Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xyzutu2 schreef:Omdat iedereen het heeft over hoe Bokkers veranderen en minder posten als gebruiker als ze groen worden: een andere oplossing voor het 'fulltime groen zijn' zou zijn dat mods alleen groen zijn als ze een mod-handeling uitvoeren. De rest van de tijd kunnen ze net zo zwart als de rest over het forum zwalken.
Waarom zou een mod van Western groen blijven als ze meepraat in een topic over krachtvoer of een beenwond?
Voor mij als gebruiker heeft dat geen meerwaarde; als ik een mod zoek dan staan bovenaan het topic de groene linkjes ook.
Dan is het 'niet modereren in een topic waar je zelf actief bent' ook meteen duidelijk; als zo'n zwarte mod in het eigen topic iets fout ziet gaan dan kunnen ze ook gewoon op het TEM knopje drukken. Dan komt er wel een groene mod kijken.
Het heeft natuurlijk ook nadelen, maar dat heeft de huidige situatie van altijd op groen ook. Het enige wat ik wil aangeven is dat de huidige situatie ook maar een keus is, er zijn ook andere mogelijk.
Hanmar schreef:Ik begrijp je punt, xyzutu2 - de huidige vorm van modereren is natuurlijk uiteindelijk simpelweg een 'keuze' die gemaakt is, en die ook anders gemaakt zou kunnen worden.
Wat mij echter lastig lijkt aan jouw voorbeeld, is dat mods vaak modereren op subfora waar ze zelf ook affiniteit mee hebben. Zo heb ik bijvoorbeeld echt geen kennis van aangespannen rijden, western, of New Forest pony's - sterker, ik ben al een aantal jaar 'uit de paarden' - en om die reden lijkt het mij niet gepast als ik zou modereren op die subfora. Als ik je idee goed begrijp, dan zou het ertoe leiden dat mods juist zouden modereren op subfora waar ze als gebruiker (op persoonlijke titel, dus) niet vaak komen, zodat ze op de 'rest' van het forum (inclusief de fora waar ze dus wel affiniteit mee hebben) als gebruiken blijven reageren. Zeker in de specifiekere subfora (zoals die ik net noemde) lijkt het me juist praktisch als mods wel feeling hebben met het onderwerp.
Hanmar schreef:Overigens vind ik de suggestie van de anonieme 'moderator' accounts eigenlijk een hele interessante, Winged - daar heb ik nooit eerder aan gedacht, zelfs al is de Nieuwsredactie daar zeer recent juist op overgestapt. Ik vraag me alleen af of dat niet juist nog afstandelijker over zou komen, iets wat ik in het verleden toch juist al vaker te horen heb gekregen; dat moderators afstandelijk overkomen. Hoe denk jij daarover?