sflj schreef:moet er eerst getemd worden voordat mensen ophouden met dit soort idiote opmerkingen?
Wat iemand lelijk vindt, kan een ander niet bepalen, net zoals jij niet kan (en mag, in mijn ogen) bepalen wat een ander een aanvaardbaar risico vindt. Misschien vind ik het wel onaanvaardbaar dat jij überhaupt op een paard zit, als ik je heb zien rijden!
Daarnaast gaat een deel van de premie die ik heb betaald op aan jouw verzorging als jij in het ziekenhuis belandt omdat je bijvoorbeeld met cap valt of omdat je iets hebt opgelopen als gevolg van roken, drinken, onveilige seks, ongezond eten, hard en onvoorzichtig autorijden enz enz. Toch heb ik geen enkel recht jouw daarop aan te spreken. Dat is simpelweg onfatsoenlijk en gaat mij niet aan.
Datzelfde gaat op voor het al dan niet dragen van een cap; bemoei je er niet mee!
Ik kan idd niet bepalen wat iemand anders al dan niet lelijk vind, maar de lelijkheid van een cap mag toch geen reden zijn om deze maar niet meer te dragen, ook ik vind een cap niet mooi maar daar is hij ook niet voor gemaakt...
Er zijn genoeg sporten waarbij je risico loopt en waarbij men alles doet om het risico aanvaardbaar te maken. Nu is paardrijden niet alleen een risicosport, je gaat ook nog eens om met levende wezens. Hoe goed je een paard ook kent, een ongeluk zit in een klein hoekje.