[Dienstmededeling] Suggesties voor nieuwe mods

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:54

Dat is inderdaad ook wel een goed idee Sjuimpje!!
Ik heb ook nog geen lijst samengesteld maar bovenstaande lijkt mij inderdaad ook wel handig. Zo krijg je een beetje een idee van welke mensen genoemd zijn en wellicht zelf ook willen. Namen die je dan absoluut ongeschikt acht kun je doorgeven via pb maar als ze er al niet eens tussenstaan dan is dat niet eens nodig.

Ik zou het zelf in ieder geval erg handig vinden om te zien wie er allemaal genoemd zijn. Zo zie ik misschien wel ineens namen staan waaraan ik nog niet eens gedacht had maar waar ik zeker achter sta!

En als er niet bij vermeldt wordt hoe vaak iemand is genoemd dan is er ook niets uit af te leiden. Dus dan kun je geen gezeur krijgen van mensen dat pietje veel vaker genoemd is dan jantje etc.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 01:11

Ik denk op de eerste plaats dat je moet kijken naar de mensen die zelf zouden willen modereren. Mensen melden zich aan, en het bestaande team en BartVB kijken of ze aan bepaalde kriteria voldoen die aangesteld worden, en vermeld in de "advertentie". Net als een soort vacature zeg maar, waar op gesoliciteerd kan worden. Ik weet niet of het realistisch is Bokkers zelf te laten stemmen, vaak zit er toch wel een of andere bekende in het lijstje, niet? Of het moderator team publiceert een lijstje met aangemelde Bokkers die mod zouden willen worden, en laten de overige Bokkers stemmen?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 01:35

Maar als je een lijst maakt met mensen die zelf ook willen modereren zit je alweer snel bij zo'n nominatielijst. Ik heb al tig keer gegild dat ik wel moddie wil worden (kreet 320 Haha!), maar, zoals jezelf ook deed, leest niet iedereen het hele topic. Conclusie: er zou dan echt een lijst moeten komen...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 07:41

Ann schreef:
Een discussie hoeft niet in een Boktruzie uit te lopen Lachen Als er zonder uitleg een aantal moderators worden gekozen die niet in de smaak vallen bij de gebruikers, werkt het ook niet Clown

Als de huidige moderators er nu een aantal uitkiezen en daar een poll van maken voor de gebruikers, dan hebben de gebruikers ook nog enige inspraak Lachen

Dit heb ik een paar bladzijden terug ook al aangegeven Lachen
Als de moddie's en BartVB nu een lijst samenstellen van alle bokkers die moderator willen worden EN die in hun team passen en de gebruikers daar uit laten kiezen...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 09:42

Ann"]
[quote="Ann schreef:
Een discussie hoeft niet in een Boktruzie uit te lopen Lachen Als er zonder uitleg een aantal moderators worden gekozen die niet in de smaak vallen bij de gebruikers, werkt het ook niet Clown

Als de huidige moderators er nu een aantal uitkiezen en daar een poll van maken voor de gebruikers, dan hebben de gebruikers ook nog enige inspraak Lachen

Dit heb ik een paar bladzijden terug ook al aangegeven Lachen
Als de moddie's en BartVB nu een lijst samenstellen van alle bokkers die moderator willen worden EN die in hun team passen en de gebruikers daar uit laten kiezen...
[/quote]

Ja idd, mee eens Lachen

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 09:53

De tip van Ann vind ik OK dan!

Verder een idee om een MSN-moddie aan te stellen ... ?
Mensen die hardnekkig met MSN/SMS-taal doorgaan aanpakken? Sommigen willen het gewoon niet leren en ik erger me er ziek aan en ben er écht niet alleen in

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 10:11

Een nominatielijst? Eeeh, dan ga je beetje voorbij aan het feit dat dit geen stemming is Lachen De suggesties van jullie zijn vooral bedoeld voor:

Citaat:
Ik zou het zelf in ieder geval erg handig vinden om te zien wie er allemaal genoemd zijn. Zo zie ik misschien wel ineens namen staan waaraan ik nog niet eens gedacht had maar waar ik zeker achter sta!

En om te kijken welke users de users geschikt lijken voor een moderatorschap. Als mensen zich gaan aanmelden dan mis je al een hele berg mensen die enorm geschikt zijn maar die zich niet aanmelden. Als je ze vervolgens zelf zou vragen of ze mod zouden willen worden zeggen een aantal van die mensen toch ja. Is toch zonde als je die groep dan moet missen.

Zoals het nu gaat, gaat het IMO erg goed, komen een hoop leuke namen uit en wat verassende resultaten. Keep 'em coming Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:48

Enig idee tot wanneer men de suggesties aan kan blijven dragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:37

Citaat:
Zoals het nu gaat, gaat het IMO erg goed, komen een hoop leuke namen uit en wat verassende resultaten. Keep 'em coming

En dat vind ik nu jammer dat wij daar niet van mee mogen genieten.
Is toch leuk om te zien.
Of die mensen nu moddie worden of niet.
We houden nu eenmaal van statjes, dus waarom nu niet z'n statje?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:27

Ben benieuwd op wie er allemaal gestemt is, ik heb voornamelijk gestemt op mensen die erg actief zijn op bokt IMO..

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:39

Ik ben ook heel erg benieuwd!

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:08

*ook wel benieuwd is*

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:16

Komen we toch nooit achter... Verdrietig

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:21

gevraagd:
phpBB hacker voor moddie forum op www.bokt.nl te hacken

Op welke site kan ik bovenstaande het beste plaatsen Tong uitsteken Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:23

sonjabelgium schreef:

Mensen die hardnekkig met MSN/SMS-taal doorgaan aanpakken? Sommigen willen het gewoon niet leren en ik erger me er ziek aan en ben er écht niet alleen in

Misschien een diee om een globale moderator aan te stellen die ook op andere let, zoals dubbele berichten achter elkaar in1 topic. Een hoop spelfouten wijzigen, dat soort dingen?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:27

DeesDeBest"]
[quote="sonjabelgium schreef:

Misschien een diee om een globale moderator aan te stellen die ook op andere let, zoals dubbele berichten achter elkaar in1 topic. Een hoop spelfouten wijzigen, dat soort dingen?
[/quote]

Ik denk eerlijk gezegt niet dat dit te realiseren is... Zo wie zo gaan de moddies mekaar voor de voeten lopen. Plus dat ik niet denk dat iemand zo gek is om enkel dubbele antwoorden en MSN-taal te gaan lezen (denk eens aan de aantallen topics die die persoon door moet...).

Edit: spelfouten wijzigen is imo ook geen modereer-werk... Dat is het werk van de gebruikers (zo wie zo komt het errug betuttelend over als er in jouw bericht een spelfout gewijzigd wordt...).

Zoals al gezegt werd: TeM...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 26-01-04 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:27

Daar is TeM al een goeie voor lijkt mij, voor die msn-taalfouten en dubbele posts.

Dat kan elke willekeurig mod die op dat moment online is oplossen Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:39

runningkawa schreef:
gevraagd:
phpBB hacker voor moddie forum op www.bokt.nl te hacken

Op welke site kan ik bovenstaande het beste plaatsen Tong uitsteken Knipoog

Hmm, ik weet misschien wel iemand }>
Dit is natuurlijk een grapje Schijnheilig

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:39

Het probleem bij de MSN-taal dat het geen moer uitmaakt of die mensen een wijziging krijgen in hun reactie. Misschien moeten er sancties komen voor de hardnekkige luie MSN-schrijvers. Dingen zoals "w88" bijvoorbeeld .... hoe lui kan je zijn dat je wachten niet voluit kan/wil typen Verward

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:47

Als je w88 aan wilt pakken, moet je ff, imo, idd, iig, en dergelijke kreten ook aanpakken... Dat zijn imo Bloos! inmiddels doorgewinterde internet-woorden...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:01

Oeps, je kunt ook niet eens even op wintersport gaan .... Knipoog

Ik vind het zo uit mijn hoofd best moeilijk. Ik kan maar 1 persoon bedenken die mij erg geschikt lijkt als moddie.
Daarom zou een nominatielijstje nog niet zo gek zijn, dan kom ik misschien nog op 'o ja-moddies' *LOL*

*edit* ik heb ook nog wat gehusseld binnen het huidige moderatorteam. Ik weet eigenlijk niet of dat ook de bedoeling was?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:50

Ik geloof dat een deel van de bokkers niet snapt dat het geen soort songfestival is. Je kunt zelf mensen voordragen maar dus niet stemmen! Bart (en de andere moderators) beslissen. Ik vind dat OK. Een moderator moet onafhankelijk blijven en als deze gekozen wordt door een "vrienden/chat-kliekje" is de onpartijdigheid in het geding. Ik denk dat Bokt dan snel zijn einde tegemoet gaat.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:03

ben het helemaal met je eens soxje...
vriendenpolitiek werkt niet mee in de goede naam voor bokt...
maar ondanks dat ik vind dat stemmen niet aangeeft dat je wint ben ik wel benieuwd wie volgens de bokkers het meest voorgedragen word.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:08

sorry heel off topic maar wat betekent IMO Verward

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:09

In mijn ogen of opinie Haha!