Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:50

fenja schreef:
Kom dan eens met goede oplossing al wat jullie doen is schreeuwen dat het niet goed gaat. maar met een oplossing komen ho maar

lees dan even de afgelopen 2 jaar terug op FZ voordat je zulke uitspraken doet want er zijn meer dan genoeg oplossingen aangedragen door de tijd heen

jij klaagt nu ook over ons.....zonder goede onderbouwing, want onze klachten zijn onderbouwd
is dat niet een beetje hetzelfde als wat jij loopt te roepen? ;)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:55

Wat FaberSmid geschreven heeft ben ik het volkomen mee eens.
Er zijn fouten gemaakt, dat is gewoon zo, maar men moet nu uit deze fouten leren, wanneer men dat niet doet dan word men ongeloofwaardig.
En fouten toegeven siert de mens, helaas de betroffen leden die bestraft zijn door ban´s enz...., worden een beetje moedeloos en alleen gelaten ondanks dat velen gewaarschuwd hebben dat het mooie forum Bokt ondergraven werd, wat hopelijk nooit gebeuren kan.
Wens een prettige Kerst en Shalom.

Cer

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:04

Meer dan genoeg oplossingen, is dat zo? Want vaak zijn het tegenstrijdige oplossingen.
Groep A wil dit, Groep B wil dat, en dan heb je uiteindelijk net niks...
Voor zo'n grote groep mensen is het heel moeilijk (zo niet ondoenlijk) om regels te verzinnen waar iedereen gelukkig mee is. Alleen denkt men vaak alleen in het eigen straatje.. En dan krijg je weer zure reacties.

Vaak staan de belangen en oplossingen lijnrecht tegenover elkaar, dat is wat het heel moeilijk maakt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:08

Cer, of de oplossingen uiteindelijk min of meer werkbaar of haalbaar zijn, is een ander verhaal. Punt is dat iemand roept dat we niks aandragen en dat dat gewoon onzin is.
Er zijn toch wel dingen aangedragen die niet totaal idioot te noemen zijn, waar misschien zelfs iets goed uit te halen is, maar als je daar geen reactie op krijgt of input, is het ook heel erg moeilijk om verder te denken, om daar op voort te breien.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:08

fenja schreef:
M_D_H schreef:
ik denk dat je essentie mist fenia ;)
je hebt er wel degelijk mee te maken ook al heb je geen problemen veroorzaakt...
het gaat namelijk over een forum waar wij actief op zijn, di wij leuk en gezellig vinden, en dat graag zo willen houden...
echter, als er zoveel achter de schermen gebeurd wat niet kan, waar wij niet mogen komen etc...
hoe betrouwbaar is het oordeel dan nog van de modjes?
de modjes zijn teveel betrokken geraakt bij bokt zelf, zijn te veel betrokken geraakt bij de bokkers...
en dat is een probleem geworden...
als de modjes minder betrokken zouden zijn bij de bokkers zou je niet wanneer er een ow uitgedeeld moet worden antwoorden krijgen als "ik durf niet" omdat ze diegen zo goed kennen ;)

de mids zijn teveel betrokken geraakt achter de schermen ;)
hoe eerlijk is hun oordeel nog, als ze achter de schermen mee discusseren, informatie door geven enz?
het zijn in feite gewoon modjes geworden waar je ook je bezwaar bij kunt aantekenen ;)
dat is nooit de bedoeling geweest van de modjes en de mids...

ik wil bokt houden zoals het is, een leuk forum, bedoelt om kennis te delen etc...
maar zelfs ik (terwijl ik pas een jaartje zit) merk dat het steeds meer veranderd...
de mensen die kennis hadden gaan weg, en daarvoor in de plaats komen pennys...
dat maakt niet uit, maar het zorgt er wel voor dat er steeds strenger gemod moet worden...
aangezien de penys steeds het bloed onder de nagels vandaan halen bj de bokkers met kennis... omdat ze eigenwijs zijn, en denken dat ze alles al weten...
maar... als er strenger gemod moet worden, moet er wel eerlijk gemod worden... en dat gebeurt niet meer...
de modjes hebben duidelijk gezegt dat he ze niet uitmaakt als bokt een pennyforum wordt...
een lekker vooruitzicht lijkt mij :?

maar goed, aar het dus over gaat:
nee, ik heb er in feite niks mee te maken, nee, de meeste hebber hier niks mee te maken...
maar is dat een reden om dan je ogen dicht te knijpen als je zoveel fout ziet gaan?
is dat dan de reden om het als een vervanmijnbedshow te behandelen??
NEE....!!!!!!
er zijn oorlogen begonnen om minder dan dit, er zijn forum en internetssites om minder kapot gegaan...

laten we nu, nu het nog kan, met zijn alle onze schouders er onder zetten, en van de fouten die gemaakt zijn onze lering trekken, en er voor zorgen dat die fouten NOOIT meer gemaakt kunnen worden...
en er met zijn alle voor zorgen dat bokt weer wordt zoals het was...
een leuk en gezellig paardenforum waar je kennis kunt vergaren!!

Hoe kan je tegen de moderators zeggen sorry jullie mogen niet meer bokken want anders krijg je vriendjespolitiek. Dat kan toch niet?
Je kan toch niet zomaar zeggen sorry je mag nu niets meer posten behalve voor politieagent spelen?

nee, als je niks wilt veranderen kun je dat idd niet zeggen nee...
maar het is wel mogelijk ;)
als de opzet van de modje en midjes nu eens anders wordt...
het modden en het midden wordt minder moeilijk, waardoor de opleiding niet zo lang meer duurt...
dan kun je het modden verplicht maken voor zeg maar 3 a 6 maanden? als je 18 jaar of ouder bent, en je bent langer als een jaar lid van bokt... dan komt er gewoon een moment dat je opgeroepen wordt om te modden of te midden...
in de tijd dat je dan een modje of een midje bent neem je geen deel aan bepaalde activiteiten op bokt...
hk mag b.v. wel, maar de forums waar snel relletjes ontstaan, daar mag je dan weer niet komen...
hierdoor creeer je 2 situaties:
ten eerste, krijg je niet snel antepathie voor iemand, maar ook niet snel sympathie, kortweg omdat je maar heel kort een modje of midje bent ;)
ten tweede, een nieuwe lichting mensen brengtn een nieuewe lichting ideeen... door steeds van modjes en midjes te veranderen, komen er ook steeds nieuwe ideeen, sommige ideeen die minder zijn als andere ideeen... hierdoor voorkom je dat je steeds maar weer in het oude patroon valt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:10

Eline schreef:
Even snel, ik ga zo eten dus kom later op de rest terug: er worden inderdaad berichten uit dit topic verwijderd als er gequote wordt uit berichten van moderators van achter de schermen. Die zijn nooit bedoeld om elders geplaatst te worden. Dat is nu wel gebeurd, maar dat betekent niet dat wij daar achter staan of verdere verspreiding goedkeuren.

En wanneer is later precies?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:11

_O- Echt, als ik verplicht zou worden opgeroepen om te modden haakte ik af. De dienstplicht herinvoeren... :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:11

Pucknew schreef:
En wanneer is later precies?

Dit zijn van die posts waar ik helemaal niet goed van zou worden als ik beheer zou zijn... Word je even op het matje geroepen zeg..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:13

Vind ik ook wat ongepast eigenlijk...

Anoniem

Tieneke schreef:
Cer, of de oplossingen uiteindelijk min of meer werkbaar of haalbaar zijn, is een ander verhaal. Punt is dat iemand roept dat we niks aandragen en dat dat gewoon onzin is.
Er zijn toch wel dingen aangedragen die niet totaal idioot te noemen zijn, waar misschien zelfs iets goed uit te halen is, maar als je daar geen reactie op krijgt of input, is het ook heel erg moeilijk om verder te denken, om daar op voort te breien.

Niks van aantrekken hoor, het is van haar ook maar een slag in de lucht. Het is natuurlijk ook veel logischer als de veroorzaker van de problemen ook over de oplossing nadenkt en niet alleen de gebruikers.

Cer, er is al eerder gezegd dat het niet om de regels zelf gaat, maar om de uitwerking ervan en de manier waarop deze worden 'gehandhaafd'.

Cer

Tieneke schreef:

Ik zou zo even niet weten of er gezegd wordt dat er niks aangedragen wordt.. maar ik denk (dat weet ik niet zeker) dat als je alle oplossingen bij elkaar zou nemen dat je heel veel tegenstrijdige dingen tegenkomt en dan kan ik me voorstellen dat het weer 'van tafel geveegd' wordt omdat het niets verbetert.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:19

Maar je zult toch ergens moeten beginnen, of wou je zo door blijven gaan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:19

Ik denk dat je mensen niet kunt verplichten om te gaan Modden, dat zou pas een hoop ellende geven :D
Verder vind ik het systeem van Anonieme Mods (nr 1, nr 2 etc) niet zo gek.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:23

ben benieuwd, het loopt al wat beter in het topic hier!
En er moet gewoon wat verandert worden..
en heus ik vermaak me hier ook nog wel hoor, maar ik schrok toch echt wel van dit topic en de gang van zaken!
Fouten maken is menselijk, Maar trek ze dan wel weer recht..
Ik las ook dat degene klanten hadden die "onterecht" gebot waren..
Daar gaat je goede naam zeg..
ik denk dat het voor deze mensen simpelweg alleen de excuses al op zijn plaats zijn...

Maar ga niet de ene wel voortrekken met eigenlijk geen straf en de andere wel met een bot!
wees dan zo dat het eerlijk gaat!

En over de bewijzen, als ze er daadwerkelijk zijn, speel dan ook open kaart! dat zou toch wel heel fijn wezen!

Dubbeldun: inderdaad, maar dan weet je ook niet waar je aan toe bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:25

Ik vind anoniem juist geen goed idee, juist het anonieme maakt internet vaak tot een enge plaats...

DDW1190

inderdaad, dat vind ik ook!

M_D_H

ik denk dat je daarmee juist een hoop problemen kunt oplossen ;)
daardoor creeer je meer begrip richting de modjes en midjes, aangezien iedereen het een keertje is geweest, of nog moet worden...
en je houd steeds nieuwe ideeen, omdat het steeds nieuwe mensen zijn...
daarnaast heb je minder last van oudere verzuurde modjes en midjes die sommige mensen zo goed kennen dat het naar vriendjespolitiek ruikt...
en je krijgt minder last van mee lopers...

tjah, dat het dan verplicht word is een nadeel, dat je dan ook mensen krijgt die geen modje of midje willen zijn is ook een nadeel...
maar het heeft veel meer voordelen dan nadelen ;)
en aangezien iedereen dit probleem opgelost wil zien...
moet ook iedereen een stukje inleveren wat diegene niet ingeleverd wil zien...
dat gebeurd nou eenmaal bij vernieuwingen...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:26

Lia_ schreef:
Ik vind anoniem juist geen goed idee, juist het anonieme maakt internet vaak tot een enge plaats...

precies!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:27

Ik denk dat het voor vriendjespolitiek ook niet uitmaakt of een mod al dan niet anoniem is. Want achter die naam zit nog steeds dezelfde mod...

@M_D_H, het is niet dat ik er per se iets op tegen zou hebben om mod of mid te zijn, maar in iwe zijn tijd moet ik dat gaan doen dan? Want tijd over heb ik echt alleen in de vakantie, hoor. En ik weet wel zeker dat ik niet de enige bokker ben voor wie dat geldt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:28

Zie hier, alleen al over 'anonieme' mods zijn de meningen verdeelt. Hoe kan je daar dan een regel uithalen? Laat staan over alles wat niet goed gaat, want dat is nogal niet wat als ik het zo begrijp?
Je doet altijd 1 groep tekort en die zou dan kunnen gaan morren dat 'het beleid niet klopt' omdat niet voor hun idee gekozen is...?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:29

nee dat begrijp ik blue_eyes, en dat is dan iets waar naar gekeken moet worden(geld ook voor mij met mijn tijd ;))
maar ik denk zeker dat het wel een oplossing zou kunnen zijn...

vooral omdat je daarmee wel redelijk de vriendjes politiek tegen kunt gaan...
ik bedoel maar, voor iemand zich echt als vriendje bij een modje of midje heeft ingewerkt is diegene toch al weer modje of midje af :P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:31

Cer, natuurlijk zijn de meningen verdeeld als je het hebt over specifieke zaken die er nu eigenlijk niet toe doen. Denk dat men eerst eens zou kunnen beginnen met het goed te maken met de personen die men nu al tekort heeft gedaan. Dat dat de eerste stap is.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:33

ja en nee tieneke...
ja dat zou de eerste stap moeten zijn, maar tegelijkertijd worden er naar meningen gevraagd voor de verbeteringen...
dus ook daar zou nu aangewerkt moeten worden...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:34

Zowel anonieme mods (ik wil graag weten met wie ik praat) als verplichte mods zie ik niet zitten.
Ik snap dat voor een aantal het vertrouwen geschaad is, maar moet je hier straks niet overheen stappen en (nieuwe) mods nieuwe kansen geven?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:37

MDH, klopt. Maar zoals ik een aantal posts eerder al zei, denk ik dat de veranderingen verregaand en echt structureel moeten zijn, buiten het straatje van hoofdmods-mods-mids denken. Je lost dit niet zomaar op door even andere mods aan te stellen, of mods anoniem maken of weet ik veel. Dat zijn eigenlijk details. Het moet dieper gaan.
Stef, dat laatste, heb je absoluut gelijk in. Maar lijkt me wel zo fair om gewoon (privé) een excuus aan te bieden en met een propere lei te beginnen. Daarom hoeven sancties nog niet teruggedraaid te worden, maar gewoon persoonlijk al toegeven dat er echt foute dingen gezegd zijn... Waarom is dat zo moeilijk? Zijn mensen het verleerd om zich te verontschuldigen?