"Ik heb geen interesse in horse event"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:28

Tja, maar daarvoor heb je dus meetingtopic's. Ik vind het ook leuk om te weten wie ernaar chio gaat of naar equitana. Maar dan uit meetingtopic's.

De enige reden dat je het onder de namen hebt staan is omdat je of hoopt dat mensen of nieuwsgierig worden en kaartjes kopen of dat ze gaan omdat veel mensen gaan.
Beide is bedoeld om meer kaartjes te verkopen voor een commercieel evenement waar bokt aan verdiend. Dat maakt dat een verborgen manier van reclame maken.
Zie het als een vlogger die in een filmpje staat te roepen dat ie zo veel lol heeft gehad in walibi. Hij vertelt niet dat walibi hem die kaarten geeft (en mogelijk meer). Walibi geeft hem alleen die kaarten omdat ze er aan verdienen... Dit is soort gelijk. Je bent je er niet 100% van bewust dat het gaat om reclame en dat is slecht, vooral op een forum waar ook minderjarigen komen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:23

Reclame én het verzamelen van data, hoeveel van de gebruikers gaat naar HE, op welke dag gaan de meeste etc. Wil ik niet perse aan meewerken. Ik zou tevreden zijn als er een keuze button is met 'gaat je niets aan'. Of iets dergelijks.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 03:35

Maar dan zit er als het zo bekeken word in principe toch overal verborgen reclame op Bokt? Daar hoor ik dan niemand over.
In onderschriften, avatars, foto's met dekjes waar de logo's van de merken/merknaam of bedrijven duidelijk te zien zijn etc.

Daarnaast als Bokt nou wel of niet op HE had gestaan. Het blijft het paardenevenement van Nederland met de breedste doelgroep waar (bijna) alles wat met paarden te maken heeft aan bod komt. Het is voor alle leeftijden. En iedereen zou mee kunnen doen.Daarom dat er altijd heel veel naartoe gaan. Dan is het toch een leuke en handige manier dat je kan zien wie er meer gaan? En anders klik je de optie aan 'ik ga niet' en dan is het ook klaar.

En dan spreek ik in alles als gebruiker persoonlijk, niet als teamlid :)

Anoniem

Re: "Ik heb geen interesse in horse event"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:50

Maar waarom is dat knopje er dan niet voor equiday (heet dat zo?) , de KNHS instruktieweken, of het CHIO?

Allemaal evenementen die niet door bartels worden georganiseerd en waar bokt geen lounge heeft. Bijzonder.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:10

Dan heb je mijn punt gemist. Die evenementen hebben allemaal een (veel) kleinere doelgroep.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:12

Lous schreef:
Dan heb je mijn punt gemist. Die evenementen hebben allemaal een (veel) kleinere doelgroep.

Equitana is ook voor jong en oud(heeft zelfs een kinderdag in het programma!), groter en langerdurend.

Het is proberen recht te banketstaaf wat scheef is.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:17

Lous schreef:

OoK HE heeft een beperkte doelgroep. Er is simpelweg geen enkel evenement wat voor alle paardenliefhebbers interessant of relevant is. Feit is dat je alleen met HE wordt doodgegooid, of dat nou terecht is of niet.

Ik denk dat er met feedback vanuit de gebruikers weinig of niks wordt gedaan, want de veranderingen ten opzichte van vorig jaar zijn zeer beperkt. Dat geldt niet alleen voor dit specifieke geval, maar er wordt veel vaker gezegd "ja, we werken eraan"of "we doen er wat mee" en feitelijk gebeurt er niks zichtbaars. Dat is niet erg -afhankelijk van wat je doel is natuurlijk- maar beloof dan ook verder geen vooruitgang. Ik weet dat het team hard werkt en dat je te maken hebt met een beperkt budget, maar maak dan andere keuzes.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:22

Van al die dingen die je opnoemt is het duidelijk dat die persoon er aan verdient of dat de gebruiker er voor betaald heeft. het is niet transparant dat bokt verdiend aan deze opt-out-reclame.
Toen bokt nog niet zo prominent aanwezig was op HE, was het ook niet prominent op bokt.

Het zou in ieder geval sieren dat bokt aan gebruikers kenbaar maakt dat ze aan die onderregels verdient.
Verdient ze er niet aan, dan is het een feature die gebruikers permanent zouden moeten kunnen uitschakelen. Voor het merendeel van de forumgebruikers heeft het namelijk geen meerwaarde.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:54

Zeggen dat er niks gedaan wordt is ook niet eerlijk he ;)
Omdat de uitkomst niet is wat je zou willen zegt niet dat er daarom niks gedaan is. Want als je goed kijkt zie je dat er wel degelijk eea veranderd is.

Het is 1x per jaar 1 simpele klik van de muis en je bent er vanaf..niks meer niks minder. Of je nu wel of niet gaat. Er is al een hoop veranderd nav jullie berichten dus dat is al gelukt.
Bokt staat nu eenmaal op dit evenement en het is dan ook wel logisch dat er net dat beetje extra mee gedaan wordt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:55

Lous schreef:

Equitana een kleinere doelgroep? Ik zou eerder zeggen dat de equitana zich prima redt en dit soort acties niet nodig heeft om aan bezoekers te komen ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:02

Wendy,
Equitana heb ik het niet over gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:02

Lous schreef:

Nee, op die evenementen staat bokt niet met een lounge of die worden niet betaald/gesponsord/mede mogelijk gemaakt door Bartels.

Dat geeft niet, maar doe er niet geheimzinnig over. Want hoe je het ook went of keert, Bartels heeft ook bij Bokt een vinger in de pap. En daarom staat bokt keurig netjes ieder jaar op Horse Event én heeft Bartels een vinger in de pap bij het kiezen en de eisen van de bokt reporters/fotografen/vloggers.

En nogmaals, dat geeft niet, maar wees er eerlijk over.

Bij HE wordt je doelgroep ook steeds kleiner trouwens: penny's en vloggers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:04

Lous schreef:

Je hoefde m'n bericht ook niet letterlijk te nemen; dan heb jij blijkbaar mijn punt gemist :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:04

Verdiend bokt hieraan dan?

Met HE krijg ik het gevoel dat het een boktevenement is en daarom ga ik dus niet....gelukkig ken ik er amper van gezicht, niet dus, maar als het er wemelt van bokkers, heb ik er al geen zin meer in...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:05

[quote="Mondy]
Bokt staat nu eenmaal op dit evenement en het is dan ook wel logisch dat er net dat beetje extra mee gedaan wordt.[/quote]

Precies! Bokt verdient nu eenmaal aan dit evenement en moet dat kenbaar maken aan z'n gebruikers. Daarnaast ben ik wel benieuwd wat er gebeurt met de gegevens van mensen die klikken dat ze aanwezig is.

En ik heb equitana opgeworpen als voorbeeld van evenementen waar veel bokkers in geintresseerd zijn. (Ik vermoed zelfs meer dan voor he)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:11

Omdat equitana meer te bieden heeft....HE ben ooit 2 x geweest en vond het zooooo amateuristisch, zo penny en zo weinig interessants te bieden, dat ik het zonde van mijn tijd vind.

Dat een groep bokkers het cool vinden elkaar te ontmoeten bij de bokt stand met wat voor reden dan ook... leuk voor ze...maar daar is HE niet voor bedoelt. Maar sommige mensen vinden het vast fijn zich op die manier irl als bokker te introduceren om meer naam te maken op een te groot gegroeid paardenforum wat nog amper over paarden gaat.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:14

Anoniem schreef:
Lous schreef:

Nee, op die evenementen staat bokt niet met een lounge of die worden niet betaald/gesponsord/mede mogelijk gemaakt door Bartels.

Dat geeft niet, maar doe er niet geheimzinnig over. Want hoe je het ook went of keert, Bartels heeft ook bij Bokt een vinger in de pap. En daarom staat bokt keurig netjes ieder jaar op Horse Event én heeft Bartels een vinger in de pap bij het kiezen en de eisen van de bokt reporters/fotografen/vloggers.

Graag even mijn eerste bericht teruglezen want wat je nu aanhaalt heb ik het niet over.

Ik heb gereageerd als persoonlijke gebruiker.

Daarnaast word er meer aangeboden op HE dan de pennypiste en de youtubepiste.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:16

Lous je bent mod, dus je kent de achtergrond waarom bokt op HE staat en de gebruikers ertoe probeert over te halen...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:17

Anoniem schreef:
Lous schreef:

Je hoefde m'n bericht ook niet letterlijk te nemen; dan heb jij blijkbaar mijn punt gemist :+

Zoals je kunt zien was dat tegen Wendy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:18

Lous: en ik reageer ook als persoonlijke gebruiker. Het feit is nou eenmaal wel dat je als mod meer info hebt als persoonlijke gebruiker of je dat nou wil of niet.

En daarnaast mis je dus ook op persoonlijke noot m'n punt als je m'n post met de genoemde evenementen zo letterlijk neemt. :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:22

@Lous, HE heeft zeker niet de breedste doelgroep....als je daar rondloopt dan zie je dat vanzelf...pennies met of zonder ouders, is verreweg de grootste groep daar...

Een doorgewinterde paardeneigenaar heeft daar niks te zoeken, omdat het niks toevoegd..de standjes met dpullen zijn ook te on interessant voor woorden..

Dat biedt Equitana pas noviteiten, die in Nederland wellicht door het penny gehalte van de meeste evenementen nooit voet aan wal krijgen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:25

Hou toch even op zeg. HE geeft wel zo veel kaarten weg en verkoopt er tig met korting. Klinkt mij niet als een succesvol evenement in de oren. Ik ben er geweest op mijn 13e en vond het toen al penny. De doelgroep is dus helemaal niet groot, maar zeer beperkt, namelijk voor penny's en doorgedraafde bokkers. Wat eigenlijk natuurlijk gewoon iets oudere penny's zijn. Er is inderdaad meer aanwezig dan een penny en youtube gebeuren, maar elke demo of clinic wordt gegeven alsof het publiek nog geen b proef kan rijden. Daar heb ik dus helemaal niks aan, net als een heel groot deel van de paardensporters.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:27

Anoniem schreef:
Lous schreef:

Hier kan ik me het meeste bij aansluiten.
Het gedraai en gekonkel dat Bartels geen vinger in de pap heeft en bokt er niets aan overhoud.
Van mij mag bokt er aan over houden, geen problemen mee, maar ben gewoon eerlijk.
De oneerlijkheid is waar ik en ik verwacht meerdere niet zo goed tegen kunnen.

Dat je wilt tellen hoeveel bokkers er op vrijdag komen, hoeveel een heel weekend, dat zal vast wel interessant zijn om als gegeven te hebben.
Maar geeft dat toe, ipv gekonkel er omheen.

Toegankelijk voor een breed publiek is het zeker niet, het is namelijk leuk tot een jaar of 14 en dan wordt het rap minder.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:33

Ik heb het niet over info en mijn functie.
Al vanaf mijn eerste Boktuurtjes staat het er al. Nogmaals als gewone gebruiker:

Ik heb me er nooit aan gestoord, wat mij betreft zou het ook weg mogen. Ook goed.
Maar net als Goldenarrow zie ik het als handigheidje en leuk voor de gebruikers omdat te zien wie er allemaal naar HE gaan.
Omdat doordat het zo uitgebreid is gaan er toch heel veel gebruikers naartoe gaan.

Of Bokt er nou wel of niet staat.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:37

Nies_ schreef:
Hou toch even op zeg. HE geeft wel zo veel kaarten weg en verkoopt er tig met korting. Klinkt mij niet als een succesvol evenement in de oren. Ik ben er geweest op mijn 13e en vond het toen al penny. De doelgroep is dus helemaal niet groot, maar zeer beperkt, namelijk voor penny's en doorgedraafde bokkers. Wat eigenlijk natuurlijk gewoon iets oudere penny's zijn. Er is inderdaad meer aanwezig dan een penny en youtube gebeuren, maar elke demo of clinic wordt gegeven alsof het publiek nog geen b proef kan rijden. Daar heb ik dus helemaal niks aan, net als een heel groot deel van de paardensporters.

Idd.

Ik word op FB doodgegooid met gratis kaarten actie's.
De meeste geven er ook nog eens meerdere weg bv 5x2 dit in tegenstelling tot Bokt 1x2.