Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:49

lesilla schreef:
Laten we gewoon verder gaan op hoe we bokt kunnen verbeteren als gebruiker, en niet de kans tot gerel geven... :)

Prima, gaan jullie dat doen, ga ik lekker paardrijden, het is tenslotte veel te mooi weer om binnen te zitten 8-)
Veel plezier nog de rest van de dag en met dit topic :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:50

RedPassion schreef:
Hartstikke fijn dat ik je een lach heb kunnen bezorgen Lia. :+ Heb je misschien nog een constructieve bijdrage? Ik doe mijn best, maar als het niet van twee kanten komt gaat het natuurlijk nooit lukken om moderators en gebruikers meer op één lijn te krijgen.

Laten we dit eens iets algemener trekken. Dit forum staat in de buitenwereld bekend als een forum vol met niet-weters die hun onkunde op een behoorlijk asociale breed verspreiden (zie foto-forums voor voorbeelden). Het staat bekend als een forum waar je als goedwillende deelnemer het risico loopt dat je virtuele kop afgehakt wordt door een stelletje ongemanierde pubers (ook hier gaan de foto-forums aan de leiding). Dit forum staat dus bekend als een puberforum met een sterke achterbuurt uitstraling. Een andere veel gehoorde klacht is dat er moedwillig getreiterd wordt en er hetzes ontstaan tegen mensen die daar niet echt aanleiding toe hebben gegeven. Het schijnt dus dat er een brede laag gebruikers op dit forum rondwaart dat dit soort dingen voor de lol doet, lekker je medeforummer de tent uit treiteren. Het zou misschien een idee zijn als het hoge gebruikers aantal niet zo verheiligd zou worden en de mensen die deze sfeer naar dit forum brengen gewoon geweerd worden, eraf met die lui.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:57

Lovely schreef:
Laten we dit eens iets algemener trekken. Dit forum staat in de buitenwereld bekend als een forum vol met niet-weters die hun onkunde op een behoorlijk asociale breed verspreiden (zie foto-forums voor voorbeelden). Het staat bekend als een forum waar je als goedwillende deelnemer het risico loopt dat je virtuele kop afgehakt wordt door een stelletje ongemanierde pubers (ook hier gaan de foto-forums aan de leiding). Dit forum staat dus bekend als een puberforum met een sterke achterbuurt uitstraling.

Maar hoe zou jij dit gedeelte 'opgelost' willen zien worden? Heb je ideeën? Ik merk wel dat er in de Informatieve tabbladen gewoon veel onwaarheden gepost worden. Maar wat doe je daaraan? Berichten verwijderen? Nou daar zijn een hoop mensen ook niet voor.. Gebruikers aanspreken?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:58

Lovely schreef:
RedPassion schreef:
Hartstikke fijn dat ik je een lach heb kunnen bezorgen Lia. :+ Heb je misschien nog een constructieve bijdrage? Ik doe mijn best, maar als het niet van twee kanten komt gaat het natuurlijk nooit lukken om moderators en gebruikers meer op één lijn te krijgen.

Laten we dit eens iets algemener trekken. Dit forum staat in de buitenwereld bekend als een forum vol met niet-weters die hun onkunde op een behoorlijk asociale breed verspreiden (zie foto-forums voor voorbeelden). Het staat bekend als een forum waar je als goedwillende deelnemer het risico loopt dat je virtuele kop afgehakt wordt door een stelletje ongemanierde pubers (ook hier gaan de foto-forums aan de leiding). Dit forum staat dus bekend als een puberforum met een sterke achterbuurt uitstraling. Een andere veel gehoorde klacht is dat er moedwillig getreiterd wordt en er hetzes ontstaan tegen mensen die daar niet echt aanleiding toe hebben gegeven. Het schijnt dus dat er een brede laag gebruikers op dit forum rondwaart dat dit soort dingen voor de lol doet, lekker je medeforummer de tent uit treiteren. Het zou misschien een idee zijn als het hoge gebruikers aantal niet zo verheiligd zou worden en de mensen die deze sfeer naar dit forum brengen gewoon geweerd worden, eraf met die lui.

Vind het ook altijd spijtig dat er mensen zijn die er zoveel plezier in hebben om andere te treiteren, en nog meer mensen die er plezier in hebben om dat te zien. Zoals bovenstaande vind ik bijna een voorbeeld van.
Maar daar kan je niet om denk ik, is gewoon een waarde norm verlies dat je in de echte wereld ook terugvind.

Verder staat bekend vind ik altijd een slecht iets, mensen gaan dan direct alles zien wat in dat idee past. En vaak nog naar gedragen omdat dit het heersend idee is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:04

Iris82 schreef:
Ik merk wel dat er in de Informatieve tabbladen gewoon veel onwaarheden gepost worden. Maar wat doe je daaraan? Berichten verwijderen? Nou daar zijn een hoop mensen ook niet voor.. Gebruikers aanspreken?

Dat lost zich vanzelf wel op, juist het overreguleren werkt irritatie op.
Voorbeeld, er wordt gevraagd wat sterker is voor een rijlaars kalfsleer of rundleer en een gebruiker antwoord dat kalfsleer echt veel sterker is dan rundleer.
Dit antwoord wordt direct gecorrigeerd door vele andere gebruikers dus waarom ingrijpen???
[RUI] Lederen rijlaars, kalfsleder of rundleder?
Waar het hier vaak fout gaat zit in het feit dat een hoop gebruikers gewoon niet verder lezen en er bij sommigen begrijpend lezen al helemaal niet bij is.
Niet iedereen is in staat om uit verschillende antwoorden een bruikbaar antwoord te destilleren, moet je daarom dan een heel forum gaan aanpassen en overreguleren????

Anoniem

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:09

Lesilla, ik schrijf alleen op wat ik constateer en ik denk dat je uit mijn post best kan halen dat ik het spijtig vind dat een forum met zoveel mogelijkheden zo misbruikt wordt door een grote groep gebruikers.

Iris, harder bannen op users die zich asociaal gedragen, je haalt het achterbuurtgespuis er zo uit.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:12

Lia_ schreef:
Waar het hier vaak fout gaat zit in het feit dat een hoop gebruikers gewoon niet verder lezen en er bij sommigen begrijpend lezen al helemaal niet bij is.

Dat is inderdaad een goed voorbeeld van een topic dat zichzelf reguleert. Maar dat gebeurt dus blijkbaar niet altijd. Soms gaat gebruikers pagina's lang door over iets 'onbenulligs' of iets niet relevants waarbij totaal voorbij gegaan wordt aan de startpost van de TS. Dat werkt ook in de hand dat mensen met kennis het niet meer leuk vinden om te reageren want naar 'zinnige adviezen' wordt niet geluisterd of ze worden ondergesneeuwd door roepers (om ze zo maar even te noemen) die enkel lezen wat ze willen lezen. En ik ben benieuwd of 'men' of eigenlijk jullie dus :+ vinden dat daar iets mee gedaan zou moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:15

Iris, inderdaad, er zijn genoeg gebruikers die wel wat te melden hebben en die dus door die onbenulllen ondergesneeuwd of soms gewoon weggebonjourd worden. Daar kan je iets mee doen, maar dan is het noodzakelijk om onderscheid te gaan maken tussen wat de een te melden heeft en wat de ander zegt en daar dan nog een sausje overheen van de smaak van de doorgaans nog-niet-zo-ervaren-want-jonge mod en er ligt een ander probleem op de loer wat je zelf wel een beetje kunt invullen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:23

Lovely schreef:
Lesilla, ik schrijf alleen op wat ik constateer en ik denk dat je uit mijn post best kan halen dat ik het spijtig vind dat een forum met zoveel mogelijkheden zo misbruikt wordt door een grote groep gebruikers.

Iris, harder bannen op users die zich asociaal gedragen, je haalt het achterbuurtgespuis er zo uit.

Bedoelde alleen dat ik het eens was hoor :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:33

Uhh, ja daar kan ik me vanalles bij voorstellen waar ik weinig interesse in heb... :+

Goed, even BOT (back on topic): Het puberspeelparadijs.
In sommige topics bij Informatief is het dus niet zo informatief. Het is lastig om daar wat aan te doen, omdat iedereen zijn mening moet kunnen uiten zolang deze binnen de Boktregels geuit wordt. Er zijn al ideeën geopperd maar vooralsnog niets ontzettend concreets wat ook zeer uitvoerbaar is en vooral, waar de algemene sfeer en tendens beter van wordt op de infotabbladen.

Strenger modereren zou een crime zijn omdat je dan continu mensen monddood maakt en niets anders doet dan verwijderen. En dat is juist het laatste wat men wil. Enkel reacties geven met bronvermelding werkt ook niet omdat juist de persoonlijke ervaring een waardevolle bijdragen geven.

Wat ik wel al tijden in gedachte heb om eens voor te stellen, is dat er onderbouwd moet worden waarom je iets vindt op Informatief. In bijvoorbeeld een topic als: 'Aan welke kant hangt jouw teugellus?' krijg je van die reacties als 'links'. En dat moet dan een informatief topic zijn? Maar ik denk ook dat dit weer een enorme berg modereerwerk met zich meebrengt (zie HAW) omdat gebruikers moeten leren dat ze hun mening moeten onderbouwen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:35

RedPassion schreef:
Maar de sfeer wordt toch echt bepaald door alle gebruikers samen. Op een forum met zoveel gebruikers als Bokt heeft lijkt het mij echt onmogelijk dat een groep van <50 moderators sfeerbepalend is.

Tsja, dat is een beetje het punt he, dat het modteam zichzelf graag voorhoudt dat ze niets kunnen doen. Maar het is onzin. Het modteam heeft heel veel invloed op de sfeer. Niet alleen omdat jullie monknopjes hebben, maar omdat mensen (net als paarden wat dat betreft) toch de neiging hebben om af te gaan op leiders. Als het modteam, zoals het zou horen, de leiding zou nemen, door het goede voorbeeld, door duidelijk een richting te nemen, door uit te stralen dat je betrokken bent bij hoe het gaat op het forum dan kun je heel, heel veel bereiken.

Maar wijzen naar de gebruikers is natuurlijk wel veel makkelijker :j

Citaat:
Zoals uit de uitslag van de enquete wel is gebleken zijn de meningen over al dan niet strenger modden ontzettend verdeeld.

Zoals ik in dat topic ook al schreef: dat is niet zo tegenstrijdig als het lijkt. Het modteam (en helaas ook veel gebruikers) denken dat je alleen maar kunt modden door negatieve dingen te doen: ow's opleggen, groene opmerkingen plaatsen, slotjes, berichten verwijderen. Die methoden roepen uiteraard veel weerstand op - vooral als je als modteam maar af en toe dat soort dingen doet maar niet navolgt, en groene opmerkingen dus regelmatig volstrekt negeerbaar zijn (heel veel dreigementen van "als ik nu nog ... dan gaat het topic op slot / volgen er ow's" worden helemaal niet uitgevoerd). Je ziet het met dieren: hoe inconsequenter je bent, hoe groter de weerstand tegen been of andere correcties. Je ziet het met kinderen - hoe inconsequenter de ouders, hoe sneller de kinderen zullen roepen dat hun ouders te streng zijn. Je ziet het dus ook op fora: hoe inconsequenter de mods, hoe meer weerstand er ontstaat als er eindelijk eens wel ingegrepen wordt.

Citaat:
We nemen de kritiek serieus en proberen er concreet iets mee te gaan doen.

Misschien moeten jullie ophouden met 'proberen' en het daadwerkelijk 'doen'? Geprobeerd wordt het al 5 jaar. Maar het mondt nog steeds elke keer uit in excuses waarom het niet kan, waarom het niet aan de mods ligt, waarom jullie ook maar het slachtoffer zijn van de gebruikers... Vind je het gek dat mensen jullie ingrijpen niet serieus nemen als je er zelf niet eens echt in gelooft? Dat straalt jouw verhaal namelijk uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:37

Iris, je kunt je ook afvragen wat er interessant is aan de vraag aan welke kant iemand de teugellus heeft hangen en omdat je al kan voorspellen dat het geen topic wordt met hoge informatiewaarde, kun je het ook gewoon sluiten.

Strenger modereren en het verwijderen van nutteloze users die alleen maar vervelend zijn, lijkt me juist wel iets wat je moet willen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:40

Shadow0 schreef:
Zoals ik in dat topic ook al schreef: dat is niet zo tegenstrijdig als het lijkt. Het modteam (en helaas ook veel gebruikers) denken dat je alleen maar kunt modden door negatieve dingen te doen:

Heb jij een idee hoe je dat op een andere manier aan kan pakken? Door mods zelf actiever te posten in topics en daardoor op een bepaalde manier die uitstraling te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:41

Shadow, ik denk niet dat de mods leidend zijn op dit forum, er zitten niet echt mensen bij die een leidende rol kunnen vervullen en daarmee een zeker aanzien zouden kunnen verwerven bij de users. Ze zijn namelijk vaak te jong en missen dus brede ervaring en ondergrond (niet alleen met paarden, maar ook in het leidend zijn en je plek in de sociale omgeving) en bovendien zijn ze veelal te gekleurd.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:46

Ik heb laatst een klacht neergelegd bij het beheer van Bokt, ik heb ruim 2 weken moeten wachten op reactie... ook erg kwalijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:48

Ja maar ja tientallen duizenden gebruikers, heel veel werk en de mods/beheer hebben ook nog een leven... Die riedel bla die bla die bla.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:03

Iris82 schreef:
Maar hoe zou jij dit gedeelte 'opgelost' willen zien worden? Heb je ideeën? Ik merk wel dat er in de Informatieve tabbladen gewoon veel onwaarheden gepost worden. Maar wat doe je daaraan? Berichten verwijderen? Nou daar zijn een hoop mensen ook niet voor.. Gebruikers aanspreken?

Wonderlijk hoe jullie blijven hangen in de negatieve maatregelen.

Wat je eraan kunt doen.

Allereerst, de belangrijkste stap, de stap die nog nooit gezet is: duidelijk beslissen dat jullie het NIET willen hebben. Let op: dit gaat om een houding. Het gaat niet om regels, of consequenties, het is alleen een besluit: wij willen, als forum, niet dat het vol komt te staan met allerlei onzin.

Geen mitsen, geen maren, geen 'jamaar het lukt toch niet' of 'jamaar dat vinden sommige gebruikers niet leuk'. Beslis dat je het niet meer wilt hebben.

Daarna is de volgende stap: meelezen en weten waar het over gaat.

De derde stap is het reageren. Pas hier zou je als mod iets doen, en dat begint zonder hulken of verwijderen of ow's.

Als de eerste reageert met onzin terwijl het goede antwoord al gegeven is, dan kun je daar naar terugverwijzen. ("Pietje schreef in _link_ dat het anders is, kun je een bron geven waaruit blijkt dat dat fout is?" , of als iemand zegt "ik denk dat..." dan kun je daar op in gaan met "het is handiger om hier alleen correcte informatie te plaatsen. Het geven van vermoedens werkt alleen maar verwarrend.")
Is het goede antwoord nog niet gegeven, dan kun je dat geven. Maar meestal zal een gewone gebruiker dat al doen. Foute informatie wordt vaak genoeg gecorrigeerd - het probleem is meer dat je daarna vaak nog 15 mensen langs krijgt die een topic binnenvallen zonder ook maar iets te lezen.

Daarom reageer je pas op de volgende gebruikers wat strenger. De tweede gebruiker die reageert met hetzelfde fabeltje kun je verzoeken het topic te lezen, en geen reactie te plaatsen tenzij die nieuwe informatie toevoegt. Het plaatsen van vermoedens of onjuistheden wordt niet op prijs gesteld.

Bij de derde gebruiker kun je er een echtere modopmerking van maken: 'het is niet de bedoeling om steeds maar weer reacties te herhalen, zeker niet als die reacties onjuiste informatie bevatten. Lees voor je reageert eerst het topic. Berichten die alleen maar bestaan uit herhalingen van wat al eerder gezegd is zullen worden verwijderd'
En dat laatste - dat doe je dan ook. Binnen een paar uur bij voorkeur.

Zouden mensen dan nog steeds door blijven gaan, dan zouden er langzamerhand ow's in zicht kunnen komen, maar niet vanwege het plaatsen van onjuiste informatie, maar van het stelselmatig negeren van modaanwijzingen.

Doe dat een tijdje, en de mensen met correcte informatie voelen zich gewaardeerd, en mensen die alleen maar hun 'mening' willen geven over iets waar een mening niet ter zake doet (namelijk feitelijke informatie) krijgen meer dan voldoende waarschuwingen om dat niet te doen.

En het werkt. Je moet het alleen willen, er in het begin wat meer tijd in investeren, en het daarna bovendien wel onderhouden. (Het wordt steeds makkelijker maar als je het helemaal laat versloffen, dan gaat het snel weer fout.)

Alsjeblieft, een aanpak, die geen extra regels vergt, veel mogelijkheden biedt om het zonder ow's op te lossen.

En laat nu alle 'jamaardatkannietwant'-reacties maar volgen :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:22

Persoonlijk denk ik dat het nogal moeilijk is om van mods te verwachten dat ze inhoudelijk gaan modden. Er zijn onderwerpen waar er maar een waarheid is, maar volgens mij zijn er meer onderwerpen waarin dit niet het geval is. Bokt is een forum en er mag wat mij betreft ook ruimte zijn om subjectieve meningen te geven. Daarnaast, wie zegt dat degene die een bron gebruikt de juiste info heeft? Een bron kan ook foute info bevatten. Denk maar aan de berichtgeving overlaatst waar een paard van Imke is overleden aan koliek. Over thema's als rolkur, slofgebruik etc... zijn er ook verschillende waarheden en bronnen. Volgens mij beland je met jou voorstel in een ander soort probleem, namelijk dat de mods bepalen wat inhoudelijk juist is en wat niet juist.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:39

(En dat was 1... zij het dan van een exmod)
lindake schreef:
Persoonlijk denk ik dat het nogal moeilijk is om van mods te verwachten dat ze inhoudelijk gaan modden.
Misschien dat het handig is dat je mijn reactie even leest? Dan zie je namelijk dat ik heel nadrukkelijk beschrijf hoe er NIET inhoudelijk gemod hoeft te worden :)

Citaat:
Volgens mij beland je met jou voorstel in een ander soort probleem, namelijk dat de mods bepalen wat inhoudelijk juist is en wat niet juist.

Nee dat beland je nou juist niet, maar zoals gezegd zou het schelen als je even leest wat ik schreef. En bovendien is er niets verkeerd met enige sturing als het gaat om vragen waar wel duidelijk een juist antwoord op is. (Zoals de veelgevraagde 'mag je zonder cap de weg op?')
Daar zijn goede antwoorden, en foute antwoorden. Heel simpel. Het gaat om regels, wetten, feiten. Doen alsof alle reacties, wat er ook instaat, gelijkwaardig aan elkaar zijn is vooral een gemakkelijke (en wat slappe) uitweg.
Maar goed - als Bokt echt graag een platform is waarop iedereen alles mag plaatsen, hoe onzinnig, belachelijk en idioot ook - vooral verkondigen. Je vraagt je af of het bezoekers trekt - en of het het imago is wat je wilt hebben. 't Is maar wat je wilt bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:47

Shadow, ik ben het wel met je eens dat het nu een onoverzichtelijk berg non-informatie is, maar ik denk wel dat je op bepaalde onderwerpen echt op glad ijs komt. Stel nou dat het over bitloos gaat en een of andere mod zit helemaal in het bitloze geloof, dan is de objectiviteit ver te zoeken als er vragen komen over bitgebruik. Vooral als men moet geloven dat groene antwoorden leidend moeten zijn. Daarom is volgens mij ooit besloten dat een 'ik vind ...' altijd mag en dat je altijd je mening mag geven, maar dat het lastig is om authoriteit toe te kennen aan een stelletje onbekende individuen, wat de meeste gebruikers zijn. Dan laat ik nog even in het midden hoeveel er gelogen wordt op dit forum, want als je dat in de berekening mee gaat nemen, kom je nergens meer.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:56

fenja schreef:
loes-freke schreef:

Hier hetzelfde! bij mij worden ook topics verwijderd zelf zonder uitleg. ik denk gewoon omdat de mod niet goed leest.

dat idee heb ik dus ook, lezen de eerste drie woorden en oeps verplaatst of verwijderd

Hier ben ik het niet mee eens. Een Mod leest wel degelijk het toppic. Echter ben ik van mening dat als het op slot wordt gedaan of verwijderd, jij, jullie, of die persoon zich niet aan de regels van dat forum heeft gehouden. Als jullie of die persoon in kwestie de regels doorlezen zou er denk ik wel wat duidelijker worden. Ik zou me zo kunnen indenken dat een mod niet altijd iets er bij zet omdat het waarschijnlijk wel heel duidelijk in de regels staat of jou toppic daar wel mag of niet mag, en of het voldoet aan de regels.

Iedereen wil altijd maar uitleg overal voor. Lees alsjeblieft eerst de verschillende richtlijnen en regels door en ga het zelf nazoeken wat er aan de hand is. Maak er een uitdaging van om voor jezelf na te gaan of het juist is dat het toppic gesloten of verwijderd is. Mocht je het dan niet kunnen vinden zou ik de desbetreffende mod een pb sturen en vragen om uitleg.
Eerst zelf zoeken, zonder meteen te roepen dat ze het verwijderen zonder uitleg.
De meeste mensen brullen al voordat ze iets goed hebben doorgelezen tegenwoordig.

waar zou jij advertentie onder zetten als je dit leest?

heb ponys die in bruileen evt later optie tot koop.
ponys van 1.18 groot kind mak met wedstrijd ervaringen.

waar zet jij deze onder?

ik zelf zet onder te koop, reden bruikleen/zelfde als leas alleen vraag ik er niks voor.
maar reden bruikleen tot over jaar over gaan op koop zit bij mij reden achter dat ze dan echt voor de [pony kiezen dat deze niet zo snel de handel in gaat.
maar goed waar zou jij onder zetten??
dit kan ik moeilijk uit regels halen en index waar moet staan.[/quote]

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:25

Lovely schreef:
Shadow, ik ben het wel met je eens dat het nu een onoverzichtelijk berg non-informatie is, maar ik denk wel dat je op bepaalde onderwerpen echt op glad ijs komt.

Maar je kunt wel onderscheid maken tussen typen vragen. Er zijn vragen die echt alleen maar om feiten gaan (mag je met auto X trailer Y trekken, is een cap verplicht, en op nonpaard mag je al voor 1 september met je ov reizen etc). Ik zou niet weten waarom Bokt het toestaat dat mensen daar pagina na pagina willekeurige meningen op mogen geven....

Citaat:
Daarom is volgens mij ooit besloten dat een 'ik vind ...' altijd mag

Ja, dat soort altijd-en-nooitverdelingen zijn op zichzelf eigenlijk al een illustratie van onmacht - een teken van weinig vertrouwen in het oordelend vermogen van het team. Op die manier worden bureaucratische regeltjes over de vorm blijkbaar belangrijker dan de intentie, de kern van de zaak... (Bovendien wordt zelfs daar maar nauwelijks de hand aan gehouden. Ook genoeg mensen die zeggen 'het is zo' terwijl het aantoonbaar niet zo is, en dan aanvallend reageren met 'ik vind het zo en ik ga echt niet overal bij zetten dat het mijn mening is'. En de mods vinden ook dat blijkbaar toelaatbaar want er wordt niet op gereageerd.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:26

Daar ben ik met je eens dat beide ontoelaatbaar zijn. Ei-gen-lijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:16

Lovely schreef:

Toch post je al jaren hier en ongeveer 36.000 keer. Na een jaarban weer gevraagd of je terug mocht komen etc. etc. Als ik bokt zou zien als een asociaal forum en nog meer negatieve kwalificaties, wilde ik er niets mee te maken hebben :n

Ik erger me er juist aan dat bokkers b.v. van de "oude garde" zich priveleges aanmeten en zich als allesweter profileren. Die hardnekkige roddels verspreiden..... dat dié juist sfeerverpestend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:22

Slimmerik, deze dingen zie ik hier op bokt gebeuren en niet altijd in forums of topics waar ik zelf aan deelneem. Neem nou de foto-fora, die zijn om te huilen en daar zie je mij dus ook niet posten en lezen doe ik er nauwelijks. Je hoort ook uit de buitenwereld nog wel eens wat en zodoende weet ik wat de reputatie is van dit forum.