Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Denk aan
“Jammer dat het paard niet rad loopt”
“Ruiter is wel erg sterk in de hand”
“Ik begrijp niet dat hiervoor gekozen is”
tmr001 schreef:Erg sterke aanvulling, hier ligt denk ik ook een grote sleutel tot...Ah zo. Is heel lastig vind ik, ik kan zelf ook weinig begrip opbrengen voor dogmatische redeneringen vanuit bijvoorbeeld geloof. Sommige meningen zijn nou eenmaal, al helemaal hier wel minder populair. Maar wat @ailill zegt - je kan wél proberen respectvol en inhoudelijk te blijven in de discussie. Denk trouwens dat er ook hier weer een verschil is tussen iemands heftige, persoonlijke en gevoelig topic of een algemeen discussietopic. Als je weet dat jouw mening nogal controversieel is of reactie oproept is het wellicht niet heel handig om m in het persoonlijke topic te zetten. En als je het doet, formuleer hem dan vanuit jezelf en niet als "TS moet dit".
@SuzanH ik snap wel dat daar heftig op gereageerd wordt maar ook dat het vervelend is om je zo te moeten verdedigen maar aan de andere kant is dat juist wel weer uitnodiging tot goede discussie. Al helemaal over zulke dingen is het heel goed om alle kanten te belichten.
Gini schreef:[
Dat mensen wegblijven omdat ze reltopics beu zijn, daar kan ik me nog in vinden. Maar dat ze wegblijven omdat er af en toe een lolletje plaatsvindt, dat denk ik dan weer niet.
Citaat:Logisch dus dat Bokt ook wel een afname zal zien van nieuwe gebruikers. Al ben ik ook wel benieuwd naar cijfertjes.
LadyMadonna schreef:Nu heb ik niemand op m’n foeilijst, maar als je dat wel hebt, wordt dan niet hele topic uit zn verband getrokken?
(User b reageert op user a, maar user a staat op m’n lijst dus die zie ik niet)
Apple schreef:Weer even terug naar de beginpost. TS noemt als volkomen acceptabele vormen van kritiek:Citaat:Denk aan
“Jammer dat het paard niet rad loopt”
“Ruiter is wel erg sterk in de hand”
“Ik begrijp niet dat hiervoor gekozen is”
Volgens mij werd dit een aantal jaar geleden op Bokt gezien als 'niet acceptabel' en voor mijzelf sprekend vind ik dit ook nogal stevig in de kritiek. Dit zijn namelijk al constateringen die uitgaan van een vaststaand gegeven waarbij de poster gelijk heeft.
Mijn grens ligt dan wellicht ergens anders, maar ik zou het zelf formuleren als:
- kan het zijn dat het paard niet helemaal rad loopt? Ik lijk iets te zien linksachter?
- Zo op de foto's lijkt de ruiter sterk in de hand, heb je dit weleens als feedback terug gehad?
- Ik zou zelf een andere oplossing hebben gekozen namelijk…. Kun je jouw keuze toelichten?
Door een herformulering vraag je om toelichting bij de gesprekspartner zonder gelijk in de aanval te gaan en wellicht kom je zo achter meer informatie.
Ailill schreef:tmr001 schreef:Erg sterke aanvulling, hier ligt denk ik ook een grote sleutel tot...Ah zo. Is heel lastig vind ik, ik kan zelf ook weinig begrip opbrengen voor dogmatische redeneringen vanuit bijvoorbeeld geloof. Sommige meningen zijn nou eenmaal, al helemaal hier wel minder populair. Maar wat @ailill zegt - je kan wél proberen respectvol en inhoudelijk te blijven in de discussie. Denk trouwens dat er ook hier weer een verschil is tussen iemands heftige, persoonlijke en gevoelig topic of een algemeen discussietopic. Als je weet dat jouw mening nogal controversieel is of reactie oproept is het wellicht niet heel handig om m in het persoonlijke topic te zetten. En als je het doet, formuleer hem dan vanuit jezelf en niet als "TS moet dit".
@SuzanH ik snap wel dat daar heftig op gereageerd wordt maar ook dat het vervelend is om je zo te moeten verdedigen maar aan de andere kant is dat juist wel weer uitnodiging tot goede discussie. Al helemaal over zulke dingen is het heel goed om alle kanten te belichten.
rien10 schreef:Als je een controversiële mening geeft; maak je borst maar nat!
Ayasha schreef:Ik weet waar je bed slaapt!rien10 schreef:Als je een controversiële mening geeft; maak je borst maar nat!
Mwah. Ik doe dat regelmatig en dat valt best mee.
Tot op heden hebben ze nog niet met hooivorken en brandende fakkels aan mijn deur gestaan. Valt misschien wel mee dat ik in België woon, is wellicht te ver/ Ze durven het verkeer hier niet aan.
Shadow0 schreef:Maar natuurlijk Shadow, geen enkel probleem! Ik kan me goed voorstellen dat een keer extra naar beneden scrollen best een uitdaging kan zijnHoi Ailill, ik vind het plaatsen van dat soort grote (bewegende) afbeeldingen in een topic als dit niet helemaal gepast omdat het erg afleidt van de tekst, zou je hier wat meer rekening mee willen houden?
Ayasha schreef:Ik kan heel goed met honden, no worries! Een demi-griek, klinkt vast enger dan de bedoeling is![]()
![]()
Aillil: Ohja?Beware! Ik heb niet alleen twee staffords, een merrie en een jack maar ook nog een demi-griek ter bescherming!
![]()
Als je nou netjes op voorhand even wat laat weten dan zorg ik voor koffie (of wat je dan ook belieft) en gebak.