Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:13

Nou ja, op die lijst doel ik dus. Dacht dat daar ook de OW's tussenstaan. Maar mijn punt blijft dat als je op die lijst staat (dan voor een ban) en het blijkt later niet terecht, dat dat dan ook op die lijst komt te staan. En dan desnoods onder het kopje van welke groep moderators of "team Bokt". Ik blijf er een Zij zijn groot en ik is klein! effect in zien anders.

Overigens is een rectificatie over MIJN OW hier op zijn plaats: het is niet helemaal zo gegaan als ik mij herrinerde (want ik had hem zelf niet meer).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:20

Nikka schreef:
Hier ben ik het mee eens. Ik ben ooit eens bij een topic geweest waar iedereen verschrikkelijk veel lol had, het was wat off topic geraakt maar het verliep als een tierelier en iedereen had lol. Komt er een mod aan met een soort opmerking van: Ja dames jullie hebben aardig plezier gehad, bij deze een slotje. Dan denk ik: is het niet bedoeling om gewoon plezier hier te hebben. Echt lollige topics komen niet al te vaak voorbij. Moet dat dan? Vind het persoonlijk dan behoorlijk flauw.

Ook hiervan weet ik de details niet - en daar kan en wil ik dus niets over zeggen. Maar ook hier wil ik proberen om wel in algemene termen wat van de achtergrond te vertellen. Want er zijn een aantal problemen met die topics.

Ten eerste vinden mensen het vaak moeilijk om maat te houden. Dat is jammer... maar het bleek dat als er 1 zo'n topic was, en toegestaan werd, dat er dan al heel snel nog 34 van dergelijke topics als paddestoelen uit de grond schoten, of dat serieuze topics dezelfde meligheid kregen wat helemaal niet de bedoeling was van de TS - die haar serieuze vraag ineens zag vervallen tot vooral vele pagina's lang geintjes. In die gevallen is het ontzettend lastig om een goede beslissing te nemen.

Ook gaan vele lollige topics ten koste van iemand (bv een TS die niet zo handig is, of nog erg jong).

Soms lokt iemand dat soort topics ook doelbewust uit door opzettelijk zulke posts te plaatsen, en dat is vaak evenmin leuk.

En dan is het niet makkelijk om een beslissing te nemen die altijd acceptabel is.
Laat je 1 topic open? Klinkt redelijk, behalve als je een hele gezellige tijd hebt in net dat andere topic hebt wat wel op slot gaat.
Laat je ze allemaal open? Dan gaat het toch al snel ten koste van de inhoudelijke topics en ook dat is zonde.
En moet je iemand die nog zo jong of onhandig is niet een beetje beschermen? We hebben allerlei soorten mensen op Bokt: jonge kinderen, mensen met sociale handicaps, mensen met verstandelijke handicaps, met psychiatrische problemen... hoewel dat niet allemaal tot in detail bekend hoeft te zijn en daar ook niet volledig rekening mee kan worden gehouden, is een beetje voorzichtigheid daarbij wel op z'n plaats. Het is in elk geval niet nodig om mensen vanwege hun onvermogen of onervarenheid helemaal belachelijk te maken.

En in hoeverre moet je de clowns daadwerkelijk belonen? Met SA's en geintopics zijn erg vervelende ervaringen geweest - mensen die zich belazerd en erg gekwetst voelden (en volkomen terecht). De grens tussen leuk en toch eigenlijk wel een beetje negatief is soms flinterdun.

Nu snap ik zeker dat dat helemaal niet hoeft te gelden voor jullie topic. Het kan heel goed dat dat gewoon echt een leuk en gezellig topic was, zonder vervelende ondertoon.
Het probleem is alleen: dat weet je als deelnemer misschien wel, maar vaak niet als buitenstaander (als mod bijvoorbeeld). En door de vele negatieve ervaringen uit het verleden, gaat dat dus ook ten koste van de keren dat er niets vervelends aan vast zit. Dat is heel jammer. Maar een andere manier van oplossen is niet makkelijk volgens mij.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:23

Ilzas schreef:
Nou ja, op die lijst doel ik dus. Dacht dat daar ook de OW's tussenstaan. Maar mijn punt blijft dat als je op die lijst staat (dan voor een ban) en het blijkt later niet terecht, dat dat dan ook op die lijst komt te staan.

Ik denk dat je dan alsnog een beetje te kijk staat. Als je nu een OW-met-als-gevolg-een-ban krijgt, dan kom je op de lijst op forumzaken (FZ). Stel, die OW/ban is niet terecht, dan verdwijn je dus weer van de lijst. In een (andere?) lijst verschijnt dan alsnog je naam, dus kan men alsnog openlijk zien dat je een OW had..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:26

Maar wel onterecht!

Naja, laten we het er op houden dat dat persoonlijk is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:26

Er komen hier helemaal geen 90.000 mensen per dag en al helemaal niet tegelijkertijd. Dat is dus een beetje een non-argument. Een ander non-argument is dat het allemaal vrijwillig liefdewerk oud papier is, want als dat je dwars zit: doe het dan niet.

Wat mij nog wel eens ergert is dat er nogal selectief gekeken wordt wie er wel en niet openlijk beschuldigd mogen worden. Smaad betrekt normaliter op iedereen, maar op bokt beslist een moderator (student van 19 met wat tijd over?).
Maar als er dan een keer iemand voorbij komt die de boel belazert en misbruik maakt van het medium, dan krijgt diegene podium en bescherming van mods op de koop toe. Maar als je daar dan iets over laat vallen, krijg je op je lazer en mag je niet meer posten mbt die user. Dit is typisch bokt en komt alleen op bokt voor, in de normale wereld werkt het gelukkig anders.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:27

Maar ik snap wel waar het om gaat Hilli.
DE fouten van gebruikers komen dus openlijk op FZ en de fouten van mods kennelijk niet.
Als er een fout is wordt de OW/ban wel teruggedraait,maar het naamplaatje blijft toch hangen bij mensen die Japie in de ban-lijst hebben zien staan.
Waarom moeten de fouten van gebruikers wel gemeld worden,en die van mods niet?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:28

Juist Tivoli.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:30

Ik heb ook nog geen antwoord op mijn vraag over hoe er naar mods gekeken wordt door het team.
Moeten er een bepaalt aantal Ban's/OW's / hulk's (want zo heten die dingen blijkbaar Nagelbijten / Gniffelen ) uitgedeelt worden?
Zijn er anders geen mods die er qua OW's uitdelen gigantisch bovenuit steken,terwijl anderen misschien haast nooit iets uitdelen?
Hoe zit dat dan?

edit; typo

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:31

_Tivoli_ schreef:
Maar ik snap wel waar het om gaat Hilli.
DE fouten van gebruikers komen dus openlijk op FZ en de fouten van mods kennelijk niet.
Als er een fout is wordt de OW/ban wel teruggedraait,maar het naamplaatje blijft toch hangen bij mensen die Japie in de ban-lijst hebben zien staan.
Waarom moeten de fouten van gebruikers wel gemeld worden,en die van mods niet?

Helemaal mee eens!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:34

Dat heb ik ook helemaal niet gezegd Lovely... ik verwees naar het aantal (geregistreerde) gebruikers, ik heb nergens gezegd dat al deze gebruikers dagelijks online zijn Knipoog (dan zou ik bokt volgens mij nooit meer werkende kunnen krijgen... Nagelbijten / Gniffelen ). Ik zou niet weten hoeveel mensen hier dagelijks komen en of ik dat uberhaupt op zou kunnen zoeken.

*Edit: ter verduidelijking; ik bedoelde dus in totaal, iedereen die gedurende 1 etmaal om welke tijd dan ook online geweest is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:37

Heel simpel vikki:
Grootst aantal gebruikers online : zo en zoveel op die en die datum.
Op dezelfde plaats als waar je kan zien we er allemaal online zijn. Lachen

Edit: Hier heb ik hem Het grootste aantal gebruikers online was 1566 op 02-03-08 21:01
Valt dus reuze mee Lachen
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 12-08-08 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:39

_Tivoli_ schreef:
Heel simpel vikki:

Even offtopic maar dat vroeg ik me dus af waar je kan zien wie er allemaal online zijn

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:40

_Tivoli_ schreef:
Het grootste aantal gebruikers online was 1566 op 02-03-08 21:01

Scheelt nogal he, met 90.000....

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:40

silfie35 schreef:
_Tivoli_ schreef:
Heel simpel vikki:

Even offtopic maar dat vroeg ik me dus af waar je kan zien wie er allemaal online zijn

Als je op 'forum index' klikt en naar onder scrolled Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:42

_Tivoli_ schreef:
Ik heb ook nog geen antwoord op mijn vraag over hoe er naar mods gekeken wordt door het team.
Moeten er een bepaalt aantal Ban's/OW's / hulk's (want zo heten die dingen blijkbaar Nagelbijten / Gniffelen ) uitgedeelt worden?
Zijn er anders geen mods die er qua OW's uitdelen gigantisch bovenuit steken,terwijl anderen misschien haast nooit iets uitdelen?
Hoe zit dat dan?

edit; typo

Nee, er moet geen bepaald aantal Bans/OW's of wat dan ook uitgedeeld worden. Liefst natuurlijk zo min mogelijk Knipoog
En of er bepaalde mods gigantisch boven uit steken is niet van toepassing.
Een OW wordt door 1 mod verstuurd, maar door meerdere mods besloten.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:44

Amanda schreef:
_Tivoli_ schreef:
Hoe zit dat dan?

edit; typo

Nee, er moet geen bepaald aantal Bans/OW's of wat dan ook uitgedeeld worden. Liefst natuurlijk zo min mogelijk Knipoog
En of er bepaalde mods gigantisch boven uit steken is niet van toepassing.
Een OW wordt door 1 mod verstuurd, maar door meerdere mods besloten.

Oh oke,dat maakt veel meer duidelijk.
Zo kun je nooit het idee hebben dat 'die en die mod de pik op jou heeft' en je dus OW's geeft.
Maar kan me voorstellen dat mensen die niet weten hoe het in elkaar zit,zulke dingen gaan denken...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:44

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie uitnodigen om weer on topic verder te gaan. Dit topic is geopend omdat er mensen zijn die Bokt op dit moment te streng vinden. Dat soort kritiek is welkom, al zien we graag dat mensen ook met een oplossing komen, opbouwende kritiek dus. Met betrekking tot HAW zal zo snel mogelijk, uiterlijk na het weekend een enquête worden geopend waarin jullie reacties zeer welkom zijn.

Hoe het er achter de schermen verder toegaat staat uitgelegd in de help (helemaal naar beneden scrollen). Maar deze vragen doen in dit topic niet echt terzake, dus ik wil jullie verzoeken om weer terug te keren naar het onderwerp.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:46

Tuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:48

Oftewel: gelieve geen kritiek te geven op het beleid en er liever ook geen kritische vragen over stellen Lachen.
Zo lust ik er ook nog wel een paar *LOL*.

Bokt is plaatselijk te streng en wat mij betreft is het hele fotokwartier verloren moeite.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:49

Kritiek mag, kritische vragen mag ook, maar als je ons wilt helpen zou het fijn zijn als je ook de volgende stap zet. Wat kan er beter? Wat kunnen we doen om te zorgen dat het fotokwartier volgens jou weer wél de moeite is bijvoorbeeld? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:50

Opdoeken, maar dat vind ik al jaren Lachen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:50

Eline schreef:
Kritiek mag, kritische vragen mag ook, maar als je ons wilt helpen zou het fijn zijn als je ook de volgende stap zet. Wat kan er beter? Wat kunnen we doen om te zorgen dat het fotokwartier volgens jou weer wél de moeite is bijvoorbeeld? Lachen

Ik zou graag zien dat er ook complimentjes kunnen worden gegeven. Want ook daar leer je van, en ik denk inderdaad dat de meeste topics ook geopend worden om te zien wat je goed doet Lachen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:52

Sheran: das een duidelijke boodschap, en die is ook gewoon duidelijk bij ons binnengekomen. In de evaluatie van HAW gaan we daar ook verder op in, maar door de vakantieperiode duurt het overleg tussen de moddies wat langer, waardoor we die nog niet online hebben kunnen zetten.l

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:52

Gewoon: einde censuur. Je mag op HAW gewoon plaatsen wat je wilt, met hoe veel of hoe weinig foto's je wilt en je mag er in zeggen wat je wilt. Positief, complimenterend, of kritisch. Als je als TS niet tegen kritiek kunt, moet je geen topic openen op HAW. En wat de tassen verkoop betreft vind ik persoonlijk Bokt toch al geen doen omdat je totaal niet kunt zoeken, sorteren op prijs. Dus voor wat verkoop betreft: of zo laten, of verbouwen a la Marktplaats of mee kappen. Van mij mag alles eruit behalve de paarden/pony verkoop/ gezocht. Maar da's persoonlijk.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:53

En dat er niet (voor de logica van de gebruiker) met twee maten gemoten wordt.

Dat fouten van Mod's ook kenbaar kunnen worden gemaakt.

Niet altijd een topic waar het iets te gezellig wordt opdoeken,maar gewoon verplaatsen naar [HK].

Edit: ik typ weer eens te snel Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 12-08-08 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt