tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

ja, omdat...
300 (73%)
nee, omdat...
106 (25%)
anders, omdat...
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 409

ThisIsMe

Re: tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:42

Myrdal schreef:
Stel je voor dat je een scheldserenade krijgt per email, wat doe je dan? Dan ga je toch ook niet naar je emailprovider mailen dat je wilt dat de verzender gestraft wordt?
Nee, je verwijdert de email, of je gaat naar de politie als de inhoud erg genoeg is.

Waarom is dat op bokt dan anders? Pb's zijn eigenlijk een intern emailsysteem. Waarom hier niet de pb's die je niet wilt ontvangen gewoon weggooien of als de inhoud erg genoeg is ermee naar de politie gaan.

Ik krijg veel spam op mijn emailaccount, daarmee ga ik ook niet aankloppen bij mijn emailprovider.
Wel hebben die een speciale spammap, mischien is het een idee om die ook op bokt te creëren. Dan kun je aangeven welke user gelijk naar die map gaat en hoef je dus geen pb's te openen.
Dat je dan wel de pb's zou openen, dat is je eigen keus. Je hoeft de pb's niet te lezen, je kunt ze ook gewoon weggooien.

Precies, daarom heb ik ook nee gestemd, niet omdat ik hatelijke PB's wil versturen, maar omdat ik (in tegenstelling tot een hoop andere mensen op Bokt heb ik wel eens de indruk) absoluut geen behoefte heb om heel mijn persoonlijke hebben en houwen op internet te gooien.
Ik heb het al eens eerder aangegeven, als je een PB krijgt van iemand waar je geen behoefte aan hebt kan je die gewoon ongelezen weggooien, dan zie je ook niet wat ze je toewensen. Helaas kunnen een heleboel mensen die zelfbeheersing schijnbaar niet opbrengen, lezen die PB, reageren net zo lüllig terug en zie daar, een ruzie is geboren.
Voor een ruzie zijn nog altijd twee partijen nodig, als één van beide partijen al maar zo verstandig is om de ander links te laten liggen enniet te reageren op de zogenaamde steken onder water duurt zo'n ruzie niet zo heel lang.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:43

odetteke schreef:
niet iedereen heeft z'n e-mail staan. Daarbij zie ik verschuiven niet als een probleem. Zorgen dat het hier niet gebeurd vind ik al heel wat.

Maar als je op een andere manier de scheldtirades of bedreigingen ontvangt win je er toch niets mee? Waarom dan zoveel moeite er voor doen?

Als jij ruzie hebt met iemand, of iemand anders denkt ruzie te hebben met jou en het loopt uit de hand, dan is bokt gewoon niet de partij om dit op te lossen, en dat moet je ook niet willen... bokt is "slechts" een internetforum, geen rechter of mediator. Loopt het zodanig uit de hand dat negeren niet meer werkt, dan zal je de politie moeten inschakelen....[/quote]

oplossen niet nee.
Toch zijn er een hoop ruzie door bokt die je door een simpele tem op pb's misschien kunt voorkomen...

hopla -> heb je post gelezen, maar vond het niet nodig om daarop te reageren. Je hoeft 'm niet weer te quoten....

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:43

runningkawa schreef:
Met dit wordt star gezegd..is zo blijft zo, verbetering niet nodig....

Verbetering is altijd nodig,,, alleen is de vraag hier of het tem-een-pb-systeem ook daadwerkelijk een verbetering is Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:45

poes schreef:
superwoman: ik heb je mailadres al. Duurt 3 seconden.
Kawa: dat over die landelijke mleting is om een vergelijk te doen over hoe je een goede steekproef in elkaar zet.

En jij bent voor het prive-houden van pb's, terwijl je nu mijn email adres heb opgezocht, wat ik bewust niet laat zien?
hmmm beetje discutabel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:45

odetteke schreef:
runningkawa schreef:

Verbetering is altijd nodig,,, alleen is de vraag hier of het tem-een-pb-systeem ook daadwerkelijk een verbetering is Knipoog

misschien niet..maar ik zie de mods ook niet bijdragen in..ja we zien dat er veel mensen zijn die iets anders willen, we gaan achter de schermen eens brainstormen en komen erop terug...in de tussentijd draag andere ideeën aan.

Nee het is bam afkappen....

Sorry blijf ik vreemd vinden Ja

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:46

Het is niet dat ze niet zeggen dat ze erover discussiëren, dat ze dat daarom ook niet doen. Zelf ook geen aannames maken Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:47

superwoman schreef:
oplossen niet nee.
Toch zijn er een hoop ruzie door bokt die je door een simpele tem op pb's misschien kunt voorkomen...

Maar als vanaf morgen iedereen die ruzie wil maken op het mailknopje gaat drukken ipv het pb knopje, dan ben je weer volledig terug bij af! En een tem-een-mail knopje lijkt me nu niet echt een goed idee Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:47

Gewoon afschaffen die pb's. Ja Als je al die pb's zichtbaar maakt in het temsysteem, heb je nog niet alles. Ik word b.v. op dit moment enorm lastig gevallen door een bokker en haar vriendinnen op hyves en per mail op hotmail. Zou je dat ook mee moeten tellen. Dus ik stem op "anders"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:48

Tieneke schreef:
Het is niet dat ze niet zeggen dat ze erover discussiëren, dat ze dat daarom ook niet doen. Zelf ook geen aannames maken Knipoog

sorry deze zin snap ik ff niet

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:49

Eerder zeg je dat mensen je geen woorden in de mond moeten leggen, dat ze geen dingen moeten bedenken die je niet hebt gezegd. Dat geldt ook voor wat jij zonet over de mods zei.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:50

odetteke schreef:
runningkawa schreef:

En of een argument meer waarde krijgt als je het zo'n 100 keer herhaalt..........
Er worden steeds dezelfde argumenten aangehaald, soms in iets andere bewoordingen, da's ook redelijk star.
Ik ben het met Odetteke eens, vind het duidelijk geen verbetering, maar vind het wel genoeg om dat eenmalig te melden. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:51

dat gedeelte snapte ik..maar niet waar ik woorden in de mond leg?
Dat gedeelte snap ik dus niet van je eerdere zin.
Wat leg ik dan in hun mond?

Zie jij bij de opmerking staan dat ze het er nu over hebben dan?
Zie jij daar staan...tem vinden we niets maar verzin eens wat anders?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:52

Dat staat er idd niet, maar daarom moeten we er niet vanuit gaan dat er niet overlegd wordt. Er staat ook niet dat ze dat niet doen achter de schermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:55

nee er staat alleen punt uit klaar...
Beetje minder star bericht daar zou geen kwaad kunnen...overigens kreeg ik van een mod per pb ook niet te horen dat het nu overlegd werd..het was al eens overlegd en dus klaar af...

TIM..ik heb jou je mening ook al vaker dan 1 x zien geven Lachen
Niet erg hoor... maar dat klopt dan niet helemaal bij je berichtje nu Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:57

Het Modteam heeft deze suggestie terzijde gelegd, dat mag. Het staat ook ons weer vrij om daar kritisch op te zijn Lachen. Het is inmiddels wel duidelijk dat de kous af is wat het modteam betreft. Dat is ook prima, ik vond het alleen jammer dat er niet wat meer moeite werd gedaan in de discussie, het was afkappen en basta.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:58

ThisIsMe schreef:
En of een argument meer waarde krijgt als je het zo'n 100 keer herhaalt..........
Er worden steeds dezelfde argumenten aangehaald, soms in iets andere bewoordingen, da's ook redelijk star.
Ik ben het met Odetteke eens, vind het duidelijk geen verbetering, maar vind het wel genoeg om dat eenmalig te melden. Clown

Helemaal mee eens.
Het topic is inmiddels aardig onoverzichtelijk geworden.
Volgens mij zijn er van de 15 volgekletste pagina's zeker 10 pagina's die door dezelfde personen wordt gevuld.

ik ben nog steeds van mening dat wanneer je keer op keer wordt lastig gevallen middels de PM, je toch eens jezelf af moet vragen waar dat nu toch aan ligt.
En hier laat ik het topic voor wat het is. Doei!
Wat mij betreft is nu alles hier wel zo'n beetje gezegd.

edit:typefout
Laatst bijgewerkt door Masada op 20-08-08 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:00

Juist lovely...

Maar ook elke bokker die een ander idee heeft om het ge-etter achter de schermen aan te pakken, kom maar op met die ideeën

En met 100 keer roepen links laten liggen komen we ook geen steek verder.
Dat werkt niet bij iedereen... dat is ook al duidelijk naar voren gekomen.

Mij lijkt bij sommige de weerstand echt meer de angst van..ships... dan weten ze hoe ik me gedraag achter de schermen meer mee spelen dan wat anders.
Want als je gewoon netjes bent...wie gaat er dan temmen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:05

Dat heeft niks met angst of verbergen (wat eerder ook al gezegd werd) te maken. En waarom is ook al x-aantal keren uitgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:06

Op een forum als dit komen vaak ook de achterbuurt en villawijk ineens bij elkaar in de virtuele straat en tja, dat is wel eens 'wennen'.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:09

In mijn pb box staan voornamelijk "persoonlijke" berichten van vriendinnen met persoonlijke dingen over hun zelf en over mij die je niet op het mod topic wilt hebben. Dus daar blijf je als mod gewoon af.

De scheld en tirade pb's van frusty bokkers lees ik bijna niet en kieper ik sowieso eraf Haha!

Ik vind wel dat er een systeem moet komen dat je bepaalde bokkers moet kunnen weigeren je een pb te sturen. Maar dat heeft Bart al op mijn verzoek op zijn to do lijstje gezet.

Anoniem

superwoman schreef:
En jij bent voor het prive-houden van pb's, terwijl je nu mijn email adres heb opgezocht,

Jij heb er blijkbaar voor gekozen om je email open en bloot aan te geven, dus niet de rollen omdraaien Knipoog

RK waarom maak je je nu zo druk hierom heb je meerdere malen horen vertellen dat je nooit dat soort PBtje skrijgt maar bij het doorlezen van dit bericht krijg ik een heel ander gevoel?

Anoniem

Niet bij iedereen tieneke, daar ben ik me ook wel van bewust.
Zoals bijv poes die tegen is...nee geloof niet dat die wat verbergt.
Zo komt ze iig niet over. Lachen

Maar in mijn post staat ook niet alle bokkers Lachen

Zelfde als met een camera in de winkel...sommige zijn er op tegen omdat ze het big brother vinden
Maar andere zijn er ook op tegen omdat weg snaaien bemoeilijkt wordt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:11

chiqa...als jij nu eens ging lezen..
Mag ik zeggen dat ik een beetje moe wordt van steeds tegen jou in herhaling te vallen??
Heb je daar namelijk al op geantwoord...ga zelf maar ff zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:12

slimmerik schreef:
In mijn pb box staan voornamelijk "persoonlijke" berichten van vriendinnen met persoonlijke dingen over hun zelf en over mij die je niet op het mod topic wilt hebben. Dus daar blijf je als mod gewoon af.

De scheld en tirade pb's van frusty bokkers lees ik bijna niet en kieper ik sowieso eraf Haha!

Ik vind wel dat er een systeem moet komen dat je bepaalde bokkers moet kunnen weigeren je een pb te sturen. Maar dat heeft Bart al op mijn verzoek op zijn to do lijstje gezet.

Maar die mods komen toch ook niet zomaar in jou persoonlijke berichten?
Je vriendinnen gaan toch niet temmen daarop?

Mods kunnen enkel in een getemde reeks komen...en er zal vast niet getemd worden als jij gewoon aan het beppen bent met vriendinnen Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:12

RK jij wordt toch nooit moe met je 67000 berichten ? Knipoog