Sofy schreef:Ik snap dat het allemaal samenhangt, dus je ontkomt er inderdaad niet aan om gedeeltes apart te bespreken. Maar dan is het wel behulpzaam als in de post wordt aangehaald wat die samenhang is. Nu loopt het nogal door elkaar naar mijn mening.
Zoals ik het zie komt het uiteindelijk allemaal neer op de vraag of je het wel of niet eens bent met het bokt-beleid. En dat kun je dan onderbouwen met argumenten vanuit de overige punten die ik opgesomt heb (of met andere nog niet genoemde argumenten).
Dus, iemand die een poging durft te wagen een onderbouwde mening te verwoorden?
Ik zie een andere vraag steeds weerkeren : Waarom wordt er zo rigoreus omgegaan met volwassenen die heus wel tegen een stootje kunnen ?
Keer op keer herhaalt zich dezelfde verzuchting in dit soort topics, nl.
- Waarom worden expliciete meningen zo snel de kop ingedrukt ?
- Waarom is ironie, sarcasme en humor tout court zo onwelgekomen in discussies ?
- Waarom komen mods een vermanende vinger heffen als de lont al lang uit het kruitvat is ?
Daarenboven is het dezelfde groep die dit verzucht, nl.
- oud-gedienden
- de "oudere" (+40 ?) generatie die over enig relativeringsvermogen beschikt en niet te snel gebruskeerd is
- mensen die het gevoel hebben niet vrijuit te kunnen spreken op risico van OW of ban.
Ik denk dat je het kan samenvatten als : We voelen ons behandeld als kleuters ...
Correct me if I'm wrong (and don't shoot me if it is