Mireille schreef:Siets schreef:Maarja, als je dan de vergelijking gaat maken met een bedrijf, zijn wij de klanten.
Ik kan me niet indenken dat Albert Heijn in de winkel om gaat roepen waarom de
manager is ontslagen...
Mooi vergelijk.
easygoing; Bokt is zeker wel een bedrijf. We hebben een eigenaar, we hebben een plan en we hebben medewerkers (welles waar vrijwilligers).
Het is ook nodig om in de gedachtegang van een bedrijf bezig te zijn. Bokt is bedoeld voor informatie en gezelligheid, maar bij een bedrijf hoort ook een stukje zakelijkheid. En zonder die zakelijkheid had Bokt nooit zo lang kunnen bestaan en hadden we met z'n allen nooit zo veel berichten kunnen plaatsen. Bokt is inmiddels véél meer dan koetjes en kalfjes.
En dat stukje 'bedrijf' uit zich in heel veel dingen. Even als bijvoorbeeld communicatie naar gebruikers, die we gewoon zo goed en zo zakelijk netjes mogelijk proberen op te pakken. Net als in deze situatie, het niet uiten van details is niets meer dan een zakelijk iets, gebaseerd op realistische normen en waarden.
Als er bedrijven bij zijn waarbij wel open en bloot dingen worden besproken, ook wanneer dat in het nadeel van de huidige werknemers of in het nadeel van de vertrokken/ontslagen ex-collega, dan is dat natuurlijk de keus van dat bedrijf. En het zal ongetwijfeld voorkomen, maar er zijn ook veel bedrijven waarbij er niet over wordt gesproken. En voor mij persoonlijk is dat toch de meest nette manier om met dat soort situaties om te gaan.
En de gebruiker hier is dan de klant?
Dan mag er toch wel even gekeken worden naar het feit hoe er met de klanten omgegaan wordt. Als ik voor een jas 20 euo moet betalen, vind ik het wel fijn als de andere klant dat ook moet en niet maar 15 euro voor eenzelfde artikel hoeft neer te leggen. Zo zie ik het ook met de bans en openheid hier. Het beheer kiest ervoor om het beleid op een bepaalde manier uit te voeren, en daarbij gebeuren er dus kennelijk dingen die als oneerlijk worden gezien/zijn. Laat je daar dan de marktwerking op los dan zullen er klanten verdwijnen. Hoeveel is niet te zeggen natuurlijk.