Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:03

t1000 schreef:
Ja leuk verhaal allemaal, maar opvoeden doe je bepaalde mensen niet, en sommige kan je de mond gewoon niet snoeren. Accepteer dat en praat er om heen als het niet aan de discussie toe doet.

Discussie op de man af is helemaal niet verkeerd, maar als ik zie hoe het er ook hier in dit topic weer aan toe gaat kan ik niet anders zeggen dat hier ook weer zo'n lading hangt waarin iedereen elkaar zogenaamt weer even een lesje wil leren.

Als je de noodzaak ziet om als een bull terrier je overal in vast te bijten dan krijg je ook dit soort situaties. Leer gewoon eens over iets heen te lezen en niet overal stomweg op te reageren. Dit heeft niets meer met een goede discussie uit te staan, dit is meer elkaar aan de haren trekken, net zolang dat weer iemand uitbarst en we weer lekker verder kunnen gaan met stoken.

Actie = Reactie, begrijp dat nou eens, en als je je van te woren weet dat er al reactie op kan komen die je zelf niet eens wil horen, laat het dan AUB.

nou laat ik het zo zeggen. Het is niet algemeen geaccepteerd dat er dieren worden verzopen in een vangkist. En dat daar discussies op komen, dat kan je gewoon aan zien komen. Dat is geen kwestie van willen opvoeden, dat is een kwestie van gemiste opvoeding van betreffende persoon die dat doet.

Aan mods: dit was onderbouwd op deze manier zodat het duidelijk is dat je niet over bepaalde zaken heen kan lezen, ook al wil je het nog zo graag.

Nummus

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:03

Sorry m'n editje kwam er wat laat in. :+ Het gaat snel hier.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:04

Nemurin schreef:
Trouwens Ceriadwen als je zo gebrand bent op het antwoord op de vraag die je Bart stelde, pb hem dan.

Nee, want het is een openbare vraag, waar een hoop bokkers bij gediend zijn om het antwoord ook van te kunnen lezen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:05

Mag ik dan bij deze vaststellen dat het je gedeeltelijk wel om het antwoord gaat, maar gedeeltelijk ook om een reactie uit te lokken van Bart? Als het je puur om het antwoord ging volstond een pb ook wel, lijkt me zo.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:06

t1000 schreef:
Actie = Reactie, begrijp dat nou eens, en als je je van te woren weet dat er al reactie op kan komen die je zelf niet eens wil horen, laat het dan AUB.

Helemaal waar, maar als de actie er is en we willen reageren, dan mag het niet??

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:07

Alle berichten na twee jaar automatisch verwijderen zou ik heel erg jammer vinden. Dan maar een knopje zodat je dat tegen die tijd zelf kunt doen (of op gast zetten).
Ik heb niets gepost waarvan ik spijt heb... En ik zit hier ook al weer een hele tijd.

Verder denk ik dat als iedereen hier gewoon rustig blijft er eerder actie ondernomen zal worden.
Als ik naar mezelf kijk op mijn werk, hoe harder mensen tegen me schreeuwen of hoe meer druk ze zetten hoe zachter ik ga lopen :+
Blijven ze aardig (en vooral redelijk) loop ik ook hard...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:07

Vanuit jou gezien is het een actie van de mods misschien, maar als je dan vanuit de mods gaat kijken is het waarschijnlijk een reactie van hen op iets anders.
Dus waar is het begin?

Beetje kip-ei verhaal. Daarom. Kom elkaar allemaal eens tegemoet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:09

Volgens mij gaat de insteek van dit topic weer helemaal verloren....namelijk ter discussie stellen hoe je een account of berichten kan verwijderen.

Ceriadwen; ik kan me voostellen dat dit je hoog zit, ik heb ooit zelf een soort gelijk topic gestart.
[FZ] Steeds weer terugkerende vervelende reacties op BB(katten)
Mss is het een idee om een open en goed nieuw onderbouwd topic hierover te openen zonder verdere verwijzingen naar wie dan ook?
Ik vind dat wel een goed idee, dan kunnen we hier de discussie weer verder oppakken en ontopic gaan.

Daantje

Ceriadwen schreef:
Nemurin schreef:
Trouwens Ceriadwen als je zo gebrand bent op het antwoord op de vraag die je Bart stelde, pb hem dan.

Nee, want het is een openbare vraag, waar een hoop bokkers bij gediend zijn om het antwoord ook van te kunnen lezen.

Het enige wat ik van jou zo kan zeggen is dat ik je een erge onruststoker vind.
Waarheid boven tafel willen hebben is prima, maar afentoe :=

Alles maar verwijderen na 2 jaar vind ik zonde want er staat heel veel nuttigs op dit forum.
Vaak nog leuke dingen om terug telezen ook, vind wel dat je je account moet kunnen omzetten als je niet meer wilt etc :)

t1000

@Ceriadwen begrijp het, zat ook raar te kijken toen dat op het forum voorbij kwam.

Heb toen maar besloten om me er bewust buiten te houden, dat soort aangelegenheden is enkel als doel om reacties uit te lokken. Als dat soort topics direct in de kiem worden gesmoord dan zou t een stuk beter zijn gegaan.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:12

Ik denk dat de rust weer terug keert wanneer iedereen het gevoel heeft dat alle regels voor ons allemaal hetzelfde zijn. Dat is wat je in grote lijnen een beetje kunt terug vinden in dit topic.

Ik vind het jammer dat mijn bericht is verwijderd. Ja het was een persoonlijke post die wat negatief was naar een medebokker maar ik draaide er niet om heen. De posts met een dubbele boodschap welke op de grens zijn, worden niet aangepakt omdat je niet altijd duidelijk je vinger erop kunt leggen. Dat is erg jammer.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:14

Nemurin schreef:
Mag ik dan bij deze vaststellen dat het je gedeeltelijk wel om het antwoord gaat, maar gedeeltelijk ook om een reactie uit te lokken van Bart? Als het je puur om het antwoord ging volstond een pb ook wel, lijkt me zo.

Nee dat mag je niet. Want het gaat hierom verschillende zaken bijeen.

Het een waar nogal vreemd word gegumd. Het andere naar bart.. ik heb het hem al meerdere keren gevraagd. Niet onvriendelijk. Gewoon gevraagd om uitleg. Als dta niet komt..tsja.. ben de enige niet die het weten wil hoor.

En wil het prima tegemoet komen, wil er over mailen, wil er over bellen, ben niet boos verder.. al lijkt dat misschien zo. Maar zou wel graag willen dat er nu eens eerlijk en onderbouwd gezegd word hoe of wat.

Maar ik word een beetje flauw van de nietszeggende ontwijkende antwoorden.

Ik banketstaaf ook niet omde brij heen, vind dat zij dat ook nietmoeten doen. maar wil het graag uitgelegd hebben. Doe maar of ik dom ben, gebruik Jip en Janneke taal... prima.. maar LEG het UIT.

Dat idiote gedoe en verstoppertje spelen is nou wel s mooi geweest.

@ Lobke,

Dat mag jij vinden. Dat is jouw recht, en ik zou misschien ook op die manier naar iemand kijken. Maar vergeet niet dat ik ook al zegt mijn account van niet wel al 10 jaar op Bokt zit. ( Heb ooit eens een andere inlog gehad.. daarna werd Bokt zoals het nu is, en ben ik 5 jaar weggebleven, niet echt weggebleven maar heb nooit meer ingelogd onder de noemer dankan ik ook niks verkeerds zeggen). Dus geen idee meer hoe of wat mijn accountnaam en ww waren dus maar een nieuwe gemaakt.

Maar je moet denk ik ook proberen te begrijpen dat iets dat vroeger zeer veel potentie had, waar ik onnoemelijk plezier in heb gehad, en nog steeds heb hoor, wat vroeger een recht door zee forum was, nu een kleuterschool is geworden en een broedplaats voor misplaatste grappen. Zoals dat ene wat ik niet meer letterlijk zal uittikken hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:16

t1000 schreef:
@Ceriadwen begrijp het, zat ook raar te kijken toen dat op het forum voorbij kwam.

Heb toen maar besloten om me er bewust buiten te houden, dat soort aangelegenheden is enkel als doel om reacties uit te lokken. Als dat soort topics direct in de kiem worden gesmoord dan zou t een stuk beter zijn gegaan.

Waar stond je raar van te kijken?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:18

Ceriadwen: ik hoop dat je je bewust bent van het feit dat iets op vele manieren uitlokkend gevraagd kan worden. Ook als de boventoon beleefd is, kan de ondertoon nog beschuldigend zijn. Ik ben zo te zien niet de enige die dit bij jou ziet gebeuren.

Om het even over niet om de brij heen banketstaaf te hebben.

Dat gummen, tja, ben ik ook geen fan van, en het zou de mods ook beter staan als ze gewoon duidelijk antwoord gaven, zeker. Maar dat gebeurt nu eenmaal niet. Misschien kun je in een pb vragen of hij het algemene antwoord ergens openbaar wil posten. Als je dat netjes vraagt, kan Bart niet weigeren. Zoals iemand anders hier al zei, als iemand redelijk en beleefd tegen me doet ga ik wel harder voor ze lopen. Als iemand tegen me gaat schreeuwen, ga ik langzamer.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:21

Nou geloofniet dat toen ik aan Bart vroeg, waarom de slotjes zo snel er op gingen. Waarom dat was en dat ikd at niet begreep dat dat heel uitlokkend was. Indien ja, dan is het een ( ben rotterdams he.. wij noemen dat als volgt) heel klein pikkie waar ik op ben gaan staan.

Je kan dingen ook standaard verkeerd willen lezen.
Bijvoorbeeld als je geconfronteerd word met dingen die je eigenlijk niet weten wil, dan kan het al snel als lastig worden betiteld.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:24

Standaard dingen verkeerd willen lezen is sowieso ook een syndroom hier op Bokt. :=
Ik heb eens even gekeken, en ik denk niet dat ik het verkeerd heb. Je komt wat rellerig over op het moment. Ik zeg niet dat je dat standaard doet en ik zeg ook niet dat je het nu bewust doet, dat mag je allemaal zelf uitzoeken want dat is mijn probleem ook niet.

Sowieso opmerkingen als kleine pikkies waar je op bent gaan staan... is dat nou respectvol, om zoiets al aan te nemen zonder dat de ander heeft gereageerd?

Nee, sorry.
Hier geldt toch echt "wat je zegt ben je zelf".

De slotjes gaan er inderdaad snel op, maar ik denk niet dat daar nog wat over gezegd gaat worden.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:31

Dat is dan net hoe je zoiets gewend bent. Hier is dat heel normaal om zoiets te zeggen en dus word dat ook opgepakt als nou nou beetje kort door de bocht. M.a.w. Jammer dat iemand weg loopt voor zijn verantwoordelijkheden door nietszeggende antwoorden te geven. Dit is het gevoel dat het bij mij oproept trouwens he. Dat een ander er iets heel zinnigs uit haalt, prima, maar de logica ontgaat mij TOTAAL.

http://host-82-161-230-94.luxitude.net/forums/viewtopic.php?f=25&t=1399313&&start=100&sid=33075f855cfe19e3e6c048c447e4a2c4

Mijn post staat bijna onderaan. Nou vind het prima als dat als aanval word gezien, maar vind het ook wel jammer dat er OVERAL dan een korrel zout op moet worden gelegd. En erg jammer dat er nog altijd nietszeggende antwoorden komen vanuit het beheer. Vind dat als je de titel en de eer wil dragen, je de pluim inje derriere moet verdienen. En die pluim kan ik hier serieus niet uitdelen.

Maar prima. Ik ga lekke rmijn honden uitlaten. Ik zie vanzelf wel iedereen op Geit verschijnen en ik blijf lekker in mijn HK banketstaaf over Bossche bollen :D

Nemurin schreef:
Standaard dingen verkeerd willen lezen is sowieso ook een syndroom hier op Bokt. :=
Ik heb eens even gekeken, en ik denk niet dat ik het verkeerd heb. Je komt wat rellerig over op het moment. Ik zeg niet dat je dat standaard doet en ik zeg ook niet dat je het nu bewust doet, dat mag je allemaal zelf uitzoeken want dat is mijn probleem ook niet.

Sowieso opmerkingen als kleine pikkies waar je op bent gaan staan... is dat nou respectvol, om zoiets al aan te nemen zonder dat de ander heeft gereageerd?

Nee, sorry.
Hier geldt toch echt "wat je zegt ben je zelf".

De slotjes gaan er inderdaad snel op, maar ik denk niet dat daar nog wat over gezegd gaat worden.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 15-12-10 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:34

Kijk en dat is nou de eer aan jezelf houden. ;) Als iedereen dat nou deed.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:36

Nemurin schreef:
Kijk en dat is nou de eer aan jezelf houden. ;) Als iedereen dat nou deed.

Tot ze gaan vertellen dat ze katten verzuipen, mag ik dan wel iets zeggen? :D

En nu ben ik echt weg.. al willen ze denk ik niet meer, liggen alle 3 te snurken nu.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:45

Succes met je honden overeind krijgen dan. :+

Als ze vertellen dat ze katten verzuipen mag je zeggen dat je het daar niet mee eens bent, tuurlijk. Als je dan een grote bek krijgt - nou ja, dan heb je het in ieder geval gezegd.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 00:17

Ik zat nog even te denken....

Het anonimiseren van berichten na bv 2 jr heeft wel tot gevolg dat, wanneer je iets zoekt via de zoekfunctie, je een gebruiker niet meer een pb kunt sturen omtrent een oudere reactie/ervaring.
Dat is dan wel weer jammer.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 00:22

Goed punt Sjoert :) Aan veel (alle?) voorgedragen opties kleven wel weer nadelen, maar ik blijf vinden dat een gebruiker het recht moet hebben (da's volgens de wet immers ook zo) zijn posts te verwijderen om wat voor reden dan ook (en dus niet toestemming/goedkeuring van een mod daar voor nodig hebben). En het lijkt mij het meest praktische als leden daar zelf de verantwoordelijkheid voor hebben. Bvb na twee jaar het knopje "wijzig" (inhoud of gebruikersnaam naar 'gast') of" verwijder" dit bericht.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 00:23

Ja overal zit een nadeel aan en dat is natuurlijk het lastigste, er is geen ideale manier... :+ Maar het verwijderen van oude posts moet toch tot op zekere hoogte mogelijk zijn?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 00:26

Heino schreef:
En het lijkt mij het meest praktische als leden daar zelf de verantwoordelijkheid voor hebben. Bvb na twee jaar het knopje "wijzig" (inhoud of gebruikersnaam naar 'gast') of" verwijder" dit bericht.

Dat zou fijn zijn idd. Zo kan iedereen, eenvoudig, naar eigen inzicht wijzigen.

Ik heb het al eerder gezegd maar ik zou het echt jammer vinden als mijn oude posts weg zijn. :)

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 00:33

Ik vind zelf de mogelijkheid hebben over wat je met je berichten doet en je oude eventueel zelf kunnen verwijderen nog wel de beste optie.
Je moet gewoon de mogelijkheid hebben al je berichten te verwijderen of er daardoor nou gaten in discussies vallen of niet. Daar heeft de wet ter bescherming van persoonsgegevens lak aan.