Weggehaalde reacties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:07

En het recht van vrije meningsuiting geeft je dan weer het recht om te zeggen dat RF super is. :+

Ariebombarie

Re: Weggehaalde reacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:09

ik heb gewoonweg echt geen tijd om nog een forum te hebben waar ik ook echt actief op ben :n

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:10

Ariebombarie schreef:
Frantic, alvast mijn excuses... je lijkt als ik naar je reacties hier kijk eerder iemand van 15 dan iemand van 51 :o

Deze reactie is toch ook niet nodig?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:10

en die van frantic wel?
Heb nog geen een normaal bericht van haar gezien in dit topic. Wie de bal kaatst.....

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:11

er is inmiddels menig maal tegen Frantic gezegd dat haar manier van reageren ook onnodig is, wellicht dat dit helpt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:24

Moderatoropmerking:
Volgens mij ging dit topic over weggehaalde reacties en was de vraagstelling niet hoe flauw en hoe goed we met z'n allen op de persoon kunnen spelen. Het zou prettig zijn als er weer ontopic verder gediscussieerd wordt, mocht dat niet lukken, dan zal er helaas weer een slotje geplaatst moeten worden.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:34

Karl, kijk je nog wel even goed de berichten van Frantic na. want als er iemand op de persoon speelde (naar slimmerik) dan was zij het wel ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:35

Topics en berichten verwijderen is geen oplossing, net zoals topics op slot doen geen oplossing is. En al helemaal niet persoonlijk aanvallen of een moderator een opmerking laten plaatsen.
Net als topics en berichten veranderen, verwijderen en op slot doen, erger ik mij persoonlijk aan moderatoropmerkingen. Net als doodoeners vervalt een topic dan en verjaagd bokkers van inhoudelijk plaatsen.

Ariebombarie schreef:
Karl, kijk je nog wel even goed de berichten van Frantic na. want als er iemand op de persoon speelde (naar slimmerik) dan was zij het wel ;)

Waarom dan niet alles verwijderen, is men van alles in een keer af. Weer een voorbeeld van een reactie die niet nodig zou zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:41

Ariebombarie, in dit soort situaties geldt altijd "Wie de schoen past, trekke hem aan". Dit geldt dus voor alle offtopic en op de persoon gespeelde reacties.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:42

FaberSmid schreef:
Topics en berichten verwijderen is geen oplossing, net zoals topics op slot doen geen oplossing is. En al helemaal niet persoonlijk aanvallen of een moderator een opmerking laten plaatsen.

Helemaal mee eens. Sluit je het ene topic komt er wel eenzelfde voor in de plaats, inclusief bijbehorende reacties

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:43

Als ik sommige topics voorbij zie komen, snap ik wel dat een en ander verwijderd word. Maar wanneer deze Bokkers niet worden "aangepakt", blijft het probleem zich herhalen. Alleen in een ander jasje op een ander moment. Het is natuurlijk aan ieder zelf om even tot 10 te tellen en niet meteen de motorzaag te starten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:46

Ik moet zeggen dat sommige reacties ook wel écht grof zijn, ik vraag me dan altijd af of de poster zoiets ook recht in je gezicht zou durven zeggen.

Verwijderen is inderdaad geen oplossing, het probleem ligt bij de posters zelf. Maar of die snel zullen inzien dat hun reactie niet door de beugel gaat...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:55

Fiffill schreef:
Maar of die snel zullen inzien dat hun reactie niet door de beugel gaat...

Nee :)
Sommigen geven zelfs openlijk toe dat ze het er om doen, net op het randje posten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:56

Precies. En daarom is het verwijderen kennelijk nog steeds nodig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:57

Karl66 schreef:
[modopmerking]Volgens mij ging dit topic over weggehaalde reacties en was de vraagstelling niet hoe flauw en hoe goed we met z'n allen op de persoon kunnen spelen. Het zou prettig zijn als er weer ontopic verder gediscussieerd wordt, mocht dat niet lukken, dan zal er helaas weer een slotje geplaatst moeten worden.

Dat 'moet' natuurlijk helemaal niet, dat is een keuze die de mods als team maken. Persoonlijk zou ik denken dat het zinvoller is om persoonlijke aanvallen over de hele linie consequenter aan te pakken, in plaats van er hapsnap slotjes plaatsen, soms berichten weg te halen, maar persoonlijke aanvallen toch over het algemeen dagenlang te laten bestaan zonder modingrijpen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:57

@Fiffill: Jup, en dat heb ik ook al een aantal keer bij het modteam aangegeven, maar toch wordt er op dezelfde voet verder gegaan met enkel verwijderen en geen sancties. Ik begrijp het ook niet meer :)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:01

Ik denk dat als je dagelijks al jaren op zo'n forum komt, je je simpelweg kunt ergeren aan elkaar. Dit stapelt op en de sneren naar elkaar/ruzie's onderling, heb je zo. Het is vaak de druppel voor iemand, die de emmer doet overlopen. Daarom is er soms ook zo de behoefte om elkaar eens even de waarheid te zeggen maar ja... de sfeer wordt er niet beter op. Zeker niet als het een groep meiden betreft :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:10

Ik zou al haast op zoek gaan naar een forum met enkel mannen. Alleen waar moet ik dan zoeken... kom hoogstwaarschijnlijk bij iets over blonde bimbo's of auto's uit, dan houd ik het toch maar bij paarden. :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:11

Maar hoe moeten bokkers dan plaatsen, willen die voorkomen dat hun berichten en topics verwijderd worden. Zekere oplossing daar voor is gewoon simpelweg niet plaatsen en alleen lezen? Of gewoon bokt geheel negeren, is dat de oplossing die bokkers en moderatoren willen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:17

Nee, gewoon normaal posten zonder mensen direct aan te vallen of te kwetsen? Dan worden je berichten niet verwijderd.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:19

ben het wel een beetje met je eens maar de mods zijn er natuurlijk wel om het een beetje zuiver te houden en om ervoor te zorgen dat sommige items geen eigen leven gaan leiden .
Ik zie ook wel eens antwoorden voorbij komen waar ik van denk , als je nix leuks kan verzinnen hou dan gewoon je mond niet iedereen doet een poging om de nieuwe anky te worden maar heeft gewoon lol met zijn/haar knol heel hoog in het vaandel en respecteer dat dan ook gewoon .
Ik denk zelf dat de lijn moeilijk ligt waar grijp je in en waar niet , is natuurlijk ook heel persoonlijk .

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:22

Ja, daar was dus het topic van jou wel handig voor geweest FS.

Maar ik denk dat je je moet afvragen of wat je opschrijft ook zo direct tegen mensen zou zeggen (bijv. je baas). In het "echte leven" zeggen mensen vaak niet de dingen die ze op internet plaatsen, of iniedergeval niet op dezelfde wijze. Als je zaken zou opschrijven zoals je ze zou zeggen (irl) zou je al veel minder weerstand opwekken. Vergeet niet, weerstand heb je zo opgewekt maar er weer vanaf komen duurt ietsje langer :) .

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:32

Frantic schreef:
Citaat:
Ik ben doorgelaten hoor op RF! :D

@ mambo, gefeliciteerd, maar bedoel je daarmee dat er een ballotage commissie is?

Dan probeer ik het maar niet :+
Lijkt me een beetje eng dan......

Dank je wel voor de felicitatie! :D
Je lijkt een beetje sarcasme niet door te hebben... :)

Vraag dat maar aan slimmerik of er een ballotagecommisie is! :)
Je kunt gewoon een account aanmaken hoor, niets geen gezeur. Van een ander topic weet ik dat er wel een ballotagecommisie is, dat hoeft voor mij niet hoor... :n

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:34

Fiffill schreef:
Nee, gewoon normaal posten zonder mensen direct aan te vallen of te kwetsen? Dan worden je berichten niet verwijderd.

Hoe wordt dat door wie bepaald, moderatoren zal wel het verwachte antwoord worden. Weet u dat wel zeker, wordt ook wel onterecht en per ongelijk verkeerd gehandeld, moderatoren zijn ook
maar mensen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:37

Dat is inderdaad een lastige grens FS, maar als je er aan denkt dat je schrijft zoals je zelf ook graag behandeld wilt worden kan er weinig misgaan...