Bokt als bron bij nieuwsberichten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tazzey
Berichten: 9538
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:43

Kijk dit is een heel andere toon. Dank daarvoor!

VuurVleugels
Berichten: 1796
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:43

Eens met Muurp, dank je wel Bart!

Berdien

Berichten: 64619
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 11:47

Daar sluit ik me ook bij aan, dit komt al heel anders over :j Fijn!

IMANDRA

Berichten: 9839
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:55

Fijn Bart :D.
Komt er dan een nieuw topic rondom Flarum- of Boktbrede ontwikkelingen? Of bestaat daar al een topic voor wat je hiervoor gaat inzetten?

CharleyT
Berichten: 4021
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:03

Berdien schreef:
Dus er zijn berichten in dit topic (door Bart?) verwijderd zonder dat de plaatser daarvan op de hoogte is gesteld?

Volgens mij is dat niet conform beleid, en zeker iets wat je in een topic als dit gewoon niet moet willen. Al helemaal niet als beheer.


Van het verwijderen van mijn bericht(en) kreeg ik bericht van Bart, met uitleg.

Babootje

Berichten: 26577
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:05

BartVB schreef:
Mijn 'je bent hier te gast' is een dubbele. Bokt.nl dankzij de gebruikers en voor de gebruikers, maar dat betekent niet automatisch dat je dus maar alles mag, ook niet onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Een winkel bestaat ook bij gratie van haar klanten, maar als je vervolgens de kassière of een andere klant voor rotte vis uitmaakt dan mag je vertrekken. Naar mijn idee zijn we erg gastvrij, er is veel mogelijk op Bokt, ook als het gaat over kritiek richting mij of het team, maar er zijn grenzen.


"Je bent hier te gast" werd in 1 zin gebruikt als argument - met nog wat andere - om een aantal berichten zonder verdere toelichting te verwijderen.
Maar er is er volgens mij niet 1 bij geweest die je IMO de kwalificatie "cassiere voor rotte vis uitmaken" kunt geven.

Het is dus persoonlijk hoe een bericht wordt gelezen en opgevat. Je ziet nu al zelf hoe moeilijk het is om dan niet "gekleurd" te reageren. Ik denk dat daar wel een groot deel van het probleem ligt.

Verder waardeer ik je laatste reacties. Excuses geaccepteerd. Zand erover.

Mondy

Berichten: 11893
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:32

Ook van mijn kant uit een dankjewel voor je reactie Bart :j
Het is en blijft menselijk om frustraties te hebben (die hebben een aantal aan de andere kant ook), erop terug durven komen en op deze manier je open stellen en eea verduidelijken vind ik dan netjes :j
Hopelijk kan je er, zeker achter de schermen wat rust mee creëren.

Vind ook de reacties van de rest hier trouwens echt top :j Dit is waarom FZ zo mooi kan zijn <3

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41694
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:01

@CharleyT; mij jouw was het meer een 'en oh ja, ik ben een bericht van je verwijderd omdat deze anders zonder context bleef', ik heb niet iedereen een PB gestuurd. Indien gewenst; PB mij even dan doe ik dat alsnog bij iedereen.

@Imandra; het vervolg sluit op zich hier wel bij aan: BartVB @ [FZ] Is het zoveel rustiger geworden op bokt? Moet even kijken wat de handigste plek is. Of een reactie daar of een nieuw FZ topic.

Verder heb je (in je eerdere bericht):
IMANDRA schreef:
Als gebruikers in het verleden bij andere zaken ook nooit concreet antwoord hebben gehad maar het voor hun gevoel is blijven haken op 'we zoeken het uit en we komen erop terug', dan snap ik dat doorzagen best.


Daar heb je ook een goed punt, dat is ook iets dat bij ons de aandacht heeft. Soms is het goed/noodzakelijk om te overleggen voor er wordt ingegrepen (dit topic is er een goed voorbeeld van :oo), maar dat is lang niet altijd nodig en duurt soms ook te lang. Het 'heb even geduld' werkt dus twee kanten op inderdaad.

IMANDRA schreef:
Hooguit frustratie naar jou, maar denk je niet dat je daar zelf ook een klein aandeel in hebt?

Haha, die is retorisch neem ik aan? Natuurlijk snap ik dat en de frustratie die jullie hebben ervaar ik zelf nog een heel stuk meer.

Wat betreft hulp bij beleidsplannen; daar ben ik wat terughoudend in geworden. Beleidsplannen en visies zijn goed, maar ze moeten wel goed aansluiten bij de organisatie en dan bedoel ik vooral wat 'diepte' betreft. Een ministerie of multinational heeft veel mensen, veel afdelingen, veel neuzen die dezelfde kant op moeten. Ook zitten daar zelfs mensen die als functie 'beleidsadviseur' hebben dus daar kan je wat met een flinke stapel plannen en een uitgebreid document. Zoals gezegd is Bokt heel veel kleiner, beleidsplannen zijn in veel gevallen een uitkomst maar ze kosten ook veel tijd om op te stellen en vooral actueel te houden, zeker als ze niet goed zijn ingebed in de organisatie. Een ander ding is dat ik heel erg veel beter ben in het bedenken van ideeën dan in het uitvoeren daarvan. Van beleidsplannen en visiedocumenten wordt ik enthousiast, alleen lijden ze tot grote frustratie als vervolgens blijkt dat er niets van terecht komt. Vandaar dus behoorlijk wat terughoudendheid.

Er is een visie voor het grote geheel, er is beleid voor de verschillende onderdelen op Bokt en sommige delen kunnen zeker een opfrisser gebruiken. Wat dat betreft dus zeker veel dank voor je aanbod, maar ik wil hier met het team eerst helder krijgen wat we precies nodig hebben en kunnen gebruiken. Dit om te voorkomen dat we enthousiast aan de slag gaan, een mooi document opleveren en vervolgens over een jaar moeten constateren dat het een fijne exercitie was maar dat er niet mee is gewerkt of dat er maar een heel klein deel is uitgevoerd. Zeker interesse en ik heb (*kuch*) ook steeds beter door dat er andere mensen op de wereld zijn die van sommige zaken meer verstand hebben, maar dus belangrijk om te zorgen dat we geïnvesteerde tijd en energie ook echt goed gebruiken.

IMANDRA

Berichten: 9839
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:13

Duidelijk, bedankt voor je reactie :j.
Met mijn vraag doelde ik op de problemen rondom communicatie, dus top dat je al aangeeft dat dat de aandacht wel heeft (als ik je goed begrijp).

Ik snap ook zeker de terughoudendheid wbt. hulp bij beleidsplannen, maar in mijn ervaring is een duidelijke strategie opzetten (dat kan prima in een team van 3 bijvoorbeeld, dus een externe strateeg, jij als beheerder en iemand die kennis heeft van de inhoud, bijv. een mod) zodat je een duidelijke fundering hebt om je platform op te baseren wel echt handig. Dat zou juist aan moeten sluiten bij de visie –dat is namelijk hetgeen wat je samen neerzet/uitgangspunt indien die er al is. Het fijne aan Bokt is ook juist dat het klein is, dat maakt het makkelijk om het goed in te bedden in de organisatie "Bokt". Een strategie in de betekenis die ik bedoel (eerder positionering/propositie zeg maar) is dan ook niet per se een strak plan met 'deze technische dingen gaan we doen', maar een soort ambitie, doelstelling, duidelijk maken welke USP's je als Bokt wil uitdragen naar je gebruikers. Dat kan dan weer ter grondslag liggen aan eventueel beleid wat je zelf wil bepalen (ik heb ook geen ervaring met beleidsplannen -enkel het opzetten van een interne of externe strategie). Het geeft houvast. Qua toekomstplannen maar ook hoe je de communicatie nu naar gebruikers kan vormgeven.

Inhoudelijke beleidsplannen heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar dat zal in verlengde liggen van zo'n interne strategische bepaling lijkt me. Dat gezegd hebbende, van tevoren bepalen wat je denkt nodig te hebben is wel goed om te doen. Dus zet alles zeker op een rijtje voordat je beslissingen neemt. Weet dat ik vanuit mijn expertise graag mee wil denken als je daar behoefte aan hebt, maar ik ook snap als je daar liever niet voor kiest :j

Ik kijk uit naar updates :D. Volgens mij is de wil er namelijk wel, fijn om te horen!

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:11

Berdien schreef:
Daar sluit ik me ook bij aan, dit komt al heel anders over :j Fijn!
Wederom eens, dit is een veel productiever bericht Bart, fijn!

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:46

BartVB schreef:
@Muurp; Die eerste reactie was niet mijn 'finest moment', het klopt allemaal wel wat er staat en het is allemaal zeker met de beste bedoelingen, maar ondertussen was ik en teleurgesteld over de toon van een aantal berichten, en ik was pissig op mezelf dat ik niet veel eerder heb bijgelezen en gereageerd zodat een hoop 'gedoe' had kunnen worden voorkomen. Verder gaat een flink deel van de onderliggende kritiek over het gebrek aan vooruitgang wat iets is dat voor het grootste deel bij mij ligt en die teleurstelling deel ik helemaal met jullie. Dat brengt me bij (ik durf het bijna niet te zeggen) Flarum, maar daarover meer in een ander topic zodat het hier nog een klein beetje on track kan blijven.

@VuurVleugels, dank. De 'korte klap' is minder kort geworden en ook wat teveel klap. De verontwaardiging hier (maar ook achter de schermen) begrijp ik helemaal. Dat was een forse inschattingsfout van mij gisteren, dat is me helemaal duidelijk, nogmaals excuses hiervoor, had anders gemoeten.



Fijne reactie! We zijn allemaal mens. Zo'n reactie als dit brengt dat naar voren en dat kan ik alleen maar toejuichen. Want vooral op media zoals een forum geeft al snel het idee dat het een avatar en naam is waar je mee praat maar dat er een mens achter zit kan dan wel eens vergeten worden. Althans daar moet ik mijzelf wel op blijven wijzen.
Bedankt voor de heldere uitleg :)

oji

Berichten: 4304
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:16

Fijn dat je nog terugkomt op je crumpy post Bart. Bedankt en respect daarvoor!
Je bent zeker niet de enige in dit topic die uit frustratie net wat scherper gereageerd heeft dan dat misschien de bedoeling was. Ik kan mijn verwijderde posts niet teruglezen, maar misschien zat daar ook een ondertoon van frustratie in.

BartVB schreef:
Mijn misschien wat te chagrijnige toon kom doordat er ook in dit FZ topic behoorlijk wordt doorgezaagd voorbij het punt dat het nut heeft. Ja, er gingen dingen niet goed met de bronvermelding bij FZ berichten, maar is het dan nodig om daar iedere keer weer een schepje bovenop te doen ipv b.v. even af te wachten wat er uit b.v. een NR overleg komt?

Dit doorzagen is dus een gevolg van frustratie, wij voelen ons als kritische meedenkende gebruikers op zo’n moment niet gehoord en als je je niet gehoord voelt ga je steeds wat harder schreeuwen. Niet goed, wel menselijk. Er kwam veel vage, niet consistente terugkoppeling, waarin ook een gefrustreerde ondertoon bij de mods te lezen was en voor je het weet loopt het uit de hand, zoals nu ook weer gebleken.

BartVB schreef:
Mijn 'je bent hier te gast' is een dubbele. Bokt.nl dankzij de gebruikers en voor de gebruikers, maar dat betekent niet automatisch dat je dus maar alles mag, ook niet onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Een winkel bestaat ook bij gratie van haar klanten, maar als je vervolgens de kassière of een andere klant voor rotte vis uitmaakt dan mag je vertrekken. Naar mijn idee zijn we erg gastvrij, er is veel mogelijk op Bokt, ook als het gaat over kritiek richting mij of het team, maar er zijn grenzen.

Helemaal mee eens dat niet alles kan en mag, dat “de kassière voor rotte vis uitmaken” voorbij alle grenzen is. Maar ik ben dat eerlijk gezegd ook niet direct tegengekomen, niet in dit topic nog heb ik dat ooit onder VN berichten gelezen. Wel zeer scherpe kritiek op het “assortiment” en de “winkelindeling”. Scherpe kritiek die misschien niet altijd even subtiel is verwoord, maar mijn inziens nooit een persoonlijke aanval op een teamlid is geworden.
En daar zit dus ook voor een groot deel mijn frustratie. Ik heb bv de opmerking van Babootje gelezen voordat ie verwijderd is, en waaruit dus een OW is gekomen. Hier kan ik dus gewoon met mijn pet niet bij, hoe een toch vrij onschuldige opmerking, die de moeite van het weghalen niet eens waard was, zo kan escaleren dat de mods zich geroepen voelen een machtsmiddel in te zetten. Dan is er toch heel wat fout gegaan tussen die post en die OW en mijn principe is wel, waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. Alleen nu heeft 1 van de 2 een wapen dat de ander niet heeft. Dat schuurt met mijn gevoel voor rechtvaardigheid. Dat dat wapen toegepast wordt als iemand in het openbare forum schromelijk over de schreef gaat, terecht. Als iemand in het openbare forum iemand basht of via PB stalkt en pest, helemaal terecht een OW. Maar een discussie tussen 2 mensen die achter de schermen misschien wat uit de hand loopt door frustratie (en je hebt zelf gemerkt wat frustratie met het geschreven woord kan doen), dan hoor je in mijn ogen gewoon dat geschil vanuit gelijkwaardige positie op te lossen.

Mondy schreef:
@Muurp Klopt zeker :j Maar verschil bij overheid/bedrijf is dat het je dagelijks leven kan beïnvloeden.. dit is simpelweg maar een site.
Als het je dusdanig belemmerd/tegenstaat is het toch niet leuk meer om er aanwezig op te zijn lijkt mij ?

Deze reactie triggerde mij. Klopt, Bokt beïnvloed niet het dagelijks leven (van mij) en is “maar” een site. Aan de ene kant denk ik, als ik soms de “Het leven zonder paarden” topics zie, dat het voor een grote groep bokkers wel degelijk een heel belangrijk deel van hun dagelijkse leven is die daar min of meer van afhankelijk zijn voor steun en er moed uit putten.
Daarnaast, stel (hypothetisch), mijn paard staat op een pensionstal waar ik het allemaal prima voor elkaar vind, paard heeft het fijn, ik heb het fijn. Maar de eigenaar van de pensionstal doet dingen die in mijn ogen onterecht zijn, ook al zijn ze niet naar mij persoonlijk gericht en hebben ze geen invloed op het dagelijkse welzijn van mijn paard of mijzelf (ik noem maar wat, ik zou weten dat een andere stalgenoot het dubbele moet betalen als dat ik doe, of dat die in mijn ogen onterecht structureel beperkt wordt in wat die mag). Zou ik daarvoor weg gaan bij die stal, niet zo snel want mijn paard staat daar perfect en ik kom daar voor mijn plezier met mijn paard. Maar het zou wel knagen, ik zou er wel wat van zeggen. Zo zie ik dat ook met Bokt, als in mijn ogen bronnen tekort wordt gedaan door ze niet te refereren, knaagt dat, zeg ik daar iets van.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik over het algemeen weinig frustraties heb mbt de site, ik zit ook zelden op Forumzaken, alleen dus als iets mij raakt in mijn rechtvaardigheidsgevoel. Volgens mij heb ik in alle jaren dat ik bokt zit maar 3 keer meegepraat op forumzaken, dit topic mbt bronvermelding, een eerder topic dat ging over duidelijk herkenbare, niet betaalde foto’s in uitgelicht (in mijn ogen een soortgelijk onderwerp als niet gerefereerde bronnen) en een keer over heel veel onzin die door gebruikers werd geroepen over de AVG en waar gebruikers zich niet terecht rechten dachten te kunnen ontlenen aan die AVG. Ik ben dus zeker niet iemand die maar structureel elk topic aanpakt om kritiek op Bokt te uiten, behalve als een onderwerp mij dusdanig raakt dat ik wel mijn mond opentrek.

BartVB schreef:
Er gebeuren ontzettend veel mooie, leuke, ontroerende, nuttige en fijne dingen op Bokt, daar zetten we ons graag voor in. De hele site en alles dat we op de site doen draait om de gebruikers.

Hier ben ik het roerend mee eens!!! Bokt is een hele mooie site waar heel veel mensen veel plezier aan beleven of troost uit putten, waar mooie vriendschappen ontstaan en waar heel veel kennis wordt gebundeld. Beroepsmatig heb ik meerdere (commerciële) portals met veel gebruikersinteractie in productie laten nemen. Ik weet als geen ander hoe verschrikkelijk arbeidsintensief en ook kostbaar het is om een kwalitatief goede journalistieke content te kunnen publiceren. Dat is simpelweg niet te vergelijken met een team van vrijwilligers. Wat dat betreft neem ik mijn petje diep voor jullie af voor wat jullie wel weten neer te zetten! _/-\o_

Dat het hier en daar schuurt tussen gebruikers en teamleden is onvermijdelijk. Maar ik zeg altijd maar zo, “zonder wrijving geen glans”. Als we elkaar af en toe scherp houden, af en toe even wegkijken als door frustratie de gemoederen wat oververhit raken, we zaken niet persoonlijk opvatten als ze op de inhoud bedoeld zijn, dan kan juist die wrijving volgens mij bijdragen aan een nog mooier Bokt.nl

Ibbel

Berichten: 49280
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:39

Wat aan het hele 'probleem' ten grondslag ligt, is de evolutie van bokt, bedrijfsmatig gezien.

Bokt begon als een vriendendienst, groeide uit tot een hobby, werd een proeftuin voor "software geknutsel", maar is ondertussen een bedrijf met mensen in dienst. Bart is nu 'directeur' van een bedrijf, zonder dat dat bedrijf een missie, visie, beleid of wat dan ook heeft. Of althans, die missie, visie en dat beleid is totaal niet transparant voor de 'klanten' van bokt. En daarnaast is het bedrijf 'bokt' wat betreft 'nieuws' te groot voor servet maar veel te klein voor tafellaken.

En je kunt geen bedrijf runnen zonder te weten wat je heen wilt, zonder doel, zonder missie, zonder visie, zonder duidelijk beleid, en zonder dat je een directeur hebt die een beetje weet wat het vak inhoudt. En dat is geen verwijt, want de meeste mensen worden niet 'zomaar' directeur maar groeien daar in. En Bart had misschien ook wat meer moeten (willen) leren over wat het inhoudt een bedrijf te runnen.

Ik heb dat al aan Bart aangegeven toen ik het toetsenbord aan de wilgen hing en vertrok uit het modteam. Inclusief een aantal namen van professionals die 'm zouden kunnen helpen de tent wat professioneler te maken, een écht bedrijf ervan te maken en zelf te leren wat het inhoudt directeur te zijn.

Maar die professionalisering en groei heb ik niet zien gebeuren. Ik zie in ieder geval weinig van terug van enige wil om te leren, en ook niet dát er iets geleerd is, afgelopen jaren.

En dát is denk ik wat een aantal bokkers frustreert. Er lijkt geen ontwikkeling te zijn, geen richting, geen groei, en er is een directeur die onzichtbaar is (ook voor het team, vermoed ik) en die geen leiding geeft.
Dat gaat een keer opbreken.

Mondy

Berichten: 11893
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:01

@oji het is zeker niet mn bedoeling je/iemand specifiek te triggeren :(:) wat je daar uitlegt snap ik maar al te goed en is inderdaad zo fijn aan bokt. Ik hoop alleen dat als (en het is in het algemeen genomen) bokt dusdanig in een irritatie zone zou zitten mbt beleid/manier van werken/geef het een naam (ik weet even niet zo goed hoe het beste te verwoorden) dat perse hier blijven zitten terwijl alles tegenstaat bokt niet de enige plek is waar je heen zou kunnen voor problemen. Of het op een of andere manier toch werkbaar kan maken om toch wel hier te zitten.
Voorbeeld met de winkel van hierboven..als ik een probleem heb met het assortiment en indeling van een winkel dan ga ik er niet meer heen als ze na een tip niet willen veranderen. (Even heel zwart wit uitgelegd natuurlijk). Is het de enige winkel waar ze product x hebben (wat tegenwoordig vrijwel niet mogelijk is) dan zit er niks anders op dan accepteren dat iets zo blijft ook als er na heel lang proberen iets niet veranderd en er toch heen gaan of zonder dat product doen.
Nu suggereer ik niet dat iedereen hier maar van Bokt af moet, alsjeblieft niet.
Wat ik zeg, de reacties zoals de laatste pagina's vind ik juist mooi om te zien en ook in mijn modtijd heb ik het modden op fz over het algemeen als waardevol gevonden.

Shadow0

Berichten: 43568
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:28

Ibbel schreef:
Of althans, die missie, visie en dat beleid is totaal niet transparant voor de 'klanten' van bokt.


Tegelijkertijd zijn de klanten ook maar gewoon gebruikers op een forum, vrijwel geheel gratis. En in allerlei opzichten zou ik zeggen dat Bokt een stuk betere gebruikerservaring biedt dan Twitter: drastisch minder trolaccounts en meer tekst per bericht.

Bijna iedereen van ons in dit topic heeft al eerder ambities en doelen en manieren beschreven, toch? Veel ex-teamies. En dat is enerzijds heel frustrerend maar van de andere kant is het best wel heel constant.

Dus misschien kunnen we andere conclusies trekken: Bart heeft geen ambitie om een echte directeur te worden van een enorm bedrijf. En naast dat dat wellicht een frustratie is, is het waarschijnlijk ook de reden dat Bart de boel niet verkocht heeft aan DPG, of de hele boel heeft opgegeven om een andere carriere na te jagen, waarna eea waarschijnlijk vanzelf ten einde was gekomen. Er zijn heel wat forums en plekken gesneuveld in de loop der tijd.

En als je dan kijkt naar de paardenmedia denk ik: ook daar ligt niet zoveel. Zoveel interessants is er niet te vinden, ook niet bij Bit en Horses en Paard&Sport (en als er andere tijdschriften en media zijn die ik vergeet: sorry daarvoor, maar tegelijkertijd tekenend dat ik ze niet ken en niet lees, terwijl ik de afgelopen 20 jaar toch onafgebroken actief ben geweest rondom paarden.)

Dus misschien is dit gewoon wat het is, en is het niet zozeer Bart/Bokt die tekort schiet, maar dat mensen willen dat Bokt iets is wat het niet is en waarschijnlijk ook niet gaat worden.

Citaat:
En dát is denk ik wat een aantal bokkers frustreert. Er lijkt geen ontwikkeling te zijn, geen richting, geen groei, en er is een directeur die onzichtbaar is (ook voor het team, vermoed ik) en die geen leiding geeft.
Dat gaat een keer opbreken.


Toch heb ik hier in het topic het idee dat men die breuk soms wil forceren, en dat is volgens mij in elk geval niet nodig. Niemand wint daar wat mee.

En... missie en visie en al zijn zeker niet zaligmakend. Ik heb de afgelopen jaren meerdere forums / platformen opgegeven omdat ze me eigenlijk alleen maar frustratie te bieden hadden, en ik heb meerdere organisaties 'in het echte leven' zien vervagen, en tegen die achtergrond denk ik: Bokt is er nog wel. Dat is ook een prestatie.

Babootje

Berichten: 26577
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:54

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd, het delen van privé communicatie is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 14-07-22 20:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Babootje

Berichten: 26577
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:06

Mjetterd, kun je nog een "groene hulk" plaatsen voor het verwijderde bericht?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12775
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:07

Babootje schreef:
Mjetterd, kun je nog een "groene hulk" plaatsen voor het verwijderde bericht?


Ja hoor :D

Babootje

Berichten: 26577
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:22

Mjetterd schreef:
Babootje schreef:
Mjetterd, kun je nog een "groene hulk" plaatsen voor het verwijderde bericht?


Ja hoor :D


Dank je! :D

Qerty
Berichten: 2023
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:04

Shadow0 schreef:
Tegelijkertijd zijn de klanten ook maar gewoon gebruikers op een forum, vrijwel geheel gratis. En in allerlei opzichten zou ik zeggen dat Bokt een stuk betere gebruikerservaring biedt dan Twitter: drastisch minder trolaccounts en meer tekst per bericht.

Bijna iedereen van ons in dit topic heeft al eerder ambities en doelen en manieren beschreven, toch? Veel ex-teamies. En dat is enerzijds heel frustrerend maar van de andere kant is het best wel heel constant.

Dus misschien kunnen we andere conclusies trekken: Bart heeft geen ambitie om een echte directeur te worden van een enorm bedrijf. En naast dat dat wellicht een frustratie is, is het waarschijnlijk ook de reden dat Bart de boel niet verkocht heeft aan DPG, of de hele boel heeft opgegeven om een andere carriere na te jagen, waarna eea waarschijnlijk vanzelf ten einde was gekomen. Er zijn heel wat forums en plekken gesneuveld in de loop der tijd.


Hier sluit ik me wel bij aan!

Punz

Berichten: 8597
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Bokt als bron bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:35

Mooi verwoord Shadow!!!

pien_2010

Berichten: 43942
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:55

Ailill schreef:
Berdien schreef:
Daar sluit ik me ook bij aan, dit komt al heel anders over :j Fijn!
Wederom eens, dit is een veel productiever bericht Bart, fijn!


Afgehaakt was ik met meelezen na je eerste bericht Bart→ "ik geloofde het verder wel eerlijk gezegd" :o . Zonet toen ik zag dat er zoveel pagina's bij waren (gelukkig) toch het besluit genomen om nog even bij te lezen en kwam je berichten er na tegen Bart.
+:)+ Bedankt. Dit is absoluut een veel fijner bericht. Ik volg het topic weer.

Vuurvleugels ik begrijp niet heel goed wat jij nu eigenlijk schreef. Eerst dacht ik, jouw aanbod past niet bij wat de NR wil en later schreef je iets waaruit ik dacht te lezen dat ze misschien toch nog je hulp of zo gaan vragen. Dus kun je het wat meer duiden?

VuurVleugels
Berichten: 1796
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:04

pien_2010 schreef:
Vuurvleugels ik begrijp niet heel goed wat jij nu eigenlijk schreef. Eerst dacht ik, jouw aanbod past niet bij wat de NR wil en later schreef je iets waaruit ik dacht te lezen dat ze misschien toch nog je hulp of zo gaan vragen. Dus kun je het wat meer duiden?


Misschien ben je in de war met de berichten van een andere bokker, want ik heb niet het idee dat ik ergens heb laten vallen dat ze alsnog mijn hulp vragen. Maar dat kan aan mij liggen!

Er lopen ook twee verschillende dingen door elkaar in dit topic: de NR en het algehele beleid van bokt. Voor de NR werd mijn insteek te professioneel geacht, toen opperde iemand anders (IMANDRA volgens mij?) dat zij en ik mee konden denken op het niveau van algeheel beleid. Maar daar heb ik zelf niks over gezegd omdat daar de communicatie met bokt niet over ging, dat ging puur over de NR.

pien_2010

Berichten: 43942
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 13:40

OK, dus om het oneerbiedig te zeggen "je kunt niets voor de nieuwsredactie betekenen daar je insteek te professioneel is". Heb ik het zo goed begrepen?

Jammer vind ik dat wel als dit zo is! Bedankt voor je antwoord.

VuurVleugels
Berichten: 1796
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:14

pien_2010 schreef:
OK, dus om het oneerbiedig te zeggen "je kunt niets voor de nieuwsredactie betekenen daar je insteek te professioneel is". Heb ik het zo goed begrepen?

Jammer vind ik dat wel als dit zo is! Bedankt voor je antwoord.


Ja, heel kort door de bocht komt het daar wel op neer :). Je mag geen privé communicatie delen natuurlijk dus dat is lastig in dit geval, maar in grote lijnen wil de NR meer een Community-gevoel creëeren dan een professioneel gevoel.

Please geef me hier geen waarschuwing voor want ik heb echt geprobeerd de communicatie te parafraseren ipv letterlijk delen :=