en zijn er veel menners die niet, of onvoldoende geholpen worden met hun vraag..

Wij zijn al met een kleine groep, op deze manier wordt die groep alleen maar kleiner..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:04

Ik mis het bokt logo?
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:06

Renske_W schreef:
Ik mis het bokt logo?
[ [url=m/CmOycS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat heeft denk ik te maken met het overlijden van Kitty. Zij heeft het boktlogo ontworpen. Ze is vannacht overleden.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:13

Hij is nu aangepast.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:21

Vreselijke reden maar mooi gebaar zo.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:24

Klopt inderdaad, Logo moest even slikken en herstellen. Met Kitty in gedachte...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:33

Kippenvel... Wat een prachtig eerbetoon aan Kitty... Y;(

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 23:37

Was op zoek naar de reden van het kaarsje bij het logo.
Vermoeden natuurlijk al een droevig bericht. Het is duidelijk Y;(

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 09:45

Ja, getverderrie. Ontzettend verdrietig nieuws over Kitty gisteren ;(

Wat de indeling betreft; het is zeker geen 'je hebt het er maar mee te doen', dat heb ik eerder in het topic ook al aangegeven. Het is een grote verandering, van te voren ook erg moeilijk om in te schatten hoe het in de praktijk precies uitpakt. En het is ook een grote verandering die gewenning vraagt. Het plan is dus niet om meteen weer flink te sleutelen aan de indeling. Eerst kijken wat er nu wel/niet werkt en wat daarvoor een betere oplossing zou zijn. Ook eerst zorgen dat de technische en organisatorische zaken geregeld zijn. De omschrijvingen van de forums hebben b.v. nog een update nodig, schijnbaar wil de zoekfunctie nog niet, fototopics zijn niet altijd als fototopic herkenbaar, dat soort dingen.

Een groot punt zijn de klets/volg/centrale topics. Die zitten al langer in de weg, maar vallen nu extra op. Dat wordt hierboven ook een flink aantal keren genoemd. Door die lange topics worden nieuwe en meer specifieke topics 'weggeduwd'. Daar moet ook wat mee gebeuren dus.

Maar het is zeker niet zo dat de indeling zoals deze er nu staat in steen gebeiteld staat. Enquête is zeker wel een idee, gaan we op puzzelen. Ondertussen houden we ook in de gaten wat er op de site gebeurt en zijn we aan het kijken waar dingen aangepast kunnen worden. Maar dan liefst wel met een beetje een plan, nu iedere keer weer forums splitsen en samenvoegen geeft een nog ondoorgrondelijker/onrustiger geheel.

We zijn ons bewust van het 'niet ideaal' zijn van de huidige situatie, focus ligt voor nu nog even op de overige zaken, maar we gaan ook kijken of de indeling (of bruikbaarheid) beter kan dan dit.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 09:52

BartVB schreef:
Ja, getverderrie. Ontzettend verdrietig nieuws over Kitty gisteren ;(

Wat de indeling betreft; het is zeker geen 'je hebt het er maar mee te doen', dat heb ik eerder in het topic ook al aangegeven. Het is een grote verandering, van te voren ook erg moeilijk om in te schatten hoe het in de praktijk precies uitpakt. En het is ook een grote verandering die gewenning vraagt. Het plan is dus niet om meteen weer flink te sleutelen aan de indeling. Eerst kijken wat er nu wel/niet werkt en wat daarvoor een betere oplossing zou zijn. Ook eerst zorgen dat de technische en organisatorische zaken geregeld zijn. De omschrijvingen van de forums hebben b.v. nog een update nodig, schijnbaar wil de zoekfunctie nog niet, fototopics zijn niet altijd als fototopic herkenbaar, dat soort dingen.

Een groot punt zijn de klets/volg/centrale topics. Die zitten al langer in de weg, maar vallen nu extra op. Dat wordt hierboven ook een flink aantal keren genoemd. Door die lange topics worden nieuwe en meer specifieke topics 'weggeduwd'. Daar moet ook wat mee gebeuren dus.

Maar het is zeker niet zo dat de indeling zoals deze er nu staat in steen gebeiteld staat. Enquête is zeker wel een idee, gaan we op puzzelen. Ondertussen houden we ook in de gaten wat er op de site gebeurt en zijn we aan het kijken waar dingen aangepast kunnen worden. Maar dan liefst wel met een beetje een plan, nu iedere keer weer forums splitsen en samenvoegen geeft een nog ondoorgrondelijker/onrustiger geheel.

We zijn ons bewust van het 'niet ideaal' zijn van de huidige situatie, focus ligt voor nu nog even op de overige zaken, maar we gaan ook kijken of de indeling (of bruikbaarheid) beter kan dan dit.

En nu had ik hier wel een duimpje bij willen zetten.

Ondanks dat ik zeker wel ook kritisch ben en niet volledig blij met de huidige indeling, vind ik dit wèl een prettige reactie en fijn bericht.

Dus dan maar even zo :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 09:55

@Bart, is de indeling van 2004 dan niks?
Daar zitten de forums in die men nu hard mist