Bokt Magazine, wat vinden we ervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:35

Ik vind het een leuk clubblad. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:36

Winged schreef:
Wat betreft de verschillende delen van bokt waar mensen elkaar vinden: Ik snap dat de keuze gemaakt moet worden tussen verschillende groepen. Om een rassensub te kiezen en een sporttak vind ik een goede keuze, welke het dan wordt maakt mij helemaal niks uit. Geloof dat er hier wel een aantal mensen zijn die teleurgesteld zijn dat hun sub niet is gekozen? (correct me if I'm wrong)

En ja, voor het team is een kritisch punt natuurlijk niet leuk om te lezen (heb mijn mening al gegeven dus ga het niet herhalen), maar het kan niet alleen maar jubel en juich zijn. Hoop dat de mensen die tijd en energie in het blad hebben gestoken zich niet persoonlijk aangevallen voelen. Want bekijk het zo: Het is wel een hele mooie prestatie dat zoiets tot stand kan komen op een forum. Toch?

Ja, ik vind het zeker jammer dat 'mijn' sub niet is 'gekozen'. Ondanks dat ik pas een paar jaar daar post trouwens.
Maar vooral omdat de subs die wel gekozen zijn, niet ver afwijken van wat als gemiddelde geldt in de paardenwereld (of het BIT publiek, misschien is dat wel de achterliggende gedachte).
De keuze laat volgens mij niet optimaal zien wat bokt nu zo'n goede ontmoetingsplek maakt, en bijvoorbeeld anders dan het forum van de paardenkrant of horses.nl (beide zijn voor mij geen optie, omdat ze vooral gericht zijn op de reguliere ruiter, bokt heeft juist voor ieder wat wils, ook als je andere interesses hebt dan gemiddeld).

Het is zeker niet mijn bedoeling om ook maar iemand persoonlijk aan te vallen, maar ik zie simpelweg niet de meerwaarde van dit blad en wat mij betreft is het ook zeker geen PR middel wat de meerwaarde van bokt nu echt eens fijn in beeld brengt. En dat is gewoon een gemiste kans, hoe mooi het er ook allemaal uitziet, trouwens. Want de foto's waren bijvoorbeeld echt super.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:36

Roosch schreef:
Dribbel schreef:
Het is idd geschreven voor niet-bokkers die een Bit abonnement hebben of een Bit kopen, maar ook voor bokkers staan er interessante dingen in, zoals twee uitgelichte community's e.d. Als we de insteek van een voor bokkers geschreven magazine hadden genomen, dan kon het niet bij Bit uitgegeven worden, want dan was het onbegrijpelijk en niet interessant voor de Bit abonnees.

Dat had wel wat duidelijker naar buiten mogen komen bij het promoten van het magazine, als het aan mij lag.

Inderdaad. Als ik had geweten wat er in had gestaan had ik 'm niet los gekocht :n ik dacht ook dat het voor bokkers zelf interessant zou zijn (dat vind ik nu nogal tegenvallen :7 ). Vond ik wel een beetje jammer, had er toch iets meer van verwacht :j volgende keer misschien iets duidelijker brengen dat het meer om een (reclame)folder gaat dan een echt magazine. Maar goed, BIT is ook 1 bonk reclame :Y)

Snap overigens wel dat het voor niet-bokkers duidelijker is in deze vorm :) maar dan had 'ie hier op bokt wat minder verheerlijkt mogen worden als zijnde een echt 'magazine' :7

Marit schreef:
Ik vind het opzich niet slecht of iets, het is gewoon nogal verkeerd gebracht. Het klonk alsof het een magazine voor ons, bokkers, is om het 10 jarig bestaan te vieren. Dus vol leuke extra's en verhalen die wij bokkers herkennen. Echter is het puur een reclame folder, en niet voor ons bokkers, maar voor de niet-bokkers.
Ik vind dat dit naar voren gebracht had moeten worden. Het is een mooi 'magazine' en er staan leuke dingen in, maar een bokt-magazine speciaal voor de bokkers is dus niet, helaas.

Precies dit dus :j vind het een leuk blad namelijk, maar de verwachtingen lagen gewoon anders door wat er over verteld werd.

Delaja

Re: Bokt Magazine, wat vinden we ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:39

Hmm ook hier nog steeds niets...
En ik heb net even gecontroleerd, er is ook nog niks van mijn rekening geïncasseerd.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:42

Mensen die nog niets hebben ontvangen; doe eens rustig! Bijna elke post heeft vertraging vanwege de kerstpost. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:53

Mijn ene Bit magazine in Hilversum kwam pas van het weekend binnen, die in Wageningen viel pas vandaag op de deurmat. (Onverwacht, want ik heb hem al meerdere keren opgezegd bij Eisma omdat ik maar één abbonement hoef :+ :+ Klein foutje bij het inschrijven hehe.) Het duurt soms gewoon wat langer ;)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:34

Ben blij om te lezen dat het blad bij mensen in de smaak valt en vind het jammer dat anderen het idee hebben geld te hebben weggegooid. Als iets niet aan je verwachtingen voldoet dan is het niet relevant of het in elkaar geflanst is of dat er veel moeite in gestoken is. Dus dat ga ik niet als excuus opvoeren: Mochten we in de toekomst weer het idee krijgen om Bokt te vertalen naar papier, dan is wat Bart al eerder in dit topic geschreven heeft (het duidelijker zijn over verwachtingen) een heel groot leerpunt. Maar zo zijn we bij het maken van het magazine tegen een stuk meer leerpunten aangelopen. En bij een volgende keer, of dat nou bij een magazine is of bij een ander project, nemen we die punten mee.

We hebben een magazine gemaakt waarin we 10 jaar Bokt hebben beschreven in hoeverre dat mogelijk is, offline, in een beperkt aantal pagina’s. De geschiedenis van de site en wat ons bijzonder maakt: jullie. Hoe er kennis verspreid wordt, hoe veel mensen met elkaar delen en welke verhalen er in de afgelopen jaren voorbijgekomen zijn die ons speciaal zijn bijgebleven. Met ‘Oh ja!’ momenten voor mensen die veel op Bokt zitten en hopelijk ‘Goh, moet ik toch eens naar kijken’-momenten voor lezers die de site niet of nauwelijks kennen.

Als we daarin wat te veel doorgedraaid zijn en het overkomt als een “Wow Mike! Kijk eens hoe amazing Bokt is!”.... Tja. Dat wijt ik vooral aan ons eigen enthousiasme over de site ;) Wat dat betreft staan Bart en ik echt 100% achter onze editorial: wij vinden het ontzettend bijzonder dat zo veel mensen zo veel aan de site hebben. Of het nou is om wijzer te worden over paarden, nieuwe mensen te ontmoeten of een saaie kantoordag stuk te slaan. Wij zijn blij met de site, en dat is hopelijk terug te lezen in de artikelen - maar misschien had dat een tikje minder gemogen...

Dat het magazine niet ‘compleet’ is klopt: ook met twee of drie keer zoveel pagina’s was het niet gelukt om 1.500.000 topics samen te vatten of om alle disciplines en niches binnen de site recht te doen. We hebben er bijvoorbeeld twee communities uitgelicht, maar waar ‘SGW’ staat, kun je ook Western lezen, of ‘Trakehners’, afstammelingen van 007, kantoorbalers, VWO-afstudeerders, et cetera, et cetera. Wat in de brievenbus lag is onze keuze geweest, de verhalen waar wij (na een moeilijk keuzeproces) bladzijdes voor hadden om eens op papier te drukken. De rest van de verhalen zijn daarmee niet minder belangrijk en zijn nog steeds te lezen: hier op Bokt, daar is geen magazine voor nodig :) .

Voor de mensen die oprecht teleurgesteld zijn: doe voordat je het blad als kattenbakvulling gebruikt mee aan de prijsvraag. Zie het ‘weggegooide geld’ dan als lotprijs voor - van wat ik heb kunnen vinden - de meest uitgebreide prijsvraag/winactie in Nederland op paardengebied in de afgelopen paar jaar met (even nagevraagd bij Bart) op dit moment voor sommige prijzen nog een winkans van bijna 50% :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:37

Eline schreef:
Voor de mensen die oprecht teleurgesteld zijn: doe voordat je het blad als kattenbakvulling gebruikt mee aan de prijsvraag. Zie het ‘weggegooide geld’ dan als lotprijs voor - van wat ik heb kunnen vinden - de meest uitgebreide prijsvraag/winactie in Nederland op paardengebied in de afgelopen paar jaar met (even nagevraagd bij Bart) op dit moment voor sommige prijzen nog een winkans van bijna 50% :).

O:) Welke prijzen zijn dat precies, die met de winkans van 50%? :')

Oh edit: en natuurlijk bedankt voor de uitgebreide reactie. Op naar 25 jaar bokt met niet een magazine maar een heel boekwerk ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:41

Kattenbakvulling vind ik het niet, vind het verder een leuk blaadje, alleen het enige nadeel is dat mijn verwachtingen gewoon totaal anders waren omdat er een heel ander beeld werd geschept in het topic erover op bokt, ik had echt een magazine verwacht en geen 'folder'. Heb 'm verder met plezier gelezen hoor :j

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:51

Prijzen waarvan je het eigenlijk niet verwacht WW O:) En dat boekwerk... Gaan we over 13.5 jaar naar kijken.

En gelukkig Fiffil :)
(Maar hadden we een folder willen maken, had die er toch echt anders uitgezien ;) )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:54

Dat snap ik hoor, maar dat kwam vooral door het 'wervende' en de hoeveelheid reclame... wat ik overigens ook begrijp, zeker met een gratis tijdschrift ;) maar die reclame is ook een reden dat ik de BIT niet meer heb (ook omdat daar imo alleen nog maar korte artikeltjes met weinig diepgang in staan :7 ) dus het was voor mij toch wel een beetje een tegenvaller :j ik had gewoon iets anders verwacht :) Maar zonder die verwachtingen is het een prima leuk blaadje ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:28

Eline schreef:
Ben blij om te lezen dat het blad bij mensen in de smaak valt en vind het jammer dat anderen het idee hebben geld te hebben weggegooid. Als iets niet aan je verwachtingen voldoet dan is het niet relevant of het in elkaar geflanst is of dat er veel moeite in gestoken is. Dus dat ga ik niet als excuus opvoeren: Mochten we in de toekomst weer het idee krijgen om Bokt te vertalen naar papier, dan is wat Bart al eerder in dit topic geschreven heeft (het duidelijker zijn over verwachtingen) een heel groot leerpunt. Maar zo zijn we bij het maken van het magazine tegen een stuk meer leerpunten aangelopen. En bij een volgende keer, of dat nou bij een magazine is of bij een ander project, nemen we die punten mee.

Eline, bedankt voor je zéér uitgebreide reactie! Ik ben vooral blij met bovenstaande dikgedrukte zin. Niet om mijn gelijk te halen of zoiets, maar omdat ik daardoor het gevoel heb dat de minder enthousiaste gebruikers ook gehoord worden en precies wat jij zegt, we er niet persé blij mee hoeven te zijn ómdat er zoveel tijd en energie in zit.
Natuurlijk snap ik dat het heel teleurstellend is voor jullie als je na zoveel tijd en energie steken in een project, en je denkt iets héél erg leuks af te leveren, zoveel negatieve reacties krijgt! :j
Ik denk ook echt dat voor de meeste mensen die niet positief zijn geldt dat ze alleen teleurgesteld zijn omdat het blad niet is wat ze ervan verwacht hadden. Meegesleept in jullie enthousiasme hadden we wellicht wat te hoge verwachtingen en wellicht wat te weinig inzicht in de gang van zaken bij een dergelijke samenwerking om een realistisch beeld te hebben van wat we konden verwachten. Een leermoment voor beide kanten denk ik, en ik vind het fijn om te horen dat dat in ieder geval aan jullie kant ook zo meegenomen wordt.

Wil ik tenslotte nog aangeven dat ondanks dat het blad niet is wat ik ervan verwacht had, ik wel vind dat het blad als wat het wél is prima gelukt is. Het ziet er mooi uit, en is zeker uitnodigend voor mensen die Bokt niet (goed) kennen en eigenlijk ook best leuk voor echt fanatieke Bokkers, gewoon omdat het over Bokt gaat. Er zijn best veel mensen die niet op Bokt zitten maar er 'wel eens van gehoord hebben' en ik merk wel eens dat het daar niet altijd een evengoed imago heeft, omdat mensen er wel eens wat over horen maar niet goed weten wat het eigenlijk inhoud. Ik hoop dat jullie met dit blad een aantal van die mensen kunnen bereiken, zodat ook zij voortaan weten wát Bokt is en hopelijk ook net zo veel plezier aan Bokt kunnen gaan beleven als ik zelf al een aantal jaren doe!
Ik wil dus zeggen dat er m.i. niks mis is met het blad, slechts met de verwachtingen die er waren :) Los van die verwachtingen, wil ik jullie graag feliciteren met deze eerste Bokt op papier en hoop ik van harte dat deze eerlijke meningen jullie niet zullen weerhouden om in de toekomst een soortgelijke uitdaging aan te gaan! +:)+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:42

Precies wat ik ook bedoel, alleen dan iets uitgebreider opgeschreven :)) ik kan me ook best voorstellen dat het voor mensen die niet bekend zijn met bokt uitnodigend werkt om een keer een kijkje te komen nemen :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:52

WildWings schreef:
Eline schreef:

O:) Welke prijzen zijn dat precies, die met de winkans van 50%? :')

Oh edit: en natuurlijk bedankt voor de uitgebreide reactie. Op naar 25 jaar bokt met niet een magazine maar een heel boekwerk ;)

Dus de mensen die nog geen blad hebben ontvangen hebben nu nog maar een kans van 50% omdat de rest het al heeft kunnen invullen?

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:53

Ik vind het er leuk uitzien, inhoud is leuk maar je hebt het snel uit. Ik begrijp de kritieken, maar ik had niet echt verwachtingen gecreëerd voor mezelf dus dan kan het ook niet tegenvallen. Wel ben ik blij dat ik de bit erbij heb genomen, ik denk dat ik er toch anders tegenaan had gekeken als ik 3,50 voor alleen het bokt magazine had betaald :j Nu zie ik het voor mezelf eigenlijik meer als een extraatje. :P

Nikki__ schreef:
Dus de mensen die nog geen blad hebben ontvangen hebben nu nog maar een kans van 50% omdat de rest het al heeft kunnen invullen?

Lijkt me sterk, ze verloten pas als de inschrijftijd is verlopen lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door Marlinda op 19-12-11 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:55

Nikki__ schreef:

Volgens mij bedoeld Eline dat sommige prijzen nog zo 'weinig' zijn uitgekozen dat daar nog een grote winkans bij is, omdat er weinig mensen zijn om de prijs onder te verloten ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:55

Nikki__ schreef:

Lijkt mij dat iedereen dezelfde kans heeft op een bepaald onderdeel.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:58

Marlinda schreef:
Nikki__ schreef:

Lijkt me sterk, ze verloten pas als de inschrijftijd is verlopen lijkt mij.

Dan maar hopen dat ik hem heb voordat de inschrijf tijd is afgelopen :=

Maar wat ik wel gek vind is dat het nog niet van mijn rekening is afgeschreven...

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:04

Delaja schreef:
Dan maar hopen dat ik hem heb voordat de inschrijf tijd is afgelopen := .

Dat is in januari ergens geloof ik dus moet wel lukken denk ik :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:22

Ibbel schreef:
inclusief meest postende bokker

Owja? Volgens mij heb ik mijn leesbril nog niet opgezet, maar ik heb dat stukje niet kunnen vinden? :+

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:34

magda_90 schreef:
Ibbel schreef:

Owja? Volgens mij heb ik mijn leesbril nog niet opgezet, maar ik heb dat stukje niet kunnen vinden? :+
bokt feiten pagina 7 {:)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:35

magda_90 schreef:
Ibbel schreef:

Beter zoeken, er staat bij de weetjes echt in welke bokker de meeste posts heeft :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:37

WildWings schreef:
Volgens mij bedoeld Eline dat sommige prijzen nog zo 'weinig' zijn uitgekozen dat daar nog een grote winkans bij is, omdat er weinig mensen zijn om de prijs onder te verloten ;)

Dit inderdaad. Sommige prijzen zijn nog niet zo vaak gekozen. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 21:49

*meest postende bokker meld zich

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:50

Aaah ik wil ook meedoen aan de prijsvraag :\ maar heb m nog steeds niet :\