xSogno schreef:Amanda schreef:Sogno: Ik doelde op: foto laten zoals hij is. Om een foto geschikt te laten voor uitgelicht moet deze verkleind worden en een uitsnede in de juiste verhouding gemaakt worden (280x150). Die verhouding tussen lengte en breedte is anders dan het standaard formaat van foto's. En met die uitsnedes kom je dus wel eens een logo tegen. In die zin heb je er wel mee te maken. Soms valt het logo er buiten, als het boven of onderaan ergens staat. Maar soms ontkom je er in die uitsnede dus niet aan dat er net een stukje in staat. Vandaar dat de foto laten zoals hij is geen optie is. Dat lukt niet wil je ze in het juiste formaat krijgen.
Maar goed, bij niet gebruiken gaan heel veel foto's dus buiten uitgelicht vallen, dus ik zoek een manier naar hoe ik ze wel kan gebruiken. Is gewoon zonde, want vaak zijn het onwijs gave foto's.
Maar dat heeft toch niet te maken met een logo weggummen? Tot nu toe zie ik niemand die problemen heeft met uitsneden, maar dat maakt toch niet dat in een foto moet gaan gummen? Ik bedoel met laten zoals hij is, dat je de foto in waarde laat zoals hij is, dus buiten de juiste verhoudingen, hem gewoon laat zoals hij is.
Ja dat snap ik.
Maar er zit nog een categorie tussen logo volledig buiten de uitsnede en logo volledig binnen uitsnede. En dat is net een puntje van een i bijvoorbeeld dat binnen de uitsnede valt, terwijl de rest er binnen valt.
Ik kan wel een voorbeeld laten zien, dat maakt het denk ik wat beeldender.