Kleurengenetica subforum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: Kleurengenetica subforum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:32

Citaat:
F-AM is toch meer voor wat er vooraf gaat aan het fokken, wat voor hengst kies je om de merrie goed aan te vullen, hoe verbeter je het paard, en dan idd met name de warmbloed (sport) paarden. Zo is dat toch eigenlijk ook wel altijd geweest. [/qoute]

Hiervoor is dit subforum: [EHK] Exterieur en Hengstenkeuze

En voor een sterker achterbeen wat wordt genoemd ook, dat is ook een exterieur kwestie.

Juist omdat een algemeen forum overstelpt wordt met dit soort topics die hier helemaal niet thuis horen, doet het er eigenlijk al niet meer toe wat Karl66 zegt.. F-AM is gewoon de prullebak van de fokkerij-fora geworden van Bokt.

Ik zeg ook niet dat ik niet wil reageren in de topics omdat ze over heel bokt verspreid staan, ik ga alleen niet heel bokt doorzoeken of er heel misschien toevallig vragen over kleurgenetica. Die mensen met vragen over kleuren zullen dus helaas verstoken blijven van een antwoord van mij, omdat ik alleen de topics in F-AM en TI bekijk en niet op de andere subfora.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:43

Teuntje111 schreef:
[Juist omdat een algemeen forum overstelpt wordt met dit soort topics die hier helemaal niet thuis horen, doet het er eigenlijk al niet meer toe wat Karl66 zegt.. F-AM is gewoon de prullebak van de fokkerij-fora geworden van Bokt.

Klopt en dat is al tijden zo. En iedereen die Bokt aanspreekt op een plek om serieus over de fokkerij van sportpaarden te kunnen praten wordt al jaren weggewuifd. Dus wie schetst mijn verbazing bij dit topic

[VN] Enquête: KWPN op Horse Event

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:46

Owja, die is er ook nog EHK, dubbelop dus weer want AM staat ook vol met welke hengst moet ik kiezen topics en staat zelfs in de omschrijving dat je dat daar kwijt kunt.
Dus voor hengstenkeuze kun je terecht op F-AM, EHK, WN-FA én de rassenforums.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:13

Teuntje, op basis van jullie aanvraag hebben wij gekeken of er een subforum Kleurengenetica moest komen. Daar hebben wij een negatieve afweging bij gemaakt. Elke keer als wij dan vragen wat de meerwaarde is, krijgen wij dezelfde argumenten en op basis van die argumenten zien wij dus geen reden voor een subforum. Dan kan je diezelfde argumenten nog veertien pagina's herhalen, maar dat verandert er echt niks aan.

Wat het idee van een vergaarbak betreft. F-AM is een algemeen topic over fokkerij en je ziet daar dus allerlei onderwerpen over fokkerij voorbij komen. Maar dat is het idee achter een algemeen forum. Met dezelfde argumentatie zou je RT-D, NA of bijvoorbeeld MD ook vergaarbakken kunnen noemen.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:17

sarabande schreef:
Wellicht lees je over het argument heen dat mensen die serieus iets over fokken van sportpaarden willen weten, nauwelijks iets hebben met kleuren.
Dus die haken af als ze F&A openen en al die kleuren topics zien.
Dat lijkt me toch een vrij stevig argument, zeker nu er zelfs 2 stickies over kleuren geplaatst zijn als een soort F&A merk Verward

Daar ben ik het wel mee eens, alleen denk ik dat fokkers niet alleen in de discussies afhaken
vanwege de topics die op [F-AM] geplaatst worden en weinig of niets met fokkerij te maken hebben.
Kleuren-topics bijv.
Veel topics, bijv. hoe een merrie keur c.q. elite kan worden, zie je met de regelmaat van
de klok weer terugkeren. Als je het 5 maal hebt uitgelegd dan denk je vervolgens, laat maar.
Er is gewoon een gebrek aan nieuwe verfrissende onderwerpen.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:24

Het is duidelijk dat het steeds dezelfde mods zijn die hier komen zeggen dat het een 'neen' is.

Graag had ik wel eens gehoord van alle (hoofd)mods - zie lijst hieronder - wie voor of tegen is of hierover geen mening wil vormen.

Hoofdmoderators
Apple - Algemeen
Justy - Nieuws, Young Riders
Ibbel - Informatief
Mickey - Kantine
Oscar - Eenmaal Andermaal

Moderators
Sylvia, Moderator BB, LN, JHK, BM, SK
iefke, Moderator BM, SK, FZ, LN, LZP
Ziolette, Moderator EA, LZP, MW
Maya, Moderator EA, VMR
Ibbel, Moderator END
Justy, Moderator ENT, BI
gomir, Moderator FA
petraaken, Moderator FA
Oscar, Moderator EA
Mickey, Moderator EV
youngster, Moderator HK
Leo, Moderator JH, HA, IM, PP
Karl66, Moderator LZP, NM, WWW, FZ
Kris, Moderator MD, BEH, VT, HK
Marije_jiplover, Moderator MD, BEH, VS
Neonlight, Moderator NF, RPA, AR, HAW, ITP
Apple, Moderator RT, HK
Scum, Moderator RT, SGW, WD, LO
Simmie, Moderator SGW, WD, EA
Berdien, Moderator TI, GP, PP, FJ, WN
Ranja, Moderator TV, LZP
Mireille, Moderator UK, CB, ENT
Fnanne, Moderator UK, CB, HK
Cer, Moderator WN, DRS
Tanja, Moderator VMR, AR, VD
Elles, Moderator VP, MA, MHK, WPC, VT, IM
Vie, Moderator VP, VVDD, PP
Djilan, Moderator VS, VNA, AV
Alet, Moderator GP, AP
Amanda, Moderator STW, KH, WZ, EV, AV, FJ
Faniek, Moderator HA, NF, EV, BB
Tessa, Moderator VMR
Ann, Moderator HK, NM, BB, TI
Elanor, Moderator CB, BI, KH
Hilli, Moderator EA, AP
Katja, Moderator HAW, ITP
Delerium, Moderator VN, ON, JHK
TeeGee, Moderator PP, SH, FJ
Robynn, Moderator EA, BKR
Judje, Moderator VMR
Prrrr, Moderator STW, NM, KH
Rinske, Moderator JH, YRT, EA
Zwartwitje, Moderator MA, MHK, MW
Mocca, Moderator PP, SH, RPA
Uums, Moderator ITP, SPR/ITP
Tamara, Moderator JITP, YRT
A_lette, Moderator ON, VN
Tellie, Moderator LZP, TV, WWW

Als we dan van elke (hoofd)mod een mening hebben gehoord, kunnen we zien hoe de meningen hierover verdeeld zijn en dan eventueel zien of we nog de bezwaarcomissie vragen om te bemiddelen, of dat we ons moeten neerleggen bij de beslissing.

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 14:30

IcePrincess schreef:
Daarbij zou het fijn zijn om een plekje te hebben waar de geinteresseerden met elkaar kunnen praten over de ontwikkelingen, nieuwe tests die beschikbaar zijn, nieuwe kleuren die ontdekt worden (zoals dat schitterende trekpaardveulen uit het 'verzamel'topic waar we op de hoogte gehouden werden, en nu dus niet meer).

Idd Dat veulen was echt erg apart, had graag geweten wat het nu voor een kleur was. Maar daarom juist! Even om dit voorbeeld te gebruiken: veulen had een erg aparte (nog) onverklaarbare kleur, werd gediscuseert over de kleur en was erg informatief. Dit topic stond bij RPA als je een centraal topic,subforum of iets dergerlijks zou hebben zouden kleurenkenners bij elkaar komen en misschien tot de uikomst komen. Het hoeft van mij nog niet eens een subforum te zijn als het maar geprobeert word. Of er een vaste plek komt.

@YWC al iets gehoort van de bezwaarcommisie?

Beetje offtopic: Als hier iemand nog info zou hebben over de kleur van het trekpaardveulen zou ik dat graag willen weten eventueel via pb.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:34

lotjeje schreef:
IcePrincess schreef:

Ik heb hen nog niet gecontacteerd. Doe ik vanavond, tenzij men hier vandaag nog van gedacht zou veranderen.

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 14:40

YWC schreef:
Lotjeje schreef:

Ik heb hen nog niet gecontacteerd. Doe ik vanavond, tenzij men hier vandaag nog van gedacht zou veranderen.

OKE Dacht dat je dat al had gedaan. Had het verkeerd begrepen dan Knipoog

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:22

Jongens, nee is nee. De beslissing is met alle moderators samen genomen, dus elke hoofdmod en elke mod hier naartoe halen, is niet nodig, gok ik? Deze discussie draait in een cirkeltje. Jullie hebben de aanvraag gedaan, aanvraag is afgewezen. Punt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:25

Zo, duidelijker kan het niet gezegd worden Haha!

Men begint nu idd wat te lijken op dreinende kinderen die een snoepje willen en niet mogen Knipoog

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 16:19

DubbelDun schreef:
Zo, duidelijker kan het niet gezegd worden Haha!

Men begint nu idd wat te lijken op dreinende kinderen die een snoepje willen en niet mogen Knipoog

Het subforum zal wel niet komen idd MAAR ik wilde dus vragen of er een centraal topic zou mogen komen of iets wat daar op lijkt of dat misschien het andere topic weer open zou mogen. Dat wilde ik eigenlijk proberen te berijken, zou dit eventueel wel mogelijk zijn? Het subforum had ik al opgegeven. Knipoog

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:22

Ik denk dat daar eerder ook al antwoord op is gegeven, of ben ik nu mis? Karl had daar toch iets van gezegd, niet?

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 16:34

Dat heb ik dan gemist Bloos

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:45

Als iemand een algemeen discussietopic over kleurengenetica wil openen dan kan dat vanzelfsprekend op F-AM.

Als je de genetica van een specifiek veulen wilt bespreken, dan kan je daar ook gewoon een topic op F-AM voor openen. Een centraal topic is in dat geval gewoon niet geschikt, omdat dan de vragen en antwoorden van verschillende paarden door elkaar gaan lopen. Waardoor het onoverzichtelijk wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:57

Nogmaals karl: In de taxatietopics lopen ook tich paarden door elkaar dus ik snap dat argument niet

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:02

Stef, die lopen over het algemeen wel 'chronologisch', en vaak dumpen mensen daar ook hun paard neer om te taxeren, zonder dat ze veel tijd en moeite doen om zélf de voorgaande paarden te taxeren.
Dat is ook ons bezwaar tegen een centraal topic, die monden vaak uit in herhalingen van vragen wat weer tot irritatie leid bij mensen die die vragen al zo vaak hebben beantwoord, en mensen die dus zonder het topic te lezen hun vraag/paard/kleur in het topic knallen en alleen dáár antwoord op willen, zonder dus verdere moeite in het topic te stoppen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:39

Deze antwoorden zie ik vaak.
Het beste is dus Bokt op te heffen, hebben jullie geen last meer van al die vervelende herhalingen die evident zijn voor een forum dat meer dan 7 jaar bestaat.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:47

YWC schreef:
Ik dacht echt dat mods mensen waren die op een volwassen manier het forum proberen te leiden op een manier dat het logisch enoverzichtelijk is, die open staan voor verbeteringen die daarbij niet zwichten onder druk van een bepaalde groep.

Kijken jullie uit dat jullie niet zelf hier onder gaan vallen Knipoog

Ik ben voor een subforum, maar de beslissing zullen we moeten accepteren, toch?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:08

Sarabande, je hebt herhaling en herhalingen Knipoog Het nadeel van centrale topics is gewoon dat de meeste mensen niet de moeite nemen om het hele topic door te lezen en maar hun vraag erin knallen, een antwoord eisen en dan weer verder gaan, zonder de moeite te nemen om andere vragen ook te beantwoorden. Dat zie je in centrale topics over heel Bokt.
Vandaar dat wij het nut van een centraal topic niet in zien.

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:27

Snowdon, ik dacht net hetzelfde, maar durfde het niet te zeggen...

En de meeste herhalingen zie ik eerlijk gezegd hier, in dit topic. Dezelfde vragen komen steeds opnieuw en dezelfde antwoorden worden daar op gegeven.
Probeer er vrede mee te nemen, het is nu zo besloten, jammer voor de voorstanders, but that's life.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:20

Zucht... zucht zucht zucht..
ik vond het een geweldig idee, en er zijn veel voorstanders, in mijn ogen was bokt er op vooruit gegaan en was ik tevreden geweest met de meedewerking en het ingaan op onze wensen.
Ik was er vaak geweest, en ik was een nog tevredener bokken geworden.
Helaas, blijkbaar is het voor andere onderwerpen 'geen probleem' en voor zoiets, een onderwerp dat aan alles voldoen, is het probleem te groot en gaat het niet door...
Jammer bokt, jammer!

en over dat herhalen; misschien is het handig om voor elke 'voor' een tegen te noemen.. Ik geloof niet dat er evenveel tegens als voors zijn, en dat ze ook niet allemaal even groot zijn. Het is maar waar je naar kijkt, en wat je zelf belangrijker vind. (wij dat subforum, de mods het werk)

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:02

Jammer, het komt er dus definitief niet. Heb me maar aangemeld bij Teuntje's 'true horse colors', vind kleurengenetica donders interessant maar verder dan de basiskleuren en wat 'simpele' wijzigings- en verdunningsfactoren kom ik (nog) niet. In vind het echt jammer dat op dat grote Bokt blijkbaar geen (apart) plekje te vinden is voor kleurenleer en ik hoop op THC te vinden wat ik 'zoek'!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:20

Ik laat het hier ook maar bij, blijkbaar komen we er gewoon helemaal niet uit met zijn allen... Ik ga me er niet meer druk om maken, het heeft gewoon echt geen zin.

Op dit moment ben ik erg druk bezig met mijn eigen forum, waarop ik informatie wil gaan verzamelen, zodat het een helder informatiepunt gaat worden. Het begint redelijk op gang te komen, er worden relevante vragen gesteld en ooit hoop ik ook zo'n mooie bonte verzameling aan fotomateriaal van bijzonder gekleurde paarden op het forum te krijgen, als op het helaas gesloten topic hier op bokt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:07