Nieuwe HAW regel nodig? Max 1 topic per week?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HarmanyL

Re: Nieuwe HAW regel nodig? Max 1 topic per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:40

Silence schreef:
Citaat:
Het gaat er om dat anderen ingesneeuwd raken doordat HAW overspoeld wordt met meerdere topics (per week) van dezelfde bokker en het min of meer dezelfde foto's zijn.

Kan ik me helemaal in vinden.
Kijk, Ginny plaatst ontzettend vaak een topic. Maar volgens mij meer om zichzelf te laten zien dan om rijtechnisch commentaar te krijgen.
Er zijn bokkers, die niet altijd goede plaatjes kunnen schieten om wat voor reden dan ook.
Moeilijk paard bijvoorbeeld. Deze hebben dan ook niet vaak een HAW topic.
Als ze dan wel een keer goede foto´s hebben, plaatsen ze die en zijn echt blij met het commentaar dat ze krijgen, omdat ze er echt wat mee kunnen.
Daar wordt dan ook minder gekeken en die persoon krijgt dus minder commentaar. Terwijl deze persoon er in mijn ogen zo veel meer aan heeft dan iemand die vaak topics opent, maar gewoon meer voor het showen.

Meen me een tijd geleden te hebben herrinnert dat jij zelf ook 3 (of meer) topics opende over jou met Silence en endurance en stal wissels en weet ik wat nog meer. Daarin kreeg je zelf ook commentaar dat je niet voor ieder vraagje een topic hoefde te openen. Noem je dat geen aandacht trekken dan?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:42

@ Kawa
Zeg dan, derde van onder of vierde van boven. Daar wordt geen probleem van gemaakt.

Diegene die mij een irritante zeikerd vinden hadden mij ook mogen PB'en om het tegendeel te bewijzen! Lachen

@ lotteElb
Inderdaad en vervolgens maar wijzen naar andere....
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 29-01-08 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:42

Dat verspringt toch?

Of begrijp ik je nu ff niet Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:44

runningkawa schreef:
Dat verspringt toch?

Of begrijp ik je nu ff niet Lachen

Ik kijk snel Haha! of op openingsdatum Pling Tong uitsteken

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:45

Hoeft van mij niet hoor! En over Ginny, ik geniet van haar en haar super top fjord Banshee! Stoor me er absoluut maar dan ook absoluut niet aan hoor, haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:45

Aha ben jij zo snel..ja kijk dat wist ik niet...zeker niet als je ff niet online bent Lachen

Maar dan kun je net zo goed namen gaan noemen
Vaak handiger hoor, geef ik eerlijk toe, maar ja, netjes niet direct Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:49

Bokt taboe Clown Meestal kan ik de namen wel raden, maar in dit geval maar echt 1 Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:53

Schimmelig schreef:
Bokt taboe Clown Meestal kan ik de namen wel raden, maar in dit geval maar echt 1 Ziek

goh, en nu het jou uitkomt mogen er wel namen genoemd worden? en je naar een persoon richten maar nu ineens ook? want ja, die komen er dan met namen op te staan! Lips are sealed

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:53

Nou ik zowiezo al 2. En er zijn nog wel meer wat me opvalt dat er wel erg vaak iets staat. Maar weet van alleen de namen even niet behalve degene die net dan genoemt is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:54

Schimmelig schreef:
@ Kawa
Zeg dan, derde van onder of vierde van boven. Daar wordt geen probleem van gemaakt.

Diegene die mij een irritante zeikerd vinden hadden mij ook mogen PB'en om het tegendeel te bewijzen! Lachen

@ lotteElb
Inderdaad en vervolgens maar wijzen naar andere....

Hoe bedoel je? ik zeg niet dat ik het met je eens of oneens ben ik zeg alleen dat het allemaal wel wat aardiger mag en dat je sarcastische smileys achterwegen kan laten.
Kom op zeg, is toch niet moeilijk om op een normale manier een discussie te voeren.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:55

Nessah schreef:
Hoe bedoel je? ik zeg niet dat ik het met je eens of oneens ben ik zeg alleen dat het allemaal wel wat aardiger mag en dat je sarcastische smileys achterwegen kan laten.
Kom op zeg, is toch niet moeilijk om op een normale manier een discussie te voeren.

Zo sarcastisch waren ze anders niet Bloos

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:56

Vind overigens je reacties nu wat milder schimmelig.. Lachen
Had je vanmiddag soms erge trek? Knipoog

Ik snap je punt ook wel, en heb je een paar pag. terug een antwoord proberen te geven..
Kort samengevat kon ik niet een ander recent voorbeeld vinden met meer dan 2 topics..
Plus idd dat de boel met regelmaat verspringt, dus dat zoekt ook niet echt makkelijk.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:59

dees_daan schreef:
Schimmelig schreef:

goh, en nu het jou uitkomt mogen er wel namen genoemd worden? en je naar een persoon richten maar nu ineens ook? want ja, die komen er dan met namen op te staan! Lips are sealed

Nou als je aan wil duiden wat je dwars zit en je bij de FEITEN houdt, zoals: Ginny heeft op 31-8-2007, 25 topics geopend over haar te gekke fjord Banshee bla bla etc Tong uitsteken Zou ik daar zelf geen probleem mee hebben. De forumregels zullen wel iets anders zeggen.

Ik vind dat in ieder geval minder sneaky dan een topic openen waarvoor eigenlijk 1 persoon de aanleiding is geweest en je het zogenaamd algemeen bedoelt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:59

Heb hier en daar wat gelezen en aan de ene kant zou ik het wel een fijne regel vinden. Omdat ik zelf niet regelmatig foto's op bokt zet nouja beter gezegt ik heb 1x een haw topic gemaakt en volgens mij was nog niet eens de 1e bladzijde vol (nu ging dat ook niet zo geweldig toen) en ik vraag me wel af of dat misschien komt doordat er meer op de 'bekendere' en 'betere' ruiters gereageerd worden dan diegene die niet vaak een topic openen of die gewoon wat minder goed rijden. (het kan natuurlijk ook andere redenen hebben hoor)

Maar aan de andere kant vind ik bijv oa de topics van ginny altijd erg leuk om te zien. Knipoog

Misschien zouden ze een soort proefperiode voor deze regel moeten doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:01

Schimmelig schreef:
dees_daan schreef:

Nou als je aan wil duiden wat je dwars zit en je bij de FEITEN houdt, zoals: Ginny heeft op 31-8-2007, 25 topics geopend over haar te gekke fjord Banshee bla bla etc Tong uitsteken Zou ik daar zelf geen probleem mee hebben. De forumregels zullen wel iets anders zeggen.

Ik vind dat in ieder geval minder sneaky dan een topic openen waarvoor eigenlijk 1 persoon de aanleiding is geweest en je het zogenaamd algemeen bedoelt.

hier spreek je jezelf tegen..

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:01

Schimmelig, Ginny is vast de enige die ze hier vernoemen omdat het bij haar ook echt opvalt, omdat veel topics op de eerste pagina staan. (No offence Ginny Clown )
Er zijn zowiezo meer mensen die het doen, en dat weet iedereen hoor. Dit is echt niet naar haar gericht.

Wil jij dan echt dat er een lijstje van namen opgesteld word? Zodat ze zich allemaal geviseerd voelen? Ik snap jou eigenlijk niet, eerst zeg je dat het oneerlijk is iemand te viseren en dan vraag je je af waarom er niet naar meer mensen gekeken wordt.

Ik heb trouwens geen probleem met Ginny ofzo hoor, ik kijk zelfs vaak naar haar topics. Maar soms stel ik me echt de vraag of er iets is veranderd aan de plaatjes buiten het setje. Oh ja, als iemand nu zegt dat ik jaloers ben, heeft die wel een beetje gelijk! (Banshee is gewoon zooooo'n leuk paardje! Clown )

Ik denk ook niet dat ze het zo opvat, alleszins hoop ik van niet.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:03

Zou het ook niet zo kunnen zijn..dat dit de ts dit al langer opviel..
maar dit recente voorbeeld 'de emmer deed overlopen'?
En ze idd dit voorbeeld gebruikt, niet om tegen ginny, kelly of hun paarden aan te schoppen,maar om de manier waarop de HAW ingericht is eens nader te bediscussieren?
En dat het dus wel in zijn algemeenheid geldt en dat bovengenoemde nou eenmaal in categorie vallen?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:04

Born2BCrazy schreef:
Vind overigens je reacties nu wat milder schimmelig.. Lachen
Had je vanmiddag soms erge trek? Knipoog

Ik snap je punt ook wel, en heb je een paar pag. terug een antwoord proberen te geven..
Kort samengevat kon ik niet een ander recent voorbeeld vinden met meer dan 2 topics..
Plus idd dat de boel met regelmaat verspringt, dus dat zoekt ook niet echt makkelijk.

LOL, hoe weet je dat Haha!

Kijk, dat laatste inderdaad. HAW verspringt, moeilijk terug te vinden 'wie, wat, waar heeft geopend'. Alles kan omhoog geschopt worden, of dit nu wel of niet wenselijk is Tong uitsteken

Het komt er op neer, dat bepaalde topics beter bekeken worden en daarom afleiden van de topics die er ook tussen staan, met misschien wat mindere kwaliteit foto's en zo meer van die redenen. Dit heeft denk ik weinig van doen met de hoeveelheid topics die iemand plaatst, maar met de populariteit van diegene. Kortom: populariteitskwestie? Dat denk ik althans.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:04

Ik vind dat 1 topic per persoon, ongeacht hoeveel paarden die persoon bezit, per week voldoende moet zijn of je maakt 1 topic met foto's van verschillende paarden, maar vind dit ook voor ITP gelden.

Zo maakt iedereen die een topic opent kans op reactie's niet alleen de bekende namen of hoog geklasseerde ruiters!

Idd de topic met wazige of onduidelijk foto's sluiten

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:06

Eowyn3003 schreef:
Schimmelig, Ginny is vast de enige die ze hier vernoemen omdat het bij haar ook echt opvalt, omdat veel topics op de eerste pagina staan. (No offence Ginny Clown )
Er zijn zowiezo meer mensen die het doen, en dat weet iedereen hoor. Dit is echt niet naar haar gericht.

Wil jij dan echt dat er een lijstje van namen opgesteld word? Zodat ze zich allemaal geviseerd voelen? Ik snap jou eigenlijk niet, eerst zeg je dat het oneerlijk is iemand te viseren en dan vraag je je af waarom er niet naar meer mensen gekeken wordt.

Ik heb trouwens geen probleem met Ginny ofzo hoor, ik kijk zelfs vaak naar haar topics. Maar soms stel ik me echt de vraag of er iets is veranderd aan de plaatjes buiten het setje. Oh ja, als iemand nu zegt dat ik jaloers ben, heeft die wel een beetje gelijk! (Banshee is gewoon zooooo'n leuk paardje! Clown )

Ik denk ook niet dat ze het zo opvat, alleszins hoop ik van niet.

Ik twijfel aan de echtheid van dit topic, dat is meer wat ik probeer te zeggen. Daarom vraag ik of je nog zo 10 andere kunt noemen die dit doen. Heeft niks met "namen mogen noemen" te maken ofzo. Ik denk gewoon dat je niet aan 10 personen komt en daardoor dit topic specifiek geopend is als sneer naar een bepaalde Bokker toe.

dees_daan schreef:
hier spreek je jezelf tegen..

Ok, I'll bite... Waar dan? Clown Omdat ik zeg dat men zich aan de feiten moet houden? I don't get it Ziek

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:08

Je begint wel een beetje in herhaling te vallen zo hoor...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:09

Ik denk, zoals Born2BCrazy al zegt, dat dit de druppel was. We kunnen dan wel allemaal Ginny als voorbeeld gebruiken, want ja er valt gewoon niet omheen te draaien. Maar er zijn natuurlijk meedere mensen die veel topic's openen.
Opzich geen problemen mee, maar elke keer een topic lijkt me ook nutteloos.

Als je de topics leest, zie je vaak niet echt nuttige reacties. Ze vermelden vaak alleen: "Oo wat is je paardje leuk, erg leuk setje", om maar iets te noemen.
Je kunt ook niet verwachten dat mensen elke week weer commentaar kunnen geven, als er op de foto's eigenlijk bijna geen verschil te zien is.

Ook zie je dat deze topics, zoals al eerder gezegt is, een punt van complimenten en het showen van je paard is. Natuurlijk mag je eens laten zien hoe het gaat, maar meerdere keren in de maand lijkt me overdreven.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:09

Laulau1986 schreef:
Je begint wel een beetje in herhaling te vallen zo hoor...

Doen ze op school ook, leert men van Tong uitsteken

Klaarblijkelijk is dit topic gewoon geopend om te zieken, dus dat mag ik dan toch ook doen? Lachen

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:10

jij wil het graag zien als een topic dat is bedoelt om te zieken dat is wat anders...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:10

jij bent nu de enige die doorzeurt over namen
de ts noemde zelfs geen naam . Ga gewoon verder met wel of geen limiet op haw, van week 2 weken een maand, of andere oplossing
blijkbaar zijn er veel bokkers die dit opvalt, met ginny of een ander..
ginny is nu idd erg veel in haw aan posten geweest, en dat werd al voorbeeld aangehaald.
waarom moet je zo je gelijk halen? zo komt t in elk geval over