Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shabash

Re: Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:31

Shadow0 schreef:
odetteke schreef:
Aan de andere kant zullen de mensen die diep van binnen weten dat ze schuldig zijn (en volgens mij zijn dat er heel veel Bloos) of bang zijn dat ze ongelijk krijgen niet naar de mids stappen omdat ze bang zijn hiervoor bestraft te worden met een dubbele boete.

Dat lijkt mij dan wel weer prima. Ik vind dat zelfkritiek toch ook wel nuttig is. De bezwaarcommissie is van groot belang voor de keren dat de mods onterecht hebben gehandeld, maar als ze gewoon volkomen terecht een OW hebben ontvangen vind ik het vooral erg onsportief om de tijd van de bc te gaan verdoen met een zinloos protest.

Net als het protesteren tegen terechte verkeersboetes, dat vind ik altijd zo onsportief. Jammer, maar als jij te hard rijdt en je wordt gepakt, draag dat dan ook gewoon als een volwassene, en verspil geen tijd en geld omdat je de gevolgen van je eigen acties en beslissingen niet wenst te dragen.

Als zaken niet kloppen verdient iedereen wat mij betreft alle hulp om het onrecht recht te zetten, maar bezwaar aantekenen in situaties waarin je best weet dat je fout zit is alleen maar erg respectloos naar de bc, wiens tijd (die ze vrijwillig doneren) je verspilt.

Shadow,

Als dat nu niet het geval is? Dat het onterecht was, maar dat dat niet terug gedraaid word, en de mod in kwestie ook geen excuus maakt? Wat dan? Als er een bemiddelings team tussen zit, die ook de kant van de mods trekt, terwijl ze de rand van de hoed niet weten, en massaal achter de beheerder gaan staan, terwijl die een onwijs grote fout heeft gemaakt?

Vriendjes politiek noem ik dat. Ordinaire vriendjespolitiek.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:51

shabash schreef:
Als dat nu niet het geval is? Dat het onterecht was, maar dat dat niet terug gedraaid word, en de mod in kwestie ook geen excuus maakt? Wat dan?

Dan is dat erg, erg jammer. Maar daar ging mijn opmerking niet over.

Citaat:
Als er een bemiddelings team tussen zit, die ook de kant van de mods trekt, terwijl ze de rand van de hoed niet weten, en massaal achter de beheerder gaan staan, terwijl die een onwijs grote fout heeft gemaakt?

Ik weet niet of je hier een bepaalde situatie in gedachten hebt, maar je doet hier een aantal aannamen waarom zij beslissen zoals ze hebben gedaan. Hoe weet je of dat de reden is? Kan het zijn dat zij het simpelweg op een andere manier bekijken?

Jij neemt bijvoorbeeld aan dat de bezwaarcommissie (voorheen de bemiddelaars) 'de rand van de hoed niet weten'. Hoe weet je dat, en welke informatie zouden ze missen?

Daarnaast neem je aan dat het om 'vriendjespolitiek' gaat. Maar waar baseer je dat op? Als de bemiddelaars echt te weinig informatie hadden, hebben ze hun mening vermoedelijk gewoon gebaseerd op wat ze wisten - en dat heeft niets met vriendjespolitiek te maken.

Tot slot: ik snap dat je gefrustreerd bent, dat ben ik zelf soms ook Lachen Maar ik denk dat het hameren op 'vriendjespolitiek' niet helpt...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:55

Ik zal even uit eigen ervaring vertellen dat ik toch wel af en toe flink vloekend achter de pc heb gezeten nadat ik las wat de uitspraak van van de mids las Bloos Maarja, mods mogen geen kritiek of commentaar op deze individuele uitspraken leveren omdat de mids (nu bezwaarcommisie dus) onpartijdig moeten blijven. Maar dat er altijd partij voor de mods wordt gekozen is dus echt niet waar

shabash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:26

Shadow, leuk geprobeerd hoor, maar heel het Bokt team weet precies waar het over gaat. Ik had een normaal netjes bericht geplaatst, maar dat werd weer binnen 1 seconden verwijderd.

Als je niks te verbergen hebt, of correct gehandeld heb, kan dat toch gewoon blijven staan? Mensen maken fouten, ben ik het mee eens, maar dan moeten ze ook de concequenties dragen. Zeker als ze zich met persoonlijke zaken gaan bemoeien.

Maar Bokt beheer weet dat dit een lang staartje gaat krijgen, en dat allemaal omdat ze een te groot ego hebben.
Chapeau!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:11

shabash schreef:
Shadow,

Als dat nu niet het geval is? Dat het onterecht was, maar dat dat niet terug gedraaid word, en de mod in kwestie ook geen excuus maakt? Wat dan? Als er een bemiddelings team tussen zit, die ook de kant van de mods trekt, terwijl ze de rand van de hoed niet weten, en massaal achter de beheerder gaan staan, terwijl die een onwijs grote fout heeft gemaakt?

Shabash lieve schat, dit ga je niet graag horen vrees ik, maar ik ken zelfs je username niet. Mogelijk dat jouw bezwaar behandeld is toen ik net midvakantie had, maar ik heb nu iig geen flauwe notie waar je het over hebt.

Dat ik het als lid van de bezwaarcommissie voor niemand goed kan doen, daar ben ik al vroeg aan gewend. Regelmatig is ofwel een bokker ofwel een mod furieus op ons vanwege een bepaalde beslissing want zoals dat gaat: iedereen vindt dat hij in zijn recht stond.
Maar met de beschuldiging vriendjespolitiek ben je iig bij mij toch echt aan het verkeerde adres. Ik kan dingen van veel kanten bekijken, vorm mijn mening en ga met mijn mening dan ook voor niemand een stap opzij en dat is een van de grootste redenen dat ik mijn plaats in het Boktteam verworven heb.

Als er iemand een bezwaar indient die valt onder mijn 'Boktvrienden', waar ik me dood aan erger op Bokt of waar ik van afhankelijk ben op bepaalde punten, dan meld ik dat ik niet meedoe in de discussie en besluitvorming en hou ik me erbuiten.

Waarom je post verwijderd is (die ik niet heb gelezen of niet heb onthouden, ik kijk niet zo naar usernames) weet ik niet, maar deze gequote post valt iig onder ongefundeerde kritiek.
Als je het niet eens bent met onze werkwijze, prima, dat kan, maar lever dan constructieve punten aan waar ik iets mee kan aanvangen binnen het team.

shabash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:24

Urielle, het gaat niet om mezelf, maar om een ander user. Die bij het Bokt-team behoorlijk bekend is Knipoog

Laten we het maar houden op een grove fout die Bokt heeft gemaakt, dan moet je genoeg weten.

En ik zou graag erop in willen gaan, maar dan word, zoals ik al eerder zei, mijn post verwijderd. Laten we zeggen dat jij niet als bemiddelaar daar tussen hebt gezeten, maar een andere bemiddelaar, de "hoofd" bemiddelaar, zoals ze dat noemen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:00

Maar bij een ingewikkelde kwestie met een andere bokker weet je zelf niet precies wat er allemaal gebeurt en gezegd is, wat de geschiedenis is, hoe vaak iemand al aangesproken is, wat het modteam precies heeft gezegd..... je hoort het verhaal maar van 1 kant, namelijk die van de bokker die een ow of ban heeft gekregen en daarom vindt dat haar onrecht is aangedaan. Zolang je de andere kant van het verhaal niet kent kan je onmogelijk oordelen over de betrouwbaarheid van het mid/modteam!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:16

shabash schreef:
Urielle, het gaat niet om mezelf, maar om een ander user. Die bij het Bokt-team behoorlijk bekend is Knipoog

Laten we het maar houden op een grove fout die Bokt heeft gemaakt, dan moet je genoeg weten.

En ik zou graag erop in willen gaan, maar dan word, zoals ik al eerder zei, mijn post verwijderd. Laten we zeggen dat jij niet als bemiddelaar daar tussen hebt gezeten, maar een andere bemiddelaar, de "hoofd" bemiddelaar, zoals ze dat noemen.

Shabash ik kan eigenlijk maar een oud bokker bedenken die aan jou beschijving voldoet, maar zal ook de naam maar niet uitspreken dan want geheid dat het op slot gaat hier, wel jammer , vooral omdat het nog steeds leeft onder ons en wij er nog lang niet over uitgesproken zijn, maar ja wie ben ik.

(edit) toch vraag ik me af, er is best veel onvrede onder boktgebruikers, hoe komt dat dan, ik ben er zelf nog niet zo heel lang bij en ben best tevreden eigenlijk (met uitzondering op een bepaalde ban van imand) maar maak me ook niet zo gauw druk maar toch merk ik steeds meer onvrede van vaste gebruikers.
Bokkers die standaard op dit soort berichten posten, altijd de zelfde bokkers die meteen bij mensen in de haren vliegen als zij kritiek hebben, zal geen namen noemen.
Zou je dan als boktbeheer daar niet iets mee moeten doen, tenslotte zijn het wel de leden die het forum groot gemaakt hebben en niet de mods.
Ik merk tot mijn verbazing dat zelfs sommige mods hier wel erg hun mening opdringen aan de zwarte bokkers, je mening geven is oke maar je mening opdringen vind ik te ver gaan.
Vaak worden er moeilijke woorden gebruikt en op een schooljuf achtige manier, vind ik jammer, uiteraard zijn er ook mega veel mods die het in mijn ogen anders doen maar het is best irritant af en toe.

Ook onder sommige bokkers denk ik wel eens sjonge jonge, zo overtuigd van je eigen gelijk, geen gezonde ruimte meer voor een discussie, sommige bokkers gaan te ver,terwijl andere zeeer weinig ruimte krijgen om hun mening te geven.

Het zijn vooral de die hards hier die al jaren lid zijn, bijna iedere dag posten en in mijn ogen er ook voor gezorgd hebben dat bokt groot werd, meschien eens iets meer waardering van uit het beheer en de mods voor deze groep.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:31

berpie schreef:
Zou je dan als boktbeheer daar niet iets mee moeten doen, tenslotte zijn het wel de leden die het forum groot gemaakt hebben en niet de mods.

Daar ben ik het overigens niet helemaal mee eens. Juist dat er zoveel kritiek is, geeft wel aan dat modereren gewoon heel veel invloed uitoefent op de sfeer. Dat kan ten goede zijn en ten slechte, maar hoe dan ook hebben de mods samen met de gebruikers Bokt gemaakt tot wat het nu is. Niet alleen de mods, niet alleen de gebruikers, maar samen en in reactie op elkaar.

Daarnaast zijn mods ook gewoon gebruiker. En veel mods zijn precies die leden die al jarenlang zeer actief hebben gepost op het forum. Kortom: gebruikers en mods staan niet los van elkaar.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:43

Het is in ieder geval wél grappig dat dit al vanaf het ontstaan van bokt een terugkerend thema is Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:44

berpie schreef:
(edit) toch vraag ik me af, er is best veel onvrede onder boktgebruikers, hoe komt dat dan, ik ben er zelf nog niet zo heel lang bij en ben best tevreden eigenlijk (met uitzondering op een bepaalde ban van imand) maar maak me ook niet zo gauw druk maar toch merk ik steeds meer onvrede van vaste gebruikers.
Bokkers die standaard op dit soort berichten posten, altijd de zelfde bokkers die meteen bij mensen in de haren vliegen als zij kritiek hebben, zal geen namen noemen.

.............................

Het zijn vooral de die hards hier die al jaren lid zijn, bijna iedere dag posten en in mijn ogen er ook voor gezorgd hebben dat bokt groot werd, meschien eens iets meer waardering van uit het beheer en de mods voor deze groep.

Maar als je procentueel gaat kijken hoeveel bokkers er klagen valt het heel erg mee! Het overgrote deel van al die duizenden leden is blijkbaar best tevreden en krijgen ook nooit een ow achter hun naam. Je kan onmogelijk iedereen tevreden houden.

Ik snap best dat de oude garde het lastig en jammer vindt dat je niet meer zo met elkaar om kan gaan als toen er nog 200 leden waren, maar het is nu eenmaal niet anders

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:55

odetteke schreef:
Maar als je procentueel gaat kijken hoeveel bokkers er klagen valt het heel erg mee! Het overgrote deel van al die duizenden leden is blijkbaar best tevreden en krijgen ook nooit een ow achter hun naam. Je kan onmogelijk iedereen tevreden houden.

Maar dat mensen niet klagen betekent niet automatisch dat ze tevreden zijn. Als je nog beter kijkt zie ik namelijk wel nog een trend: namelijk dat er veel gebruikers zijn die ik altijd erg heb gewaardeerd die ik nu vrijwel nooit meer zie op de open fora en hooguit tegenkom in een paar huiskamertopics. En dat is gewoon erg jammer. Van een aantal weet ik dat het is omdat ze simpelweg vinden dat ze zich niet thuisvoelen bij de manier van discussieren. Dat is zonde... juist omdat het daarbij inderdaad vaak gaat om gebruikers die geen ow's krijgen omdat ze een vrij gelijkmoedige manier hebben van reageren, en niet op hoge poten gaan klagen op FZ omdat dat niet in hun karakter zit.

Citaat:
Ik snap best dat de oude garde het lastig en jammer vindt dat je niet meer zo met elkaar om kan gaan als toen er nog 200 leden waren, maar het is nu eenmaal niet anders

Het hoeft niet zoals het 'vroegah' was - ik ben nooit bij dat mythische vroeger aanwezig geweest dus ik weet niet hoe dat was. Maar ik ben er heel rotsvast van overtuigd dat er heel veel winst te behalen valt, OOK op het Bokt van nu, met de gebruikers van nu.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:10

Citaat:
Bokkers die standaard op dit soort berichten posten, altijd de zelfde bokkers die meteen bij mensen in de haren vliegen als zij kritiek hebben, zal geen namen noemen

Citaat:
Ook onder sommige bokkers denk ik wel eens sjonge jonge, zo overtuigd van je eigen gelijk, geen gezonde ruimte meer voor een discussie, sommige bokkers gaan te ver,terwijl andere zeeer weinig ruimte krijgen om hun mening te geven.

Dit is dus mijn grootste ergernis, waarom worden zulke mensen nou niet aangepakt, ik merk er tenminste nooit wat van want ze blijven gewoon vrolijk doorgaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:17

Ik ben idd ook van mening dat een bepaalde bokker veel te snel een ban heeft gehad.

Terwijl een paar anderen jaren hebben mogen spammen en posten onder de gordel hebben mogen plaatsen voor ze godzijdank uiteindelijk een permanente ban hebben gekregen....

Het is niet rechtlijnig, daar blijf ik bij.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:23

Shadow0 schreef:
Maar ik ben er heel rotsvast van overtuigd dat er heel veel winst te behalen valt, OOK op het Bokt van nu, met de gebruikers van nu.

Ik denk ook wel dat het een stukje beter kan, en dat er meer bokkers over bepaalde onderdelen ontevreden zijn. Maar ik denk ook dat het aantal mensen dat de mods echt een zooitje ongeregeld vindt die aan vriendjespolitiek doen, mensen handen boven het hoofd houden en die ook de mids een hypocriet meeloperclubje vinden toch vooral de mensen zijn die op FZ vaak hoog van de toren schreeuwen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:27

Shadow0 schreef:
berpie schreef:

Daar ben ik het overigens niet helemaal mee eens. Juist dat er zoveel kritiek is, geeft wel aan dat modereren gewoon heel veel invloed uitoefent op de sfeer. Dat kan ten goede zijn en ten slechte, maar hoe dan ook hebben de mods samen met de gebruikers Bokt gemaakt tot wat het nu is. Niet alleen de mods, niet alleen de gebruikers, maar samen en in reactie op elkaar.

Daarnaast zijn mods ook gewoon gebruiker. En veel mods zijn precies die leden die al jarenlang zeer actief hebben gepost op het forum. Kortom: gebruikers en mods staan niet los van elkaar.

Niet alle mods zijn al jarenlange gebruikers, ik weet ook niet precies welke regels bokt hanteerd voor het aanstellen van een nieuwe mod maar heeft denk ik niet zozeer te maken met hoelang je al op bokt bent.
Wel grappig je bnt het er niet mee eens maar tegelijkertijd zeg je dat moderen heel veel invloed heeft op de sfeer, dus begrijp je reactie dan niet helemaal.

Vaak vind ik het ook wat dubbel allemaal dat moderen, soms worden topics gesloten terwijl er een klenig heid is en soms gaat het allemaal veel te ver en gebeurd er niets,van de mods hier hoor je dan dat ze het gemist hebben toen de vlam in de pan sloeg maar eigenlijk kun je zoiets wel van te voren aan zien komen.
En waarom zou je eigenlijk niet een pittige discussie mogen hebben of niet op de man af mogen spelen, zolang er geen gevloek of bedreigingen aan te pas komen, het is erg frustrerend als je een pittige discussie bekijkt en je mening wilt geven en het gaat opeens op slot.

De meeste van ons kunnen best zelf voor zichzelf opkomen dus dat betuttelende soms dat benauwd wel eens, op een discussie forum mag je niet verwachten dat iedereen alleen maar o wat leuk roept, juist de pittige discussies worden het meest bezocht en dat is natuurlijk niet voor niets.

REgels zijn goed en nodig maar ik vind het allemaal wel eens doorslaan, er hoeven echt niet iedere maand

aangepaste regels te komen.

(edit) crossmonster ik denk wel dat ik weet wie je bedoelt, als je daar een mening overhebt word het topic gesloten maar ondertussen zijn er hier bokkers die waar het ook over gaat op fz iedere keer weer dit voorval aan halen en gemene sneren naar deze persoon geven, niet leuk en zou zeggen alsje ergens mee zit regel dit op de mail verder , er zijn altijd mensen die er anders overdenken en die eindeloze zelfde kritieken die hebben we nu wel gelezen.

shabash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:33

berpie schreef:
Shabash ik kan eigenlijk maar een oud bokker bedenken die aan jou beschijving voldoet, maar zal ook de naam maar niet uitspreken dan want geheid dat het op slot gaat hier, wel jammer , vooral omdat het nog steeds leeft onder ons en wij er nog lang niet over uitgesproken zijn, maar ja wie ben ik.

Oh jij bedoeld Runningkawa? Meid, helaas, nog even doorraden.
Wel knap dat je het reilen en zeilen weet van alle bokkers... althans, dat denk je Knipoog

Waar ik het over heb, is zoveel mogelijk de doofpot in gestopt door Bokt Beheer Knipoog

Odetteke, ik zit middenin dat verhaal. Ik heb namelijk alle correspondentie tussen het mid/mod/beheer met de gebruiker gezien.
En dat is een hoop gelieg en gedraai! Dus ik zou iets niet zeggen als het niet waar is hm?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:41

shabash schreef:
berpie schreef:

Oh jij bedoeld Runningkawa? Meid, helaas, nog even doorraden.
Wel knap dat je het reilen en zeilen weet van alle bokkers... althans, dat denk je Knipoog

Waar ik het over heb, is zoveel mogelijk de doofpot in gestopt door Bokt Beheer Knipoog

Odetteke, ik zit middenin dat verhaal. Ik heb namelijk alle correspondentie tussen het mid/mod/beheer met de gebruiker gezien.
En dat is een hoop gelieg en gedraai! Dus ik zou iets niet zeggen als het niet waar is hm?

Ja dacht ik inderdaad zeg ik je eerlijk!
Ben er nog niet zo heel lang bij op bokt i verhouding met andere gebruikers dus waarschijnlijk iets wat ik gemist heb dan, of gewoon niet gelezen kan natuurlijk ook, dus wel benieuwd naar jou verhaal. Maar meschien beetje off topic dan dus je hebt pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:44

Ik heb er genoeg over gehoord en mits het echt een fout van het team is, dan kunnen we lang wachten tot ze dat gaan toegeven, want dat gaat echt niet gebeuren.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:50

shabash schreef:
[***], ik zit middenin dat verhaal. Ik heb namelijk alle correspondentie tussen het mid/mod/beheer met de gebruiker gezien.

Nou, ik weet vanuit modperspectief nog wel dat alles zorgvuldig besproken en afgehandeld werd, waarom zouden mods moeten liegen en draaien? Als je echt vervelend bent zorg je zelf wel voor die 6e ow Bloos En mids en mods werken absoluut niet samen tegen gebruikers... daarvoor durf ik echt mijn handen in het vuur te steken. De dames mid die ik ken hebben een zodanig rechtvaardigsheidsgevoel dat dat echt niet gebeurt. Zoals ik eerder zei, ik heb regelmatig vloekend de uitspraak van hun gelezen en de mods in het ongelijk gesteld, ze werken echt volledig onafhankelijk. Maar als een gebruiker door zijn eigen gedrag zijn kansen verpest kan het midteam daar natuurlijk ook niets meer aan doen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:52

Misschien moet ik de regels even lezen maar ik vraag mij af wanneer je een ban krijgt, is dit meteen of krijg je eerst een paar OW's? Ik ga het ook niet even uitproberen om erachter te komen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:57

Individuele zaken worden niet met derden besproken. Sowieso worden individuele zaken niet openbaar besproken. Ik ga daar verder hier ook niet op in.

Verder kan het lijken of sommige mensen niet aangesproken worden, toch gebeurt dat soms wel en soms niet, gelang de situatie, of aanspreken volgens het modteam nodig is.

Ikima, bans hangt af van de zoveelste OW binnen een half jaar, meer informatie : http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_w ... precies.3F

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 18:58

Maya, individuele zaken hoeven ook niet met derden te worden besproken maar als er klachten zijn geweest door meerdere bokkers in 1 topic over een bepaald persoon dan mag je toch wel op z'n minst verwachten dat het resultaat heeft. Het enige wat we te zien krijgen is een groene balk waarin we verzocht worden om niet te kibbelen. Ondertussen gaat de relschopper gewoon door.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:16

shabash schreef:

er zit niet EEN bemiddelaar tussen........ er is een bemiddelaar die de correspondentie voert, maar het hele team bemiddeld.

Tijdens mijn midperiode zal het wel niet gespeeld hebben want jouw naam komt mij ook niet bekend voor

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:19

Kan deze correspondentie niet per pb gevoerd worden. Dat gedraai en geïnsinueer Clown