Myrdal schreef:Stel je voor dat je een scheldserenade krijgt per email, wat doe je dan? Dan ga je toch ook niet naar je emailprovider mailen dat je wilt dat de verzender gestraft wordt?
Nee, je verwijdert de email, of je gaat naar de politie als de inhoud erg genoeg is.
Waarom is dat op bokt dan anders? Pb's zijn eigenlijk een intern emailsysteem. Waarom hier niet de pb's die je niet wilt ontvangen gewoon weggooien of als de inhoud erg genoeg is ermee naar de politie gaan.
Ik krijg veel spam op mijn emailaccount, daarmee ga ik ook niet aankloppen bij mijn emailprovider.
Wel hebben die een speciale spammap, mischien is het een idee om die ook op bokt te creëren. Dan kun je aangeven welke user gelijk naar die map gaat en hoef je dus geen pb's te openen.
Dat je dan wel de pb's zou openen, dat is je eigen keus. Je hoeft de pb's niet te lezen, je kunt ze ook gewoon weggooien.
Precies, daarom heb ik ook nee gestemd, niet omdat ik hatelijke PB's wil versturen, maar omdat ik (in tegenstelling tot een hoop andere mensen op Bokt heb ik wel eens de indruk) absoluut geen behoefte heb om heel mijn persoonlijke hebben en houwen op internet te gooien.
Ik heb het al eens eerder aangegeven, als je een PB krijgt van iemand waar je geen behoefte aan hebt kan je die gewoon ongelezen weggooien, dan zie je ook niet wat ze je toewensen. Helaas kunnen een heleboel mensen die zelfbeheersing schijnbaar niet opbrengen, lezen die PB, reageren net zo lüllig terug en zie daar, een ruzie is geboren.
Voor een ruzie zijn nog altijd twee partijen nodig, als één van beide partijen al maar zo verstandig is om de ander links te laten liggen enniet te reageren op de zogenaamde steken onder water duurt zo'n ruzie niet zo heel lang.