Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:20

Dus in princiepe komt het er op neer dat iemand zomaar van alles mag neer kalken. Iedereen moet zich dat laten zeggen want je moet maar gaan zitten afwachten of de juffen ze voor straf op de gang willen zetten.
Dat is toch krom?
Daarbij, I don't think so. Dat zou toch hetzelfde zijn dat wanneer moeder en kindje bij je opvisite zijn en kind molt je halve huis. Moet je zeker ook gaan zitten wachten tot moeders er eens een keer iets van wil zeggen. Aan mijn hoela hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:25

Ik denk idd dat iedereen van alles neer mag kalken als je maar geen naam noemt en er eens voor de sier imo of ik denk er tussen pleurt, ook al is het duidelijk wie de "truusjes" zijn.
Want je moet je maar niet aanstellen, je dat aantrekken...
Zo komt het mij over Lachen

Ik laat mijn onderschrift echt voortaan staan Haha!
Kom ik overal onderuit Tong uitsteken Clown

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:32

Nou RK, ik ervaar jou toch als vrij recht voor de raap, maar nog altijd niet als iemand die daarmee iets verkeerds doet.

Als ik naar mezelf kijk dan ben ik aardig braaf hierzo, want zou ik de woorden kiezen die ik irl uit mijn bekkie gooi zou dat hier niet goed komen, maar dat is hoe ik er over denk.
Ergens is dat ook niet altijd even leuk hoor, zo op je woorden letten. Stelletje snel aangebrande mutsen hier en daar, zou wat zijn als dat in het echie ook zo de hele dag er aan toe gaat.
Kun je niets meer zeggen, want voor je het weet heb je of de poppetjes aan het dansen, of de hele bussel aan het janken.
En omdat dat dus niet gebeurt heb ik vaak het gevoel dat er maskertjes mensen hier rondhangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:11

Maar er zijn natuurlijk ook figuren die er op uit zijn, ik lees het wel eens in topics hoor, met 1 opmerking de hele sfeer binnen een topic weten te veranderen maar wel met het doel om meerderen uit te nodigen zo te gaan posten en ineens zijn er meer die ook zo denken Clown Is het rellen of is het manipuleren. Haha! Haha! Ik moet dan altijd aan relnichten denken, iedereen zit lekker bij elkaar te keuvelen en ineens wordt er iets gezegd door relnicht met zoetsappig maskertje op, die trekt zich terug na die ene opmerking en hups iedereen heeft ruzie met elkaar. Tong uitsteken Dat was ook de bedoeling.

Oke sommige topics zijn zo onduidelijk dat mensen idd op een gegeven moment gaan roepen, wacht eens, hier klopt iets niet. Maar de gezellige topics met een vaste groep posters die redelijk op 1 lijn zitten, daarin is het gewoon de knuppel in het hoenderhok gooien en gauw die deur dicht smijten en op een afstand staand gnuiven.

Dat zie ik wel vaker met bepaalde types hier op bokt en nee ik ga geen namen noemen, maar dat het nog steeds niet is opgevallen dat het altijd maar weer dezelfde types zijn die sfeer berichten schrijven. Ik heb altijd het idee dat dat ook de enige reden is dat ze op bokt komen. Gezellig vind ik ze nl nooit. Bokt moet wel heeeel erg belangrijk voor ze zijn.

Maar wellicht massaal niet op ze reageren zou ook een idee zijn. Zij zijn hun ei kwijt en de rest heeft het niet gelezen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:18

Met die knuppel heb ik ooit mijzelf eens een OW geslagen. Ik laat ze tegenwoordig lekker liggen dus Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:24

Die knuppel pak ik pas op als hij mijn richting wordt uitgegooid of als er 1 of meerderen in het topic ernstig te kort gedaan worden. Dan ren ik naar die knuppel en smijt hem terug Clown , heb er nog nooit een OW voor gekregen.

M_L_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:25

Ik lees al een tijdje de berichten op bokt.nl mee, en heb me sinds kort maar geregistreerd zodat ik ook mee kan praten in de topics.

Het valt mij ook op dat er in bepaalde topics beledigingen en/of kwetsende dingen etc. over personen staan. Niet dat de naam genoemd wordt... maar toch staat het er.

Ik denk dat het goed is dat ieder voor zich eens stil staat bij zichzelf van: "hee, kan ik dit maken of niet maken om dit bericht te plaatsen."

Want ook al gaat het misschien over andere mensen... ik kan me heel goed voorstellen dat als mensen iets lezen wat over hem/haar zou kunnen gaan, dat dat heel erg kwetsend kan zijn.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:32

Ik heb het ook een aantal keren geizen.
Volgens mij zijn dat mensen die graag provoceren. Die zorgen dat ze net binnen de regels spelen (ze kennen ze meestal ook perfect en geven aan dat vaak ook aan). Echter verpesten ze vaak het topic omdat anderen die niet zo goed zijn met taal er toch op ingaan.
Volgens mij is de oplossing voor dat soort figuren, gewoon negeren. Ze vinden het alleen maar leuk als anderen ze proberen te overtuigen. Als dat niet gebeurt zal de lol volgens mij wel afnemen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:35

Ik vind het des te erger dat er bepaalde personen bestaan, die eerst de boel op lopen te stoken, en daarna hard wegrennen, "nah nah nah nah nah" roepend... Die zijn imo alleen op bokt om de boel te verzieken voor een ander, maar spelen wel altijd de vermoorde onschuld.

Die wassen de handjes in onschuld, doen zich liever voor dan ze zijn en komen overal mee weg...

En ondertussen staan er weer een paar mensen op de neus te kijken omdat het topic op slot is, of omdat de sfeer verziekt is. Jammer hoor, als je geen leven hebt

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:39

M_L_ schreef:
Ik denk dat het goed is dat ieder voor zich eens stil staat bij zichzelf van: "hee, kan ik dit maken of niet maken om dit bericht te plaatsen."

Moet je daar bij stil staan? Als je normaal in elkaar steekt, dan hoef je je toch niet af te vragen of alles wat uit je mondje komt eerst gefiltert moet worden? De ooievaar heeft je toch niet zo hard naar beneden gekiepert dat je op je hoofd terecht bent gekomen en daarmee een beschadiging op hebt gelopen aan het stukje hersens waar je fatsoen in zit?

Edit: ik bedoel hiermee de relnichten van Russel Clown

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:47

.
Laatst bijgewerkt door Masada op 02-11-07 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:49

Hopla, je HOEFT natuurlijk niet te reageren als je het zo'n stom topic vind Knipoog

Het nut? Wat is het nut van bokt? Kun je mij dat wel uitleggen? Ik denk dat ieder topic zijn eigen nut heeft, voor die persoon, voor de groep die er in mee praat, of voor de moderators die er al dan niet iets mee doen.

Wat is het nut van het leven???

Kijk, zo kunnen we natuurlijk nog wel even doorgaan! Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:51

Ach laat ons lekker zeveren, zijn we toch ook ons ei kwijt, of het nu nut heeft of niet.
Ongezellig is het niet, want je zeverd anders aardig mee Clown

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:56

.
Laatst bijgewerkt door Masada op 02-11-07 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:07

holly schreef:
M_L_ schreef:

Moet je daar bij stil staan? Als je normaal in elkaar steekt, dan hoef je je toch niet af te vragen of alles wat uit je mondje komt eerst gefiltert moet worden? De ooievaar heeft je toch niet zo hard naar beneden gekiepert dat je op je hoofd terecht bent gekomen en daarmee een beschadiging op hebt gelopen aan het stukje hersens waar je fatsoen in zit?

Tja, ik vraag me bij sommigen hier op bokt regelmatig wel af of ze zich uberhaupt ooit eens iets over zichzelf afvragen. Clown Dus ik vind wat M_L_ zegt niet eens zo verkeerd. Lachen

Ik heb ooit eens een OW gehad vorig jaar, omdat ik iemand voor dierenmishandelaar uitmaakte. Die had een Haflinger van 1 jaar en 9 maanden voor de kar gezet en mee laten doen met een concours. Filmpje erbij, het was vreselijk om aan te zien. Iedereen viel over haar heen in dat topic natuurlijk, ze bleeft stronteigenwijs en ja hoor, daar had ik mijn eerste OW. Ik heb de desbetreffende mod toen maar gezegd dat ik het schandalig vind dat ze zulke filmpjes tolereren op hun forum. Ben toen ook een tijdje met bokken gestopt. En ik vind het nog steeds schandalig. Sindsdien ben ik wat feller geworden, geloof ik. Knipoog
De volgende keer doe ik het gerust weer, als ik zoiets voorbij zie komen. Tong uitsteken
Ik lig echt niet wakker van een OW, hoor. Heb gelukkig ook een fijn leven buiten bokt, haha....

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:11

hopla schreef:
Nou ja,
Probeer ik eens normaal mee te praten en jullie reageren meteen aanvallend.
Zo zie je maar dat je bevoorrecht bent als er iemand iets gepost heeft die je bij voorbaat al niet mag.
Je kunt dingen dus ook verkeerd interpreteren en dat wordt hier gedaan.
@Barmat, ik heb nergens gezet dat ik het een stom topic vind maar ik vraag me oprecht af wat Runningkawa denkt wat het topic gaat brengen.
Zoveel bokkers met allemaal hun eigen gedachte.
Ik denk dat het antwoord van de mods moet komen.

volgens mij heb jij overduidelijk last van teveel hersenspinsels...

NIEMAND valt jou hier aan, jij komt zelf steeds de hoek om met de mededeling dat je het een topic zonder einde vind, wat het nut is etc etc. Dan zeg ik alleen: Je HOEFT niet te reageren, het MAG!

Bevoorrecht voel ik me soms wel ja... maar bevooroordeeld ten opzichte van jou ben ik zeker niet Haha!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:15

hopla schreef:
Nou ja,
Probeer ik eens normaal mee te praten en jullie reageren meteen aanvallend.
Zo zie je maar dat je bevoorrecht bent als er iemand iets gepost heeft die je bij voorbaat al niet mag.
Je kunt dingen dus ook verkeerd interpreteren en dat wordt hier gedaan.
@Barmat, ik heb nergens gezet dat ik het een stom topic vind maar ik vraag me oprecht af wat Runningkawa denkt wat het topic gaat brengen.
Zoveel bokkers met allemaal hun eigen gedachte.
Ik denk dat het antwoord van de mods moet komen.

Dus de mods kunnen voor ons spreken? Moet niet gekker worden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:15

Och Hopla ga niet zo flauw zitten doen zeg. Waar ben je nu op uit? Kijken hoe lang het duurt dat iemand een waarschuwing of ban krijgt? Weet je wat ik dat vind, niveautje kleuterschool. Punt.

Dat er geen moddie zijn mond opentrekt moeten ze zelf weten, ik vind dat RK best een punt heeft hier dat ook wel eens besproken mag worden.
Enkel ik stop niet bij groep of persoon, maar vind dat daar ook het relnichten zoals Russel dat zo geinig noemt bij hoort.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:19

Hopla, waarom haal je nu je reactie weg? Wat moet ik daar nu weer van denken?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:21

@liesje, ik denk dat de mods duidelijkheid moeten scheppen wat is toegestaan en wat niet en waarom dat zo is.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:22

Ik vind het wel jammer Hopla, dat je nu al je reacties weghaalt, ik weet ook niet wat je bedoeling hierachter is, maar kinderachtig wil ik het wel noemen.

Er is toch niks mis met discussies? Dat jij het daar niet mee eens bent okee,maar je trekt gelijk het boetekleed aan, reageert als de gebeten hond en dat is nergens voor nodig

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:23

Ik zocht al naar nette woorden Barmat, kon het al niet geformuleerd krijgen, maar idd, er is niks mis met discusieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:25

Citaat:
Dat er geen moddie zijn mond opentrekt moeten ze zelf weten, ik vind dat RK best een punt heeft hier dat ook wel eens besproken mag worden.
Enkel ik stop niet bij groep of persoon, maar vind dat daar ook het relnichten zoals Russel dat zo geinig noemt bij hoort.

Hoe meer groepen erbij gehaald worden ook duidelijker Ja
Voor mij was de druppel een bericht in een topic over reader.
Zoals meestal geeft 1 topic de druppel om er dan maar eens een topic over te maken.
Wat niet wil zeggen dat dit alleen over readen mag gaan, liever niet zelfs. Hoe meer voorbeelden hoe duidelijker. Vandaar ook de opening, algemene vraag, omdat ik me nier voor kans tellen dat dat de enige groep is.

Laten we het verder gezellig houden in dit topic aub.
Anders is er daarom zo een slotje.

Wat ik verder met het topic voor ogen had:
runningkawa schreef:
Niet eens vind ik een te groot woord. Lachen
Duidelijkheid lijkt me wel fijn, maar ook hoe andere dit ervaren. Sta ik daarin alleen of niet. Lijkt me ook belangrijk Lachen
Zou ik de enige zijn moet ik tegen mezelf zeggen, rk stel je niet aan, nu blijken er meer mensen te zijn met ook andere voorbeelden, maar ook met dezelfde voorbeelden, maar ook deze gevoelens.
Dus is het geen kwetste van je aangevallen voelen, maar ook duidelijke aangevallen worden Lachen
En dat wilde ik ook graag weten Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-11-07 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:26

Barmat schreef:
Hopla, waarom haal je nu je reactie weg? Wat moet ik daar nu weer van denken?

Jammer misschien.
Zoek maar iemand anders om tegen aan te schoppen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:28

Maar wat als gezellig al verkeerd opgevat word?
Ik ben me er niet van bewust dat ik Hopla een maai om haar oren gaf door te zeggen zever gezellig mee, terwijl Hopla wel reageerd alsof ze die maai ontvangen heeft.

Waar is dus dat grensje, iemand of groep te hebben beledigd/neschuldigd? Soms vind ik dat maar onduidelijk hoor.