Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:01

Zammie schreef:
Soms kan een eigen mening ook zo neergezet worden dat het afzeiken wordt...

Heeft dat niet heel veel te maken met hoe de ontvanger zo'n mening leest?
Of hoe hij of zij het wil lezen?

Blijkbaar is iets als er "ik vind" ervoor staat geen afzeiken, terwijl de boodschap in principe precies hetzelfde is als er geen "ik vind" voor staat.
Zelf een beetje relativeren en jezelf niet alles zo aantrekken kan ook bijzonder goed werken, bedenk eens waarom je zoveel waarde hecht aan de mening van iemand die je nog nooit ontmoet hebt?
Eigenlijk onzinnig toch. Knipoog

En toen kwam er een post die deze hele discussie weer in een heel ander licht zet, toch de leeftijd?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:02

Eumh, ik denk dat we een beetje volwassener zijn dan dit publiek schandpaal gedrag amondi.
Dit vind ik echt triest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:03

Het is wel even spiegelen, zeg maar.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:04

suleilitha schreef:
Het is wel even spiegelen, zeg maar.

En uiteindelijk vertoon je hetzelfde gedrag, voor je andere spiegelt eerst zorgen dat je eigen zelfreflectie in orde is.
En zo verwoest je een goede discussie.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:06

katiavl schreef:
Eumh, ik denk dat we een beetje volwassener zijn dan dit publiek schandpaal gedrag amondi.

Dan heb je het misschien nog niet door... Juul heeft dit topic geopend omdat ik commentaar en advies had op een topic van Nancy waarin ze zich voordeed als iemand die wil afvallen op een dieet van croissanten, hagelslag en suikerwater.
edit@@@voor de duidelijkheid:
Ik heb zeker niks tegen dit topic en of tegen Juul, alleen heeft ze de verkeerde aan de schandpaal willen nagelen!
Laatst bijgewerkt door Frantic op 24-11-08 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:06

Gulpje schreef:
suleilitha schreef:
Mening neerzetten is iets anders dan afzeiken Knipoog

Mm, dat kan je zeer ruim opvatten natuurlijk Clown

Maar verder, als je voor de Bokt hippies al een te teer zieltje hebt, blijf dan vooral weg van t Fokforum Huilen van het lachen

Ik blijf erbij dat er mensen zijn (en dat kan de leeftijd zijn, maar ook gewoonweg omdat het IQ/EQ van een ander niveau is) dat die het anders kunnen interpeteren. Je merkt het toch in dit topic dat velen het normaal vinden dat iemand voor dramaqueen wordt uitgemaakt. Ik vind dat dus wel schelden. Waarom? Het is geen normaal woord waarmee je een voorbijganger op straat mee aanspreekt. En ik vind het nogal wat, dat er hier nu mensen gaan zitten verkondigen dat je als je niet tegen JOUW manier van communiceren kunt, dat je hier dan niets te zoeken hebt. Ik heb ook weleens met Sul. een paar woorden over en weer gehad. Wij waren dan zo fatsoenlijk om dit gewoon via pb te gaan doen.. Zoals het hoort en moet zeggen: wij komen er ook iedere keer wel weer uit. Zij zet de dingen in mijn ogen soms ook erg hard hier neer, geen idee waarom. Maar dat is zoals ze is en dat weet ik nu en kan daar prima mee omgaan.. Dat heet inleven in elkaar. de 1 kan dat beter als een ander, maar denk dat iedereen wel kan nadenken, toch?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:08

katiavl schreef:
En uiteindelijk vertoon je hetzelfde gedrag, voor je andere spiegelt eerst zorgen dat je eigen zelfreflectie in orde is.
En zo verwoest je een goede discussie.

Hoe kun je dit hetzelfde gedrag noemen? En waar en waarom moet je jezelf eerst spiegelen.

Het 'slachtoffer' heeft in dit topic een hele grote mond gehad over personen die haar in haar topic zogenaamd zouden "afzeiken" en is heerlijk in de slachtofferrol gekropen.
Als ik dan zie hoeveel lol ze erin heeft om een jong kind af te zeiken dan denk ik dat het heel leerzaam is dat dit in dit topic vermeldt wordt.

Het is geen goede discussie als een van de personen die eraan deel neemt niet eerlijk is en zichzelf anders voordoet en dat kan het op zo'n manier ook nooit worden.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:10

ThePast03 schreef:
Zammie schreef:
Soms kan een eigen mening ook zo neergezet worden dat het afzeiken wordt...

Heeft dat niet heel veel te maken met hoe de ontvanger zo'n mening leest?
Of hoe hij of zij het wil lezen?

Blijkbaar is iets als er "ik vind" ervoor staat geen afzeiken, terwijl de boodschap in principe precies hetzelfde is als er geen "ik vind" voor staat.
Zelf een beetje relativeren en jezelf niet alles zo aantrekken kan ook bijzonder goed werken, bedenk eens waarom je zoveel waarde hecht aan de mening van iemand die je nog nooit ontmoet hebt?
Eigenlijk onzinnig toch. Knipoog

En toen kwam er een post die deze hele discussie weer in een heel ander licht zet, toch de leeftijd?

Je moet of ik denk is nogal een verschil toch Knipoog Dat ik over de leeftijden begon, was omdat ik pas nu net alles bij heb gelezen en dat het voorheen dus wel over o.a. de leeftijd ging... Sorry als ik het niet volgens jouw "boekje" doe.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:13

Zammie schreef:
Je moet of ik denk is nogal een verschil toch Knipoog Dat ik over de leeftijden begon, was omdat ik pas nu net alles bij heb gelezen en dat het voorheen dus wel over o.a. de leeftijd ging... Sorry als ik het niet volgens jouw "boekje" doe.

Niemand heeft het gehad over "je moet". Maar ok: Ik vind dat je moet of je moet komt uiteindelijk op hetzelfde neer hoor.

De opmerking over leeftijden ging even over de post van Amondi en de link naar dat topic.
Dat topic is het voorbeeld van afzeiken en gezien de posts daar heeft dat wel degelijk met de leeftijd te maken. Lekker stoer om zo'n jong meisje compleet belachelijk te maken blijkbaar.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:18

amondi schreef:
katiavl schreef:

Dan heb je het misschien nog niet door... Juul heeft dit topic geopend omdat ik commentaar en advies had op een topic van Nancy waarin ze zich voordeed als iemand die wil afvallen op een dieet van croissanten, hagelslag en suikerwater.
Ik heb zeker niks tegen dit topic en of tegen Juul, alleen heeft ze de verkeerde aan de schandpaal willen nagelen!

Amondi betrek dit nu niet steeds op jezelf, Juul heeft al vermeld dat het om het algemeen ging, ze gaf jouw post slechts als voorbeeld van de vele nare posts hier op bokt!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:25

@ ThePast03, jij verwoord het veel beter dan ikzelf zou kunnen.

Ik voelde mij behoorlijk aangevallen door dit hele topic, alleen vond ik dat de TS het waarschijnlijk wel oprecht bedoelde, alleen een compleet verkeerd voorbeeld stelde!@suuskipje, lees het begin nog maar eens, het topic is wel degelijk nav van mijn post in het topic van Nancy geopend!

Is het dan raar dat ik dit persoonlijk opvat???? Nadat diverse moddies reageerden dat het met mijn post wel meeviel ging het opeens over,"ja maar in het algemeen"...... Mijn post is zelfs geciteerd hier!
Compleet overbodig!
Wat dat betreft kan het slachtoffer het veel beter dan ik!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:26

ThePast03 schreef:
Zammie schreef:

Niemand heeft het gehad over "je moet". Maar ok: Ik vind dat je moet of je moet komt uiteindelijk op hetzelfde neer hoor.

De opmerking over leeftijden ging even over de post van Amondi en de link naar dat topic.
Dat topic is het voorbeeld van afzeiken en gezien de posts daar heeft dat wel degelijk met de leeftijd te maken. Lekker stoer om zo'n jong meisje compleet belachelijk te maken blijkbaar.

Dit gaat om dat topic over dat meisje wat zichzelf te dik vind? Daar heb ik al duidelijk mijn mening over gegeven... Ik zal zo iemand niet afzeiken. Heb ik ook niet gedaan, heb het wel gelezen, maar had geen zin om daar te reageren. Dit was toen het topic er nog niet zolang opstond en heb daarna niet weer gelezen. Maar ik heb het dus over het algehele hier hoor! Niet over 1 topic...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:27

Juul schreef:
Ik zie het echt steeds vaker. Een bokker stelt een normale vraag, maakt zich zorgen of voelt zich niet goed en wordt dan door een aantal bokkers gewoon zonder pardon keihard de grond in getrapt. Met als resultaat dat de TS nog niks opschiet en zich alleen maar nog beroerder voelt. Hier kun je op temmen, dat doe ik ook in zo'n geval, maar er wordt maar heel zelden door moderators wat aan gedaan. Soms een klein waarschuwinkje, waarna mensen meteen weer doorgaan met af lopen zeiken en de TS maar niks meer laat horen in het topic uit angst voor nog meer gezeur. Op persoonlijke aanvallen staat toch een OW? Is iemand bijvoorbeeld ongelooflijk dom noemen, zeggen dat hij zich aanstelt en maar ergens anders moet zeuren, of iemand zelfs geestelijk niet in orde noemen en naar het GGZ verwijzen geen persoonlijke aanval? Lijkt mij wel.. Normaal reageren is überhaupt de laatste tijd steeds moeilijker imo, het gaat steeds verder achteruit, lijkt wel alsof iedereen z'n opgekropte agressie hier kwijt wil..

Ben ik de enige, of zijn er meer het met me eens en kan er eens serieuzer naar gekeken worden?

dit is de beginpost. ze noemt jouw naam hier niet amondi.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:28

Zammie schreef:
ThePast03 schreef:

Dit gaat om dat topic over dat meisje wat zichzelf te dik vind? Daar heb ik al duidelijk mijn mening over gegeven... Ik zal zo iemand niet afzeiken. Heb ik ook niet gedaan, heb het wel gelezen, maar had geen zin om daar te reageren. Dit was toen het topic er nog niet zolang opstond en heb daarna niet weer gelezen. Maar ik heb het dus over het algehele hier hoor! Niet over 1 topic...

Volgens mij bedoelde ze met de link van Amondi de link van een HAW topic op de vorige pagina Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:28

Oh ja, skygirl, die heb ik niet gelezen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:30

Zammie schreef:

Nee,in het topic waarin het meisje zichzelf te dik vind is netjes gereageerd.

In het topic waar Amondi de url van neergezet heeft daar wordt een jong meisje totaal afgezeken, zonder argumenten en zonder redenen. Mensen hadden blijkbaar gewoon zin in rellen.
Dat topic zet de posten van sommige mensen hier in een heel ander daglicht....

Lees het maar eens door, verheldert een hoop Knipoog
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-11-08 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:33

Ga ik straks doen! Bedankt ThePast03!

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:40

Juul schreef:
Ik zie het echt steeds vaker. Een bokker stelt een normale vraag, maakt zich zorgen of voelt zich niet goed en wordt dan door een aantal bokkers gewoon zonder pardon keihard de grond in getrapt. Met als resultaat dat de TS nog niks opschiet en zich alleen maar nog beroerder voelt. Hier kun je op temmen, dat doe ik ook in zo'n geval, maar er wordt maar heel zelden door moderators wat aan gedaan. Soms een klein waarschuwinkje, waarna mensen meteen weer doorgaan met af lopen zeiken en de TS maar niks meer laat horen in het topic uit angst voor nog meer gezeur. Op persoonlijke aanvallen staat toch een OW? Is iemand bijvoorbeeld ongelooflijk dom noemen, zeggen dat hij zich aanstelt en maar ergens anders moet zeuren, of iemand zelfs geestelijk niet in orde noemen en naar het GGZ verwijzen geen persoonlijke aanval? Lijkt mij wel.. Normaal reageren is überhaupt de laatste tijd steeds moeilijker imo, het gaat steeds verder achteruit, lijkt wel alsof iedereen z'n opgekropte agressie hier kwijt wil..

Ben ik de enige, of zijn er meer het met me eens en kan er eens serieuzer naar gekeken worden?

Mijn antwoord: Soms vindt ik het zelf ook wel
open je een toppic met bv. een vraag en krijg je of geen antwoord want bokkers
gaan er dan of een ander verhaal van maken of er komt iets heel anders uit.
Maar gelukkig heb ik uit ervaring wel medewerking gehad van moderators.
Kwestie van uitleggen aan de moderators en ze springen wel bij.
Soms is een waarschuwing meer dan genoeg,zoniet, zou ik de moderators er
steeds op wijzen wat er gebeurd zodra je een toppic opend of een antwoord geeft.
Daar zijn ze ook voor om alles op orde en in toppics in de gaten houden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:08

amondi schreef:
katiavl schreef:

Jeetje...jij bent een volwassen vrouw met twee kinderen? Boehoee ze doen stom tegen mij!!
Sorry hoor, maar het is maar een forum.....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:09

amondi schreef:
Ik voelde mij behoorlijk aangevallen door dit hele topic

Nogmaals...wat maak je je druk.....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:13

Gulpje schreef:
Jeetje...jij bent een volwassen vrouw met twee kinderen? Boehoee ze doen stom tegen mij!!

Kijk, dit is nou een voorbeeld hoe mensen niet moeten reageren. dit is nou een voorbeeld van stemmingmakerij, persoonlijke aanval, niet inhoudelijk op het topic reageren etc. tijd voor een tem! Clown
Laatst bijgewerkt door Frantic op 24-11-08 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:15

@Gulpje: Ja zo kun je het ook ontkrachten: als we ons druk moeten maken om een stel ongemanierde onopgevoede individuen op Bokt....... Kunnen we beter die computer uitzetten en wat extra tijd aan ons paard besteden!! Er zit nog steeds een knop op dames en heren!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:16

Gulpje schreef:

Dit vind ik nu een manier van reageren die nergens voor nodig is.
En dan heb ik het verder niet over het feit of je wel of niet gelijk hebt, dus over de boodschap. Knipoog

Dit soort posten zorgen er vaak voor dat een, verder interessante, discussie om zeep wordt geholpen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-11-08 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:17

Beaux schreef:
@Gulpje: Ja zo kun je het ook ontkrachten: als we ons druk moeten maken om een stel ongemanierde onopgevoede individuen op Bokt....... Kunnen we beter die computer uitzetten en wat extra tijd aan ons paard besteden!! Er zit nog steeds een knop op dames en heren!

Precies! Soms heb ik het idee dat er teveel tijd wordt besteed aan ruzie-maken en zoeken dan aan de paarden. Waar het hier toch echt om schijnt te gaan....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:19

ThePast03 schreef:
Gulpje schreef:

Dit vind ik nu een manier van reageren die nergens voor nodig is.
En dan heb ik het verder niet over het feit of je wel of niet gelijk hebt, dus over de boodschap. Knipoog

Dit soort posten zorgen er vaak voor dat een, verder interessante, discussie om zeep wordt geholpen.

Ik had het misschien anders kunnen formuleren dat is waar. Maar het verbaast me wel echt, sorry....