Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:52

Wanneer het over seks gaat is het heel vaak icm met wat normaal is, soms is het bvb gewoon misbruik en ik vind dat zoiets ten alle tijde bespreekbaar moet blijven , vooral voor de jonkies. De tijd dat er een taboe op ruste ligt gelukkig heel ver achter ons . Ik heb wel moeite met medische topics, bvb een meisje geeft aan dat ze niet meer ongesteld word en in de loop van het topic kom je er stukje bij beetje achter dat ze anorexia heeft, dat vind ik heel lastig om mee om te gaan en dan hoop je alleen maar dat ze hulp zoekt en je een jaar later haar nog tegenkomt op bokt ipv een overlijdensadvertentie .

Mondy

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:13

Tja ik ga er natuurlijk niet over maar persoonlijk, buiten het team om, zou voor mij een topic waarin alle standjes/lebbertjes/afvinkjes/vluchtpoging cq losloping topics just for fun niet hoeven. Heeft niks met preuts of taboe te maken maar simpelweg dat je daar andere pagina's voor hebt.
Ik ben toch wel benieuwd waarom ik geen antwoord krijg op de vraag waarom het zo'n punt zou zijn om daar andere pagina's of he... Whatsapp groepen voor aan te maken? Wat is nou de meerwaarde om dat perse op bokt te moeten hebben behalve dat een bepaalde groep dat wel wil terwijl er ook een groep is die dat niet wil. (En we wellicht op de bestaande manier een gulden middenweg hebben?)
Niet alleen omdat ik denk dat er niet altijd bij stil gestaan wordt dat zo iets op internet gekwakt (pun intended) wordt en er ondertussen ook geluiden zijn van het moeten kunnen weghalen van berichten. Maar ook het ongewenste publiek wat je er bij aan kan trekken.
De wat minder tmi topics mogen gewoon en zijn dus ook te openen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:17

Zit geen meerwaarde aan. Maar zolang die grens er is, wordt die opgezocht, en dan gaat een 'normaal' topic dus weer dicht en roept de 'giechelbrigade' zie je wel, er mag ook niets op bokt. En bij het eerstvolgende topic dat zich er voor leent begint het gedonder opnieuw.
Als je er één plek voor geeft waar het mag, dan schat ik zomaar in dat er opeens geen behoefte meer aan is en andere topics gewoon netjes binnen de regeltjes blijven.

Dus indirecte meerwaarde: nl dat andere topics niet meer escaleren, iedereen die stoer wil doen met gore praat kan op een afgeschermde plek terecht. Met een beetje geluk krijg je nog zelfregulatie ook.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:22

En toch lopen veel serieuze topics die wel mogen vaak wel goed voor mijn idee. Of soms met een tik op de vingers.
Dus om nou vanwege een klein groepje wat kinderachtig wil doen en wat volgens mij vaak hetzelfde groepje lijkt te zijn als ik het zo begrijp?
Die zelfregulatie zou in een normaal goedlopend topic ook prima kunnen. Ook daar zie ik vaak wel al goede dingen in.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:16

Ik kom hier ook even binnenvallen. Helaas niet om mee te praten want dat is allemaal te ingewikkeld en te intensief, dat lukt me helaas niet meer. Wel om jullie iets te vragen.

Ik las/hoorde dat er zelfs PB/whatsappgroepen zijn waarin opgeroepen wordt om bepaalde bokkers te 'achtervolgen'. Wat moet het vreselijk zijn om aan de andere kant van die lijn te staan en te weten dat alles wat je doet nagetrokken wordt en dat er zelfs mensen op uit zijn om je te volgen en je wanneer mogelijk een hak te zetten. Hoe langer ik er over nadenk, hoe verdrietiger ik er van word. Daarom doe ik bij deze een oproep om daar mee te stoppen. Ik weet niet of het effect heeft, maar ik wil het in elk geval gezegd hebben dat volg/pestgedrag (of noem het cyberpesten) heel erg niet oke is. Stop daar alsjeblieft mee.

Dan laat ik de verdere discussie graag aan mijn collega's over.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:21

Die groepen vind ik ook verschrikkelijk om over te lezen. Het merendeel van de mensen hier zijn volwassenen, vaak met een gezin. Stel je voor dat een dierbare van jou zo besproken en gevolgd wordt op internet... ;(

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:22

Oscar schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen. Helaas niet om mee te praten want dat is allemaal te ingewikkeld en te intensief, dat lukt me helaas niet meer. Wel om jullie iets te vragen.

Ik las/hoorde dat er zelfs PB/whatsappgroepen zijn waarin opgeroepen wordt om bepaalde bokkers te 'achtervolgen'. Wat moet het vreselijk zijn om aan de andere kant van die lijn te staan en te weten dat alles wat je doet nagetrokken wordt en dat er zelfs mensen op uit zijn om je te volgen en je wanneer mogelijk een hak te zetten. Hoe langer ik er over nadenk, hoe verdrietiger ik er van word. Daarom doe ik bij deze een oproep om daar mee te stoppen. Ik weet niet of het effect heeft, maar ik wil het in elk geval gezegd hebben dat volg/pestgedrag (of noem het cyberpesten) heel erg niet oke is. Stop daar alsjeblieft mee.

<3 <3
En zo is het!

Maar ik denk dat ze het echt wel weten dat het fout is.
Maar zich boven een ander plaatsen hun eigen zielige leven oppept of zo?
En dat het daarom doorgaat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:23

Voor het eerst dat ik van die app groepen hoor, dan is wel meteen opgelost hoe sommige bokkers in elk topic samen verschijnen en het voor elkaar opnemen, het is maar wat je leuk vind.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:25

bigone schreef:
Voor het eerst dat ik van die app groepen hoor, dan is wel meteen opgelost hoe sommige bokkers in elk topic samen verschijnen en het voor elkaar opnemen, het is maar wat je leuk vind.

Ik hoorde het van een mod.
Ik dacht dat doen ze per pb, maar blijkbaar per app.
Het viel mij ook te erg op dat als er 1 tegengas krijgt er ineens 5 binnen een uur aanwezig zijn om bijval te gaan geven.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:25

Nou dat getuigt niet van volwassenheid zeg, wat erg!
Verder sluit ik me bij Oscar aan en voor degenen in de groepen, ga een leven leiden, je eigen leven!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:26

chanicha schreef:
Nou dat getuigt niet van volwassenheid zeg, wat erg!
Verder sluit ik me bij Oscar aan en voor degenen in de groepen, ga een leven leiden, je eigen leven!

Amen!!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:33

Zolang Bokt niks doet aan dreigementen via PB ‘omdat ze daar niks mee kunnen’ en ook gepest in topics waar je duidelijk ziet dat iemand een steek onder water krijgt maar indirect, en hier ook niks mee doen, zal dit gewoon door blijven gaan hoor. Dat vind ik pas erg, je kan iedereen de huid vol schelden en bedreigen via pb en zelfs zelfmoord aanpraten maar daar kunnen ze dan helemaal niks aan doen. Wat een beleid.

Dat wilde ik even gezegd hebben, ik laat mezelf allang niet meer zien in die topics waar bepaalde personen de boventoon hebben. Je weet ook precies waar ze op af komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:37

Wanneer er hele vervelende pb's gestuurd worden dan zal daar zeker op ingegrepen kunnen worden. Maar wanneer het niet doorgespeeld word kunnen ze ook niet ingrijpen. Jij haalt hier nogal wat aan wat betreft beschuldigingen, wanneer jij weet wie hier een ander zelfmoord heeft proberen aan te praten is het zelfs je morele plicht om dit nu alsnog te melden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Wat voor een apps zijn dat dan?

Iedereen schijnt er van af te weten maar niemand zit er in?

_Penotti

sureido schreef:
Zolang Bokt niks doet aan dreigementen via PB ‘omdat ze daar niks mee kunnen’ en ook gepest in topics waar je duidelijk ziet dat iemand een steek onder water krijgt maar indirect, en hier ook niks mee doen, zal dit gewoon door blijven gaan hoor. Dat vind ik pas erg, je kan iedereen de huid vol schelden en bedreigen via pb en zelfs zelfmoord aanpraten maar daar kunnen ze dan helemaal niks aan doen. Wat een beleid.

Dat wilde ik even gezegd hebben, ik laat mezelf allang niet meer zien in die topics waar bepaalde personen de boventoon hebben. Je weet ook precies waar ze op af komen.

:(:)

Zo erg? |(
Wat naar om te lezen |(

:* Voor jou!!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:38

Maar die pb’s vallen toch ook onder bokt! Ik vind dat ze daar zeker inzicht in moeten hebben en op in moeten kunnen grijpen.
Ik ben zelf op een leeftijd dat ik me niet meer zo snel laat intimideren maar kan me voorstellen dat zoiets bij de jongeren best een issue kan zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:40

In elk geval wanneer de betreffende persoon screenshots stuurt naar een mod en vraagt er wat mee te willen doen.

Niobe

Nou, dat opkomen voor elkaar heerst al sinds voor überhaupt whatsapp bestond.

sureido

Op pbs word zover ik weet niet gemodereerd. Het was ook niet naar mij maar dat zoiets gebeurd vind ik echt erg.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:42

Een printscreen van PB's kunnen misschien met photoshop bewerkt zijn waardoor het een grijs gebied is om op te modden? Als ik ze kreeg en ze waren echt bedreigend, zou ik een mod die ik vertrouwde mijn inloggevens geven en er naar laten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:48

Het moet wel zo in te stellen zijn dat als je een pb temt deze in originele staat naar de mod gaat, net zoals een bericht in een topic.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:49

Gini schreef:
Maar waar Mondy het over heeft, gaat niet over 'over seks praten'. Dat is iets wat heden ten dage gewoon kan en mag op Bokt.

Nou nee, zoals eerder ook door een mod gequote uit de regels:
''Maar eigenlijk alles wat te maken heeft met hoe leuk, lekker, spannend sex is of kan zijn (van je ervaringen in detail, tot favoriete speelgoed tot meest bijzondere plaats) willen we je vragen buiten Bokt te bespreken.''

Het stuk van wittepit ben ik het helemaal mee eens.

Ja dat niet modden op PB's is belachelijk. Ik wil namelijk wedden dat er genoeg jonge meiden hier niet zulke nette PB's krijgen. Of dat nou gaat over mannen die verkeerde intenties hebben of volwassen vrouwen die je bepaalde diagnoses of verwensingen geven.
Laatst bijgewerkt door Air op 23-07-20 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:49

Oscar schreef:

Oké dit irriteert me toch een beetje, je gooit nu een knuppel in dit hoenderhok en trekt gelijk je handen er weer vanaf.
1. Wie zijn dit waar je het over hebt?
Je beweert nu iets ook maar enig bewijs. Alleen “ik heb gehoord dat”. Nu gaan mensen speculeren van oeh wie doet dat en oh ben ik een slachtoffer?
Onder andere ikzelf, want ik zit in een app groep met wat bokkers. Moet ik ergens mee stoppen?
2. Je bespreekt nu toch (schijnbaar) een groep bokkers, als ik ergens in een topic maar een hint gooi naar een ander topic of een bokker heb ik een waarschuwing aan mijn broek.
3. Dit is niet geheel ontopic.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:52

DeMolenhoek schreef:
Het moet wel zo in te stellen zijn dat als je een pb temt deze in originele staat naar de mod gaat, net zoals een bericht in een topic.

Dat zou inderdaad wel een goeie zijn.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:04

Ik ben alleen bang dat er dan nog massaler naar de app overgestapt gaat worden.