Onderling respect en achterdochtigheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Onderling respect en achterdochtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:03

O daar kom ik liever niet ben namelijk nogal rechts extreem

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:12

Chiqa schreef:
O daar kom ik liever niet ben namelijk nogal rechts extreem

Humor of meent u dit werkelijk?

Het is maar goed dat niet ieder van die onaangename pb's ontvangt, maar wel aangename pb's.
Na de 3 scheldpb's die ik heb ontvangen, is er weer stilte hopelijk niet voor de storm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:56

Ja dat meen ik echt Fabersmid, daarom lijkt het mij niet verstandig dat ik mij in dergelijke topics meng. Ik hoef mijn mening hierover niet te delen :)

Ik begrijp niet dat u dergelijke PB's ontvangt FaberSmid, u lijkt mij een oprecht mens die graag een discussie delen wilt en ook voor uw vergissingen in staat (Heb ik u in dit topic ook weer zien doen) en de taal niet altijd meester is.
Daarom wil er nog wel eens een beetje ophef ontstaan, althans dat zie ik dan maar om u hier nu op aan te spreken met een agressieve PB....

Mss komt dat ook wel omdat ik liever met mannen discussieer hoor, kort en zakelijk geen gemuts 'ja maar dit..ja maar dat' gaan mijn haren zo van overeind staan soms.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:24

De pb's heb ik niet door dit topic, maar discussie over nederlandse vlag of buitenlandse vlag. Schreef alleen dat het opvallend alleen over turken en marokanen ging. En ineens over islam en moslim, daar werd persoonlijk aanvallend over geschreven en vroeg waarom die schrijfwijze over alleen over turken, marokanen, islam en moslim? Toen kreeg ik die 3 onvriendelijke pb's. Maar nu is het weer stil, dus negeren heeft toch zin.

U heeft wel gelijk dat mijn schrijfwijze misverstanden kan geven, daar kom ik dan ook eerlijk voor uit.
De nederlandse taal is en blijft toch een van de talen, maar een ten zeerste moeilijke taal. Engels is voor mij betreft logica makkelijker, helemaal in het uiten. Maar bokt is zo een mooie oefening, de nederlandse taal machtig te blijven.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:19

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek niet persoonlijk te worden en geen persoonlijke vete's uit te vechten. Mocht het na deze opmerking weer gebeuren, dan gaat het topic helaas op slot. Bedankt voor de medewerking.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:34

Meestal (of eigenlijk altijd) haal ik mijn schouders op over mensen die aanvallend reageren. Respect moet je verdienen, zeggen ze altijd. Nou, dat gaat jammer genoeg niet altijd op, want respect verdient iedereen, maar krijgen is een tweede en feitelijk vind ik dat heel veel mensen het respect waar ze recht op hebben maar bitter weinig krijgen.

Het enige wat mij de laatste tijd toch wel stoort is dat er sommigen zijn op bokt, die menen je te kennen aan de hand van je posts, of je pakken op elke letter die je tikt. En hebben dan gelijk een mening over je klaar, terwijl men niet eens de moeite neemt je post goed te lezen. Nee, in plaats daarvan ben je gelijk agressief, gefrustreert, boos, moe, lomp, een betweter of wéét ik wat nog wel niet meer..... vermoeiend, want nemen mensen de moeite je post beter te lezen (inclusief bijbehorende smileys die je er expres bijdoet omdat emoties nu eenmaal moeilijk over te laten komen op I-net) dan zul je zien dat je alles bovenstaande helemaal niet bent, maar je gewoon een mening wilt verkondigen. Neutraal, "as a matter of fact" zal ik maar zeggen.

Maar neeeeee.... Jij bent dit, dat, zus, zo en al helemaal niet aardig :P OK, vrijheid van meningsuiting, maar verwacht van mij dan geen serieus antwoord meer, denk ik dan. (En dat komt niet omdat ik gefrustreerd zou zijn, maar omdat ik niet in discussie ga met mensen die menen het allemaal te weten en niet open staan voor het tegenovergestelde, ik ga me niet druk maken verder).

Dat is dat onderlinge respect.... als ik geen respect krijg, als mensen menen het te weten en een mening hebben gevormd (Ja maaaarrrr.... Jij zei dit, jij zei dat en dat heb ik zus en zo geïnterpreteerd en DUS is het zo!) dan vind ik dat prima, maar dan is het wat mij betreft toedeloe, zoek maar een ander om te bashen, niet mij.

Het in twijfel trekken van een verhaal is net zoiets. Jammer genoeg is niet altijd iedereen te vertrouwen en liegen sommige mensen heus wel eens.... maar om iedere letter te verantwoorden.... :n Pas ik voor. En dat vind ik wel het jammere van bokt. Als ik merk dat mensen een verhaal in twijfel trekken en ook hier over beginnen te miepen en mauwen.... ben ik er ook heel erg snel klaar mee. Dan toch niet?
Ik zit hier voor mijn lol en ontspanning en niet om dingen te bewijzen, tis geen rechtszaal ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:44

Je vergeet de profielfietsers... Die mensen die op allerlei manieren proberen zichzelf te overtuigen dat ze gelijk hebben :j
Die spitten al je berichten na, pluizen je profiel uit, googlen zich een slag in de rondte... alleen om zichzelf te overtuigen.
Maar inhoudelijk ergens op in gaan kunnen ze niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:46

Oh guttegut......

Je zal toch maar geen leven hebben..... wel triest hoor....

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:58

Yamcha - dat is het feitelijk ook. Het leven van die ander is zó oninteressant, dat ze andermans leven nodig hebben om dat van hun interessanter te maken :)

En dan is "andere bokker-bashen" denk ik een leuk tijdverdrijf.

Ach ja, ik verzamel aparte lipglosses en lippenbalsams als hobby, anderen doen zoiets :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:02

Wat is er toch veel bokt(leed)vermaak, zal maar hobby zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:02

volgende keer reageer ik niet meer in de politiek topic ;)

En ja kwa achterdochtig merk ik wel dat veel bokkers snel hun vraagteken hebben als iemand merkt dat een andere bokker ziek is of in geldproblemen zit.. En dat topic van heel positief naar een slotje kunnen gaan maarja je kan er niet veel aan doen denk ik

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:44

Nee, dat is gewoon typisch bokt... En de ene krijgt om een scheet al een OW... terwijl de ander alles schijnt te kunnen maken. Kennelijk is onderling respect een subjectief begrip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:46

Barmat schreef:
Nee, dat is gewoon typisch bokt... En de ene krijgt om een scheet al een OW... terwijl de ander alles schijnt te kunnen maken. Kennelijk is onderling respect een subjectief begrip.

Volgens mij is dit echt absolute onzin, waarom zouden mensen ongelijk behandeld worden op Bokt?
Hoe kom je aan dat idee?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:51

mensen worden niet ongelijk behandeld....... op enkele uitzonderingen na die erin geluist zijn......

mensen voelen zich ongelijk behandeld, en dat komt omdat weinig mensen hand in eigen boezem durven te steken.....

van de permagebanden waar ik nog regelmatig mee spreek is er niet een die zegt dat die een makkelijke bokker was, is er niet een die zegt dat die niet hier en daar eens over de scheef ging........

zoeken allemaal de schuld bij zichzelf........ qua persoon dan, niet qua itinzicht :D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:20

Chiqa schreef:
Barmat schreef:

Volgens mij is dit echt absolute onzin, waarom zouden mensen ongelijk behandeld worden op Bokt?
Hoe kom je aan dat idee?

Zie hetgeen Kiwiko schrijft.... soms worden bepaalde mensen er in geluist idd. En daarvan heb ik dan ook voorbeelden gezien, waarvan ik denk: Hoe kán dit, dat niet de verantwoordelijke, maar het "slachtoffer" (om het heel zwart-wit te stellen) de dupe is?

Als er smerig spel wordt gespeeld, dan vind ik dat er verder gekeken moet worden dan de neus lang is, laten we het daar op houden. Ook dát is respect hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:22

Barmat schreef:
Zie hetgeen Kiwiko schrijft.... soms worden bepaalde mensen er in geluist idd. En daarvan heb ik dan ook voorbeelden gezien, waarvan ik denk: Hoe kán dit, dat niet de verantwoordelijke, maar het "slachtoffer" (om het heel zwart-wit te stellen) de dupe is?

Als er smerig spel wordt gespeeld, dan vind ik dat er verder gekeken moet worden dan de neus lang is, laten we het daar op houden. Ook dát is respect hebben.

Wat nou 'ingeluisd' hebben deze mensen niets te toen ofzo? Je kan een verhaal waar je je twijfels aan heb toch heel rustig naast je neerleggen en laten voor wat het is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:24

Soms maken mensen ook van die vuile opmerkingen, en word je uitgedaagd tot en met, en als je dan reageert, heb je een OW te pakken..... maar de uitlokker kan gewoon doorgaan....

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:26

Daar leg je de vinger precies op de zere plek: sommigen hebben inderdaad niets beters te doen dan anderen het leven zuur proberen te maken. En soms, heel soms..... slaagt men daar in. Gelukkig niet altijd.

En dingen naast je neerleggen is voor mij misschien makkelijk, voor jou ook misschien, maar geldt niet voor iedereen en voor je het weet..... heb je een rel en komt Pietje er mee weg en Jantje niet, terwijl Pietje de onruststoker is, en Jantje er feitelijk niets mee te maken heeft en zich dus wel in het kruis getast voelt..... snap je nu wat ik bedoel? ;)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:29

Yamcha schreef:
Soms maken mensen ook van die vuile opmerkingen, en word je uitgedaagd tot en met, en als je dan reageert, heb je een OW te pakken..... maar de uitlokker kan gewoon doorgaan....

ha, je bent me nét voor, maar dat is nu idd wat ik bedoelde te zeggen :j

Soms is op de handjes zitten moeilijk, zo niet onmogelijk. Als ik jou maar uit blijf dagen, uren, dagen, weken, maanden misschien, dan komt er vanzelf een moment dat je toehapt. Als je daarbij per pb ook nog voor k*twijf, h*er en weet ik wat nog wel niet meer voor lelijks wordt uitgemaakt, je wordt midden in de nacht op een gegeven moment gebeld met woorden als "ik ga je doodmaken", je krijgt dreigbrieven, dingen als "ik ga de DB inschakelen voor jouw dieren want jij zorgt slecht voor ze", en je word op andere fora belachelijk gemaakt, men schakelt - tig dinnetjes in die allemaal mee doen in de hetze..... wat doe je dan?

Ik durf te wedden dat 99% van de mensen op een bepaald moment toch toehapt, al is het maar omdat je het op een gegeven moment zoooooooo beu bent dat je denkt: EN NU!!! is het genoeg!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:30

Ik snap heel goed wat je bedoelt (somehow denk ik alleen dat je die vraag niet aan mij stelde) dat is precies wat er vaak gebeurt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:31

Ik snap wat je bedoeld barmat, dus kan je niet de schuld volledig op de 'verdachte' afschuiven. mensen die geen leven hebben en het spannend vinden om een bokker in twijfel et trekken houden het dus zelf in stand. Die een cursus officier van justitie hebben gedaan bij de NTI. het

Weet je wat ik het kwalijke van alles vindt? Dat dit persoon, dus diegene die in twijfel wordt getrokken zijn verhaal niet meer kwijt kan. Schandalig gewoon.

Yamcha schreef:

In zo'n geval tem ik, zonder twijfel heb wel het idee dat hier wat mee wordt gedaan, maar jij dus niet Yamcha?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:34

Nah, niet altijd.....

Soms kan wat degene die het slachtoffer van uitlokking is, wat diegene zegt ook echt neit, en gaat het wel echt over de schreef, maar de dader doet het dan zó subtiel, of via PB, dat het haast niet te bestraffen is door de mods.....

Wat dat betreft is het wel waar, waar er 2 kijven hebben 2 schuld, maar geef ze dan allebei een OW, niet alleen degene die tijden op zijn handen heeft gezeten maar zich niet meer in kon houden := Vind dat echt niet fair.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-07-10 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:35

Net als in het echte leven, is bokt op zich net zo moeilijk. Anderen kunnen het leven zuur maken, maar zelf kan men het zich ook moeilijk maken. Of een combinatie van alle en dan komt de genade slag van de moderatoren.

slimmerik

Dan tem je toch of je gaat naar de politie? Iemand die zoiets echt overkomt die maakt er werk van imo. Sommige mensen kruipen wel erg snel in slachtofferrol.

Af en toe weet ik gewoon niet meer wat ik nog geloven moet hoor :n Als men zó ver gaat, vraag ik me af wat iemand (slachtoffer) nog überhaupt op een forum doet.... :oo

Anoniem

Dan is het dus verder toch niet intressant Yamcha?