Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:20

Chevano schreef:
ik schrijf zoals ik het in mijn hoofd heb en wil niemand daar mee beledigen daarom geef ik ook nooit commentaar op haw dus als je je aangesproken voelt is dat niet mijn bedoeiling en geef altijd eerlijke commentaar . en het is net hoe je het leest zeg maar. en daarmee bedoel ik dat als ik nu met jouw een normaal gesprek zou voeren van vrouw tot vrouw jij mij wel begrepen had. schrijven veroorzaakt heel wat commotie terwijl dit niet altijd de bedoeiling is.

Helemaal waar Ja

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:21

Citaat:
Wat is je mening dan bijvoorbeeld over iemand die NIET gezet is, maar WEL op een te kleine (lichte) pony zit? Haha!

moet het plaatje zien .

en het is gewoon zo dat er meer "normalere "ruiters zijn dus vallen daar de fouten dingen gewoon sneller van op. Als er een gezetterde ruiter rijd kijkt niemand hoe ze haar paard rijd maar krijgt ze alleen commentaar over dat ze te zwaar is.Meer vallen de mensen niet op. En wat ik bedoel aan te geven dat veel gezetterde ruiters maar geen wedstrijden rijden voor dit commentaar.Terwijl het om de rijtechnische gedeelte gaat zowel voor de "normale "ruiter als voor de gezetterder.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:23

BitchyWitchy schreef:
Helemaal waar

Dus jij bent het daar helemaal mee eens? dan neem ik aan dat jij je dus niet druk maakt om ongenuanceerde en aanvallende reacties richting de gezette bokker? Want het is maar net hoe je het leest....

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:25

jasmijn78 schreef:
BitchyWitchy schreef:
Helemaal waar

Dus jij bent het daar helemaal mee eens? dan neem ik aan dat jij je dus niet druk maakt om ongenuanceerde en aanvallende reacties richting de gezette bokker? Want het is maar net hoe je het leest....

idd en jij leest het in jouw plaatje en wij lezen het in onze plaatje . Zo is het leven niet iedereen begrijpt elkaar.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:25

Mijn schoonmoeder vond (ze is niet meer Knipoog ) het ook altijd belachelijk dat ik paard rijd.... Haar vast uitspraak???

"Ik snap niet waarom jij op zo'n beest kruipt!! Dat is iets voor hele jonge meisjes die het figuur er voor hebben......"

Heb menige discussie gevoerd, totdat mijn man zei dat schoonma zelf maar eens op het paard moest klimmen Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:26

daffodil schreef:
Nou ik heb t nog niet meegemaakt......wil best binnenkort eens foto's plaatsen bij wijze van proef hoor! Moet alleen eerst mijn eigen rug het weer doen ,ben even uitgeschakeld....

haha nu druk ik me ongenuanceerd uit... ik bedoelde gewoon in het algemeen. Heb meerdere malen gezien dat een DA of osteopaat onkundig word genoemd (en dat is dan aardig gezegd) omdat deze niet zeggen wat de bokkers menen dat waarheid is. Als het niet overeenkomt met hun verwachtingen dan zal de DA/osteopaat wel slecht zijn of niks willen zeggen uit angst zn klanten te kwetsen. (bijv bij nero is dit ook gezegd) Dat deze mensen misschien werkelijk vinden dat de persoon in kwestie niet in de weg zit komt niet in mensen op... Vind ik erg jammer.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:28

jasmijn78 schreef:
BitchyWitchy schreef:
Helemaal waar

En LEES jij mij al verkeerd!!!

Een heel mooi voorbeeld...

Want nergens staat of ik me wel of niet druk maak om ongenuanceerd commentaar. Knipoog

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:28

BitchyWitchy schreef:
Mijn schoonmoeder vond (ze is niet meer Knipoog ) het ook altijd belachelijk dat ik paard rijd.... Haar vast uitspraak???

"Ik snap niet waarom jij op zo'n beest kruipt!! Dat is iets voor hele jonge meisjes die het figuur er voor hebben......"

Heb menige discussie gevoerd, totdat mijn man zei dat schoonma zelf maar eens op het paard moest klimmen Haha!

en deed ze dat!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:29

Oh op die manier, ja dat geloof ik zo. Als ik sommige reacties zie denk ik ook echt wel eens van nou je kunt op je kop gaan staan, een schriftelijke verklaring van de dierenarts overleggen maar dat maakt niet uit, de mening is niet te veranderen.

Ach, ik heb dan altijd zoiets van jammer dan en ik vind het wel eens sneu voor zo'n TS, dat wel. VInd het gewoon niet nodig om kwetsend te reageren maar dat heeft in mijn ogen niets met gewicht te maken maar geldt voor alle reacties, kwetsen moet niet nodig zijn.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:32

Chevano schreef:
BitchyWitchy schreef:

en deed ze dat!!

Yep........ En damn... wat kon ze hyperventileren zeg!!!! Clown Duivel Toen heeft ze er nooit meer iets van gezegd Haha!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:32

Chevano schreef:
idd en jij leest het in jouw plaatje en wij lezen het in onze plaatje . Zo is het leven niet iedereen begrijpt elkaar.

Oke, maar dan begrijp ik nog niet waarom jij je druk maakt:

Chevano schreef:
Maar daarom hoeven de gezetterde ruiters niet alijd commentaa te krijgen over hun gewicht en zo als ze vragen om rijtechnische ideeën. Dat kan ook op een normale manier zoals je normaal tegen mensen praat en niet elke keer afgezeikt worden.
maar vind bokt niet alleen aanvallend over gezetterde ruiters ook als iemand nog op zijn shetje rijd die te lang is of als er 2 mensen op een sterke Haf zitten. zoveel onzin word er dan geroepen en gezegd is niet normaal. Terwijl deze mensen in het echt hun mond niet openen durven te doen (jawel achter iemand zijn rug) . Iedereen wil graag opbouwend commentaar daar is haw voor (ik vind het onzin want dan kan je beter fimpjes plaatsen ivm de momentopname). Moet dat ook gedaan worden en sommige bokkers kunnen niet normaal reargeren op zo'n topic en dat vind ik dus niet kunnen!!

Je spreekt jezelf echt zwaar tegen....

BitchyWitchy schreef:
Want nergens staat of ik me wel of niet druk maak om ongenuanceerd commentaar.

Jij bent het eens met Chevano die voor haar ongenuanceerde opmerking als excuus aandraagt dat het maar net is hoe je het leest... Dus ik neem aan dat dat dan ook opgaat voor ongenuanceerde opmerkingen richting de gezette bokker. Of meet jij met twee maten?

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:37

Citaat:
Yep........ En damn... wat kon ze hyperventileren zeg!!!! Clown Duivel Toen heeft ze er nooit meer iets van gezegd Haha!

haha zie het al helemaal voor me de enige die bij mij erop durfde was mijn oma de rest blijft ver uit de buurt!1

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:39

Citaat:
Je spreekt jezelf echt zwaar tegen....

tja zo lees jij het . Heb het ff anderen mensen hier laten lezen en die lezen het toch weer anders dan jouw die begrijpen wel wat ik heb neergezet. Jouw opvatingen en waarschijnlijk denken is gewoon anders .

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:41

Chevano schreef:
tja zo lees jij het . Heb het ff anderen mensen hier laten lezen en die lezen het toch weer anders dan jouw die begrijpen wel wat ik heb neergezet. Jouw opvatingen en waarschijnlijk denken is gewoon anders

Oke, goed. Dan nu een opmerking voor jou:

Als ik de foto's in jou profiel zie denk ik echt árm paard, en waarschijnlijk zal jij ook erg veel trekken en schoppen.
([size=9]ik ga er van uit dat jij direct begrijpt dat ik eerlijk commentaar geef en alles schrijf zoals het in mij opkomt en dat ik het niet aanvallend bedoel. en ik heb hier ook even anderen mee laten lezen, en die begrijpen precies hoe ik het bedoel, en als jij het niet zo leest dan komt dat omdat jou opvattingen anders zijn...)[/size]
Laatst bijgewerkt door jasmijn78 op 04-09-08 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:45

jasmijn78 schreef:
Chevano schreef:
tja zo lees jij het . Heb het ff anderen mensen hier laten lezen en die lezen het toch weer anders dan jouw die begrijpen wel wat ik heb neergezet. Jouw opvatingen en waarschijnlijk denken is gewoon anders

Als ik de foto's in jou profiel zie denk ik echt árm paard, en waarschijnlijk zal jij ook erg veel trekken en schoppen.

het is nog veel erger we zitten er zelfs met zijn 2en op!! zijn buik hangt dan over de grond wel grappig gezicht hoor!! Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:49

jasmijn78 schreef:
BitchyWitchy schreef:
Want nergens staat of ik me wel of niet druk maak om ongenuanceerd commentaar.

Jij bent het eens met Chevano die voor haar ongenuanceerde opmerking als excuus aandraagt dat het maar net is hoe je het leest... Dus ik neem aan dat dat dan ook opgaat voor ongenuanceerde opmerkingen richting de gezette bokker. Of meet jij met twee maten?

Zucht........... Je bent wel een zeurdert zeg (erg ongenuanceerd van mij en onmogelijk verkeerd op te vatten)

Ik bedoel, let op, nu in Jip en Janneketaal;

Woorden op internet kunnen verkeerd worden opgevat omdat je de intonatie in de stem en de gezichtsuitdrukkingen er niet bij ziet of hoort.....

Dus dat jij een zeurdert bent kan ik afsluiten met een Knipoog of een Boos! Weeeeeeeeereld van verschil toch???

Dus met die opmerking was ik het eens..... Duidelijk nu????????????????????

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:50

Chevano schreef:
het is nog veel erger we zitten er zelfs met zijn 2en op!! zijn buik hangt dan over de grond wel grappig gezicht hoor!!

Fijn te lezen dat je in ieder geval over een flinke dosis zelfspot beschikt... Maar ik hoop dat je de strekking van mijn reactie begrijpt (zo niet, hoor ik het graag) en ook eens bij jezelf te raden gaat hoe jij overkomt op anderen voordat je gaat klagen over diezelfde anderen.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:51

Waar spreek Chevano zich dan tegen ?
Wil ik graag zien want ik kan het niet vinden mischien heb ik niet goed gelezen ofzo ?:S

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:51

Chevano schreef:
jasmijn78 schreef:

het is nog veel erger we zitten er zelfs met zijn 2en op!! zijn buik hangt dan over de grond wel grappig gezicht hoor!! Knipoog

ROFL

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:52

jasmijn78 schreef:
Chevano schreef:
het is nog veel erger we zitten er zelfs met zijn 2en op!! zijn buik hangt dan over de grond wel grappig gezicht hoor!!

Fijn te lezen dat je in ieder geval over een flinke dosis zelfspot beschikt... Maar ik hoop dat je de strekking van mijn reactie begrijpt (zo niet, hoor ik het graag) en ook eens bij jezelf te raden gaat hoe jij overkomt op anderen voordat je gaat klagen over diezelfde anderen.

*kaatst de bal terug*

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:53

Zoe_Simba schreef:
Waar spreek Chevano zich dan tegen ?
Wil ik graag zien want ik kan het niet vinden mischien heb ik niet goed gelezen ofzo ?:S

Lees maar even terug. Ik heb het duidelijk aangegeven. Laat ik nu eens het goede voorbeeld geven door niet eindeloos in herhaling te vallen.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:54

jasmijn78 schreef:
Chevano schreef:

het probleem is dat ik niet klaag kijk ik zet geen commentaar bij haw omdat ik zoals ik al eerder zei het momentopname zijn . dit topic was toch aanvallend naar zwaardere bokkers en ja soms vind ik dat van wel maar soms reargeren de zwaardere bokkers ook te heftig. maar er word ook erg aanvallend geargeerd als je op een shetje rijd waar je te lang voor bent .En vind dat je normale ruitertechnsiche opmerkingen moet geven meer ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:55

Ik vind het allemaal niet zo grappig, maar dat zal wel aan mij liggen. Bij sommigen denk ik wel "wie de bal kaatst". Dierenliefde gaat soms ver, dat weet ik, doodknuffelen is er een van. Maar tegen beter weten in toch iets doen omdat MEN het zo graag wilt zonder zich af te vragen of het wel diervriendelijk is... Dan is overgewicht er eentje van.

Laat ik duidelijk zijn, overgewicht is alles wat boven het gewicht is van de norm. Als het overgewicht dan alles boven de 90 kg is, is het gewoon te veel. Maar, maar stel je bent een goed gevormd mens, je bent lang, je bent misschien 5 kg te zwaar, maar ziet er schitterend uit, dan nog kan je boven de 90 kg komen en dan ben je gewoon te zwaar voor paardrijden!! Als mensen die gewoon veel te dik zijn zich hierdoor voelen aangesproken en gaan katten en dan vinden dat ze worden aangevallen en afgezeken...., kijk eerst eens in je hart en luister naar je verstand eer je in verweer komt.

Als ik sommigen in het profiel kijk, dan denk ik maar een woord. Egoïsme!! Beperk je dan tot verzorgen, mennen, maar ga er niet op zitten. Mogen we dat niet zeggen??? We vinden het wel normaal dat paarden overdag buiten komen, dat we niet met slof in de krul gaan rijden, maar een ruiter die 90+ of 90++ weegt vinden we doodnormaal. Want stel dat je de persoon kwetst...., wat het paard doormaakt, daar hebben we het niet over....

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:58

Wat ik ook een beetje met HAW vind mensen zien meestal alleen de slechte punten waardoor de goede worden achtergelaten ..
Bijv op foto1 had iemand een strenge binnenhand of porde ze teveel met der spoort etc. daar krijg je 3 bladzijde's vol over te lezen
foto3 : Paard mooi netje over de rug etc.
Hoor je maar een enkele over ..

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:59

Chevano schreef:
het probleem is dat ik niet klaag

Dit is klagen:

chevano schreef:
Maar daarom hoeven de gezetterde ruiters niet alijd commentaa te krijgen over hun gewicht en zo als ze vragen om rijtechnische ideeën. Dat kan ook op een normale manier zoals je normaal tegen mensen praat en niet elke keer afgezeikt worden.
maar vind bokt niet alleen aanvallend over gezetterde ruiters ook als iemand nog op zijn shetje rijd die te lang is of als er 2 mensen op een sterke Haf zitten. zoveel onzin word er dan geroepen en gezegd is niet normaal. Terwijl deze mensen in het echt hun mond niet openen durven te doen (jawel achter iemand zijn rug) . Iedereen wil graag opbouwend commentaar daar is haw voor (ik vind het onzin want dan kan je beter fimpjes plaatsen ivm de momentopname). Moet dat ook gedaan worden en sommige bokkers kunnen niet normaal reargeren op zo'n topic en dat vind ik dus niet kunnen!!

Chevano schreef:
dit topic was toch aanvallend naar zwaardere bokkers en ja soms vind ik dat van wel maar soms reargeren de zwaardere bokkers ook te heftig

Het enige wat ik je probeer mee te geven is je eigen reacties eens goed te bekijken voor je anderen becommentarieerd over de inhoud en vorm van hun reacties. De kans is groot dat als jij zelf niet aanvallend overkomt, je ook niet aanvallend benaderd zal worden. What you give is what you get.