Hallo allemaal. Ik ben een pennymeisje (ik zit namelijk ook op www.penny.nl) en jarig op 1 april ik word dan 12 en ik heb een hele sielugh e bok met de naam Totilas. Hij is nog maar 3 jaar maar ik kan al op hem rijden hooor! Ik heb hem ingereden toen hij 0 was. Het is een schetlander en hij is heeeeeel liev. Hij heeft altijd een matje in zijn manen en dat vind ik heel mooi. Daarnaast ben ik een setjes lover en al mijn spullen zijn dan ook roze. Op 1 setje na, deze is van pokemon! Ook mijn peesjes zijn totaal in stijl en zijn ook heel erg penny. Maar meestal gebruik ik bandages. Mijn bok wordt altijd gereden met een slof want anders wil hij niet aan de teugel. Ook zit mijn aansnoerneusriem heel strak zodat hij zijn mond niet meer open kan doen. Daarvoor heet het toch ook een aansnoerneusriem? Ook doe ik hem altijd heel hard slaan met de zweep want anders wil hij niet lopen. Ook rijd ik altijd zonder cap want ik ben toch de beste! En hij staat op hele dure hoefijzer s want dat klinkt zo mooi! Hij krijgt van mij ook altijd een heel mooi matje in zijn manen met van die roze strikjes! Verder krijgt hij ook altijd groentesoep want dat is goed. Of is het nou groentensoep? Ach wat maakt het uit.
De kleintjes per pony, de grote te paard, Wapperende manen, een zwiepende staart. Dressuur of springen is erg doorsnee, Wester en reining tellen ook nog mee! Springschoenen en peesbeschermers behoren tot de uitrusting, En natuurlijk een zadel, met zoveel mogelijk bling! Wel door de zadelmaker aangemeten, En voor we beginnen het beestje laten eten. Lavendel en mandarijntjes, Jaja, de smaak is verfijntjes. Dan kan je pas echt van start, Eerst in stap, niet te hard. Zodra we wat meer voorwaarts gaan, Kan de motor ook meer aan. Laat eerst de achterhand onder treden, Pas dan beginnen aan moeilijke bezigheden. Piaffe passage of pirouette, Altijd blijven opletten. Want als je zomaar onverhoopt, Tegen een verdwaalde cavaletti aanloopt. Kan je op voorhand bedenken, Dat je de bak door zult zwenken. Maar weer terug naar het appuyement en wijken, Die voor een leek wel wat op elkaar lijken. Mocht je er niets van snappen, Ga je gewoon terug naar het opstappen. Want takt, aanleuning en doorzitten zijn basis, Zonder die drie rijden is een gemis. Dan is er nog longeren en grondwerk, Niet te vaak doen, wordt je pony te sterk! Heb je dit alles niet echt meegekregen, Kan je altijd de wiki op Bokt raadplegen. Een berichtje naar de mods, mids of het beheer, Verhelderd dit verhaal wellicht iets meer. En als ook een moderator het niet snapt, Vraag of de nieuwsredactie het op de VN neerklapt. Verder kan ik je niet meer helpen, paardenbrokken, muesli of biks, PROOST!!!
Vinden jullie het zo leuk om de hele dag te zoeken???
XxLaura98
Geplaatst: 01-04-12 20:49
ik heb een pony (+5) en geen paard (+5). we kunnen stap (+1), dressuur (+5) met doorzitten (+10), cavaletti (+10), longeren (+5), en we doen ook aan grondwerk (+5). We kunnen niet springen (+5), western (+5) en reining (+5), piaffe (+10), passage (+10), pirouette (+20), wedstrijd (+20), appuyement (+20). hij heeft een mooie voorhand / achterhand (+10), zadel (+10) met dank aan de zadelmaker (+10), peesbeschermers (+5). Hij heeft geen springschoenen (+5). maar is wel erg voorwaarts (+10). Hij vind paardenbrokken (+20) zoals biks (+10), meusli (+30) maar ook lavendel (+30) en mandarijntjes (+30) erg lekker. We zijn ook bezig met wijken (+10). aanleuning (+10) is erg belangrijk bij dressuur. Paarden hebben een vier takt (+20) in de stap. Hij houd niet van toiletteren (+20) want dan moet hij erg lang stilstaan en dat is niet zijn ding.
ik tap (+1) nooit zelf biertjes.
in mijn vrije tijd zit ik vaak op bokt (+30), heb ik respect voor de oranje mods (+30) ook wel de mids (+30) en elke andere moderator (+30). en is het beheer (+30) erg goed geregeld net als de nieuwsredactie (+30) en wiki (+30).
Amyyy
Geplaatst: 01-04-12 20:51
nee ik wil weten wat de -100 is hehe. En ik wil even een mooi getal hebben dan stop ik. En ik ben er bijna!
Ik ben een pennymeisje en jarig op 1 april ik word dan 12 en ik heb een hele sielugh e bok met de naam Totilas. Hij is nog maar 3 jaar maar ik kan al op hem rijden hooor! Ik heb hem ingereden toen hij 0 was. Het is een schetlander en hij is heeeeeel liev. Hij heeft altijd een matje in zijn manen en dat vind ik heel mooi. Daarnaast ben ik een setjes lover en al mijn spullen zijn dan ook roze. Op 1 setje na, deze is van pokemon! Ook mijn peesjes zijn totaal in stijl en zijn ook heel erg penny. Maar meestal gebruik ik bandages. Mijn bok wordt altijd gereden met een slof want anders wil hij niet aan de teugel. Ook zit mijn aansnoerneusriem heel strak zodat hij zijn mond niet meer open kan doen. Daarvoor heet het toch ook een aansnoerneusriem? Ook doe ik hem altijd heel hard slaan met de zweep want anders wil hij niet lopen. Ook rijd ik altijd zonder cap want ik ben toch de beste! En hij staat op hele dure hoefijzer s want dat klinkt zo mooi! Hij krijgt van mij ook altijd een heel mooi matje in zijn manen met van die roze strikjes! Verder krijgt hij ook altijd groentesoep..
NogSteedsGek
Geplaatst: 01-04-12 20:52
Sjors schreef:
Vinden jullie het zo leuk om de hele dag te zoeken???
Ben niet echt nieuwe woorden aan het zoeken, heb bestaand lijstje gepakt en gedicht geschreven, tikte wel lekker aan haha
Hellup mijn Totilas schetlander is heel sielugh want hij moet groentesoep eten en hij is ook nog jarig op 1 april! Mijn bok is wel heel liev! Gelukkig houdt hij van roze want ik weet dat. Ik houd ook van roze en dan vooral mijn roze setjes. Ook houden wij heeeeel veel van pokemon en hier hebben we ook een setje van. Met peesjes want hier hebben ze geen bandages van. Mijn slof (ander wil hij niet mooi lopen) is ook heel mooi roze. En mijn hoofdstel met aansnoerneusriem is ook heel mooi roze. En ik heb een roze cap en ook een roze hoefijzer. En natuurlijk niet te vergeten een matje in zijn manen met roze strikjes! Ik lijk wel een beetje op een pennymeisje maar ik ben echt niet penny hoor! Want ik doe niet aan http://www.penny.nl. Ik ben een groentensoep lover. En ben 1 0 jaar
ja als het goed is wel!
Destination
Geplaatst: 01-04-12 20:53
Ik heb een heel groot paard, groter dan een pony. Ik denk dat Claus (mijn paard) zelfs nog wel groter is dan Totilas. We rijden dressuur (stap en doorzitten kunnen we heel goed), longeren, vrijheidsdressuur, wedstrijden (altijd met appuyement). We hebben net een nieuw zadel, gekocht bij de zadelmaker. Ons zadeldekje past heel mooi bij de peesbeschermers, maar de springschoenen lijken er niet zo goed bij. Ik lees heel veel op bokt, met dank aan de oranje mods (ook wel mids) en de gebruikers en het beheer en de andere moderators en de nieuwsredactie en de wiki. Oh ja, dat was een onbedoelde polysyndeton
ik heb een pony (+5) en geen paard (+5). we kunnen stap (+1), dressuur (+5) met doorzitten (+10), cavaletti (+10), longeren (+5), en we doen ook aan grondwerk (+5). We kunnen niet springen (+5), western (+5) en reining (+5), piaffe (+10), passage (+10), pirouette (+20), wedstrijd (+20), appuyement (+20). hij heeft een mooie voorhand / achterhand (+10), zadel (+10) met dank aan de zadelmaker (+10), peesbeschermers (+5). Hij heeft geen springschoenen (+5). maar is wel erg voorwaarts (+10). Hij vind paardenbrokken (+20) zoals biks (+10), meusli (+30) maar ook lavendel (+30) en mandarijntjes (+30) erg lekker. We zijn ook bezig met wijken (+10). aanleuning (+10) is erg belangrijk bij dressuur. Paarden hebben een vier takt (+20) in de stap. Hij houd niet van toiletteren (+20) want dan moet hij erg lang stilstaan en dat is niet zijn ding.
in mijn vrije tijd zit ik vaak op bokt (+30), heb ik respect voor de oranje mods (+30) ook wel de mids (+30) en elke andere moderator (+30). en is het beheer (+30) erg goed geregeld net als de nieuwsredactie (+30) en wiki (+30).
dancer_
Geplaatst: 01-04-12 20:56
Heel bokt is aan het zoeken naar woorden zoals nieuwsredactie, beheer, lavendel, manarijntjes, dressuur, springen, western etc.
Ik geloof dat ik nergens meer op zoek naar ga, Greet is moe..
Het leven van mijn paard ( niet dat ik die heb ofzo )
’s morgens word ik wakker in mn stal. Ik rek me wat uit, tis nog vroeg. Nu moet ik eerst wachten tot mijn baasje komt om mij paardenbrokken te geven. het verschilt altijd wat. Soms ik muesli of biks. Soms krijg ik er een wortel of een appel bij, mandarijntjes niet. Die lus ik niet. Ik krijg ook een grootte bult kuil. Lekker
Als ik mijn eten op heb krijg ik een halster om en moet ik met mijn baasje mee. Ik word met een halstertouw aan de poetsplaats vast geknoopt en word ik getoiletteerd daarna ik krijg mijn zadel op mn rug.. ohh hij zit niet lekker, de zadelmaker moet toch eens komen. Vervolgens doet baasje mij springschoenen en peesbeschermers om. Daarna krijg ik mn hoofdstel in en gaan we naar de bak. Het is altijd maar afwachten wat mijn baasje verzint te gaan doen. Grondwerk en longeren vallen sowieso af, want daar had ik geen zadel voor op hoeven hebben. Voor western heb ik het verkeerde zadel op, dat is het dus ook niet. Ik heb de keuze uit springen of dressuur. Ik zie al wel cavalettie balkjes in de bak liggen, maar dat kan ook van de vorige ruiter zijn. Springen is niet leuk, ik gooi de balkjes er altijd met takt af, zodat het net lijkt alsof ik het perongelijk deed. Gelukkig word het dressuur. Mn baasje stapt op en we beginnen met inrijden. Ik moet lekker voorwaarts gaan in stap en op mn achterhand. Op de voorhand mag niet. Daarna gaan we over in draf en gaat mijn baasje doorzitten. Mn baasje is aan het oefenen voor een wedstrijd met mij. We rijden in de L. daarna moet ik druk aan het werk, wijken. Heel moeilijk. Gelukkig hoef ik nog niet te oefenen voor de appuyement, passage, piaffe en de pirouette . Van mijn over buur pony hoorde ik dat dat best moeilijk is. Als ik goed mn best doe stappen we uit en is ze klaar.
bokt heeft, om te voorkomen dat het een zooitje ongeregeld word, een beheer. Je hebt Moderators (mods) die groen zijn. Mensen die voor het nieuws zijn van de nieuwsredactie en zijn aan hun lavendel kleur te herkennen. Je hebt ook mensen die zijn blauw en van de wiki. En nog oranje mensen en die zijn van de bezwaarcommissie (mids) raar forumpje hoor dat bokt. Je mag dus niet alles zeggen, want ndan krijg je punten minder zoals, g.roentesoep. In elk geval kom ik tot de conclusie dat het uno aprillo is en dat die boktmensen maar een raar volkje is dat ze zulke verhalen gaan typen..
ik ga denk ik ook niet op zoek ik heb al genoeg gezocht en ook al wel wat dingen gevonden
Ik wilde vroeger een paard, maar dat mocht niet. Toen kocht ik maar een hele kleine pony. Eigenlijk pastte het niet, maar ik wilde zo graag rijden! Toen ging ik dressuur doen met die pony, ik kon meelopen als ik in het zadel zat. Ik heb nog wel een zadelmaker laten kijken, maar die kon daar niets aan veranderen, het lag er aan dat de pony te klein was volgens hem. Echt belachelijk! Kon ik er wat aan doen dat mijn voeten de grond raakte, ik mocht geen paard! Ik had al geprobeerd om haar paardenbrokken, biks en muesli te voeren, maar daar wordt ze niet groter van! Iemand gaf me de tip om lavendel in de stal te hangen, maar dat hielp ook niet! In stap ging het nog wel, dan kunnen mijn voeten het prima bijhouden, maar in draf en galop gaat het te snel. Wijken gaat al helemaal niet, dan komen mijn voeten tussen haar benen in de knoop! Ik vroeg me af of jullie nog wat rijtechnische tips hebben, ik heb al grondwerk geprobeerd, maar dat hielp niets, dan geeft ze alleen maar een bok! Daar werd ze niet groter van…. Ik zou met haar zo graag naar de OS willen gaan voor een wedstrijd en daar piaffe en passage willen doen en een pirouette! Sommige mensen zeggen dat ik moet stoppen met rijden en alleen nog maar moet longeren, maar daar is helemaal niets aan! De aanleuning is in orde, volgens mij instructrive moest ze dan lekker voorwaarts worden, maar dat doet ze niet! En ik trek nog wel zo hard om haar te laten negeven! Dat lukt ook. Verder vroeg ik me ook af hoe ik de achterhand onder de voorhand kan krijgen?! Dat doet ze namelijk niet, maar het lijkt me ook wel lastig want dan gaan ze toch zitten?
Ik heb ook al geprobeerd met haar te springen trouwens, maar mijn voeten bleven achter de caveletti hangen natuurlijk. Moet een paard trouwens peesbeschermers en springschoenen om hebben als ik ga springen? Want die heb ik niet. Kogelbeschermers wel, dus die kan ik wel om doen! Aan de voorbenen toch?
Verder wil ik nog even zeggen dat ik het heel erg leuk vind op bokt. De Moderator is soms heel streng, dat vind ik stom. Maar de nieuwsredactie, mids en het beheer zijn heel lief. In de wiki staat heel veel informatie!
Ik en mijn pony (paard) zijn heeeeel goed in dressuur, springen en western. We doen ook vaak longeren en grondwerk, dat vinden we leuk. We gaan vaak op wedstrijd, dan dooen we vaak piaffe, passage en tuurlijk een pirouette. Hij mag soms wel wat meer voorwaarts zijn. Zijn voorhand en achterhand mag hij meer gebruiken. Ook in tijdens het wijken en in stap. Ik rijd altijd met peesbeschermers en kogelbeschermers, dat is veiliger voor zijn benen. Hij krijgt ook altijd paardenbrokken zoals muesli en biks. Binnenkort moet hij naar de zadelmaker, omdat zijn zadel niet goed is, daardoor geeft hij soms een bok. Als dat is gebeurt gaan we verder met cavaletti oefenen, dan doe ik heb springschoenen om.
Als ik niet bij hem ben zit ik op Bokt, daar heb je een nieuwsredactie, Wiki, Moderator, mods en het beheer. Ook heb je daar topics: HK] De kantoortoer van de Penny Patrouille (11) MA] beware of the penny ........ [HK] beware of the penny deel 2
sommige topics gaan ergens anders over, dan gaat het bijvoorbeeld over: Lavendel, tap, Mids, aanleuning en appuyement