Tweakers... Kan dat niet weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Tweakers... Kan dat niet weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:16

Dat er tweakers aanmelden, geen probleem.
Dat die site in het leven geroepen is, geen probleem.
Wie er op in wil gaan moet dat lekker doen.

Maar als ik lees wat voor pb's er gestuurd worden.... Kan ik alleen maar denken aan wat er gebeurd als dat bij een, zeg, 12-14 jarige meisje terecht komt? :? :? Jongens, kom op. Iedereen mag z'n lolletje hebben maar vergeet hier de jeugdige bokkers niet mee... Dat vind ik echt not done aan deze actie.

Dat had het team niet kunnen voorspellen natuurlijk, dat er zo op in gegaan werd. Maar dat is allang aan het licht gekomen. Dan heb je IMO wel de verantwoordelijkheid om je (jeugdige) leden daarvoor te behoeden, en het vooral niet in de hand te werken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:18

Dat gebeurt toch ook? Het team zit er bovenop, wat moeten ze nog meer doen? Preventief alle PB's lezen?

En je moet ook niet vergeten dat dit soort idioten altijd tevoorschijn kunnen komen, het zal niet de eerste keer zijn dat er wat relschoppers menen dat ze leuk moeten zijn. Dat houd je niet tegen, dat is niet leuk, maar onoverkomelijk.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 04-04-13 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:20

_San87_ schreef:
Dus omdat er een mongool tussen zit (of twee, weet ik het), moeten alle Tweakers die wel leuk meedoen ook maar oprotten? Lijkt me niet, toch.

Nee uiteraard niet. Maar door dit idee komen er wel ineens veel van die perverse berichten naar boven. Kortom, bokt werkt het op deze manier wel extra in de hand. Wat dus NOOIT de bedoeling mag zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:21

cp112 schreef:
_San87_ schreef:
Dus omdat er een mongool tussen zit (of twee, weet ik het), moeten alle Tweakers die wel leuk meedoen ook maar oprotten? Lijkt me niet, toch.

Nee uiteraard niet. Maar door dit idee komen er wel ineens veel van die perverse berichten naar boven. Kortom, bokt werkt het op deze manier wel extra in de hand. Wat dus NOOIT de bedoeling mag zijn.

Wat is heel veel? 2 berichten? 10 berichten? 50 berichten?

Zoals gezegd, die personen kunnen worden gemeld en daar is een sanctie aan verbonden. Meer kun je niet doen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:22

_San87_ schreef:
Dat gebeurt toch ook? Het team zit er bovenop, wat moeten ze nog meer doen? Preventief alle PB's lezen?

En je moet ook niet vergeten dat dit soort idioten altijd tevoorschijn kunnen komen, het zal niet de eerste keer zijn dat er wat relschoppers menen dat ze leuk moeten zijn. Dat houd je niet tegen, dat is niet leuk, maar onoverkomelijk.

Dat is symptomen bestrijding. B&B verwijderen. Om zo te voorkomen dat er nóg meer klachten van perverse pb's komen. Natuurlijk komt het niet alleen daar weg, en wie wil kan het altijd wel vinden. Maar zo dim je het toch zeker wel een heel stuk in.

De gezellige tweakers die blijven hangen, geen probleem natuurlijk.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:23

_San87_ schreef:
cp112 schreef:

Zoals gezegd, die personen kunnen worden gemeld en daar is een sanctie aan verbonden. Meer kun je niet doen.

Meer dan 'normaal' is wel gebleken.

Daarbij, wordt er dus pas wat aan gedaan op het moment dat de PB ontvangen is (symptoom bestrijding dus). Dan is het kwaad IMO al geschied.

Kan je je voorstellen als 12 jarig meisje een pb te krijgen van een rare kerel of je naaktfoto's oid van jezelf hebt? Dat is toch niet normaal?? :?
Weghalen die hap! Maak het die rotte appels niet makkelijk.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:29

vind het dubbel, van een rotte appel hoort de rest niet onder te lijden.

daarnaast, ben ik benieuwd om hoeveel VERSCHILLENDE tweakers het gaat

enne, een 12 jarige kan op elk moment elk manier zo'n bericht krijgen, bokkers zijn ook niet de liefste kan ik helaas uit ervaring vertellen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:31

cp112 schreef:
_San87_ schreef:

Meer dan 'normaal' is wel gebleken.

Daarbij, wordt er dus pas wat aan gedaan op het moment dat de PB ontvangen is (symptoom bestrijding dus). Dan is het kwaad IMO al geschied.

Kan je je voorstellen als 12 jarig meisje een pb te krijgen van een rare kerel of je naaktfoto's oid van jezelf hebt? Dat is toch niet normaal?? :?
Weghalen die hap! Maak het die rotte appels niet makkelijk.

Misschien kun je beter lobbyen voor het opdoeken van internet in zijn geheel, in dat geval.

Nee, dat is niet normaal. Maar het gebeurt. En dat weet je pas als het leed al geschied is, ook in dit geval. Meer dan symptoombestrijden kun je niet, heel het internet is symptoombestrijding als het om ongewenste berichten gaat, dat KUN je namelijk niet voorkomen, hoe graag je dat ook wilt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:32

Ik vraag me ook ten zeerste af hoeveel jeugdige bokkers een PB hebben gehad met dergelijke toespelingen naar aanleiding van deze actie.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:33

Ik ben ook niet achterlijk. Snap dat het altijd kan gebeuren.

Maar net wat ik zeg, het blijkt nu wel dat het sinds dat tweaker gebeuren vaker dan normaal ineens naar boven komt. Dan gaat er toch een belletje rinkelen dat het wellicht daar weg komt?
Heb je dan als Mod team/beheerders niet de plicht om je gebruikers zoveel mogelijk te beschermen hier tegen?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:34

en dat doen ze toch ook, ze grijpen hard in

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:35

_San87_ schreef:
Ik vraag me ook ten zeerste af hoeveel jeugdige bokkers een PB hebben gehad met dergelijke toespelingen naar aanleiding van deze actie.

Dat weet je niet, maar er zijn wel bokkers die helemaal niks met het hele B&B gebeuren te maken hebben gehad die wél pb's krijgen. Dus dat het dan een keer een jongere bokker betrefd zit er natuurlijk wel in.

Maargoed, ik hoor al wel dat ik blijkbaar een van de weinigen ben die jonge meiden het liefst van zulk soort types behoed. Aan jullie reacties maak ik op dat iedereen maar lekker zn gang moet gaan. Dat snap ik dus ook niet :? Maargoed :o?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:35

Gianti schreef:
en dat doen ze toch ook, ze grijpen hard in

Ja door te bannen... Waarom het probleem niet aanpakken? Het moge duidelijk zijn dat het bij het B&B weg komt.

1+1 = .... juist ja

Steve_Urkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:37

_San87_ schreef:
Negeren... Ne-ge-ren... Goed idee :D.

En de eerste die neger-en leest, krijgt een schop onder de kont :D.

Uhhh, wat zei je precies?

;)

cp112 schreef:
Maar net wat ik zeg, het blijkt nu wel dat het sinds dat tweaker gebeuren vaker dan normaal ineens naar boven komt. Dan gaat er toch een belletje rinkelen dat het wellicht daar weg komt?
Heb je dan als Mod team/beheerders niet de plicht om je gebruikers zoveel mogelijk te beschermen hier tegen?

Ik hoop dat je wilt aannemen dat niet alleen de Bokt.nl moderators, maar ook de Tweakers-crew alle aantijgingen serieus oppakken, mits er bewijs kan worden overlegd. Het is in niemands belang om de naam van Bokt of tweakers te verpesten en het lijkt me ook niet de bedoeling om alle gebruikers weg te jagen (van welk forum dan ook).

Voor degen die zich afvragen wie ik ben, ik ben BtM909 en een van de (vele) moderators op tweakers :)

Gianti

ik vind gewoon absurd dat alles maar "sesamstraat" proef moet zijn hier.

Ik heb de meest aparte voorstellen gehad, van bokkers, waar ik normaal mee dacht te praten. dat ook niet gemeld, dus wie zegt dat het meer is, wie weet komt meer naar boven??

milou123

N0a schreef:
milou123 schreef:
Ik kwam nou ook niet echt voor de paarden op bokt hoor. :=

Waarom dan :')? Ik had nog nooit gehoord van bokt, tot ik iets ging googlen over problemen met mijn paard en hier terecht kwam. Een paardenforum meld je je niet zo snel aan omdat je geïnteresseerd bent in mode of in boeken ofzo :+

Ik had wel een eigen paard hoor, maar ik vond het babbelen in de HK veel leuker dan al het anderen. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:41

cp112 schreef:
_San87_ schreef:

Dat weet je niet, maar er zijn wel bokkers die helemaal niks met het hele B&B gebeuren te maken hebben gehad die wél pb's krijgen. Dus dat het dan een keer een jongere bokker betrefd zit er natuurlijk wel in.

Maargoed, ik hoor al wel dat ik blijkbaar een van de weinigen ben die jonge meiden het liefst van zulk soort types behoed. Aan jullie reacties maak ik op dat iedereen maar lekker zn gang moet gaan. Dat snap ik dus ook niet :? Maargoed :o?

Leuk streven dat je dat wilt, dat lukt echter niet tenzij je ze niet op internet laat. Ideaal? Nee. De waarheid? Ja.

Niet iedereen moet maar lekker zijn gang gaan en zoals je kunt lezen gebeurt dat ook niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:42

Gianti schreef:
ik vind gewoon absurd dat alles maar "sesamstraat" proef moet zijn hier.

Ik heb de meest aparte voorstellen gehad, van bokkers, waar ik normaal mee dacht te praten. dat ook niet gemeld, dus wie zegt dat het meer is, wie weet komt meer naar boven??

Ik ben ook voor de raarste dingen uitgemaakt. Mensen zijn raar, doe je niks aan dus ik heb er maar mee leren leven.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 04-04-13 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:44

cp112 schreef:
_San87_ schreef:

Ik wil ook zeker de jonge meiden (maar ook de minder jonge meiden :+ ) beschermen tegen dergelijke berichten. Maar ondanks dat van mij al die tweakers niet zo hoeft, zou ik niet weten hoe ze het zouden moeten aanpakken behalve dus achteraf? Moeten ze alle tweakers er maar af gooien? Of zodra duidelijk wordt dat een tweaker een dergelijk bericht heeft verstuurd die meteen een permanente ban opleggen? meer kun je niet doen toch? Of wat had jij in gedachten?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:47

Steve_Urkel schreef:
cp112 schreef:

Ik hoop dat je wilt aannemen dat niet alleen de Bokt.nl moderators, maar ook de Tweakers-crew alle aantijgingen serieus oppakken, mits er bewijs kan worden overlegd. Het is in niemands belang om de naam van Bokt of tweakers te verpesten en het lijkt me ook niet de bedoeling om alle gebruikers weg te jagen (van welk forum dan ook).

Voor degen die zich afvragen wie ik ben, ik ben BtM909 en een van de (vele) moderators op tweakers :)

Uiteraard :j

zeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:47

Citaat:
Verder, wat zijn Tweakers nu precies? :')

In ieder geval niet uit op het verkloten van andermans forum. Geintje zoals B&B zijn we altijd voor in en een wederkerig bezoekje ook. Maar dan gedragen we ons. PB's of mails die rechtstreeks te koppelen zijn aan tweakers graag naar muer at tweakers punt net. Dan pakken wij het aan onze kant wel op.

Overigens zijn jullie van harte welkom bij Tweakers om rond te neuzen en mee te praten. En heb ik in 1992 voor 't laatst gereden, maar dat terzijde. :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:50

Maartje1990 schreef:
cp112 schreef:

Ik wil ook zeker de jonge meiden (maar ook de minder jonge meiden :+ ) beschermen tegen dergelijke berichten. Maar ondanks dat van mij al die tweakers niet zo hoeft, zou ik niet weten hoe ze het zouden moeten aanpakken behalve dus achteraf? Moeten ze alle tweakers er maar af gooien? Of zodra duidelijk wordt dat een tweaker een dergelijk bericht heeft verstuurd die meteen een permanente ban opleggen? meer kun je niet doen toch? Of wat had jij in gedachten?

Wat ik al een aantal keer zei, B&B verwijderen.
De gezellige tweakers die blijven hangen, of alsnog aanmelden door de 'reclame', heb ik geen enkel probleem mee hoor :).
Maar ik denk wel dat er wellicht toekomstige perverse pb's bespaard blivjen door B&B te verwijderen.

We hoeven niet in bubbeltjes plastic te leven met zijn allen. Maar het moge duidelijk zijn dat uit deze 1 april 'grap' wel erg veel nare kanten zitten. Waarvan ik bovengenoemde persoonlijk de meest vervelende (zacht gezegd) vind.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:51

zeef schreef:
Overigens zijn jullie van harte welkom bij Tweakers om rond te neuzen en mee te praten. En heb ik in 1992 voor 't laatst gereden, maar dat terzijde. :P

Ik heb al meerder uitnodigingen voor IRC ontvangen. :))
Laatst bijgewerkt door milou123 op 04-04-13 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:52

Ik kan het fout hebben, maar ik had het idee dat het inderdaad de bedoeling was om B&B te verwijderen? Correct me if I'm wrong.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:53

Maartje1990 schreef:
Ik kan het fout hebben, maar ik had het idee dat het inderdaad de bedoeling was om B&B te verwijderen? Correct me if I'm wrong.

Ze zijn aan het overleggen of het blijft.
En van mij mag het blijven, vind het wel leuk.
En als je het nu verwijderd is het kwaad toch al geschiet. Als je het verwijderd stoppen die PB's heus niet ineens. :n
EN zoals ik al eerder aangegeven heb: al jaren worden dergelijke PB's gestuurd.
En NEE, ik keur het niet goed.