[Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:07

Opgelost inderdaad. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:11

Hier ook!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:10

*Zoekt in de schaduwen van Bokt naar shadow0*

Ik denk dat er iets niet klopt bij de "Eigen berichten"... De lijst met nieuwe topics loopt volgens mij te ver door en overlapt zo o.a. de blauwe balk onderaan. Ik gebruik Bokt 5, op een laptop met als browser Google Chrome, versie 28.0.1500.95 m.

Voor de duidelijkheid een PrintScreen:
Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:09

K vind de nieuwe versie heel mooi qua layout, het enige waar ik niet aan kan wennen is dat er alleen nog maar de afkorting van het subforum staat ipv de hele naam. Ik ben blijkbaar (na al die jaren :D) nogsteeds niet zo ingeburgerd dat ik die allemaal ken.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:28

JPitty schreef:
*Zoekt in de schaduwen van Bokt naar shadow0*

Ik denk dat er iets niet klopt bij de "Eigen berichten"... De lijst met nieuwe topics loopt volgens mij te ver door en overlapt zo o.a. de blauwe balk onderaan. Ik gebruik Bokt 5, op een laptop met als browser Google Chrome, versie 28.0.1500.95 m.

Voor de duidelijkheid een PrintScreen:
[ Afbeelding ]

13-8 dit gepost, op 22-8 nog steeds niet opgelost... Zit ik er ver naast met mijn vermoeden dat de programmeur met vakantie is?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:39

Vjestagirl schreef:
K vind de nieuwe versie heel mooi qua layout, het enige waar ik niet aan kan wennen is dat er alleen nog maar de afkorting van het subforum staat ipv de hele naam. Ik ben blijkbaar (na al die jaren :D) nogsteeds niet zo ingeburgerd dat ik die allemaal ken.

Ik had precies hetzelfde probleem :')

Maar als je je muis erop doet dan zie je gelukkig wel de hele naam :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:18

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 13:32

JPitty schreef:
13-8 dit gepost, op 22-8 nog steeds niet opgelost... Zit ik er ver naast met mijn vermoeden dat de programmeur met vakantie is?

Niet met vakantie maar wel even andere prioriteiten. Het probleem is inmiddels verholpen. Om het effect te zien moet je vermoedelijk even ctrl+F5 indrukken (command+R voor mac.)

Sandra: het uitklapmenu zou met javascript moeten werken. Soms kan refreshen helpen. Op termijn wordt dat vermoedelijk toch anders opgelost (omdat dit blijkbaar vaker misgaat) maar dat zal niet meteen zijn.
Het andere probleem heb ik ook al vaker gehoord maar ik heb nog niet precies ontdekt waar het mis gaat. Sommige mobiele browsers hebben trouwens wel een eigen methode om snel naar het begin van de pagina te gaan (bovenin tappen ofzo? Dat weet ik niet zeker, maar handig om even te kijken of dat kan. Dan heb je in de tussentijd al wat.)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:36

Inmiddels laat zich het probleem met eigen en nieuwe berichten niet meer zien.
:)

Het andere komt ook sporadisch af en toe naar voren en is nu weer tijdelijk weg.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:44

Mijn probleem is ook opgelost, dank je wel!

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:11

Op de ipad van mijn vaderals het beeldscherm zo ligt met het menuknop (circkel met vierkantje er in) naar beneden. (Snappen jullie het nog hihi). En ik ben ingelogd dan op de eerste forumpagina staat het knopje nieuws schuin achter actieve onderwerpen
Ik heb geen idee op de ipad hoe ik een print screen kan maken dus daar kan ik jullie niet mee helpen. Hopelijk is het duidelijk.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:34

He ik zie een paar leuke veranderingen op de mobiele versie!
Wat fijn dat je nu er toch voor kunt kiezen om woonplaats te zien.
En dat uitklap menu bovenaan is ook wel handiger zo :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:28

Ik vermoed dat mijn postvak in vol zat.
Vroeger kreeg je dan een balkje met de melding dat er 1 nieuw bericht klaar stond maar dat je postvak in vol zat.
Na het verwijderen van enkele berichten kon je die dan binnenhalen.

Ik zie dat ik 1 nieuw prive bericht ontvangen heb, open ik mijn postvak zie ik geen nieuw bericht. De 1 blijft wel staan.
Ik heb maar wat gelezen berichten verwijderd en hoopte dat het 1tje bij mijn envelopje rechtsboven dan zou verdwijnen en het bericht binnen zou komen, maar vooralsnog komt het nieuwe bericht niet binnen, de 1 blijft wel staan..ik zie geen balkje oid..

Foutje?

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:34

Als je af en toe zowel op de computer als op je mobiel bokt, moet je constant de instellingen aanpassen. Is het mogelijk om gewoon een standaard mobiele versie voor mobiel bokt te maken en een 'normale' versie voor de computer, zodat je niet de instellingen iedere keer opnieuw aan moet passen?
Want als ik nu even mobiel gebokt heb, en de mobiele versie daarvoor heb gebruikt, dan krijg ik automatisch ook de mobiele versie op mijn pc te zien als ik bokt daarop open, best storend naar mijn mening..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 20:38

Cubby: als je de instelling op Bokt5 zet, dan zou je op mobiel automatisch de smalle layout moeten krijgen, en op desktop de normale versie.

IMJ: dat is niet een probleem van de layout volgens mij, maar ik weet dat er lang geleden wel eens wat mis ging met de cijfertjes. Heb je het probleem nog steeds?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:07

Sinds gistermiddag is het weg, geen idee waarom, ik haalde wat gelezen berichten weg. En mijn 1tje verdween. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:28

Ik worstel nog steeds met de nieuwe layout en ben toch zo lang het kan overgestapt naar oud bokt.

Aangezien ik geen screenshots kan maken lijkt was het lastig een voorbeeld te geven wat betreft de veranderde lettergroote type en scherpte. Veel kleiner, dichter op elkaar en onleesbaar voor mij.

Nu wil het toeval dat ik tegen een topic aanloop waarin in de eerste zin een link staat naar een ander topic in nieuwe boktstijl. Hiermee is goed het verschil in letter te zien als je van de oude naar de nieuwe versie overgaat.

http://old.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 84&start=0

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:51

Ik heb nog steeds het probleem dat ik eerder ook aangaf, dat als ik een topic aanklik op het icoontje om vanaf de laatst gelezen post verder te gaan, ik de laatste post van het topic te zien krijg en terug moet gaan zoeken waar ik zat.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:55

Kan je in een printscreen laten zien waar je klikt Tieneke

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:06

Dat is mobiel, dus printscreen is moeilijk. Maar het is zo dat blaadje waar dat pijltje bij staat. Nu is dat blaadje wel wit gekleurd en op de laptop is dat oranje voor de titel...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:09

Er zijn namelijk 2 van dat soort blaadjes, die vooral de titel en 1 achteraan, maar hoe dat mobiel zit weet ik eigenlijk niet, maar klikken op de titel zelf brengt je ook bij het nieuwste ongelezen bericht.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:11

Mobiel heb ik enkel dat wit blaadje. Oh, ik zie nu dat als ik mobiel op de titel klik, dat het dan wel naar de laatst gelezen post gaat. Oh, handig :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:17

Ik heb even mobiel gekeken en het oranje blaadje zoals je die op de pc hebt heb je mobiel inderdaad niet.
En het witte blaadje brengt je inderdaad bij het allerlaatste bericht zoals degene helemaal rechts op de pagina op de pc.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:23

fenja schreef:
Op de ipad van mijn vaderals het beeldscherm zo ligt met het menuknop (circkel met vierkantje er in) naar beneden. (Snappen jullie het nog hihi). En ik ben ingelogd dan op de eerste forumpagina staat het knopje nieuws schuin achter actieve onderwerpen
Ik heb geen idee op de ipad hoe ik een print screen kan maken dus daar kan ik jullie niet mee helpen. Hopelijk is het duidelijk.

Nog steeds niets mee gedaan en nog geen reactie op gehad?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 09:40

Tieneke: het witte blaadje is inderdaad 'laatste bericht' en het oranje blaadje is verdwenen op mobiel. Je gaat als je op de titel klikt automatisch naar de ongelezen berichten. Dat is op de gewone layout trouwens ook zo: je hoeft niet per se op het oranje blaadje te klikken, je kunt de hele titel aanklikken.

Fenja, ik ga kijken of ik het probleem kan reproduceren en oplossen.