Roddels over bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:04

vrouwke schreef:
als je hier iets neerzet moet je 10 keer nadenken of het wel kan, en daar kan je alles neerzetten.

Dat moet aan de gebruiker liggen, want dat probleem heb ik zelf op bokt nog nooit gehad. 10 keer nadenken? nah

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:15

Bandida schreef:
Ayasha schreef:
Van waar krijfg je dat idee. Bokt is toch echt maar een heel klein deel van PP

Nee hoor. Het is de kern van dat forum, zeuren over Bokt :=
Ik kan het me niet precies herinneren, maar toen ik er een paar dagen geleden een oog over liet gaan stonden daar in het topic 'Over Bokt en bokkers' meer berichten als in ALLE andere topics tezamen. Dat zegt toch wel wat niet?

lees je dan ook alle pagina's?? want lees de laatste 30 maar eens dan, er wordt wel meer besproken dan alleen zeuren over bokkers, er wordt gediscussieerd over allerlei onderwerpen , leuke topics aangehaald en nog veel meer......
en daarom is het idd het hardst lopende topic

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:25

Ojajoh schreef:
lees je dan ook alle pagina's?? want lees de laatste 30 maar eens dan, er wordt wel meer besproken dan alleen zeuren over bokkers, er wordt gediscussieerd over allerlei onderwerpen , leuke topics aangehaald en nog veel meer......

Nee ik lees niets eigenlijk. Zeuren of niet, die laatste 30 gaan toch ook gewoon over Bokt? Dat was waar ik op reageerde.
Ik blijf het toch wat vreemd vinden dat je een forum gaat opzetten om te kletsen over een ander forum.
Als dat in negatieve zin is, is dat vermoedelijk niet eens toegelaten bij de eigenaar van die vermoedelijk gratis software.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:14

Bandida schreef:
Ayasha schreef:
Van waar krijfg je dat idee. Bokt is toch echt maar een heel klein deel van PP

Nee hoor. Het is de kern van dat forum, zeuren over Bokt :=
Ik kan het me niet precies herinneren, maar toen ik er een paar dagen geleden een oog over liet gaan stonden daar in het topic 'Over Bokt en bokkers' meer berichten als in ALLE andere topics tezamen. Dat zegt toch wel wat niet?

in dat topic staan echter ook heel veel positieve,en zelfs vertederende topic`s....zie het meer als een best of bokt....ik plaats daar zelf ook wel eens een opvallende link...niets mis mee dus...ik mag aannemen dat je zelf ook wel eens naar een link (positief of negatief) van elders verwijst.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:15

Bandida schreef:
Ojajoh schreef:

Nee ik lees niets eigenlijk. Zeuren of niet, die laatste 30 gaan toch ook gewoon over Bokt? Dat was waar ik op reageerde.
Ik blijf het toch wat vreemd vinden dat je een forum gaat opzetten om te kletsen over een ander forum.
Als dat in negatieve zin is, is dat vermoedelijk niet eens toegelaten bij de eigenaar van die vermoedelijk gratis software.

als je niets leest, oordeel dan ook niet. :?
Klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.. Zegt je dat wat?
Vind het behoorlijk suf om te zeggen "nah heb het nog niet bekeken, heb dus geen idee waar ik het over heb maar tóch wil ik dat je mijn mening weet ook al raakt die kant noch wal!" :+
Neen, tis niet de kern van het forum, het is een topic zoals hier ooit het blooper topic geweest is bv. Een centraal verzamel topic.

Anoniem

Re: Roddels over bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:35

Naar mijn weten (zit er pas 2 dagen weer actief op :+ )

Is het 'Alles over Bokt' gedeelte niet meer de kern van het forum hoor. De topics die nog open zijn kan nog in gereageerd worden dacht ik, maar verder komt daar niks meer bij als ik het goed heb gelezen.
Wat ik eerder al zei, bokkers banketstaaf ook over elkaar, bijvoorbeeld via PB, email, msn, hyves, facebook enzovoorts. Maar omdat dit allemaal stiekem is en niemand het kan lezen weet niemand daar vanaf. En als het dan een keer openbaar komt te staan, dan gaan we allemaal miepen.... Roddelen zit nou eenmaal gratis inbegrepen bij de mens. Het is aan jezelf hoe je daarmee omgaat. Je hebt mensen die er beter mee omgaan dan anderen. :+

En wat iemand anders ook al aanhaalde... Wordt lid en zet het dan recht als het allemaal ontzettend onterecht is en een heel groot rechtvaardigheidsgevoel hebt... Niemand bijt hoor.. Nog steeds niet :D K heb me een jaar ofzo niet laten zien en ze zijn allemaal net zo aardig en sociaal als voorheen.

Maar goed misschien heb ik een positieve inprenting gehad, maar het is maar net in hoeverre je bereid bent het rotte los te laten natuurlijk... Sommige mensen laten niks los.. Ja dan kom je er nooit overheen ook maar dan is het misschien tijd om te gaan touwtjespringen in plaats van internetten. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:07

Bandida schreef:
Ojajoh schreef:

Ik heb iemand echt nog nooit zoveel aan aannamens zien doen als jij. En de helft er van klopt van geen kanten...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:17

Bandida schreef:
Ojajoh schreef:

ik wilde hier wat op zeggen, maar ik kan de goede woorden niet vinden :+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:19

secricible schreef:
Ik heb iemand echt nog nooit zoveel aan aannamens zien doen als jij. En de helft er van klopt van geen kanten...

Wat klopt er dan niet in dat bericht?

Het zijn in dat onderdeel toch gewoon allemaal verwijzingen naar en reacties op dingen die oorspronkelijk op Bokt gepost werden?
En ik vind het opmerkelijk dat mensen daar zo'n behoefte aan hebben dat ze daarvoor een parrallel forum gaan opzetten.
Meer staat er toch niet?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:25

wat dacht je van de mensen die de topics wel heel leuk vinden maar hier permanent gebanned zijn of moe worden van de reacties die bokt soms zo typeren? De discussie gaat op PP vaak gewoon door onder de leden daar en vaak verloopt dat heel anders dan hier op bokt.
Wat is daar mís mee?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:28

Hoe de stand van zaken nu op PP is kan ik niet zeggen want ik lees er niet mee. In de beginfase echter was het wel de kernactiviteit - het bekritiseren van bokkers, het boktbeheer etc. Het zat mensen hoog en kennelijk moest dat gelucht worden. Na verloop van tijd is dat ongetwijfeld minder geworden. Blijft het feit dat het niet erg origineel is als je niet veel anders kunt verzinnen dan je 'nieuwtjes' eerst op een ander forum te moeten halen en er dan vervolgens vrolijk op los gaat.

Toch blijf ik er bij dat het laf is om op een ander forum mensen te gaan hekelen - ik zou zeggen dat je dat gewoon in het topic moet doen waar je je aan stoort. Dat kan gewoon op een normale manier, of het nu hier is of daar. Persoonlijk vind ik het prima dat Bokt schreeuw- en scheldpartijen, zwartmakerij etc. niet toestaat. Mensen hebben het recht zich te uiten maar de manier waarop dat soms gebeurt .. de gevolgen van roddel en cyberpesten gaan soms erg ver.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:33

Jannepauli schreef:
Hoe de stand van zaken nu op PP is kan ik niet zeggen want ik lees er niet mee. In de beginfase echter was het wel de kernactiviteit - het bekritiseren van bokkers, het boktbeheer etc. Het zat mensen hoog en kennelijk moest dat gelucht worden. Na verloop van tijd is dat ongetwijfeld minder geworden. Blijft het feit dat het niet erg origineel is als je niet veel anders kunt verzinnen dan je 'nieuwtjes' eerst op een ander forum te moeten halen en er dan vervolgens vrolijk op los gaat.

Toch blijf ik er bij dat het laf is om op een ander forum mensen te gaan hekelen - ik zou zeggen dat je dat gewoon in het topic moet doen waar je je aan stoort. Dat kan gewoon op een normale manier, of het nu hier is of daar. Persoonlijk vind ik het prima dat Bokt schreeuw- en scheldpartijen, zwartmakerij etc. niet toestaat. Mensen hebben het recht zich te uiten maar de manier waarop dat soms gebeurt .. de gevolgen van roddel en cyberpesten gaan soms erg ver.

wat is daar mis mee dan, iedereen doet dat toch in meer of mindere mate?

Hoe veel topics gaan niet over 'ik heb ergens gehoord dat...' 'ik heb ergens gelezen dat...' 'ik heb op youtube dit filmpje gezien...'
Dat er veel mensen ook nog op bokt zitten zorgt er gewoon voor dat je de dingen die je de moeite waard vind daar ook post.

hetzelfde gebeurt ook met nieuwsberichten of artikelen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:38

Weet je wat zo grappig is. . . dat vooral de oudere leden van PP zoveel moeite hebben met Bokt, te triest voor woorden ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:40

Qimm schreef:
Hetzelfde gebeurt ook met nieuwsberichten of artikelen.

Maar er is een groot verschil tussen de story/prive en het AD/Parool ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:48

Ailill schreef:
Weet je wat zo grappig is. . . dat vooral de oudere leden van PP zoveel moeite hebben met Bokt, te triest voor woorden ;)

waarom? :?

Bokt is ook opgebouwd uit recycle-materiaal JP. Dus daarin verschillen ze niet zo veel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:55

Ailill schreef:

>;) ik heb ook moeite met bokt hoor... bokt klopt niet of op vele fronten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:56

Ayasha schreef:
Ailill schreef:

waarom? :?

Bokt is ook opgebouwd uit recycle-materiaal JP. Dus daarin verschillen ze niet zo veel.

Omdat er een of andere kiwi van in de 40 bestaat die nog niet fatsoenlijk op een haflinger kan zitten. . . en diezelfde bejaarde kiwi heeft wel een mening over mij. Ik slaap er geen minuut minder om, maar heb er wel een mening over. Heb een beetje research gedaan op PP en begrijp heel goed waarom sommige mensen hier op bokt uitgekotst worden en daarom op PP aandacht zoeken ;)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:56

Ailill schreef:

Dat komt nog wel als je hier wat langer rondzwerft ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:59

Tiffany schreef:
Ailill schreef:

Dat komt nog wel als je hier wat langer rondzwerft ;)

:= tja had niet gezien dat ze nog een vrij nieuw lid was... goed jij moet bokt nog leren en dat duurt wel een jaartje of 5

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:59

tita schreef:
Ailill schreef:

>;) ik heb ook moeite met bokt hoor... bokt klopt niet of op vele fronten

Ik heb een andere mening over bokt. . . ik lees al jaren actief mee en ben sinds dit jaar zelf actief op bokt. Mijn ouders hebben mij geleerd om geen mening over iemand te hebben als je die persoon niet kent. Dan is het toch grappig om te zien dat juist oudere mensen blijkbaar een heel andere opvoeding hebben? En diezelfde mensen hebben nog kinderen ook.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:01

tita schreef:
:= tja had niet gezien dat ze nog een vrij nieuw lid was... goed jij moet bokt nog leren en dat duurt wel een jaartje of 5

Ik ben geen zij maar een hij en zoals ik al zei lees ik al jaren actief mee op bokt en weet echt wel hoe bokt werkt. . . en ja bokt heeft ook zijn mindere kanten, maar om nou als een kliek bejaarden je gal te moeten spuwen over andere mensen die je totaal niet kent is imo bijzonder triest en tegelijk lachwekkend ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:01

@ ailill kan me niet voorstellen dat je gen mening heb want je post staat vol met een mening

Ik ken ook geen enkel BOT-boktlid persoonlijk maar ik kan er wel 2 boven op hun mondje timmeren. Je leert ze toch onbewust kennen in een topic wat goed loopt en discussiërt... en als je ooit Pb-woordenwisseling krijgt dan wil ik je nog wel horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:03

Maar tita jij reageert soms ook nogal bevooroordeeld en niet altijd even subtiel dan krijg je mensen op je dak. Je moet zelf zo reageren dat je dat voorkomt... En anders niet zeuren.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:04

tita schreef:
@ ailill kan me niet voorstellen dat je gen mening heb want je post staat vol met een mening

Ik ken ook geen enkel BOT-boktlid persoonlijk maar ik kan er wel 2 boven op hun mondje timmeren. Je leert ze toch onbewust kennen in een topic wat goed loopt en discussiërt... en als je ooit Pb-woordenwisseling krijgt dan wil ik je nog wel horen

Ik geef heel duidelijk mijn mening, open en bloot binnen dit topic. Ook ik heb pb-contact gehad met andere bokkers/mods betreffende zaken waar ik het oneens mee was/ben, het verschil is alleen dat mensen hier wel het fatsoen op kunnen brengen om iig volwassen te reageren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:06

Ailill schreef:

Omdat er een of andere kiwi van in de 40 bestaat die nog niet fatsoenlijk op een haflinger kan zitten. . . en diezelfde bejaarde kiwi heeft wel een mening over mij. Ik slaap er geen minuut minder om, maar heb er wel een mening over. Heb een beetje research gedaan op PP en begrijp heel goed waarom sommige mensen hier op bokt uitgekotst worden en daarom op PP aandacht zoeken ;)[/quote]
Er zitten daar een pak oude leden die hier door de leden met open armen ontvangen zouden worden maar waar het beheer te trots voor is om de fout toe te geven. :D

en Joolien je geeft je goede raad wel weg he....